iec 06.08.2014 14:05:13 (muokattu 06.08.2014 14:17:38) | |
---|
CountX: Täällä kun puhuttiin suljettavan kaljapullon tiivisteestä hihnalukkona, niin haluaisin infota kaikkia muita asiasta kiinnostuneita, että älkää ostako saksalaisen Höss Brau- und Vertriebs GMBH & Co.:n pulloja. itse ostin Adler Köning olutta, jossa on kyllä suljettava korkkisysteemi, mutta tiivisteet on liimattu tanakasti korkkiin kiinni. Sakemannit sylkee muusikoiden naamalle. Nyt joudun esittämään eriävän mielipiteen. Ostakaa ihmeessä Adler Königiä. Se on yksi parhaista maitokaupassa myytävistä oluista :) Ja ettei suomalaisia oluita jätettäisi mainitsematta, niin Laitilan Kievari Ameriikan Ale on myös hyvää :D Sorry for off-topic... EDIT: Ja tarkoitin tietysti Adler König Ehte Hell-olutta :) -iec Ja niin päin pois... |
Carvel 06.08.2014 17:29:36 | |
---|
CountX: Löysin joku aika sitten Lappo.fi:stä 10kpl pussin hintaan 1,85 + 1,90postit. Tällä hetkellä näkyy 10kpl pussit olevan lopussa, mutta 100kpl pusseja saa. Siis täältä: http://www.lappo.fi/product/633/pat … ttikorkkipullon-korkin-kumitiiviste Että jos jotakuta kiinnostaa, niin tuolta saa. Vähän ovat paksuhkoja. Ei tahdo mahtua kunnolla kaikkiin tappeihin, ainakaan sen kaikista paksuimman nahkahihnan kanssa. Eipä nuo tilavammat tapit onneksi kalliita ole. Näitäpä näitä, kiitoksia linkistä ! :) |
ReBeat 07.08.2014 02:47:48 | |
---|
Miksi noiden pitää olla noin ruman värisiä. En laita. |
mattim 07.08.2014 05:40:36 (muokattu 07.08.2014 05:41:41) | |
---|
Kiitos vinkista, ostin sata, voin noita myyda euron tsibale . |
Mikke123 17.08.2014 17:27:49 | |
---|
Kai tuo hihnalukko olis iha hyvä juttu, meni nimittäin kaverilla tossa joku aika sitten hagströmmistään kaula melkein kokonaan halki siitä lavan paikkeilta ja eikun sitten uuden kitaran hankintaan (ja nyt muuten tosiaankin käyttää hihnalukkoja). Itellä ei vielä kuitenkaan ole kun en tunnu niitä tarvitsevan, on sen verran tiukassa tuo paksu nahkahihna omassa lespassa että ei se siitä mihinkään luiskahtele. |
Myrkky Nuoli 17.08.2014 20:36:16 (muokattu 17.08.2014 20:37:23) | |
---|
Mikke123: Kai tuo hihnalukko olis iha hyvä juttu, meni nimittäin kaverilla tossa joku aika sitten hagströmmistään kaula melkein kokonaan halki siitä lavan paikkeilta ja eikun sitten uuden kitaran hankintaan (ja nyt muuten tosiaankin käyttää hihnalukkoja). Itellä ei vielä kuitenkaan ole kun en tunnu niitä tarvitsevan, on sen verran tiukassa tuo paksu nahkahihna omassa lespassa että ei se siitä mihinkään luiskahtele. Mutta huomaatko sitä kun se kuluu löysemmäksi ennenkun se on jo lattialla? Sitä kantsii funtsia. ReBeat: Miksi noiden pitää olla noin ruman värisiä. En laita. Mulle just tuo väri alkaa olla jo saman osaston perinnetouhua kun 50-luvun Fender-värit, diggaan. Mutta jos ei diggaa niin noita on kyllä saatavilla ihan kaiken värisiä. Ainakin vihreitä, sinisiä, punasia, oransseja, violetteja ja mustia on tullut vastaan. When in doubt, lower your expectations. |
joku muu sikko 18.08.2014 10:36:25 | |
---|
EVH keksi jo vuosikymmeniä sitten sellaiset jotka kestää. |
Vilpur1 29.04.2020 10:21:30 | |
---|
Kärsiikö muut hihnalukkojen hihnatappien hukkumisesta? Mulla on ilmeisesti kaikki tapit jatkanut matkaa myytyjen kitaroiden mukana. Hihnaosia löysin kolme paria mutta en yhtään vastakappaletta. Päädynkö kohta varoittavaksi esimerkiksi? :) täytyy silittää ostohousut ja suunnata kitaramarkettiin. I got myself a Cadillac
But I can't afford the gasoline |
iso paha susi 29.04.2020 13:58:42 | |
---|
Vilpur1: Kärsiikö muut hihnalukkojen hihnatappien hukkumisesta? Mulla on ilmeisesti kaikki tapit jatkanut matkaa myytyjen kitaroiden mukana. Hihnaosia löysin kolme paria mutta en yhtään vastakappaletta. Se on just näin. Ja jos niitä tappeja löytyy niin niitä on joko vain yksi tai sitten väärän värisiä. |
LaMotta 29.04.2020 14:33:25 | |
---|
Kitaran alkuperäiset tapit kannattaa laittaa aina talteen. Terv Kapteeni Jälkiviisas (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
hallu 29.04.2020 16:50:57 | |
---|
Vilpur1: Kärsiikö muut hihnalukkojen hihnatappien hukkumisesta? Mulla on ilmeisesti kaikki tapit jatkanut matkaa myytyjen kitaroiden mukana. Hihnaosia löysin kolme paria mutta en yhtään vastakappaletta. Päädynkö kohta varoittavaksi esimerkiksi? :) täytyy silittää ostohousut ja suunnata kitaramarkettiin. Mä itse luovuin hihnalukoista osittain tuosta syystä, mutta muutenkin universaali alustariippumaton ratkaisu houkutteli. Siirryin käyttämään mehupullon tiivisteitä ja fenderin samanlaisia mutta tukeavampia mehupullon tiivisteitä. Nyt ei tarvitse enää miettiä lukkoja tai niihin sopivia tappeja eikä hienojen päissä heilu painavat metalliklöntit eikä lukot kolise. Olen siis tyytyväinen enkä varmaan palaa lukkoihin enää takaisin. Tähän pitäisi keksiä jotain nokkelaa....... |
horseface 29.04.2020 21:58:13 | |
---|
hallu: Mä itse luovuin hihnalukoista osittain tuosta syystä, mutta muutenkin universaali alustariippumaton ratkaisu houkutteli. Siirryin käyttämään mehupullon tiivisteitä ja fenderin samanlaisia mutta tukeavampia mehupullon tiivisteitä. Nyt ei tarvitse enää miettiä lukkoja tai niihin sopivia tappeja eikä hienojen päissä heilu painavat metalliklöntit eikä lukot kolise. Olen siis tyytyväinen enkä varmaan palaa lukkoihin enää takaisin. Näissä uusissa Schallereisahan tuo kolinaominaisuus on eliminoitu. Mielestäni hihnalukot on must ja ihan käheän näköisetkin. Tulee enemmän pro-vaikutelma. Siis vain vaikutelma. Huutamalla ne asiat selviää. |
Rämppy 30.04.2020 08:48:24 | |
---|
Kumiprikat eli pullontiivisteet ei toimi paksujen nahkahihnojen kanssa. Kauhea äheltäminen kun yrittää saada sen kumilätkän survottua hihnatappiin paksun hihnan päälle ja silti se saattaa pullahtaa irti. Siksi palasin vanhaan kunnon Schallerin hihnalukkoon, joiden kanssa hihnan kiinnitys kitaraan vie sen 5 sekuntia. Eräänlaista luksusta sekin, että hihnan kiinnitys on niin vaivatonta ja ovat osoittautuneet 25 vuoden käytön perusteella varmoiksi kapistuksiksi, kunhan silloin tällöin tsekkaa mutterin kireyden. Ohuiden hihnojen kanssa kumitiivisteet toimii hyvin hihnalukkoina. Ostin jotain brittiolutta ja niiden korkintiivisteet on paksuudeltaan ja muutenkin täsmälleen samanlaiset kuin fender-leimatut lätkät. Mutta olutpullon mukana saat asennusöljyt kaupanpäälle. In Finland we have this thing called "diu diu". |
Jaketsu 30.04.2020 09:28:34 | |
---|
Tuli ostettua vastikään saapuneeseen Ibanezin AS93:een myöskin Schallerin lukot. Ilahduttavasti ovat näköjään parantaneet designia. Pidempi tappi & kierteet tekevät asennuksen helpommaksi paksumpaakin hihnaan. Ja tuntuisi että ihan näppivoimilla saa prikan kiristetty riittävän napakalle. Edelliset lukot on ostettu varmaan 5 vuotta sitten jo silloin ainakin jakoavain/lenkkiavain oli välttämättömyys. |
hallu 30.04.2020 09:29:20 | |
---|
Rämppy: Kumiprikat eli pullontiivisteet ei toimi paksujen nahkahihnojen kanssa. Kauhea äheltäminen kun yrittää saada sen kumilätkän survottua hihnatappiin paksun hihnan päälle ja silti se saattaa pullahtaa irti. Siksi palasin vanhaan kunnon Schallerin hihnalukkoon, joiden kanssa hihnan kiinnitys kitaraan vie sen 5 sekuntia. Eräänlaista luksusta sekin, että hihnan kiinnitys on niin vaivatonta ja ovat osoittautuneet 25 vuoden käytön perusteella varmoiksi kapistuksiksi, kunhan silloin tällöin tsekkaa mutterin kireyden. Ohuiden hihnojen kanssa kumitiivisteet toimii hyvin hihnalukkoina. Ostin jotain brittiolutta ja niiden korkintiivisteet on paksuudeltaan ja muutenkin täsmälleen samanlaiset kuin fender-leimatut lätkät. Mutta olutpullon mukana saat asennusöljyt kaupanpäälle. Niin ja hihnatappien koot myös vaihtelee. Jos on oikein iso tappi, niin on siinä oma punnertamisensa että saa paikoilleen. Mulla ei ole ollut nahkahihnojen kanssa mitään ongelmaa muuta kuin yhden Gibsonin (oli muuten helvetin kallis) hihnan kanssa joka oli jotain ihme nahkalaminaattitsydeemiä ja oli todella paksu ja ennen kaikkea jäykkä. Se hihna ei sopinut oikein tappiin ja Shallerin lukon kanssa se toimi mutta mureni lopulta piloille. Oli toisin sanoen huonolaatuinen hihna, vaikka kestikin sen 25 vuotta niin mun mielestä kalliit nahkahihnat pitäisi olla ikuisia ja niin ne varmaan normaalisti onkin. Tähän pitäisi keksiä jotain nokkelaa....... |
Rämppy 30.04.2020 13:25:22 | |
---|
hallu: mun mielestä kalliit nahkahihnat pitäisi olla ikuisia ja niin ne varmaan normaalisti onkin. Joo, mulla on v. 90 ostettu Levy'sin nahkahihna, joka on kestänyt 30 vuotta jatkuvaa käyttöä. On mukava, tukeva ja hieno. Edelleenkin. Kallis oli ostohetkellä, mutta on kuolettanut hintansa moneen kertaan. In Finland we have this thing called "diu diu". |