Aihe: Gibson kutsuu teidät todistamaan vallankumousta
1 2 3 4 59 10 11 12 13 14
Borlag
13.11.2010 21:40:57

sikki-six: Juu, tommosta oon kuullut. Ite olen käyttänyt masiinasta vain noita omia mikkejä, toi toimii mainiosti jopa kitaravahvarin lähimikityksessä. Mutta onhan tuo rakenne todella muovinen, ei kannattane paljoa pudotella. Vaikkakin itellä laite on lennellyt pöydältä lattialle useaan otteeseen :)

Tota kestävyys vikaa on noilla kaikilla valmistajilla. M-Audiolla paskat akut joita ei voi itse vaihtaa, plus muovinen rakenne, Edirolilla muovinen rakenne, heiveröinen patteriluukku sekä huonosti suunnitellut input jakit jotka on kolvattu suoraan piirilevylle ja tuppaavat murtumaan erittäin helposti. Pitää vähän nostaa budjettia että saa kaiken samassa kompaktissa koossa.
Ziggy Bubba
13.11.2010 21:42:54 (muokattu 13.11.2010 21:43:10)

Borlag: Pitää vähän nostaa budjettia että saa kaiken samassa kompaktissa koossa.

Mitäs noita muuten on kovia laitteita vastaavaan käyttöön? Onko soundiosasto kalliimmissa selkeästi parempi?
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
Borlag
13.11.2010 21:54:56

sikki-six: Mitäs noita muuten on kovia laitteita vastaavaan käyttöön? Onko soundiosasto kalliimmissa selkeästi parempi?

Lähinnä kestävyys ja etuset, Edirolin uudemmassa tuli myöskin 24/96 tallennusmahdollisuus kun vanhassa oli korkeintaann 24/48. Itse tallentanut kolmisensataa keikkaa Edirolilla ulkoisten mikkien kanssa ja pakko todeta että kyllä ne mikit on ensimmäiset mihin rahaa kannattaa laittaa, itse tallentimelta kuitenkin riittää että on perushyvä ja luotettava, mitä näiden kaikkien valmistajien värkit ovat. Zoomilla tuo etunen tulisi kyllä vaihdettua heti parempaan ulkoiseen, kuten olen kyllä Edirolillakin tehnyt kun sain hyvän diilin Chris Church nimisen nikkarin kautta joka tekee käsityönä Church Audio värkkejä Kanadasta käsin.
Ziggy Bubba
13.11.2010 22:10:02

Borlag: Lähinnä kestävyys ja etuset, Edirolin uudemmassa tuli myöskin 24/96 tallennusmahdollisuus kun vanhassa oli korkeintaann 24/48. Itse tallentanut kolmisensataa keikkaa Edirolilla ulkoisten mikkien kanssa ja pakko todeta että kyllä ne mikit on ensimmäiset mihin rahaa kannattaa laittaa, itse tallentimelta kuitenkin riittää että on perushyvä ja luotettava, mitä näiden kaikkien valmistajien värkit ovat. Zoomilla tuo etunen tulisi kyllä vaihdettua heti parempaan ulkoiseen, kuten olen kyllä Edirolillakin tehnyt kun sain hyvän diilin Chris Church nimisen nikkarin kautta joka tekee käsityönä Church Audio värkkejä Kanadasta käsin.

Jep. Taidan mennä tuolla Zoomilla, siinä kun on ihan riittävät ominaisuudet ja soundi omiin tarpeisiin. Just tuo helppous on koko homman isoin viehätys; eikun tasot kohilleen ja rec päälle. Promaisempaa soundia sitten kotistudiossa.

Menee kyllä ohi aiheen, mut juu.
Kvesti
27.11.2010 15:32:42
Borlag: Tuskinpa niitä noin montaa on ketkä Gibsonin myy typerien mainostempausten seurauksena. Gibsonille riittää loppupeleissä se että ovat kehittäneet LP:n, tuohon kun lisää vielä SG:n, Firebirdin yms niin aina parempi. Eivät he välttämättä edes tarvitse uusia onnistumisia.

Mä jätin Gibsonin SG Standardin ostamatta tän typerän mainostempauksen johdosta. Jos mun haluama kitara pitää tuhota FirebirdX:n kaltaisen hirvityksen markkinointitilaisuudessa, niin saavat jäädä ilman mun rahoja. On olemassa sellaisiakin kitaranvalmistajia, jotka ei kuse potentiaalisten asiakkaiden päälle. Nurkissa pyörivää SG Special Fadedia en ole myymässä tän takia, mutta eipä tule saamaan toista Gibsonia kaverikseen ihan lähiaikoina.
Borlag
27.11.2010 15:36:58

Kvesti: Mä jätin Gibsonin SG Standardin ostamatta tän typerän mainostempauksen johdosta. Jos mun haluama kitara pitää tuhota FirebirdX:n kaltaisen hirvityksen markkinointitilaisuudessa, niin saavat jäädä ilman mun rahoja. On olemassa sellaisiakin kitaranvalmistajia, jotka ei kuse potentiaalisten asiakkaiden päälle. Nurkissa pyörivää SG Special Fadedia en ole myymässä tän takia, mutta eipä tule saamaan toista Gibsonia kaverikseen ihan lähiaikoina.

Onnea vaan valitsemallasi tiellä. Jos noin pienestä rupeat boikotoimaan näinkin legendaarisen puljun tuotteita, niin voin vain kuvitella kuinka ne muutkin vaihtoehdot tipahtavat pois kuvioista kun huomaat että niin vain muillakin valmistajilla on typeriä mainoskikkoja käytössä.
trih
27.11.2010 17:10:46 (muokattu 27.11.2010 17:13:18)
Kvesti: Mä jätin Gibsonin SG Standardin ostamatta tän typerän mainostempauksen johdosta. Jos mun haluama kitara pitää tuhota FirebirdX:n kaltaisen hirvityksen markkinointitilaisuudessa, niin saavat jäädä ilman mun rahoja. On olemassa sellaisiakin kitaranvalmistajia, jotka ei kuse potentiaalisten asiakkaiden päälle. Nurkissa pyörivää SG Special Fadedia en ole myymässä tän takia, mutta eipä tule saamaan toista Gibsonia kaverikseen ihan lähiaikoina.

Ei ollu Gibsoni minkä hajoitti. Kaikki sitä on ympäri maailmaa vouhottanu että SG:n olisi rikkonu mutta ei. Se oli joku pulttikaulainen SG.tä muistuttava keppi. Jos ihmiset olisivat jaksaneet katsoa niitä kuvia niin vaahterainen pulttikaula oli.

Edit löyty kuva:
http://www.gibson.com/Files/aaFeatu … EA5ED21CEACF79B1B6B3D156D4D5AB4.jpg
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Kvesti
27.11.2010 17:13:18
Borlag: Onnea vaan valitsemallasi tiellä. Jos noin pienestä rupeat boikotoimaan näinkin legendaarisen puljun tuotteita, niin voin vain kuvitella kuinka ne muutkin vaihtoehdot tipahtavat pois kuvioista kun huomaat että niin vain muillakin valmistajilla on typeriä mainoskikkoja käytössä.

En usko, että mikään toinen firma lähtee tuhomaan yhtä suosituimmista malleistaa markkinoidakseen jotain ylihintaista limited edition mallia. Toisaalta ei olisi huono idea vähentää kitaroiden ostamista, kun niitä on jo melkein jokaiselle päivälle oma. Sunnuntaina joutuu soittamaan bassoa :P
trih
27.11.2010 17:13:44
Kvesti: En usko, että mikään toinen firma lähtee tuhomaan yhtä suosituimmista malleistaa markkinoidakseen jotain ylihintaista limited edition mallia. Toisaalta ei olisi huono idea vähentää kitaroiden ostamista, kun niitä on jo melkein jokaiselle päivälle oma. Sunnuntaina joutuu soittamaan bassoa :P

Luepa tuo mun postaus.
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Kvesti
27.11.2010 17:24:35
trih: Luepa tuo mun postaus.

Lukaisin sen. Vaikka se ei tuhonnut oikeaa SG:tä niin idea taisi olla, että FirebirdX tulee tuhoamaan SG:n kaltaiset peruskitarat. Tempun olisi voinut jättää tekemättä. Vaikka siinä ei oikeaa SG:tä tuhottu, niin kyllä se oli aika selvä pyllistys sille, joka tuo firmaan rahat.

Saatan ostaa vielä jatkossa Gibsonin. Tällä kertaa se jäi tekemättä tuon tempauksen takia. Rahat on jo käytetty muuhun.
Tande
27.11.2010 18:03:53 (muokattu 27.11.2010 18:04:05)
Kvesti: Lukaisin sen. Vaikka se ei tuhonnut oikeaa SG:tä niin idea taisi olla, että FirebirdX tulee tuhoamaan SG:n kaltaiset peruskitarat.

En millään jaksa uskoa, että näin kävisi. Tuskin se oli Gibsoninkaan mielessä.
Anteeksi.
Ziggy Bubba
27.11.2010 18:08:31

Kvesti: Saatan ostaa vielä jatkossa Gibsonin. Tällä kertaa se jäi tekemättä tuon tempauksen takia. Rahat on jo käytetty muuhun.

Menikö rahat Fender- vai Gibson-henkiseen kitaraan? Ei tuo G:n maine tule tähän kaatumaan, kummaa ylireagointia. Uusia malleja ja ideoita tulee ja menee, harva niistä jää elämään.
Kvesti
27.11.2010 18:52:12
sikki-six: Menikö rahat Fender- vai Gibson-henkiseen kitaraan? Ei tuo G:n maine tule tähän kaatumaan, kummaa ylireagointia. Uusia malleja ja ideoita tulee ja menee, harva niistä jää elämään.

Fenderin Blacktop Tele http://www.fender.com/products/search.php?partno=0148200506 taitaa olla jotain noiden väliltä. Tuosta henkisyydestä vielä. Onko Fenderin Jim Root Tele http://www.fender.com/products/search.php?partno=0134444780 Fender- vai Gibson-henkinen?

En odota, että Gibson tulee kaatumaan tuohon. SG:t ja LP:t tulee jatkossakin myymään vaikka uudet ideat ei aina toimisi. Nyt ei vaan tehnyt mieli ostaa Gibson. Mieli saattaa taas muuttua.
Borlag
27.11.2010 19:58:25 (muokattu 27.11.2010 19:58:58)

Kvesti: En usko, että mikään toinen firma lähtee tuhomaan yhtä suosituimmista malleistaa markkinoidakseen jotain ylihintaista limited edition mallia. Toisaalta ei olisi huono idea vähentää kitaroiden ostamista, kun niitä on jo melkein jokaiselle päivälle oma. Sunnuntaina joutuu soittamaan bassoa :P

Mietipäs mitä kaikkia signature malleja on tullut ulos vaikkapa Gibsonilta ja Fenderiltä aiemmin? Hannah Montana stratoa Fenderin alta, Jimi Hendrix stratoa Gibsonilta... EMG/floyd rose Telecastereita ja Stratoja. Onpa sitä näkynyt EMG/Floyd Rose Les Paulejakin...

Kylmä fakta on kuitenkin se että ei ole mahdollista tehdä kitaramallia josta jokaikinen pitäisi. Yhdelle nämä perinteiset Lespat ovat painavia rohjoja josta kaula katkeaa puhaltamalla sinne päin, eikä siinä ole edes floikkaa saatika sitten riittävästi nauhoja, kieliäkin perkele puuttuu. Toiselle Telecaster on ruma kuin saatana, Strato taas tylsä kirkassoundinen huriseva paska joka ei pysy vireessä. SG:täkin soittelee kaiken maailman Tero Vaarat...
Ziggy Bubba
27.11.2010 20:08:41 (muokattu 27.11.2010 20:09:25)

Borlag: Yhdelle nämä perinteiset Lespat ovat painavia rohjoja josta kaula katkeaa puhaltamalla sinne päin, eikä siinä ole edes floikkaa saatika sitten riittävästi nauhoja, kieliäkin perkele puuttuu.

Ylänauhoille pääsykin on kankeempi ku Ibaneeseissä. Ja kaulat useimmiten halkoja. Soundikin on legendan mukaan yhtä muhjua.

Toiselle Telecaster on ruma kuin saatana, Strato taas tylsä kirkassoundinen huriseva paska joka ei pysy vireessä. SG:täkin soittelee kaiken maailman Tero Vaarat...

Stratossa on vielä pirun turhia asentoja mikkivalitsimessa ja typerästi tonea ei kaulamikille. Telessä taas ei ole ergonomiaa mietitty edes vähää alusta... Paskoja ovat.

E: Straton kohdalla olen täysin tätä mieltä, ei mikään vizi.
Kvesti
27.11.2010 20:52:45
Borlag: Mietipäs mitä kaikkia signature malleja on tullut ulos vaikkapa Gibsonilta ja Fenderiltä aiemmin? Hannah Montana stratoa Fenderin alta, Jimi Hendrix stratoa Gibsonilta... EMG/floyd rose Telecastereita ja Stratoja. Onpa sitä näkynyt EMG/Floyd Rose Les Paulejakin...

Kylmä fakta on kuitenkin se että ei ole mahdollista tehdä kitaramallia josta jokaikinen pitäisi. Yhdelle nämä perinteiset Lespat ovat painavia rohjoja josta kaula katkeaa puhaltamalla sinne päin, eikä siinä ole edes floikkaa saatika sitten riittävästi nauhoja, kieliäkin perkele puuttuu. Toiselle Telecaster on ruma kuin saatana, Strato taas tylsä kirkassoundinen huriseva paska joka ei pysy vireessä. SG:täkin soittelee kaiken maailman Tero Vaarat...

Tässä ei ole kyse siitä, ettei Gibson saisi tehdä FirebirdX:n kaltaisia kitaroita. Tai mitä muita ihmetyksiä tahansa. Se on mulle aivan sama. Mun ei tarvii ostaa niitä. Se mikä tässä tökkii on se, että julkistamistilaisuudessa piti hajoittaa SG (olkoonkin miten kopio tahansa) symbolina sille, että SG:n kaltaiset vanhat kitarat eivät ole mitään uuden hienon FirebirdX:n rinnalla. Tuo ele on varmasti yksi syy sille miksi FirebirdX:ää vihataan niin paljon.
Trendkeel
27.11.2010 21:16:30
Kvesti: Tuo ele on varmasti yksi syy sille miksi FirebirdX:ää vihataan niin paljon.

Konservatiivisuus, se, että toi näyttää oikeesti aika tyhmältä, luultavasti ihan juutalainen hintalappu, Gibson?
"Ok
T. aku ankka"
Sjömanni
28.11.2010 23:58:25
Mää mistään mitään tiedä mutta... Pitäisköhan näitä mallinimiä miettiä jossain palaverissa ennen julkaisuja?

http://www2.gibson.com/Products/Ele … l/Gibson-Custom/Jimmy-Page-Two.aspx

Jimmy Page "Number Two" Les Paul! Saamari, sehän on Jimmy pagen paska nimeltään tuo!

HOH!
p130
29.11.2010 13:06:38

Sjömanni: Mää mistään mitään tiedä mutta... Pitäisköhan näitä mallinimiä miettiä jossain palaverissa ennen julkaisuja?

http://www2.gibson.com/Products/Ele … l/Gibson-Custom/Jimmy-Page-Two.aspx

Jimmy Page "Number Two" Les Paul! Saamari, sehän on Jimmy pagen paska nimeltään tuo!

HOH!

No, jos Page kutsuu kitaran esikuvaa nimellä "Number Two", miksi mallin nimi ei saisi olla sama? Vaikka kakkosella toki monia merkityksiä onkin...

Nimim. Olisiko kakkonen kuitenkin ykkönen?
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Mr. Speed
29.11.2010 13:15:23
Borlag: Kylmä fakta on kuitenkin se että ei ole mahdollista tehdä kitaramallia josta jokaikinen pitäisi. Yhdelle nämä perinteiset Lespat ovat painavia rohjoja josta kaula katkeaa puhaltamalla sinne päin, eikä siinä ole edes floikkaa saatika sitten riittävästi nauhoja, kieliäkin perkele puuttuu. Toiselle Telecaster on ruma kuin saatana, Strato taas tylsä kirkassoundinen huriseva paska joka ei pysy vireessä. SG:täkin soittelee kaiken maailman Tero Vaarat...

Hoho :D Itse tuosta allekirjoitan kaikki, paitsi Floydia en tartte.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)