Aihe: Hughes & Kettner (yleistä keskustelua)
1 2 3 4 59 10 11 12 13 14
lonelyplayer
06.01.2012 00:29:13
Itsekkin omistïn /omistan Switchblade kombon josta alussa ajattelin että tässä se sitten on. Se mun soundi.
Aikaa kului ja muunkinlainen soundi alkoi miellyttämään. Tällä hetkellä tökkii soundi pahasti, epäilen että johtuu kombon omasta kajarista joka ei mielestäni hyvä ole.

BTW... kokeilkaa Marsun JMD-sarjaa...yllätytte. Tai ettehän te mistään ylläty...
aristoteles666
06.01.2012 01:58:53

lonelyplayer: Itsekkin omistïn /omistan Switchblade kombon josta alussa ajattelin että tässä se sitten on. Se mun soundi.
Aikaa kului ja muunkinlainen soundi alkoi miellyttämään. Tällä hetkellä tökkii soundi pahasti, epäilen että johtuu kombon omasta kajarista joka ei mielestäni hyvä ole.

BTW... kokeilkaa Marsun JMD-sarjaa...yllätytte. Tai ettehän te mistään ylläty...

vääntele niitä tone nappuloita. ja saa niitä muitakin väännellä.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
lonelyplayer
06.01.2012 21:43:39
aristoteles666: vääntele niitä tone nappuloita. ja saa niitä muitakin väännellä.

On yritelty ihan kaikkea, vaikka miten kieltäisit niin tämä on varmaan yksi kaikkien aikoijen äänekkäimpiä 50W vahvistimia. Oon yrittänyt kikkailla master /volyme säätöjen kanssa hullun lailla mutta kovaa tulee aina. Soundi sinänsä on muikea eli ei siitä pahaa sanottavaa...kuulo vaan on kovalla koitoksella.

Master säädin...niinpä: vieressä on samantehoinen 50W JMD Marsu josta pystyn pitämään masterin klo 12: asennossa ja vau mitkä soundit.

Linkkuveitsi lähtee vaihtoon ! :)
Ukkovaari
07.01.2012 02:01:12
lonelyplayer: On yritelty ihan kaikkea, vaikka miten kieltäisit niin tämä on varmaan yksi kaikkien aikoijen äänekkäimpiä 50W vahvistimia. Oon yrittänyt kikkailla master /volyme säätöjen kanssa hullun lailla mutta kovaa tulee aina. Soundi sinänsä on muikea eli ei siitä pahaa sanottavaa...kuulo vaan on kovalla koitoksella.

Master säädin...niinpä: vieressä on samantehoinen 50W JMD Marsu josta pystyn pitämään masterin klo 12: asennossa ja vau mitkä soundit.

Linkkuveitsi lähtee vaihtoon ! :)

Eipä ole mulla ollut ongelmia saada hiljasta ja hyvää soundia pihalle kotisoitto/makkari volyymilla tuosta Switchbladesta. Mulla ainakin pelittää Master ja volume namiskat ihan ok niin kuin muukin tuossa (omistanu tuon hm.... ehkä siinä n. 4 vuotta suurinpiirtein). Ja kivaa lisäksi on se, että saapi sitten samoilla äänentasoilla laitettua muistiin josta painamalla sitten saapi tarvittaessa pihalle tallentamansa soundit.

Tosin nykyään on tuo 11R jolla on tullu soitettua.
Shakata
07.01.2012 10:20:09
Hughes & Kettnerin Statesman Dual EL 84 combo on tulossa puolenkuun jälkeen tähän talouteen. Innolla odotan kyllä, että saan helposti roudattavan vahvarin, josta löytyy erinomaiset puhtaat saundit. Toinen kanava on mulle ihan pelkkää plussaa, kun oon tottunut ottamaan tuhnut irti pedaaleista.
"One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz." Lou Reed
RR1 AND RR24
12.01.2012 18:29:53
moro mulla on warp x 120w putkinuppi.aikamoinen murisia sekin,cleanit minun mieleeni, vähemmän puhuttu nuppi täällä,onko muilla kokemuksia?.
aristoteles666
12.01.2012 18:53:07

RR1 AND RR24: moro mulla on warp x 120w putkinuppi.aikamoinen murisia sekin,cleanit minun mieleeni, vähemmän puhuttu nuppi täällä,onko muilla kokemuksia?.

onhan se tiettyyn metalliin hyvä, mutta liian rajoittunut minulle kaikin puolin.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
RR1 AND RR24
12.01.2012 19:47:38
niin ja nyt pitäisi kokeilla sitä jatkossa kotisoitossa...4x12 randall kaapin kanssa.
FreshPots
26.01.2012 21:31:07
madcow2
27.01.2012 10:26:57
Taas oikein nannaa noi klipit =)

Onko tosta kotivahvariksi, vai onko liian äänekäs kotio? Heräs mielenkiinto kyl..
möö möö siellä ja möö möö täällä, hiiala hiiala hei!
tuluppa
27.01.2012 13:22:51

madcow2: Taas oikein nannaa noi klipit =)

Onko tosta kotivahvariksi, vai onko liian äänekäs kotio? Heräs mielenkiinto kyl..

Ei ole ainakaan sellaisenaan, toi on ihan _uskomattoman_ äänekäs vahvistin. Tuo on Volume-potikan herkkyytensä takia tosi vaikea säätää soimaan hiljaa. Mutta eipä sitä ole siihen suunniteltukaan. Ainakin tuo minun Puretone-nuppi päästää ääntä jopa volume nollassa. Jos volume nollilla nostaa Growlia, sen saa soimaan kerrostalovolyymilla, mutta eipä se kummoiselta kuulosta.

Valmistetaankohan tuota Puretonea muuten enää?
madcow2
27.01.2012 14:01:38 (muokattu 27.01.2012 14:15:03)
Mitä noista kettusista kannattais harkita, jos tosiaan kotona soittelen lähinnä rokkia ja blyysiä?
möö möö siellä ja möö möö täällä, hiiala hiiala hei!
aristoteles666
27.01.2012 19:16:04

tuluppa: Ei ole ainakaan sellaisenaan, toi on ihan _uskomattoman_ äänekäs vahvistin. Tuo on Volume-potikan herkkyytensä takia tosi vaikea säätää soimaan hiljaa. Mutta eipä sitä ole siihen suunniteltukaan. Ainakin tuo minun Puretone-nuppi päästää ääntä jopa volume nollassa. Jos volume nollilla nostaa Growlia, sen saa soimaan kerrostalovolyymilla, mutta eipä se kummoiselta kuulosta.

Valmistetaankohan tuota Puretonea muuten enää?

valmistetaan.
washburn
29.01.2012 16:10:21

madcow2: Mitä noista kettusista kannattais harkita, jos tosiaan kotona soittelen lähinnä rokkia ja blyysiä?

Torilla näkyi olevan edition tube edullisesti.
Live long and prosper.
Mikko L
30.01.2012 01:37:23 (muokattu 30.01.2012 01:37:38)

Tässäpä minuun Triampilla soundinäytettä jokaisesta kanavasta: http://www.youtube.com/watch?v=McTI_lXCRgo

On kyllä monipuolinen laite. :) Mitä mieltä olette soundeista?
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
Vetehinen
30.01.2012 09:55:42 (muokattu 30.01.2012 09:58:13)
Mikko L: Tässäpä minuun Triampilla soundinäytettä jokaisesta kanavasta: http://www.youtube.com/watch?v=McTI_lXCRgo

On kyllä monipuolinen laite. :) Mitä mieltä olette soundeista?

Tuossa näytteessä kuuluu kitarankielten helinä - ei tainnut olla vahvistin kovin lujalla tuota äänittäessäsi? Vai oliko kaapin mikki lähellä kitaraa? Vahvistimen monipuolisuus tulee hyvin esille, mutta saundeista on paha sanoa paljoa, kun äänitysmenetelmä vaikuttaa paljon. Kovin kirkasta saundia tuosta ei taida lähteä - kohdan 7:30 perusteella. Middle nollilla ja treble täysillä. Tosin Presence on klo 12:ssa..?

Minulta Triamp lähti vaihtoon nimenomaan sen ominaisen tummuuden takia. Treeneissä tuuttasin Orangen PPC412HP8:n kautta, jossa on alkuperäiset G12K-100 -elementit. Ei vaan saanut tarpeeksi kirkasta saundia semmoiseen oldschool metalliin lead-osuuksiin, 2B, 3A tai 3B -kanavilta. Nyt on taloudessa Koch Powertone II ja siinä ei ole vastaavaa ongelmaa.

Triamp on paperilla pirun hyvä laite, mutta minulle se ei bändisoitossa sopinut. Ehkä joskus voisi kotistudioon tuollaisen kuitenkin vielä hankkia, hintaansa nähden (käytettynä) se on loistopeli. Keikoille roudattavaksi kuitenkin liian painava, casen kanssa 44 kg, ja turhan paljon ominaisuuksia sisältävä. Toki ne ominaisuudet ei haittaisi, jos laite olisi 10 kg kevyempi. :)
Music is the best escape.
aristoteles666
30.01.2012 21:35:21 (muokattu 30.01.2012 21:39:37)

beliel: Tuossa näytteessä kuuluu kitarankielten helinä - ei tainnut olla vahvistin kovin lujalla tuota äänittäessäsi? Vai oliko kaapin mikki lähellä kitaraa? Vahvistimen monipuolisuus tulee hyvin esille, mutta saundeista on paha sanoa paljoa, kun äänitysmenetelmä vaikuttaa paljon. Kovin kirkasta saundia tuosta ei taida lähteä - kohdan 7:30 perusteella. Middle nollilla ja treble täysillä. Tosin Presence on klo 12:ssa..?

Minulta Triamp lähti vaihtoon nimenomaan sen ominaisen tummuuden takia. Treeneissä tuuttasin Orangen PPC412HP8:n kautta, jossa on alkuperäiset G12K-100 -elementit. Ei vaan saanut tarpeeksi kirkasta saundia semmoiseen oldschool metalliin lead-osuuksiin, 2B, 3A tai 3B -kanavilta. Nyt on taloudessa Koch Powertone II ja siinä ei ole vastaavaa ongelmaa.

Triamp on paperilla pirun hyvä laite, mutta minulle se ei bändisoitossa sopinut. Ehkä joskus voisi kotistudioon tuollaisen kuitenkin vielä hankkia, hintaansa nähden (käytettynä) se on loistopeli. Keikoille roudattavaksi kuitenkin liian painava, casen kanssa 44 kg, ja turhan paljon ominaisuuksia sisältävä. Toki ne ominaisuudet ei haittaisi, jos laite olisi 10 kg kevyempi. :)

heitä case pois niin painaa vain 27 kg, 2 b on tumma, mutta ei triamp kokonaisuudessaan ole "liian tumma", kyllä sillä saa paikat hampaista jos sitä haluaa.

eikä sisällä turhan paljon ominaisuuksia, voin soittaa vaikka koko illan yhdellä kanavalla, mutta ei tarvitse, ja se on juuri loistavaa triampissa, löytyy kaikki mitä tarvitsee vaikka coverkeikalla ilman mitään säröjä tms.

edit, yritin muutaman vuoden leikkiä pikkuvahvistimella keikoilla, että olisi iisi roudata, ja sitten vain kyllästyin että soundi ei ole tarpeeksi hyvä ja vahvistin ei ole riittävän monippuolinen, ja aloin kantamaan taas triampia, ja olen taas onnellinen.
Christeraser
30.01.2012 23:22:16 (muokattu 30.01.2012 23:23:17)

Ei Triamp Mk1 6L6 versiona ole ainakaan erityisen tumma. Kaappina 1960B ja T75&V30set ristissä.

Vaihdoin Savage 120stä tähän ja en ole kyllä hetkeäkään katunut. Varsinkin kun hinta oli enemmän kuin kohillaan...
Mikko L
12.02.2012 15:10:27

beliel: Tuossa näytteessä kuuluu kitarankielten helinä - ei tainnut olla vahvistin kovin lujalla tuota äänittäessäsi? Vai oliko kaapin mikki lähellä kitaraa? Vahvistimen monipuolisuus tulee hyvin esille, mutta saundeista on paha sanoa paljoa, kun äänitysmenetelmä vaikuttaa paljon. Kovin kirkasta saundia tuosta ei taida lähteä - kohdan 7:30 perusteella. Middle nollilla ja treble täysillä. Tosin Presence on klo 12:ssa..?

Juu mulla meni vähän pieleen tuo nauhoitushomma nimittäin treeniksellä ei sitten löytynyt SM57/SM58 mikkiä. Tämä on siis tuolla mun Canon järjestelmäkameran mikillä nauhoitettu. Siinä mielessä äänenlaatu pitäisi olla semi huono mutta silti kuulostaa ihan ookoolta. :)

Mulla on nyt pieni hetken johde menossa tässä. Mä saatan saada aika hyvällä diilillä kaverilta uuden Mesa Mark V:n (joka on se toinen unelmavahvistin mutta hinta on aina pelottanut) niin voi olla että pitää myydä tämä kuitenkin pois rahoittamaan niitä hommia. Tässä on ilmoitus jos jotain kiinnostaa. Videokin osoittaa että toimii moitteettomasti ja soundit on TODELLA hyvät: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=605872
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
JoeHans
24.02.2012 08:34:50
Onkos kukaan vertaillut Switchbladea ja Corebladea keskenään? Aika niukasti juttua tuosta Corebladesta ylipäätään täällä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)