Aihe: Putkivahvistin metalliin erottelevalla säröllä
1 2 3 4 59 10 11 12 13
aristoteles666
28.04.2010 13:30:54

Mr. Speed: Itse koen löysän särösoundin juuri vähän sellaseks In Flames/perus jenkkisäröksi. Liikaa säröä, middlescooppia, löysää jyrää.

Sitä ihmettelen kun jengi pitää överimiddlekästä soundia löysäksi. Överimiddlekäs soundi on paljon erottelevampi kuin scooppi, joka tekee siitä myös kireämmän oloisen. Kaikki siis erottuu.

muutin kireä löysä akselille.
jussimus
28.04.2010 13:31:06
Mr. Speed: Itse koen märän särösoundin juuri vähän sellaseks In Flames/perus jenkkisäröksi. Liikaa säröä, middlescooppia, löysää jyrää.

Just tollanen In Flames-särö on mun mielestä ihan karsea. Phui!

Sitä ihmettelen kun jengi pitää överimiddlekästä soundia märäksi. Överimiddlekäs soundi on paljon erottelevampi kuin scooppi, joka tekee siitä myös kuivemman oloisen. Kaikki siis erottuu.

Tossa mun Blackmoressa on just sellanen överimiddlekäs soundi. Tykkään siitä kuin hullu puurosta. Se on aika armoton soundi sooloja varten, mut onneks meidän pändin musassa ei pahemmin sooloja olekaan :)
aristoteles666
28.04.2010 13:32:42

jniska: Heh joo ja aktiiviloopithan tunnetusti värittää ääntä ja hukkaa saundia, joten märästäkin tulee aktiiviloopin kautta kuiva tai päinvastoin

Mites tollanen Plexi -Marsu tai sen kopio, onko kuiva vai märkä.

Mulla tulee kuivasta saundista mielleyhtymä tollaseen brittityyliseen nasaaliin saundiin, Orange , Engl tms.

pleksi marsu on hiljaa soitettuna kireä ja täysillä löysä.
jussimus
28.04.2010 13:35:20
aristoteles666: pleksi marsu on hiljaa soitettuna kireä ja täysillä löysä.

Eli soundin tiukkuus/löysyys lähteekin sormista?

Toiset vetää kuivalla tatsilla, toiset taas märällä tatsilla :D
aristoteles666
28.04.2010 13:39:39

jussimus: Eli soundin tiukkuus/löysyys lähteekin sormista?

Toiset vetää kuivalla tatsilla, toiset taas märällä tatsilla :D

sen näkee kielistä, helposti erottaa ruosteiset kielet kiiltävistä.
mä vedän märällä.
jniska
28.04.2010 13:39:52
aristoteles666: pleksi marsu on hiljaa soitettuna kireä ja täysillä löysä.

Kyllä mä tykkään tosta mun Plexi-Bluetonesta sekä hiljaa että kovaa soitettuna.
Siinä on myös etuasteessa VVR, jolloin saundin saa saturoituneeksi ja kompressoituneeksi tai vastaavasti hyvinkin dynaamiseksi.

Ja päätteessä on myös VVR, joten aika laidasta laitaa löytyy.
Laiha Lissu oli paras
aristoteles666
28.04.2010 13:41:00 (muokattu 28.04.2010 13:41:42)

jniska: Kyllä mä tykkään tosta mun Plexi-Bluetonesta sekä hiljaa että kovaa soitettuna.
Siinä on myös etuasteessa VVR, jolloin saundin saa saturoituneeksi ja kompressoituneeksi tai vastaavasti hyvinkin dynaamiseksi.

Ja päätteessä on myös VVR, joten aika laidasta laitaa löytyy.

tarkoitin ihan sellaisena kuin se on oikeasti.
modaamaton.
nimimerkki 68 plexi, nyttemmin modattu (ja myyty)
jniska
28.04.2010 13:45:50
aristoteles666: tarkoitin ihan sellaisena kuin se on oikeasti.
modaamaton.
nimimerkki 68 plexi, nyttemmin modattu (ja myyty)

Mitäs tykkäsit saundista ? Ja miksi myit pois ?
Laiha Lissu oli paras
aristoteles666
28.04.2010 13:50:44

jniska: Mitäs tykkäsit saundista ? Ja miksi myit pois ?

modauksen jälkeen se oli loistava, mutta triamp teki saman plus muita juttuja,
ja tuli aika realisoida omaisuutta ja jättää vain tarpeellinen.
Juicy
28.04.2010 15:57:12 (muokattu 28.04.2010 16:00:45)

jussimus: Just tollanen In Flames-särö on mun mielestä ihan karsea. Phui!

Mikä niistä? Niillä on aika monta levyä ja on niiden särösoundeissa kuitenkin jonkin verran eroja...

Kannattaa ottaa huomioon, että In Flamesin särösoundeissa taitaa suurin osa siitä "puurosta" tulla särötetystä bassosta ja miljoonasta kitararaidasta, siinä ei niinkään ole pelkkää yhden vahvarin särösoundia. Ainakaan RtR-aikoina, siitä vanhemmassa kamassa taitaa olla SISOt (ryyditettynä Bossin DS-1 tai DS-2?) ärjymässä ja uudemmasta en sitten tiiäkään.
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
jussimus
28.04.2010 16:07:46
Juicy: Mikä niistä? Niillä on aika monta levyä ja on niiden särösoundeissa kuitenkin jonkin verran eroja..

No emminä tiiä...oon muutamaa levyä kuunnellu enkä oo tykänny yhdenkään levyn kitarasoundeista kovinkaan paljoa. Vaikka In Flamesista muuten tykkäänkin.
Ziggy Bubba
28.04.2010 18:11:49

jniska: Mulla tulee kuivasta saundista mielleyhtymä tollaseen brittityyliseen nasaaliin saundiin, Orange , Engl tms.

ENGL ja Orange brittityylistä nasaalia? En nyt oikein hahmota tätä, varsinkaan kun firmat eivät kovin samanhenkisiä masiinoita edes valmista. Oranget on musta keskimäärin aika paksusoundisia vahvareita, noin niinkun brittivehkeistä. Enemmän esim. Marsut nasaaleita musta on. Soundaavatko ENGLit brittityylisiltä? Kai ne sakemannit sitten osaa senkin :)
Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed
jniska
28.04.2010 18:15:53
sikki-six: ENGL ja Orange brittityylistä nasaalia? En nyt oikein hahmota tätä, varsinkaan kun firmat eivät kovin samanhenkisiä masiinoita edes valmista. Oranget on musta keskimäärin aika paksusoundisia vahvareita, noin niinkun brittivehkeistä. Enemmän esim. Marsut nasaaleita musta on. Soundaavatko ENGLit brittityylisiltä? Kai ne sakemannit sitten osaa senkin :)

No juu, nää on näitä makuasioita ja termejä..
Juu, mun mielestä jotkut ENGLit on aika brittityylisiä saundiltaan.
Isommista Orangeista ei juuri ole kokemusta, mutta Tiny terrorista ja parista kombosta on, eikä niitten saundi kyllä paksulta vaikuttanut.
Laiha Lissu oli paras
Ziggy Bubba
28.04.2010 18:22:16 (muokattu 28.04.2010 18:23:15)

jniska: Isommista Orangeista ei juuri ole kokemusta, mutta Tiny terrorista ja parista kombosta on, eikä niitten saundi kyllä paksulta vaikuttanut.

Rocker-sarjalaiset ja AD30:t tuottaa kyllä varsin läskiä murinaa. Varmaan yksi syy miksi ovat varsin suosittuja stoner ym. raskailu-genreissä :)

Toisaalta noilla kaikilla firmoilla on eri tyylisiä vahvareita, hankala niitä on lopulta leimata.

E: Kyllä se Tiny Terrorikin aika tuhdilta soundaa, kun oikeaan kaappiin lykkää kiinni - varsinkin kokoisekseen.
Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed
s8na
28.04.2010 22:43:03

Asiasta ihan sivuun, mutta sain juuri omasta mielestäni sellaisen märän soundin aikaiseksi. Puhdas vahvarisoundi ja siihen päälle Memoryman delay jossa on noita modulaatioita mukana. Tuo ääni kuulostaa kyllä märälle, liekö tuossa peruja tuohon termiin.
All the stuff I need is here, I just have to invent how to use them -McGyver
dropD
29.04.2010 09:01:43

s8na: Asiasta ihan sivuun, mutta sain juuri omasta mielestäni sellaisen märän soundin aikaiseksi. Puhdas vahvarisoundi ja siihen päälle Memoryman delay jossa on noita modulaatioita mukana. Tuo ääni kuulostaa kyllä märälle, liekö tuossa peruja tuohon termiin.

Jotaa tällästä http://maihinnousu.net/s/?song_id=7520 ???
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
weza
30.04.2010 13:13:20

Miksi metallin mättöön yleensä tarvittaisiin putkivahvisti?
Mr. Speed
30.04.2010 13:14:27
weza: Miksi metallin mättöön yleensä tarvittaisiin putkivahvisti?

Miksi minkään soittoo tarvitaan yleensä putkivahvistin? vai eikö sinun mielestäsi soundilla ole mitään väliä? Taidat olla retard.
Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa.
jussimus
30.04.2010 13:24:10
weza: Miksi metallin mättöön yleensä tarvittaisiin putkivahvisti?

Miks putkivahvistimella tarvii mättää metallia?
Snapo
30.04.2010 13:27:42
jussimus: Miks putkivahvistimella tarvii mättää metallia?

Miksi metallilla tarvii mättää putkivahvistinta?
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)