Aihe: Kitarapaja
1 2 3 4 59 10 11 12 13
Invader
15.06.2012 16:47:59 (muokattu 15.06.2012 16:48:17)
BigPapa: Ei minun mielestäni, sivut ovat selkeät ja hyvät.

No hyvä että kelpaa. Mun mielestä ne ei ole selkeät, mutta ne ovat siitä huolimatta riittävän hyvät.

Nyt terassille.
Tai sitten ei..
Invader
15.06.2012 16:49:09
jyrkalt: Teillä jätkät on selkeesti tylsää.
Hankkikaa harrastus ;)

On täällä turhemmastakin offaria väännetty. Eikä tämä ole edes äitynyt vielä loanheitoksi. :)
Tai sitten ei..
BigPapa
15.06.2012 16:51:41

Numb: Niillä on jo. Ne harrastaa webdesigniä.

Tai sitten webdesignin kritisointia.
Muovinen
15.06.2012 19:03:12

Täällähän on ehditty turista. Minusta on aivan ihmeellistä, että joillain on niin läheinen suhde Kitarapajaan (vai joku muu syy, mikä?), etteivät voi myöntää sivujen selkeitä puutteita. Kyllähän ne toimii ja asiat löytyy kun vähän etsiskelee, joojoo, mutta ne voisivat olla myös huomattavasti selkeämmin esillä. Täytyy tietysti mainita, että minulla ei ole vielä face-to-face kokemuksia liikkeestä, kun liike on niin tuore Oulun suunnalla. Mutta vaikka asiakaspalvelu paikan päällä olisi kuinka hyvä ja siellä sattuisi tiskin takana olemaan paras kaveri töissä, niin ei se noita sivuja mihinkään paranna.
-General Petrovsky
BigPapa
15.06.2012 19:17:18

Muovinen: Täällähän on ehditty turista. Minusta on aivan ihmeellistä, että joillain on niin läheinen suhde Kitarapajaan (vai joku muu syy, mikä?), etteivät voi myöntää sivujen selkeitä puutteita. Kyllähän ne toimii ja asiat löytyy kun vähän etsiskelee, joojoo, mutta ne voisivat olla myös huomattavasti selkeämmin esillä. Täytyy tietysti mainita, että minulla ei ole vielä face-to-face kokemuksia liikkeestä, kun liike on niin tuore Oulun suunnalla. Mutta vaikka asiakaspalvelu paikan päällä olisi kuinka hyvä ja siellä sattuisi tiskin takana olemaan paras kaveri töissä, niin ei se noita sivuja mihinkään paranna.

Toistampa tässä itseäni ja kysyn että mitä tässä tarvitsee etsiskellä. Otsikoiden alta sitten löytyvät ne asiat mitä otsikoissa luvataan. Hyvin selkeää ja puutteetonta. Ei tarvite etsiskellä yhtään. Puutteita ei voi myöntää, kun niitä ei ole, mun mielestä. Se mikä yhdelle kelpaa, toiselle ei sitten kelpaakaan. Kuten sanottu noita sivuja tuskin saa koskaan sellaisiksi, että ne kaikille kelpaisivat. Aina löytyy joku joka on erimieltä.

Mikä tässä on niin epäselvää:

Whats New

Electric Guitars

Acoustic Guitars

Bass Guitars

Guitar Amps, Cabs & Effects

Bass Amps & Cabs

Tubes

Distribution
MannihilatoR
15.06.2012 19:29:52

vasurikitaroita vaan ei löydä millään. joskus löyty ja niitä oli runsaasti.
...ja hymiöt viestini loppuun: :D :D :D :D :D :D
kiriminni
15.06.2012 19:41:24
BigPapa: Aiwan turhaa hommaa tuo merkeittäin jaottelu mun mielestä erikseen klikattavilla otsikoilla. Onhan ne sen esim, Elecktric Guitars -otsikon alla periaatteessa merkeittäin jaoteltukin. Olkoon kukin sitten mitä mieltä haluaa.
Uudet/käytetyt jaottelu on ihan selkeää erivärisine teksteineen.
Mitään tilariviä kuvien kanssa ei ole tarvinnut koskaan katsella. Muutenkin tietää missä kuva vaihtuu.

Verratkaa nyt vaikka Thomannin toimiviin sivuihin.
Nehän on valovuosia Kitarapajaa edellä.
RamoQ
15.06.2012 19:57:01
BigPapa: Puutteita ei voi myöntää, kun niitä ei ole, mun mielestä. Se mikä yhdelle kelpaa, toiselle ei sitten kelpaakaan. Kuten sanottu noita sivuja tuskin saa koskaan sellaisiksi, että ne kaikille kelpaisivat.

Käytännössä suoranaisia puutteita ei ole. Sivuilla on esillä olennainen. Sen sijaan mitään muuta ei ole. Ulkoasu on myös vanhahtava. Tietenkin kitarapajan on varmasti tarkoituskin huokua sellaista "wanhan ajan kitarakauppa" -henkeä, mutta sitä voi toki huokua uudenaikaisten sivujen avullakin. Eivät ne sulje toisiaan pois.

Lisäksi tuotteista voisi haluta hieman enemmänkin lisätietoa kuin pelkät kuvat. Tietysti voi aina lähettää s-postia tai soittaa, mutta monelle se kynnys on ihan liian korkea, ja kyseiset asiakkaat siirtyvät muualle.

Nämäkin asiat taitaa olla jo useaan otteeseen täällä sanottu, mutta sanompahan vielä kerran ja esitän ne faktoina. Kitarapajalla on perusasiat kunnossa mutta parannettavaa on, kaikki eivät ole samanlaisia vanhanliiton kitarapajamiehiä, mitä monet tuntuvat täällä olevan.

Tälläisiä terveisiä Visuaalisen myynnin opiskelijalta.
Ainakun britit vetävät puvut päälle niin biisit ovat hyviä.
BigPapa
15.06.2012 19:59:09

kiriminni: Verratkaa nyt vaikka Thomannin toimiviin sivuihin.
Nehän on valovuosia Kitarapajaa edellä.

Jos joku pitää Thomanniin sivuista, se hänelle suotakoon.
Jos joku haluaa pitäytyä Thomannin valikoimissa, suotakoon sekin hänelle.
Mielestäni edelleen Kitarapajan sivut ovat selkeät ja toimivat, vailla puutteita ja myös tuotteiden osalta antoisammat.
BigPapa
15.06.2012 20:02:02 (muokattu 15.06.2012 20:20:23)

RamoQ: Käytännössä suoranaisia puutteita ei ole. Sivuilla on esillä olennainen. Sen sijaan mitään muuta ei ole. Ulkoasu on myös vanhahtava. Tietenkin kitarapajan on varmasti tarkoituskin huokua sellaista "wanhan ajan kitarakauppa" -henkeä, mutta sitä voi toki huokua uudenaikaisten sivujen avullakin. Eivät ne sulje toisiaan pois.

Lisäksi tuotteista voisi haluta hieman enemmänkin lisätietoa kuin pelkät kuvat. Tietysti voi aina lähettää s-postia tai soittaa, mutta monelle se kynnys on ihan liian korkea, ja kyseiset asiakkaat siirtyvät muualle.

Nämäkin asiat taitaa olla jo useaan otteeseen täällä sanottu, mutta sanompahan vielä kerran ja esitän ne faktoina. Kitarapajalla on perusasiat kunnossa mutta parannettavaa on, kaikki eivät ole samanlaisia vanhanliiton kitarapajamiehiä, mitä monet tuntuvat täällä olevan.

Tälläisiä terveisiä Visuaalisen myynnin opiskelijalta.

Turhaan siirtyvät, jos lisätiedon vuoksi siirtyvät, mun mielestä. Lisätietoakin saa helposti yhdellä klikkauksella pajan sivuilta uusista kitaroista:

Esimerkkinä tämä linkki ensimmäisestä tuotteesta Eletric Guitars -otsikon alla:

http://www.fender.com/en-FI/product … anspecial/models.php?prodNo=0115802
Aman
15.06.2012 21:11:36

Kyllähän nuo sivut toimivat siinä vaiheessa, kun oppii ekaksi miten ne toimivat. Ensikertalaisena joskus muinoin kun Kitarapajan sivuille eksyin olin ensin vähän häkeltänyt. Aluksi ajattelin, että tämä ei voi olla mikään "tyytyväisyys-takuun" saatika rehellinen kauppa :) Tuosta syystä ajatus kitarapajasta jäikin varmasti hämäräksi enkä enää palanut sivuille pitkiin aikoihin.

Olen ehdottomasti samaa mieltä mm. Juccizin kanssa, että niissä olisi hirmuisesti parannettavaa monia mahdollisia uusia asiakkaita ajatellen. Ja kuten myös todettu jo useaan otteeseen, sivujen ylläpitäminen ei varmasti ainakaan haastavammaksi siitä muuttuisi.

Mutta sitten se varsinainen pointti. Tänään tein ensimmäisen vierailuni Helsingin Kitarapajalle. Jotenkin olen sen aina missannut, mutta nyt tein ihan vartavasten reissun sinne. Olin kiinnostunut puoliakustisesta, tarkemmin sanottuna ES-335 ja sen johdannaisista. Toinen myyjistä soitatutti mulla läpi kaikenlaista mahdollista Essiä ja lopputulema oli se, että poistuin uusiin säätöihin asetetun kitaran kanssa liikkeestä. Ehdottomasti parasta palvelua niin asenteen, tiedon ja taidon puolesta mitä olen koskaan soitinliikkeessä saanut. Tämä plus se, että soitinvalikoima on errrittäin herkullinen ja kaikkia kitaroita pidetään hyvissä säädöissä, jotta testatessa niistä on mahdollista saada järkevä kuva.

Sanotaanko näin, että paikanpäällinen kokemus vie ensinettituttavuutta 10-0. Ei tainnut olla viimeinen kerta, kun tuonne lähden.

-Ari
'Naisvetoista poprokkia' Jessica Wolff tai 'to seventies and back' Gonzo Sombrero
K.Hill
15.06.2012 22:10:11
Aman: Kyllähän nuo sivut toimivat siinä vaiheessa, kun oppii ekaksi miten ne toimivat. Ensikertalaisena joskus muinoin kun Kitarapajan sivuille eksyin olin ensin vähän häkeltänyt. Aluksi ajattelin, että tämä ei voi olla mikään "tyytyväisyys-takuun" saatika rehellinen kauppa :) Tuosta syystä ajatus kitarapajasta jäikin varmasti hämäräksi enkä enää palanut sivuille pitkiin aikoihin.

Olen ehdottomasti samaa mieltä mm. Juccizin kanssa, että niissä olisi hirmuisesti parannettavaa monia mahdollisia uusia asiakkaita ajatellen. Ja kuten myös todettu jo useaan otteeseen, sivujen ylläpitäminen ei varmasti ainakaan haastavammaksi siitä muuttuisi.

Mutta sitten se varsinainen pointti. Tänään tein ensimmäisen vierailuni Helsingin Kitarapajalle. Jotenkin olen sen aina missannut, mutta nyt tein ihan vartavasten reissun sinne. Olin kiinnostunut puoliakustisesta, tarkemmin sanottuna ES-335 ja sen johdannaisista. Toinen myyjistä soitatutti mulla läpi kaikenlaista mahdollista Essiä ja lopputulema oli se, että poistuin uusiin säätöihin asetetun kitaran kanssa liikkeestä. Ehdottomasti parasta palvelua niin asenteen, tiedon ja taidon puolesta mitä olen koskaan soitinliikkeessä saanut. Tämä plus se, että soitinvalikoima on errrittäin herkullinen ja kaikkia kitaroita pidetään hyvissä säädöissä, jotta testatessa niistä on mahdollista saada järkevä kuva.

Sanotaanko näin, että paikanpäällinen kokemus vie ensinettituttavuutta 10-0. Ei tainnut olla viimeinen kerta, kun tuonne lähden.

-Ari

Juuri näin, minä käyn aina pajalla kun niille kulmille osun, vaikkei mitään ostoaikeita olisikaan. On mukava vaihtaa muutama sana vaikkapa nähdystä keikasta tai vastaavasta.Vastaanotto on aina ystävällinen eikä ole tunnetta että huohotettaisiin niskaan jos vaikka jotakin Martinia näpelöi.
lonelyplayer
15.06.2012 22:29:39 (muokattu 15.06.2012 22:53:19)
Täytyy kyllä sanoa että on melkoiset nettisivut. Jos joku täällä on mennyt niitä paikanpäällä kehumaan niin pokka on aikamoinen. Itsellä aika kauan logiikan ymmärtäminen kesti.

Hienoja kitaroita...hienoja tietoja... hienoi firma...

Mutta en voi ymmärtää...kun firman konsepti on kerran ok, niin miten kotisivujen päivittäminen nykyaikaan voisi tilannetta huonontaa...
gemisti
15.06.2012 22:48:18
lonelyplayer: Tuli tarkistettua Kaupparekisteristä).
...

Kohta patujengi on about samaa mieltä kuin jos olisit käynyt kurkkimansa äitiensä hameiden alle.

Kyllä nuo sivut on 1997, ja toki toimivat, mutta kyllä mäkin olen monesti ihmetellyt miten ne ei paremmiksi muutu. Kuvia on kyllä hienosti, mutta tuo pitkin-tekstiä-linkitys on hieman hankala, varsinkin kun sitten jollain klikkauksella siirtyykin yhtäkkiä kokonaan muulle sivustolle (valmistajan).

Kyllä mä tykkäisin yksivärisestä taustasta, modernimmasta fontista, paremmista spekseistä. Kuvat on tavallaan ihan jees vain linkkien takana, ei niitä ole pakko kaikkia kerralla nähdä.
she sounds like a bag of cats Purple Reckoning
BigPapa
15.06.2012 22:52:11

gemisti: Kuvia on kyllä hienosti, mutta tuo pitkin-tekstiä-linkitys on hieman hankala, varsinkin kun sitten jollain klikkauksella siirtyykin yhtäkkiä kokonaan muulle sivustolle (valmistajan).

No täähän on just sen peräänkuulutetun lisätiedon vuoksi ja nyt se sitten onkin huono juttu. Höh höh.
BigPapa
15.06.2012 22:54:33

lonelyplayer: Täytyy kyllä sanoa että on melkoiset nettisivut. Jos joku täällä on mennyt niitä paikanpäällä kehumaan niin pokka on aikamoinen. Itsellä aika kauan logiikan ymmärtäminen kesti.

No eihän se niiden sivujen vika ole.
Minushuman
15.06.2012 22:55:19
Mua ei koskaan häirinnyt wanha tyyli, koska on selkeä n'shit. Mut yks asia mitä en ole koskaan ymmärtänyt on toi what's new sivu. Miks toi on vaan luettelo, sen sijaan, että noi uudet tuotteet olis linkkejä itse tuotteen sivulle. Nyt joutuu ekaks kattoo mitä on uutta, sitten suhaa eri reittiä pitkin itse tuotteen sivulle, ja jos on jotain muuta uutta kiinnostavaa, voi joko kirjoittaa sen kynällä erikseen paperille tai surffailla takaisin what's new sivulle. Ja sitten taas takaisin sen uuden tuotteen sivulle. Helevetti, kun on tehty vaikeeks. No onneks tota ei pakko käyttää. Kunhan vaan kattelee ne ittelleen mielenkiintoiset alueet läpi.
"It's beer o'clock. Where the hell's my riot?"
BigPapa
15.06.2012 22:59:53 (muokattu 15.06.2012 23:03:08)

Minushuman: Mua ei koskaan häirinnyt wanha tyyli, koska on selkeä n'shit. Mut yks asia mitä en ole koskaan ymmärtänyt on toi what's new sivu. Miks toi on vaan luettelo, sen sijaan, että noi uudet tuotteet olis linkkejä itse tuotteen sivulle. Nyt joutuu ekaks kattoo mitä on uutta, sitten suhaa eri reittiä pitkin itse tuotteen sivulle, ja jos on jotain muuta uutta kiinnostavaa, voi joko kirjoittaa sen kynällä erikseen paperille tai surffailla takaisin what's new sivulle. Ja sitten taas takaisin sen uuden tuotteen sivulle. Helevetti, kun on tehty vaikeeks. No onneks tota ei pakko käyttää. Kunhan vaan kattelee ne ittelleen mielenkiintoiset alueet läpi.

Miten niin joutuu suhaamaan?

http://www.kitarapaja.com/news.htm

Tuollahan ne on, kaikista ei vaan ole kuvia siellä.Joistakin on ja kuviahan ei vielä siinä vaiheessa ole keretty liielmmälti ottaa. Ilmestyvät sitten sinne toiseen listaan ja sitten ne ei enää ole What's New tavaraa, välttämättä.
lonelyplayer
15.06.2012 23:02:49 (muokattu 15.06.2012 23:05:45)
BigPapa: Jos joku pitää Thomanniin sivuista, se hänelle suotakoon.
Jos joku haluaa pitäytyä Thomannin valikoimissa, suotakoon sekin hänelle.
Mielestäni edelleen Kitarapajan sivut ovat selkeät ja toimivat, vailla puutteita ja myös tuotteiden osalta antoisammat.

Aikamoista meininkiä ne vaan siellä tarjoavat. Ei sinne ole tarkoituskaan mennä soittelemaan vaikka bluesia. Oletko koskaan sieltä tilannut ? Puhun nyt Thomannista...

En itse tilaa juurikaan mitään ko.firmasta mutta sikäli täytyy antaa heille kunnia että romuttivat ns. suomilisän ... :)

Nyt saa kotimaisista butiikeista samalla hinnalla.

Mikä on mielestäsi niin huonoa Thomannin valikoimassa, sekö että hintataso romahti... ?
BigPapa
15.06.2012 23:04:22

lonelyplayer: Mikä on mielestäsi niin huonoa Thomannin valikoimassa, sekö että hintataso romahti... ?

Se, että sieltä ei löydy niin mielenkiintoisia tuotteita, kuin kitarapajalta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)