Aihe: Gibson Flying V
1 2 3 4 58 9 10 11 12
mesa-
12.08.2007 13:39:22
Blues 'n' Metal!
trih
12.08.2007 13:55:00
Haluat siis stratotyylisen kepin hevin vääntöönkin?
Kitara basson tontille ja basso naapurin tontille.
mesa-
12.08.2007 14:03:55
Niin kelpaa mulle strato mutta myös monet muutkin.
Blues 'n' Metal!
trih
12.08.2007 15:15:23
Täähän olisi se peruspeli heviin. Väittävät jopa runkomateriaalia mahongiksi. Vaihtaa tallahumpparin jos ei soundaa tarpeeksi heviltä.
http://www.thomann.de/fi/ibanez_rg321mhwk.htm
Kitara basson tontille ja basso naapurin tontille.
p130
13.08.2007 12:22:25

Ja sitten on vielä yksi vaihtoehto: tällainen http://www.thomann.de/fi/fender_50_ … sic_stratocaster_mn_sg_egitarre.htm ja tuohon emg 81 -mikkisetti

Tuossa on routtaus tallahumbuckerille, kaulassa (ja keskellä) vain yksikelaisille. Tiedäthän, että tuossa on V-profiilinen kaula jota usein joko rakastetaan tai vihataan.

Muuten, minulla olisi ylimääräinen Duncanin Hot Rails...
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
mesa-
13.08.2007 13:38:54
Tuossa on routtaus tallahumbuckerille, kaulassa (ja keskellä) vain yksikelaisille. Tiedäthän, että tuossa on V-profiilinen kaula jota usein joko rakastetaan tai vihataan.

Muuten, minulla olisi ylimääräinen Duncanin Hot Rails...

No mulle kelpaa melkein kaikki kaulaprofiilit paitsi ne ihan ohuimmat.
Blues 'n' Metal!
McNulty
13.08.2007 13:57:27
No mulle kelpaa melkein kaikki kaulaprofiilit paitsi ne ihan ohuimmat.

Elä ihmeessä hukkaa tuota SRV-Stratoa. Se kaduttaa vielä joskus jos myyt pois. Aina on tarvetta singlecoil-skeballekin, vaikka se ei olisi muuta kuin jonkun yhden kohdan purkittamista missä tarttee kirkkautta ja klangia.

Jos ongelma on budjetissa, niin mikset harkitse Tokain tai Epiphonen Flygaria? Tokai FV-56 on muistaakseni liimakaulainen ja noin 500e soittopeli. Sitä on saanut mustana, naturalina ja vissiin cherrynä. Eihän se aitoa Flygaria korvaa mutta ei se nyt huonokaan ole. Pienellä modauksella varsin pätevä yleistyökalu Flygarista pitävälle.

http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/14171604
Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin!
mesa-
13.08.2007 14:08:08
Blues 'n' Metal!
mesa-
13.08.2007 21:58:02
Blues 'n' Metal!
McNulty
13.08.2007 23:22:16
Itse en pitänyt tuosta Ibanezin kaulasta. Se oli jotenkin outo... leveä ja reunoilta "paksuhko" mutta sitten siitä keskeltä lättänä. Siis sellainen Gibson 60s-profiilin tyylinen, mutta jotenkin oudompi. Tuon Ibanezin ulkonäöstä pitää myös mainita, ettei tuo Ibanezin lapa kyllä sovi lainkaan tuollaiseen V-malliin. Itse en ko. mallia omista, mutta paikallisessa musakaupassa sitä on tullut useaan otteeseen hiplattua. Mikit siitäkin lähtee vaihtoon samoin kuin Epiphonesta jos jotain erikoisempaa hamuaa.

Itse valitsisin siis Epiphone Flying V:n nuista kahdesta, koska...
a) siinä on mun kouraan sopivampi kaulaprofiili
b) se on esikuvansa näköinen
Werihukka
14.08.2007 00:25:04

Mikit siitäkin lähtee vaihtoon samoin kuin Epiphonesta jos jotain erikoisempaa hamuaa.

En kyllä menis DiMarzion D-activatoreja tuosta Ibasta vaihtamaan.
Taas tuli kirveelle töitä Wolfhorde mikserissä
duc
14.08.2007 00:28:09 (muokattu 14.08.2007 00:29:06)
En kyllä menis DiMarzion D-activatoreja tuosta Ibasta vaihtamaan.

Miten voi olla noin halvassa Ibassa aidot DiMarziot :) Yleensä sitä ihmettelee kun yli tonnin kepeissäkin on jotku Ibanezin omat viritykset.
mesa-
14.08.2007 13:22:03 (muokattu 14.08.2007 13:22:25)
Nii mutta mietin vaan että kun ibanezissa on mahonki body ja vois olla vähän laadukkaampi kuin tuo epiphone.
Blues 'n' Metal!
McNulty
14.08.2007 14:50:37
Nii mutta mietin vaan että kun ibanezissa on mahonki body ja vois olla vähän laadukkaampi kuin tuo epiphone.

Testaa. Kyseessä kuitenkin ihan eri tuntuiset ja soundiset värkit. Nimenomaan jos haet pelkästään V-mallista keppiä, niin ota nyt ihmeessä testiin mukaan Jacksonin King V:t myöskin. Jos taas haet perinteistä Gibson Flying V lookkia, niin sitä löytyy Gibsonista, Tokaista ja Epiphonesta. Toisaalta... eipä tuo Gibsonin Faded-sarjanenkaan ole pahan hintainen enää:
http://www.thomann.de/fi/gibson_flying_v_faded_ww.htm

Epiphonen runko on kyllä korina-lajiketta. White Limbaa nimeltään. Se ei ole kauhean kallista, mutta varsin pätevä soitinpuu myös. Tuo Ibanezin "mahonki" voi sekin tarkoittaa ties mitä. "Parhaimmassa" tapauksessa sillä tarkoitetaan eastern mahogany -lempinimellä kulkevaa Natoa, joka taas soundillisesti on lähempänä vaahteraa tietääkseni.

Tuo white limba korina ei ole niin kallista kuin kuvitellaan, tai kuten ne muut eksoottiset puut joita aikanaan Gibsonin Explorereissa ja Flygareissa käytettiin.

http://www.nwwoodturner.com/proddet … asp?prod=Korina%5FPen%5FBlanks%5F34

2,25 dollaria tuollainen lankku loppukäyttäjälle... eli isompi kahdesta kolmesta palasta tehty lankku Epiphonelle on lähes ilmaista :)

Täällä vielä jotain lätinää mahongista ja korinasta:
http://acapella.harmony-central.com/showthread.php?t=1355590

Toisaalta mahonkia ja korinaa ei voida yleistää yhteen lajikkeeseen. Mahonkia on niin montaa sorttia, toiset parempia ja toiset huonompia soitinpuita. Yleensä kevyempi mahonki on koettu "parempana", mutta mitään puhtaita faktoja tästä ei taida olla, soitinten ollessa yksilöitä ja osiensa summia.
Iron Horse
14.08.2007 15:09:26 (muokattu 14.08.2007 15:13:20)
Eikös tuo korina ole jopa arvostetumpaa/kalliimpaa, kuin mahonki? (e: riippuu tietty korinasta ja mahongista, niitä kun o nääs monia lajeja)
Itse kyllä tuolla budjetilla luultavasti ostaisin Epin Expon/Veen, ja vaihtaisin mikit, esim. SH-6 distortioniahan saa settinäkin, on monipuolinen ja hyväsaundinen, nimeä ei kannata liikaa säikkyä.
Heavy Metal is THE LAW --+ -Kaulamikki, kompura, liikaa säröä ja kaikua -- KYLLÄ LÄHTEE !!
McNulty
14.08.2007 15:25:55
Eikös tuo korina ole jopa arvostetumpaa/kalliimpaa, kuin mahonki? (e: riippuu tietty korinasta ja mahongista, niitä kun o nääs monia lajeja)

Nimenomaan riippuu lajikkeesta. Hondurasmahonki on kalliimpaa mitä afrikkalainen. Samoin korinan kohdalla... black limba halpaa, white limba hivenen kalliimpaa ja sitten eksoottiset "sademetsät" huomattavasti kalliimpia.

Mahonki- ja korinalajikkeista löytyy kyllä hyviä soitinpuita...

Itse kyllä tuolla budjetilla luultavasti ostaisin Epin Expon/Veen, ja vaihtaisin mikit, esim. SH-6 distortioniahan saa settinäkin, on monipuolinen ja hyväsaundinen, nimeä ei kannata liikaa säikkyä.

Kullatut SH-1 59-Modelit tuollaiseen Korina Epiin... saa ihan hyvän PAF-soundin joka ainakin omasta mielestäni soveltuu "kaikkeen". PAFfeissa kun on miedompi ulostulo (ei kompressoi ja vedä liikaa tukkoon kovempiakaan gain-soundeja) ja tasainen EQ (tuo kitaran omaa sointia esiin). Mielestäni tuossa on pari hyvin tärkeää ominaisuutta mikkejä ajatellen. Tokihan sitä voi ostaa EMG81:n ja laittaa sen kiinni Juccizta lainaten: "koivuhalkoon, jossa se kuulostaa ihan samalta kuin muissakin lankuissa" :)
Twinkle
14.08.2007 17:16:13
"koivuhalkoon, jossa se kuulostaa ihan samalta kuin muissakin lankuissa"

Kertoo kyllä enemmän sanojan asenteesta kuin itse tuotteesta.
Mikaelo
14.08.2007 17:55:04

Kertoo kyllä enemmän sanojan asenteesta kuin itse tuotteesta.

Ootko eri mieltä?
In a world gone mad, only a lunatic is truly insane. -Homer Simpson ,Romantikkoitkijät #41
Twinkle
14.08.2007 18:11:31
Ootko eri mieltä?

olen kyllä, perustuen lähinnä siihen mitä olen itse kokeillut.
Werihukka
15.08.2007 16:32:35

Heh, tilasin tommosen nyt sitten: http://www.musik-schmidt.de/osc-sch … imited-run-p-20038.html?language=gb

Jaan kokemuksia jahka saapuu.
Taas tuli kirveelle töitä Wolfhorde mikserissä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)