Invader 30.04.2007 23:55:46 | |
---|
Tekisi kyllä kovasti mieli kokeilla Lungrenia tuohon Blackjackiin. On vaan turhan hintava kokeilu. Tosin kyllähän siitä varmaan aika kivasti eroon pääsisi jos kävisi niinkin ihmeellisesti etten Lungrenista tykkäisi. Ei sillä että tuossa nykyisessä soundissa mitään vikaa on, ihan kivasti tuntuu JB homman hoitavan. Tai sitten ei.. |
TheLemon 01.05.2007 04:10:05 | |
---|
Saarni vaahterakannella voi olla aika erotteleva/kirkas. Oletan, että siihen tulee myös vaahterakaula. Jazz voi olla liian kirkas. Miten olis 59 kaulaan? Tallamikiksi ei missään tapauksessa D sonic 7:ää, se on mahonkimikki ja ottaa häiriötä kaikesta mahdollisesta. Kokele mielummin D activatori 7:aa tai Blaze customia. Duncan custom toimii myös. BKP warpig ja nailbomb voisi myös olla hyvä valinta. (-Ze Kink, En nyt jaksa kirjautua omalla nimimerkillä) Vaahtera/wenge 5pc kaula joo. Todella kirkas kaulamikki onkin haussa, eli tyyliin Humbucker from Hellin 7-kielinen versio. Eli Jazz on ehkä enemmän mun valinta. Käytän paljon tonepotikkaa, joten kirkkaus ei niin haittaa. Straton kaulamikkisaundiin kun olen muutenkin mieltynyt. Evoa en viitsi laittaa tallaan, sellainen on nykyisessä lehmuksisessa Rg7421:ssä, ja jotenkin tuntuu, ettei se sopisi tuohon customiin. D Activator on käynyt myös mielessä. Testailin sellaista uutta Ibanezin V-keppiä, jossa sellaiset oli vakiona, ja ne toimivat aika hyvin. Silti tuo Dsonic 7 mietityttää, kun niin monet sitä suosittelevat. Ilmeisesti kyllä tosiaan aika äänekäs, Dimarzio on vissiin itsekin myöntänyt että siinä on jotain ongelmia häiriöiden kanssa. Ja tosiaan, jos ei mikki miellytä, olisi tarkoituksena hommata uusi BKP:ltä kesätyörahoilla. "Lots of people talk and few of them know,
Soul of a woman was created below" |
maggot 02.05.2007 10:06:48 | |
---|
K7 ehdottomasti! Se on helkkarin kova keppi! K7 täytyy pistää varmasti listalle, on varmasti hyvä kitara. Jonkin verran mua mietityttää vain se että kuinka tumma soundi siinä on, varsinkin matalalla b-kielellä kun siinä on se mahonkirunko. J customista voit varautua maksamaan "vähän" enemmän. 1500€-2500€ alkaa olla budjetti Caparisoneissa ja J customeissa. K7:än nähden ei välttämättä kannata maksaa noin paljon lisää, sillä rahalla ei tavallaa "saa" niin paljon enää lisää. No, jokainen tekee kuten haluaa. Mulla on nykyään J custom ja Caparison ja onhan ne todella hyviä. Kuvia tulossa kohtapuoleen. Jeps, näin arvelinkin että J-customi saattaa mennä budjetin yli reippaasti. Elikkäs mun vaihtoehdot on varmaankin RG1527, RG7620 ja K7 näin äkkiseltään ajateltuna. Noista toki K7 on ehdottomasti mielenkiintoisin vaihtoehto. "You want to kill me Tucker, don´t you? Well, take a number and get in line!" |
DZN 02.05.2007 12:01:39 (muokattu 02.05.2007 12:02:05) | |
---|
Mun K7 on painava ja yllättävän kirkassointinen. Se on ollut reippaasti kirkkain koko porukasta. Vertailukohteina on ollut USA Jackson soloist Archtop, kaksi J-custom JCRG7-1:stä, Caparison dellinger7 ja muutama Caparison, Scehcter sekä ESP, joita kavereilla on pyörinyt. Kyllä se mahongilta silti kuullostaa jos sitä vertaa universeen. Sen soundissa on sellaista mehevää pyöreyttä verrattuna lehmus- ja leppäkeihäisiin. K7:ssa on pulttikaula ja se osaltaan kirkastaa soundia kummasti. K7 tuo akustiselta soundiltaan mieleen jotenkin vanhat telecasterit. Joidenkin mielestä omituisen näköinen keppi mutta soundiltaan, osiltaan ja soitettavuudeltaan loistava. Aka. Dino and 6077dino |
maggot 02.05.2007 13:39:14 | |
---|
Mun K7 on painava ja yllättävän kirkassointinen. Se on ollut reippaasti kirkkain koko porukasta. Vertailukohteina on ollut USA Jackson soloist Archtop, kaksi J-custom JCRG7-1:stä, Caparison dellinger7 ja muutama Caparison, Scehcter sekä ESP, joita kavereilla on pyörinyt. Kyllä se mahongilta silti kuullostaa jos sitä vertaa universeen. Sen soundissa on sellaista mehevää pyöreyttä verrattuna lehmus- ja leppäkeihäisiin. K7:ssa on pulttikaula ja se osaltaan kirkastaa soundia kummasti. K7 tuo akustiselta soundiltaan mieleen jotenkin vanhat telecasterit. Joidenkin mielestä omituisen näköinen keppi mutta soundiltaan, osiltaan ja soitettavuudeltaan loistava. Ok, täytyypä kokeilla tuollaistakin jos kesällä vastaan tulee. Käytettynähän tuollainen K7 mahtuu budjettiin mainiosti. Sininen olisi kivempi, se harmaa on jotenkin, hmm, laimean värinen. "You want to kill me Tucker, don´t you? Well, take a number and get in line!" |
DZN 02.05.2007 13:50:51 (muokattu 02.05.2007 13:51:52) | |
---|
Ok, täytyypä kokeilla tuollaistakin jos kesällä vastaan tulee. Käytettynähän tuollainen K7 mahtuu budjettiin mainiosti. Sininen olisi kivempi, se harmaa on jotenkin, hmm, laimean värinen. Samaa mieltä, se harmaa on jotenkin ankea. Mulla on tosiaan myynnissä yksi sininen täysin iskemätön K7, Se on edelleen varattuna ja kaupat pitäisi tehdä tässä viikonvaihteessa. Tuota mun K7 pääsee vielä kokeilemaan. Tampereellahan tuo majailee. Uusia K7:ää saa vielä noin 1500€ hintaan, ei se niin kamalasti ole hyvästä kepistä. Levytukussa on lojunut ikuisuuden harmaa K7. Sen varmaan saisi hyvinkin mukavalla hinnalla. Aka. Dino and 6077dino |
Ze Kink 02.05.2007 14:01:22 | |
---|
Teenkö nyt väärin, jos heitän SD Customin siihen? Olen juuri tilaamassa mikkejä siis. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
DZN 02.05.2007 14:31:59 | |
---|
En usko. Custom on hieman scoop-henkinen muttei mikään sirkkeli. Anna palaa vaan. Aka. Dino and 6077dino |
Ze Kink 02.05.2007 15:07:21 | |
---|
En usko. Custom on hieman scoop-henkinen muttei mikään sirkkeli. Anna palaa vaan. Jees, sinne meni. Vissiin vielä kirkkaampi kuin JB (ainakin SD:n sivujen mukaan), mutta paljon botnekkaampi. Eli ehkä juuri se mitä haen. Ja tosiaan, ainahan voi hommata BKP:n tilalle kun siihen kyllästyy. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
-K- 02.05.2007 15:11:20 | |
---|
Jees, sinne meni. Vissiin vielä kirkkaampi kuin JB (ainakin SD:n sivujen mukaan), mutta paljon botnekkaampi. Eli ehkä juuri se mitä haen. Ja tosiaan, ainahan voi hommata BKP:n tilalle kun siihen kyllästyy. No ei nyt kirkkaampikaan, vähemmän siinä on ylämiddleä kuin JB:ssä.. Mahonkikepeissä en oikeen oo tykännyt, keskiäänet meinaa uupua. Ibanez ja Framus, muuta ei tarvita. |
Ze Kink 02.05.2007 17:51:36 | |
---|
No ei nyt kirkkaampikaan, vähemmän siinä on ylämiddleä kuin JB:ssä.. Mahonkikepeissä en oikeen oo tykännyt, keskiäänet meinaa uupua. SD:n sivujen mukaan: SD Custom: T:9 / M:6 / B:7 SD JB: T:8 / M:6 / B:5 "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
-K- 02.05.2007 21:42:43 | |
---|
SD:n sivujen mukaan: SD Custom: T:9 / M:6 / B:7 SD JB: T:8 / M:6 / B:5 Joo no ihan vertaan on kun on ollut 6 kieliset versiot samassa kepissä. Kyllä specsit nyt hyvää suuntaa antavat tietenkin. Mutta et mene varmasti metsään customin kanssa. Ibanez ja Framus, muuta ei tarvita. |
DZN 09.05.2007 22:37:57 | |
---|
Lupailin kirjoitella kuvausta tuosta J-custom JCRG7-1vv:stä ja tässä se nyt on . Ajattelin, että saan alkaa vaihtamaan siihen ensimmäiseksi mikkejä, koska ne vakio New7 ei ole mitään kaikkein sopivimpia mahonkiin. Kuinkas kävikään. Kitara kuullostaa hyvin samalta, kun Caparison Dellinger7 Lundgren M7:n kanssa. Vähän "rakeisempi" se mikki on mutta erittäin hyvä silti. USA DiMarziot ne toki on. Kansi on 4mm paksu AAAA vaahteraa, koppa Hondurasmahonkia. Kaulassa on bubingaraita ja luultavasti Brasilianruusupuu otelauta. Kitara on vuodelta 2000 ja sen kunto oli parempi, mitä uskalsin uneksia. Kitarassa on muutama naarmu ja pari pientä kolhua muttei mitään isompaa. Nauhoissa ei ole edes kulumia. Kitaran viimeistely on aivan järjettömän kovaa. En ole ikinä nähnyt missään PRS:ssä, Custom Shop Gibsonissa tai Jacksonissa näin kauniisti viimeisteltyjä nauhoja. Jopa AANJ on paljon pyöristetympi, kun perusmalleissa. Aivan tajutonta... Kitarassa on paksumpi kaula, kun edellisessä JCRG7-1:ssä. Tämä sopii minulle erittäin hyvin. Kaula on hivenen uutta universeä ja K7 paksumpi, taivaallinen! Satula on sen 48mm, joka on se perus Ibanez seiskasatula. Laukku on tosi hyvässä kunnossa ja sen sisältä löytyi avaimet, kaikki laput ja liput. Asiaa... Kaikinpuolen tyytyväinen olen tuohon keppiin. Nämä ei ole kaikkein halvimpia kitaroita mutta on ne aivan tajuttoman kovia pelejä! Kuvia: http://i46.photobucket.com/albums/f132/DZN/CIMG4455.jpghttp://i46.photobucket.com/albums/f132/DZN/CIMG4461.jpghttp://i46.photobucket.com/albums/f132/DZN/CIMG4448.jpghttp://i46.photobucket.com/albums/f132/DZN/CIMG4452.jpghttp://i46.photobucket.com/albums/f132/DZN/CIMG4458.jpghttp://i46.photobucket.com/albums/f132/DZN/CIMG4453.jpghttp://i46.photobucket.com/albums/f132/DZN/CIMG4468.jpghttp://i46.photobucket.com/albums/f132/DZN/CIMG4469.jpghttp://i46.photobucket.com/albums/f132/DZN/CIMG4474.jpghttp://i46.photobucket.com/albums/f132/DZN/CIMG4477.jpgAka. Dino and 6077dino |
-K- 09.05.2007 23:35:03 | |
---|
Komia on tuo J-customi. Saas nähdä josko itsekin pistän Rg 8327:n tilaukseen kesän päätteeksi, vähän polttelisi, mutta niin myös moni muukin hankinta. Ibanez ja Framus, muuta ei tarvita. |
Eläin 10.05.2007 00:17:38 | |
---|
Onko missään 7-kielisessä mahonkikaulaa? Pistin äskettäin tilauksen uudesta seiskasta menemään, 25,5" skaala ja "syvä" mahonkiliimakaula tulossa... ja nyt vasta rupesin kelailemaan, että onko se tarpeeksi vahva seitsemälle kielelle. Tosin voisi kuvitella, että paksu ebenpuuotelauta ja kaulan kahdesta palasta-rakenne auttaisi asiaa? Kaulasta ei myöskään mikään kovin ohut ole tulossa. Eikä Teemu Järvinen toisaalta mulle huomauttanut asiasta. :) Everything you believed is a lie. |
kunnasja 10.05.2007 00:27:13 | |
---|
Tuskin tuottaa tuskaa. Eiköhän noi 6-kielistenkin kaulat aika kovia vastuksia joudu kestämään rautalankabändeissä ja jazzareilla ku on vähintään .013 kielisettejä... Ja Teemuhan on tehny Agentsien luutut ;) |
DZN 10.05.2007 00:27:40 | |
---|
Onko missään 7-kielisessä mahonkikaulaa? Pistin äskettäin tilauksen uudesta seiskasta menemään, 25,5" skaala ja "syvä" mahonkiliimakaula tulossa... ja nyt vasta rupesin kelailemaan, että onko se tarpeeksi vahva seitsemälle kielelle. Tosin voisi kuvitella, että paksu ebenpuuotelauta ja kaulan kahdesta palasta-rakenne auttaisi asiaa? Kaulasta ei myöskään mikään kovin ohut ole tulossa. Eikä Teemu Järvinen toisaalta mulle huomauttanut asiasta. :) Onhan noita. Jos haluat olla täysin varma niin kokeile laittaa siihen kolme tai peräti viisipalainen kaula. Sinne sisälle vielä grafiittitangot niin varmasti pysyy kuosissa. Aka. Dino and 6077dino |
maggot 10.05.2007 12:04:55 (muokattu 10.05.2007 12:05:45) | |
---|
Joo, on kyllä todella hieno tuo DZN:n J-Custom. Onnea vain hyvästä ja hienosta hankinnasta. En epäile hetkeäkään etteikö olisi hyvä kitara. Noista mä nään toistaiseksi vain unia.. = ) "You want to kill me Tucker, don´t you? Well, take a number and get in line!" |
-K- 10.05.2007 15:03:51 | |
---|
Onko missään 7-kielisessä mahonkikaulaa? Pistin äskettäin tilauksen uudesta seiskasta menemään, 25,5" skaala ja "syvä" mahonkiliimakaula tulossa... ja nyt vasta rupesin kelailemaan, että onko se tarpeeksi vahva seitsemälle kielelle. Tosin voisi kuvitella, että paksu ebenpuuotelauta ja kaulan kahdesta palasta-rakenne auttaisi asiaa? Kaulasta ei myöskään mikään kovin ohut ole tulossa. Eikä Teemu Järvinen toisaalta mulle huomauttanut asiasta. :) Grafiittivahvikkeita tai pari kaularautaa jos meinaa huolettaa. Mutta eiköhän mahonkinenki kaula sitä jännitystä kestä, kun on vaan laadukasta puuta. Olihan täällä se Tokai ZW-edition episodi jossa meni monta mahinkikaulaa heikkoon happeen. Ibanez ja Framus, muuta ei tarvita. |
Ze Kink 10.05.2007 15:16:55 | |
---|
Laita 5 -palainen kaula, esim. mahonki/wenge/mahonki/wenge/mahonki tms. Itse kyllä diggaan vaahterakauloista eniten, niin en osaa sanoa. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |