Aihe: Bare Knuckle Pickups
1 2 3 4 59 10 11 12 1324 25 26 27 28
fox
01.01.2016 18:44:20

Gabe: Nyt on pekkasenkin helpompi lähestyä tätä valmistajaa kun selvisi ettei maskotti olekaan viiksekäs paidaton homo nyrkit pystyssä. :D

No, tämä toki. Brittilän historia kamppailu-urheilun osalta ei tainnu olla oikein hanskassa.. =)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Gabe
01.01.2016 18:54:29
fox: No, tämä toki. Brittilän historia kamppailu-urheilun osalta ei tainnu olla oikein hanskassa.. =)

Eipä tainnut olla ei. :) Muutoin valmistusmaa yhdistettynä nimeen olisi ehkä jotain vinkkiä antanut.
mpekkanen
01.01.2016 19:31:03 (muokattu 01.01.2016 19:39:14)
Gabe: Eipä tainnut olla ei. :) Muutoin valmistusmaa yhdistettynä nimeen olisi ehkä jotain vinkkiä antanut.

Totta. Varmaan ihan hyviä mikkejä ja kuten mainitsin, niin kyllä niissä on myös tuo ulkoinen asu ihan hieno. Joo ja kuten tuossa Fox kertoikin, niin on se mikkien "sisältö" tarkeämpi kuin ne hienot kuoret :)

On jäänyt osittain siksikin itselle oudoksi merkiksi, kun itsellä on jo joitain ylimääräisiä mikkejä joita pitäisi pariinkin kitaraan vaihtaa kun vain saisin aikaiseksi.
Itse vaihtelen yleensä mikkejä oikeastaan vain jos joku on selkeästi rikki ja vaikka on ollut monenkinlaisia custom kitaroita, niin yleensä on pärjätty ihan normaaleilla Duncan, Dimarzio jne. mikeillä.
Kerran teetätin Mikki Housen Ramilla 8-kieliseen lap steel kitaraan mikin, kun silloin ei sellaisia ollut saatavilla. Lap steel kitaroita ja 8-kielisiäkin tavallisia sähkökitaroitakin on nykyään ihan toisellalailla kuin joskus yli 10 vuotta sitten( ei tainnut saada yli 10 vuotta sitten 8-kielistä sähkökitaraa kuin tilaustyönä teetettyna ja Suomessa ei silloin sellaisia näkynyt vielä missään). Silloin ei myöskään ollut rahallisesti mitään järkeä tilata jostain jenkeistä yhtä mikkiä, eikä se Mikki Houselta tilattuna edes tullut kauhean kalliiksi.
Hyvä mikki tuli ja ei tosiaan ole iso asia vaikka mikki maksaisikin hieman enemmän, jos se soitin on muutoin hyvä. Tietysti pitää tietää mitä haluaa, mutta se on taas jo toinen juttu.

Nykyään on monenkinlaisien hyvien mikkien valikoima aika laaja ja hyvä niin.

E: Silloin kun itse soittelin aktiivimmin bändeissä, yli kymmenen vuotta sitten en ollut kuullut koko merkistä. Ei sitä ainakaan missään ihan älyttömästi mainostettu. Sen jälkeen on kyllä sähkökitaroitakin ostettu/myyty/vaihdettu, mutta kauhean kalliita boutique mikkejä en ole tarvinnut. En sitten tiedä, olisi jälkiviisaana joku kitara tullut jätettyä myymättä, jos siihen olisi vaikka BKP mikit vaihtanut. En tiedä.
jhakwe
05.02.2016 19:16:00

Saakos TubeSoundilta tilailtua vai onko vain kivijalka?
http://www.taintedaudiofx.com - Käsintehtyjä pöristimiä.
Laulava Kylätohtori
05.02.2016 19:38:26
jhakwe: Saakos TubeSoundilta tilailtua vai onko vain kivijalka?

Mitä on miehellä mielessä...
They pass too much electricity. -SRV
Gabe
05.02.2016 19:43:13 (muokattu 05.02.2016 19:43:43)

Jos ei saa niin pistä viestiä, olisi muutenkin taas käymistä nallen pajalla ja voin kyllä napata sulle mikit samoilla vauhdeilla postiin. Luulisin kuitenkin että lähetys onnistuu.
TTV
05.02.2016 20:06:47

Pystyy tilaamaan, 3 lähetystä itse tilannut ja hyvin on joka kerta menny.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
jhakwe
05.02.2016 21:29:18

Uuttavanhaa Gibsonia tulossa ja meinasin koklata Mississippi Queen/The Mule -settiä 496R/500T:n tilalle. Mitään kokemuksia mistään noista ei ole, mutta MQ on kiinnostanut pitkään ja kai sitä saman tien laittaa tallaankin jotain jännää.

TTV, mites maksujen kanssa, postiennakko?

Gabe, iso kiitos ja hatunnosto, pistän viestiä mikäli ei jostain syystä natsaa!
TTV
05.02.2016 22:19:43
jhakwe:

TTV, mites maksujen kanssa, postiennakko?

!

Muistaakseni just postiennakko, kysymällä selviää tarkasti. Toimitusaika vaihtelee varastotilanteen ja uusien tehdastilauserien mukaan.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Laulava Kylätohtori
05.02.2016 22:24:13
jhakwe: Uuttavanhaa Gibsonia tulossa ja meinasin koklata Mississippi Queen/The Mule -settiä 496R/500T:n tilalle. Mitään kokemuksia mistään noista ei ole, mutta MQ on kiinnostanut pitkään ja kai sitä saman tien laittaa tallaankin jotain jännää.

Noita olen itsekin mietiskellyt. Tosin nyt uudessa tulokkaassa on Phat Cat -setti, joten MQ saa nyt jäädä. Mule on myös mielenkiintoinen, mutta toisaalta Abraxaskin voisi vähän tehokkaampana olla kova sana tallassa...

Mielenkiinnolla jäämme odottamaan fiiliksiä noista...
They pass too much electricity. -SRV
jhakwe
05.02.2016 22:44:11

TTV: Muistaakseni just postiennakko, kysymällä selviää tarkasti. Toimitusaika vaihtelee varastotilanteen ja uusien tehdastilauserien mukaan.

Tsek, kiitti! Pittääpä soitella, kun uusi tulokas on kotiutunut.
Gabe
06.02.2016 10:05:43
On muuten yllättävänkin huomattavissa oleva ero sillä onko humbuckerissa kuoret vai ei. Minulla oli aiemmin se muulisetti missä oli kuoret, ne olivat tosi hyvät mutta eivät ihan täysin natsanneet. Mutta muulit ilman kuoria menevätkin sitten ihan maaliin. Ilman kuoria näyttää olevan hieman aggressiivisempi, avoimempi, kirkkaampi ja tiukempi soundi.
fox
06.02.2016 10:17:50

jhakwe: Uuttavanhaa Gibsonia tulossa ja meinasin koklata Mississippi Queen/The Mule -settiä 496R/500T:n tilalle. Mitään kokemuksia mistään noista ei ole, mutta MQ on kiinnostanut pitkään ja kai sitä saman tien laittaa tallaankin jotain jännää.

MississippiQueenit on yhdessä kitarassa, sovitettuna parina. On hyvä. Totta kai, jos tuntee tarvetta P-90-humppari -yhdistelmälle, niin mikä ettei.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
klobasa
06.02.2016 10:26:36 (muokattu 06.02.2016 10:27:55)
Mites noin niinku yleensä noi p90 ja saman henkiset humbuckerit eroaa bassotoistoltaan ja ulostuloteholtaan? Itse olen omistanut nyt kolmet erit paf-johdannais humbuckerit ja jokaiseen mikkiin (kaula + talla) on täytynyt juottaa konkat kiinni kuumaan johtoon, että olen saanut bassotasoja kuriin. Kaulamikistä bassoa saa aina leikata reilusti ja tallastakin jonkin verran.

Oisko humbucker kokoinen p90 ratkaisu?
jhakwe
06.02.2016 10:27:53

fox: MississippiQueenit on yhdessä kitarassa, sovitettuna parina. On hyvä. Totta kai, jos tuntee tarvetta P-90-humppari -yhdistelmälle, niin mikä ettei.

Joo, mä kaivan kliinit (jotka ei kyllä ole kliinit) mikkivalitsimella. Vahvari on säröillä ja tallamikille säädetty, ja kun tarttee kliinimpää, vaihdetaan kaulamikkiin ja tiputetaan volaa.
Shredator
06.02.2016 11:43:53 (muokattu 06.02.2016 11:44:23)

TTV: Muistaakseni just postiennakko, kysymällä selviää tarkasti. Toimitusaika vaihtelee varastotilanteen ja uusien tehdastilauserien mukaan.

Juup, postiennakolla tulee ja hyvällä palvelulla. Toimitusajat saattaa venyä tilaustilanteesta riippuen. Mutta jos ei ole kiire, niin...Hinta on halvempi kuin että tilaisit itse BKP:n sivuilta.

E. Itsellä 3 tilausta takana ja voin suositella.
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=cvKpIDCJw1o
jhakwe
08.02.2016 18:22:36

Nonni, Mississippi Queen ja The Mule lähti tilaukseen Tubesoundilta. Samalla vetelen LP:n elektroniikat uusiksi CTS:llä ja Malloryllä. Jänskää!
iec
09.02.2016 09:34:54 (muokattu 09.02.2016 10:05:05)

Onkos kellään ääninäytteinä vertailua SD Hotrodded-setin ja BKP Mule-setin välillä? Kiinnostaisi tietää paljonko noiden välillä on eroa. Hotrodded-setti mulla on ollut kiinni Epiphonen LP:ssä ja se oli kyllä loistava setti. BKP:n mikkejä en ole päässyt koskaan testaamaan. Entäpä miten Mule vertautuu vaikkapa Gibsonin Burstbucker Pro-mikkeihin?

EDIT: Siis SD Hotrodded-setillä tarkoitan SH-2(Jazz) kaula + SH-4 (JB) talla. Tämän varmaan suurin osa kyllä tiesikin.

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
machinehead72
09.02.2016 13:32:04 (muokattu 09.02.2016 13:36:30)
Shredator: Juup, postiennakolla tulee ja hyvällä palvelulla. Toimitusajat saattaa venyä tilaustilanteesta riippuen. Mutta jos ei ole kiire, niin...Hinta on halvempi kuin että tilaisit itse BKP:n sivuilta.

E. Itsellä 3 tilausta takana ja voin suositella.

ei mtn....
https://soundcloud.com/machinehead72 --> Pohojanmaan räkäsintä röck n rollia!
jhakwe
09.02.2016 13:37:27

machinehead72: Mitenkäs, eihän nuo hinnat voi olla koko setille vaan yksittäisille mikeille?

http://www.tubesound.fi/BKPnew.pdf

Humppareissa yksittäishinta yllä, settihinta suluissa alla. Stratomikeissä yksittäishinta vasemmalla, setti oikealla.

Kyselin vielä perään toimitusajoista, arviolta neljä viikkoa. Toi vähän kyllä yllätti :/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)