![]() 16.12.2010 20:05:53 | |
---|---|
Sakmongkol: Minusta maailman parhaan kitaristin määrittäminen on naurettavan helppoa, kun valitaan järkevät kriteerit. Ja tulos on aina Yngwie. Kerro toki tarkemmin nämä kriteerit miten maailman paras määritetään? Täällä on näköjään aika monta jotka kyseenalaistaa Malmsteenin "parhauden". | |
![]() 16.12.2010 20:10:15 | |
the-Antero: Hahahahahahahhhaaaaahhhaaaaahahahahahahaha, jätkä on vaan niin pihalla!!! Aivan uskomtatonta sontaa mitä sä suollat. Ynkkä joo, se on nopee, ynkkä joo soittaa sitä neo-klassista, ynkkä on aika pulla ja tykkää donitseista, mutta ynkkä ei missään nimessä ole maailman paras kitaristi... Yngwien musiikissa on tunnetta, näkemystä ja substanssia. Liian usein herran tyyli tiivistetään harmoniseen molliin ja nopeuteen mutta on siellä muutakin. Näinhän se ynkkäkin teki sillä Inspirations levyllä Niin sillä yhdellä levyllä joka oli kieltämättä hyvä. Paitsi että ei tehnyt, vaan soitti muiden piisejä omalla soundillaan ja tyylillään. Samaa mieltä ynkästä ;) etenkin noista biiseistä ja soundeista...vois kokeilla ihan oikeeeta tuottajaa eikä ite räveltää niitä miksauksiaan... Ynkällä kuitenkaan kikkailu ja hassut efektit eivät ole itsetarkoituksellisia kuten Vailla, vaan ne palvelevat suurempaa tarkoitusta piisien taustalla. Soundeista voidaan olla montaa mieltä, pääsääntöisesti Ynkällä soundit ovat kuitenkin hyviä. Eli et edes tykkää niistä vanohista levyistä missä sen tilutukset oli kovimmillaan...blaah Voitko hieman selventää minkä mielikuvituksellisen päättelyketjun avulla päädyit tuohon absurdiin olettamukseen? Voin kuitenkin vastata että tykkään eniten juuri niistä vanhoista levyistä. Paganini, Bach yms muut...eihän se yngwie ole niitä kuunnellut...se on keksinyt koko genren ihan itse. Kyllä Yngwie keksi koko genren aivan itse, jos sitä pitää genreksi kutsua. Paganinilla ja Bachilla oli omat roolinsa vaikuttajina, kuten myös vaikka Hendrixillä ja Blackmorella. Niinhän uutta musiikkia syntyy, vanhoista jutuista ammentamalla ja uudella tavalla yhdistelemällä. Jos Yngwie on jäljittelemätön, niin miksi sanot täällä että hänellä on paljon jäljittelijöitä? On paljon sellaisia jotka yrittävät jäljitellä, mutta ei yhtään joka olisi siinä onnistunut. Kerro ne sun määritteet maailman parhaalle kitaristille... varmaan muutama kuuluu näin 1. Se on sun oma henk.koht suosikki 2. Se on nopee 3. Se on sun suosikki!!! Mutta todista väitteesi...et ole vielä todistanut mitään. Jos vaikka: 1. Näkemys 2. Rehellisyys 3. Tunne 4. Soundi 5. Tekniikka Tuossa järjestyksessä. Jos puhutaan sähkökitaran soitosta blues- ja rock-musiikissa niin kriteerit voidaan tiivistää yhteen, joka on hyvä vibrato. Taas huomataan että Yngwie on ylivoimainen. | |
![]() 16.12.2010 20:11:44 | |
Mihin tarvitaan kahta soittamaan Yngwien soolo? Yngwie syö lihapullia ja teinipissis soittaa soolon. http://www.youtube.com/watch?v=AQpyS5FDMiQ | |
![]() 16.12.2010 20:17:11 | |
Sakmongkol: Jos puhutaan sähkökitaran soitosta blues- ja rock-musiikissa niin kriteerit voidaan tiivistää yhteen, joka on hyvä vibrato. Taas huomataan että Yngwie on ylivoimainen. Ei juma! :---D Teikäläisen kirjotukset on jo tuolla Muu Yleinen -palstalla välillä aika omissa sfääreissään, mutta tää on jo kyllä ihan huippu. Kerropas meille moukille että miten määritellään objektiivisesti paras vibrato? Ja mitään pois ottamatta Ynkältä, mahtava kitaristi ja muutenkin hieno mies. Mutta paljon velkaa Rikulle ja Henkalle, niinkuin niin moni muukin. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner | |
![]() 16.12.2010 20:23:25 | |
Sakmongkol: Taas huomataan että Yngwie on ylivoimainen. Nyt läikkyy jo kaljatkin :D Ei siis edelleenkään millään pahalla, jangwiella on soitossaan tosiaan tunteita pelissä, olen niistä tykännyt ja tykkään joskus vastaisuudessakin, erittäin pieninä annoksina. Tuohon sinun lausumaasi totuuteen en enää edes viitsi tarttua, mutta seuraan ketjua suurella mielenkiinnolla. Harmittaa että olet yksin mielipiteesi kanssa, mutta koita jaksella. (En tarkota sarkasmilla tätä) Eio | |
![]() 16.12.2010 20:26:10 | |
randy rhoads: Mihin tarvitaan kahta soittamaan Yngwien soolo? Yngwie syö lihapullia ja teinipissis soittaa soolon. http://www.youtube.com/watch?v=AQpyS5FDMiQ Ei paha, aika hirviä vibraatto, saundikaan ei minun makuun, mutta taitava mimmi! Mitä nyt 48 sekuntia katsoin. Tämäkin tosiaan vaan yksi niistä varmasti tuhansista, ellei henkilöistä niin videoista. Eio | |
![]() 16.12.2010 20:37:13 | |
Wespa: Kerropas meille moukille että miten määritellään objektiivisesti paras vibrato? En ole matemaatikko joten minulla ei ole antaa mitään valmista kaavaa, mutta luulisin olevan olemassa jokin täydellinen suhdeluku vibraton laajuuden (extent) ja nopeuden (rate) välillä, jolloin vibrato kuulostaa kaikkein miellyttävimmältä. Joku matemaatikkohan voisi tämän suhdeluvun ottaa selville, itse olen tähän asti tyytynyt luottamaan pelkästään korviini. | |
![]() 16.12.2010 20:43:57 | |
Sakmongkol: Taas huomataan että Yngwie on ylivoimainen. Olet aika hauska kaveri. Ei siinä mitään, on Yngwie nyt ihan hyvä kitaristi, mutta että ylivoimainen... :DD Ei mitään, jatkakaa vaan tätä kielten jäykkyys -keskustelua =) | |
![]() 16.12.2010 20:46:21 | |
Sakmongkol: En ole matemaatikko joten minulla ei ole antaa mitään valmista kaavaa, mutta luulisin olevan olemassa jokin täydellinen suhdeluku vibraton laajuuden (extent) ja nopeuden (rate) välillä, jolloin vibrato kuulostaa kaikkein miellyttävimmältä. Joku matemaatikkohan voisi tämän suhdeluvun ottaa selville, itse olen tähän asti tyytynyt luottamaan pelkästään korviini. Eli meidän muidenkin tulis sun korviis luottaa ja hyväksyä Ynkkä tässä(kin) suhteessa parhaaksi? Koska kuitenkin heität näitä faktoina? Ja uskot myös tän kirjoituksen perusteella, että on olemassa yksi ja ainoa paras vibrato, joka on siis kaikkien mielestä paras? Oot sä aikamoinen artisti ;D Ei kyllä kelpaa, ollenkaan! | |
![]() 16.12.2010 20:50:28 | |
Sakmongkol vie teitä kyllä nyt :D ....Paitsi jos se on tosissaan? Kyllä te espanjalaiset olette taitavia.... Mutta saako joku teistä munan seisomaan pystyssä? | |
![]() 16.12.2010 20:51:44 | |
ColdRush01: Sakmongkol vie teitä kyllä nyt :D ....Paitsi jos se on tosissaan? Nii :D Mistä näistä tietää? Ei kyllä kelpaa, ollenkaan! | |
![]() 16.12.2010 20:52:24 | |
GrooverMan: Eli meidän muidenkin tulis sun korviis luottaa ja hyväksyä Ynkkä tässä(kin) suhteessa parhaaksi? Koska kuitenkin heität näitä faktoina? Ja uskot myös tän kirjoituksen perusteella, että on olemassa yksi ja ainoa paras vibrato, joka on siis kaikkien mielestä paras? Oot sä aikamoinen artisti ;D Kyllä, pääpiirteissään. Tosin tässä yhteydessä täytyy ottaa huomioon että en ole suinkaan kuu(nne)llut kaikkien maailman sähkökitaristien soittoa, joten on olemassa mahdollisuus että jollain on kuitenkin parempi vibrato kuin Yngwiellä. Nähdäkseni moinen mahdollisuus on kuitenkin häviävän pieni, koska niiden kitaristien keskuudessa joita olen kuunnellut (joita on kuitenkin aika monta), Yngwie on melko ylivoimainen. Jos epäilee minun väitteideni todenperäisyyttä niin sopii nimetä kitaristi jolla on parempi vibrato kuin Yngwiellä, ja mahdollisesti miksi näin on. Jos on ääninäytettä esittää niin mielelläni itsekin moista ihmettä kuuntelisin. Saa myös esittää perusteluja, jos on sitä mieltä että voi olla hyvä tai paras kitaristi huonolla vibratolla. Jazz ja klasari jätetään tässä yhteydessä vertailun ulkopuolelle. | |
![]() 16.12.2010 21:04:44 | |
Sakmongkol: En ole matemaatikko joten minulla ei ole antaa mitään valmista kaavaa, mutta luulisin olevan olemassa jokin täydellinen suhdeluku vibraton laajuuden (extent) ja nopeuden (rate) välillä, jolloin vibrato kuulostaa kaikkein miellyttävimmältä. Joku matemaatikkohan voisi tämän suhdeluvun ottaa selville, itse olen tähän asti tyytynyt luottamaan pelkästään korviini. Mä uskon kanssa että Yngwien vibratossa on aina tosi lähellä joku maanläheinen "golden ratio"... se osaa vaan hakea sen. Maapallo hieroo meidän kvarkkeja perus värähtelytaajuudellaan... mitä se oli... jotain 6Hz, niin Ynkän dynaaminen vibrato lähestyy meitä toiselta suunnalta. Yhdessä toi värähtelykenttä ympäröi meidät ja elämä on hyvää. | |
![]() 16.12.2010 21:09:22 | |
Sakmongkol: Kyllä, pääpiirteissään. Tosin tässä yhteydessä täytyy ottaa huomioon että en ole suinkaan kuu(nne)llut kaikkien maailman sähkökitaristien soittoa, joten on olemassa mahdollisuus että jollain on kuitenkin parempi vibrato kuin Yngwiellä. Nähdäkseni moinen mahdollisuus on kuitenkin häviävän pieni, koska niiden kitaristien keskuudessa joita olen kuunnellut (joita on kuitenkin aika monta), Yngwie on melko ylivoimainen. Jos epäilee minun väitteideni todenperäisyyttä niin sopii nimetä kitaristi jolla on parempi vibrato kuin Yngwiellä, ja mahdollisesti miksi näin on. Jos on ääninäytettä esittää niin mielelläni itsekin moista ihmettä kuuntelisin. Saa myös esittää perusteluja, jos on sitä mieltä että voi olla hyvä tai paras kitaristi huonolla vibratolla. Jazz ja klasari jätetään tässä yhteydessä vertailun ulkopuolelle. Huippua, sulta meni pointti täysin ohi! Väännetään rautalangasta: SINÄ tykkäät tuonkaltaisesta vibrasta, MINÄ tykkään enemmän toisenlaisesta vibrasta, esimerkiksi Esa Pulliaisen tai Leslie Westin vibrasta. Tiäksä niinku sillee, et sun lempiväri vois olla vaik musta ja sit mun ois vaik punanen? Et kumpikaan ei olis väärässä, vaan ne olis sellasii... makuasioita? Oisko tällanen jotenki mahdollista? Ei kyllä kelpaa, ollenkaan! | |
![]() 16.12.2010 21:15:51 | |
Oisko toi hyvä vibraattori? http://www.verkkosivuapteekki.fi/ep … s/JamsanApteekki/Products/kaalimato Mutta siis asiaan...Anguksella on aikamoisen hyvä vibra....sellanen mukava äkänen...samoin Vailla suorastaan loistava ja jännä tyyli tehdä se...Robben Fordilla on myös törkeän hyvä vibra... Mutta tietysti varmaan yngkän vipra pesee näillä muilla lattioita, eiks jeh? Tää on paras ketju ikinä. Mutta myyttiketjussa tuli tuli tällainen myytti Yngwie Malmsteen = Maailman paras kitaristi. Oikein hyvä myytti ja täältä on löytynyt yksi fanboy joka uskoo tähän urbaaniin legendaan. :D | |
![]() 16.12.2010 21:18:22 | |
Sakmongkol: Jos epäilee minun väitteideni todenperäisyyttä niin sopii nimetä kitaristi jolla on parempi vibrato kuin Yngwiellä, ja mahdollisesti miksi näin on. Jos on ääninäytettä esittää niin mielelläni itsekin moista ihmettä kuuntelisin. Saa myös esittää perusteluja, jos on sitä mieltä että voi olla hyvä tai paras kitaristi huonolla vibratolla. Jazz ja klasari jätetään tässä yhteydessä vertailun ulkopuolelle. Ihan esimerkkinä: Greg Howe, sillä on komea 3 nauhan vibra. http://www.youtube.com/watch?v=yX9FEjjsPLE Guthrie Govan, sillä on toi bendattu vibra sitten todella upea http://www.youtube.com/watch?v=tEQqW7JGPW8&feature=related Tossa seuraavassa Guthrie malla vähän Ynkkaa, mutta vähän nopeemman ja selkeemmin http://www.youtube.com/watch?v=oaIzEo013iI&feature=related Laiha Lissu oli paras. | |
![]() 16.12.2010 21:22:20 | |
GrooverMan: Huippua, sulta meni pointti täysin ohi! Väännetään rautalangasta: SINÄ tykkäät tuonkaltaisesta vibrasta, MINÄ tykkään enemmän toisenlaisesta vibrasta, esimerkiksi Esa Pulliaisen tai Leslie Westin vibrasta. Tiäksä niinku sillee, et sun lempiväri vois olla vaik musta ja sit mun ois vaik punanen? Et kumpikaan ei olis väärässä, vaan ne olis sellasii... makuasioita? Oisko tällanen jotenki mahdollista? Miksi tykkäät tietynlaisesta vibratosta? Mielipiteitä saa olla mutta niillä ei ole mitään virkaa jos niitä ei perustele. Ilman matemaattisia kaavoja voisin yrittää kuvailla sitä mikä tekee Yngwien vibratosta hienon: se on usein hyvin leveä, hieman kontekstista riippuen toki, ja sopivan ärhäkkä olematta häiritsevän nopea. Hienoa on myös Yngwien tapa aloittaa pitkien nuottien vibraaminen hitaasti ja lisätä nopeutta sopivassa ajassa. Se mikä on milloinkin 'sopivaa' riippuu toki soitettavasta piisistä, ennen kaikkea piisin temmosta, ja mielestäni Yngwie seuraa vibratollaan tällaisia muuttujia paremmin kuin kukaan. Vibraton luonne sopii aina taustaan Yngwien musiikissa. | |
![]() 16.12.2010 21:28:42 | |
Niin oliko tämä "Yngwie" nyt se tyyppi, jolla on kielet jäykät eivätkä soi kunnolla? This guy could fuck up a cup of coffee | |
![]() 16.12.2010 21:30:44 | |
Mitenköhän ne kielet muuten, onkohan ne jo parempi soittoiset? | |
![]() 16.12.2010 21:31:18 | |
Sakmongkol: Minusta maailman parhaan kitaristin määrittäminen on naurettavan helppoa, kun valitaan järkevät kriteerit. Ja tulos on aina. Slash tai Carlos Santana.. ;P | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)