sickboy 05.08.2005 11:23:51 | |
---|
Mä olen käsittänyt, että biasien säätö olisi tarpeellista lähinnä isommissa vehkeissä esim. 100w. Mulla on itsellä Peavey Classic 50w ja muistaakseni pojat Kitarapajalla sanoi, ettei biaseja tarvitse ainakaan putkien jokaisen vaihtokerran yhteydessä säätää. Ja putkien vaihtohan on yhtä helppoa kuin hehkulampun vaihto. Ei siitä kannata maksaa. Ne vain työnnetään paikoilleen. Suurin työ on ruuvata suojan ruuvit auki. |
SirElwood 05.08.2005 11:45:16 (muokattu 05.08.2005 11:51:26) | |
---|
Mä olen käsittänyt, että biasien säätö olisi tarpeellista lähinnä isommissa vehkeissä esim. 100w. Mulla on itsellä Peavey Classic 50w ja muistaakseni pojat Kitarapajalla sanoi, ettei biaseja tarvitse ainakaan putkien jokaisen vaihtokerran yhteydessä säätää. Päätteessä Bias pitää aina säätää. Etenkin näiden Peavey vahvistimien kohdalla. Ei ole mitään väliä onko tehoja 50w. vai 100w. Ja putkien vaihtohan on yhtä helppoa kuin hehkulampun vaihto. Ei siitä kannata maksaa. Ne vain työnnetään paikoilleen. Suurin työ on ruuvata suojan ruuvit auki. Näin asia on etuasteen kohdalla. Päätteessä bias pitää aina säätää, ja siinä hommassa voi ittsensä tappaa, jos sitä ei osaa. EDIT: http://www.uraltone.com/kauppa/shop_content.php?coID=17 |
hannlain 05.08.2005 12:12:02 | |
---|
Tekikös Uraltone Classiciin sellaista modia että biaksen voi mitata ja säätää avaamatta vahvistinta ja räjäyttämättä itseään ilmaan? Onko joku tuollaisen teettänyt? Mä teetin tuon biaksen säätöpotikan C30:een Uraltonella. Modi töineen maksoi muistaakseni 50€. Tuonne vahvarin persuuksiin tulee mittapiste ja säätöpotikka, joten modauksen jälkeen bias on helppo säätää yleismittarin avulla. |
maza 05.08.2005 12:24:17 | |
---|
Mä olen käsittänyt, että biasien säätö olisi tarpeellista lähinnä isommissa vehkeissä esim. 100w. Mulla on itsellä Peavey Classic 50w ja muistaakseni pojat Kitarapajalla sanoi, ettei biaseja tarvitse ainakaan putkien jokaisen vaihtokerran yhteydessä säätää. Tuo on kyllä paskapuhetta. No ok, siinä tapauksessa ei tarvitse säätää, jos hankkii esim. sovitetun kahdeksikon ja käyttää siitä neljä putkea kerralla ja myöhemmin toiset neljä putkea. Mutta muulloin bias on aina säädettävä, jollei sitten halua soittaa huonolla soundilla ja/tai rikkoa putkiaan ennenaikaisesti. Ja putkien vaihtohan on yhtä helppoa kuin hehkulampun vaihto. Ei siitä kannata maksaa. Ne vain työnnetään paikoilleen. Suurin työ on ruuvata suojan ruuvit auki. Näin etuasteen kohdalla. Tai no, katodibiasoiduissa vahvistimissa myös päätteen suhteen, mutta tällöinkin olisi hyvä mitata putkien lepovirta ja (harvoissa tapauksissa) vaihtaa katodivastuskin. |
Cujo 05.08.2005 13:24:30 (muokattu 05.08.2005 14:18:38) | |
---|
Mä teetin tuon biaksen säätöpotikan C30:een Uraltonella. Modi töineen maksoi muistaakseni 50€. Tuonne vahvarin persuuksiin tulee mittapiste ja säätöpotikka, joten modauksen jälkeen bias on helppo säätää yleismittarin avulla. No, niin, juuri tätä tarkoitin. On nuo sähkötyöt jäänyt sen verran vähemmälle, etten ryhdy itseäni vahvistimen kanssa tappamaan. Jos saa vielä kysyä, niin miten kauan meni, kun modasivat? Kun nuo miun Helsingin reissut tahtoo olla yleensä aika lyhyitä... "Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." |
jupu 05.08.2005 13:58:06 | |
---|
Minulla oli ennen classic 30. Kyhäsin siihen itse putkien suojan rautakaupasta ostamastani grilliverkosta. Siitä vaan sopivan kokonen pala ja ruuveilla kiinni. Hyvä tuli eikä maksanut juuri mitään. Sen jälkeen roudaaminen ei hirvittänyt ihan yhtä paljon. |
Ze Kink 05.08.2005 18:07:08 | |
---|
Kitarapajan hinnastosta: EL84/6BQ5 JJ PAIR............................24e Eli putkinelikko maksaa 48 euroa. Työ siihen päälle jonkin verran. Halvemmalla taidat päästä jos teetät homman Uraltonella. Kai se pitää sinne sitten ensi viikolla viedä. Jotain vinkkejä tuon putkisuojuksen kyhäämiseen voisi muuten heittää, ajattelin että jos kasaisi sellaisen ettei ihan heti uusiksi pääse sattumaan. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D |
hannlain 06.08.2005 14:04:18 | |
---|
Jos saa vielä kysyä, niin miten kauan meni, kun modasivat? Kun nuo miun Helsingin reissut tahtoo olla yleensä aika lyhyitä... Viikon verran mun vahvari taisi huollossa olla. Itse modi ei mikään isotöinen varmaankaan ole, mutta Mr. Uraltonen (Mikko Kankaanpään) kiireistä johtuen hieman kesti. |
sickboy 06.08.2005 16:24:27 | |
---|
Täytyy itse seuraavan kerran putkia vaihtaessa säädättää noi biasit. Mulla on Classic 50w ja olen aina siihen putket itse vaihtanut ilman biasien säädätystä. Voihan olla, että tuon operaation jälkeen jo ennestään loistava soundi paranee. |
Ze Kink 04.10.2005 15:47:09 | |
---|
Pikainen kysymys niille jotka on Uraltonella käyneet: tänään ehtisin classicin nyt viemään, mutta tartteeko ilmoittaa että olen tuomassa sitä, vai vienkö vaan? [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
J.Hollström 04.10.2005 15:57:24 | |
---|
Pikainen kysymys niille jotka on Uraltonella käyneet: tänään ehtisin classicin nyt viemään, mutta tartteeko ilmoittaa että olen tuomassa sitä, vai vienkö vaan? http://www.uraltone.com/contact.html |
Ze Kink 04.10.2005 15:59:45 | |
---|
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"