Prog 29.07.2005 15:42:29 | |
---|
Meepä katsomaan tuosta aiemmasta linkistä. Kyllähän mä noi tiesin, mutta onkos joku testannu ja vertaillut näitä. Kaula onko millanen? Paksuus? Tämmösiä mietiskelin. Ostakaa stratokopio+teline, hihna ja pussi satasella |
suregork 29.07.2005 16:29:15 | |
---|
|
hoffe 29.07.2005 17:13:05 | |
---|
kyselin thomanilta vähän tosta kitarasta ja laukkua ei tule mukana. Olin katselevanani, että myös Guitarbargainsin hinta olisi ilman laukkua. Tämä selittääkin osaltaan nämä suomea halvemmat hinnat, sillä esim. Musamaailman hintaan sisältyy kova laukku. Itse ainakin sijoittaisin sen satku siihen kovaan laukkuun. ESP Horizon FR II Guitarbargains...1430e Thomann..........1599e Musamaailma....1778e Musamaailmassa taisi olla FR (ei siis FRII) tarjouksessa 1632e. Jos päätyy ostamaan uutena Suomesta kyseisen kepin, niin laukun lisäksi samaan hintaan saattaa saada säädön haluamalleen kielipaksuudelle tai jopa mikien vaihdon haluamaansa malliin (olettaen tietysti että uudet ovat samanarvoiset). Eli ei nuo ulkomaan hinnat kovasti ole halvempia. Erooko tuo Horizon FR tosta FR II:sesta paljonkin? Kitaroissa on ainakin käytetty hieman eri puita: FR:ssä bodyssa taitaa olla saarnipuuta kun FRII:ssa on leppää ja vaahtera kansi. Mielestäni tuolla ei ole oikeastaan mitään merkittävää merkitystä soundin tai soiton kannalta - sanokoot kuka mitä tahansa - enemmän merkitsee esim. mikit - toki aina on hifistejä ja puristeja, jotka kuulevat tällaisetkin. Muuten mallit ovat muistaakseni samanlaisia. Ennemmin kuin uskoa mitä täällä kirjoitan, niin kannattaa mennä luonnossa testaamaan, onko niillä oikeasti mitään eroa, nämä kun ovat loppupeleissä pitkälti henkimaailman asioita... "Kaikkien kukkien puutarhassa vallitsee rikkaruohojen tyrannia." |
Olli S. 30.07.2005 15:40:25 | |
---|
Kitaroissa on ainakin käytetty hieman eri puita: FR:ssä bodyssa taitaa olla saarnipuuta kun FRII:ssa on leppää ja vaahtera kansi. Mielestäni tuolla ei ole oikeastaan mitään merkittävää merkitystä soundin tai soiton kannalta - sanokoot kuka mitä tahansa - enemmän merkitsee esim. mikit - toki aina on hifistejä ja puristeja, jotka kuulevat tällaisetkin. Muuten mallit ovat muistaakseni samanlaisia. Ennemmin kuin uskoa mitä täällä kirjoitan, niin kannattaa mennä luonnossa testaamaan, onko niillä oikeasti mitään eroa, nämä kun ovat loppupeleissä pitkälti henkimaailman asioita... Kyllä minä ainakin kuulen saarnissa ja lepässä eron, enkä mielestäni hifisti ole. Samojen puulajienkin sisällä on isoja eroja. Ja kyllä minulle hyvät puut ovat tärkeämmät kuin hyvät mikit. Ne siinä kuitenkin värähtelevät, mikki vain kaappaa sen, toki niissäkin on isoja eroja.
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. |
hoffe 31.07.2005 14:37:31 | |
---|
Kyllä minä ainakin kuulen saarnissa ja lepässä eron Totta kai niissä on eroa, muuten luultavasti käytettäisiin vain toista puuta, todennäköisesti halvempaa materiaalia. Huonoa vertauskuvaa käyttäen pointti oli se, että ero on yhtä iso kuin suomalaisilla kaljoilla. kyllä minulle hyvät puut ovat tärkeämmät kuin hyvät mikit. Minulle on tärkeää, että molemmat ovat hyviä, hyvillä mikeillä tuskin tekee mitään, jos keppi on tehty saunalauteista, hyvillä puilla ei kai ole paljon merkitystä, jos mikit ovat huonot. Tämähän selvää eikä tässä ole mitään ihmeellistä. Yksinkertaistaen, mikkien ero on useimmiten paljon radikaalimpi soundillisesti kuin esim. puiden ero. "Kaikkien kukkien puutarhassa vallitsee rikkaruohojen tyrannia." |
EnemyAce 31.07.2005 14:39:54 | |
---|
hyvillä puilla ei kai ole paljon merkitystä, jos mikit ovat huonot. Mikit on helpompi vaihtaa ;) |
Olli S. 31.07.2005 14:41:51 | |
---|
Minulle on tärkeää, että molemmat ovat hyviä, hyvillä mikeillä tuskin tekee mitään, jos keppi on tehty saunalauteista, hyvillä puilla ei kai ole paljon merkitystä, jos mikit ovat huonot. Tämähän selvää eikä tässä ole mitään ihmeellistä. Yksinkertaistaen, mikkien ero on useimmiten paljon radikaalimpi soundillisesti kuin esim. puiden ero. Tietenkin, mutta kun puhutaan kitaran ostamisesta, niin huonot mikit ovat helpommat vaihtaa kuin huonot puut. Jos olisi esim. kitara, joka maksaa 1000€ ja siinä olisi PRS:n puut ja Iban PSND-mikit, niin ostaisin sen huomattavasti mielummin, kuin samanhintaisen vastaavan normaalin 1000 euron kitaran puilla ja paremmilla mikeillä. Pointtihan tässä on se, että puilla on väliä ja ostaessa ainakin minä katson niitä enemmän kuin mikkejä.
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. |
hoffe 31.07.2005 14:56:46 | |
---|
Pointtihan tässä on se, että puilla on väliä ja ostaessa ainakin minä katson niitä enemmän kuin mikkejä. Toki. Niin myös minä. Kyse (ja edellinen pointti) oli laadukkaan kitaran kahden eri puumateriaalin erosta, ei siitä mitä kannattaa uutta kitaraa ostaessa tarkkailla. Kyseinen kitara on laadukas myös mikkien osalta. Mielestäni ja testattuani FR:ää ja FRII:sta, minusta niissä ei ole soitannollisesti eikä soundillisesti paljoakaan eroa. Luulen, että sokkotestissä en osaisi erottaa niitä toisistaan. Tämä vastasi Proqin kysymykseen omalta osaltani. Jos joku sanoo kuulevansa eron, en epäile sitä hetkeäkään vaan mielelläni haluan kuulla, millä tavalla ne eroavat. "Kaikkien kukkien puutarhassa vallitsee rikkaruohojen tyrannia." |
EnemyAce 31.07.2005 16:40:46 | |
---|
Väliinputoajan kysymys, mikäs puu sitten näistä on parasta saarni, leppä vai vaahtera? Mulla ei ole oikein mitään tietoa mikä puu on parasta missäkin. |
luopio 31.07.2005 19:04:38 | |
---|
Väliinputoajan kysymys, mikäs puu sitten näistä on parasta saarni, leppä vai vaahtera? Mulla ei ole oikein mitään tietoa mikä puu on parasta missäkin. mun mielestä toi vaahtera sopii ihan mainiosti heavyyn, kovaa puuta on. Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
Olli S. 01.08.2005 00:28:15 | |
---|
mun mielestä toi vaahtera sopii ihan mainiosti heavyyn, kovaa puuta on. Makukysymyksiä, mutta minusta turhan kirkas ja helposti tulee ilkeän nasaali, riippuen tietenkin mikeistä. Leppä on aika yleisvalinta, mutta kaikille löytyy kannattajansa. Saarnikin on minusta aika kirkas. Yksilöerotkin ovat aika suuret, joten kokeilua taas. "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. |
JuhPe 02.08.2005 19:22:22 | |
---|
tänään sain tuntea miltä horizon tuntuu :) top soundissa oli emppu vuorisen horizon malli. nätti oli, ja hyvä soittaa. vahvistimen kans en kokeillu, mutta vaikutti todella hyvältä kepiltä. ei tiiä jos tässä joku päivä pistäis tilaukseen kepin. tuommonen keppi siis oli se mitä testasin. http://www.musamaailma.fi/bandikamat/uutiset/93.phtml |
hoffe 02.08.2005 19:46:09 | |
---|
tuommonen keppi siis oli se mitä testasin. http://www.musamaailma.fi/bandikamat/uutiset/93.phtml Ihan komean näkönen. Sivun tietojen mukaan kitara perustuu Horizon malliin, muttei ole sama. Kuvan perusteella eroja ei kyllä kauheesti ole. Hintaakin on hieman enemmän kuin horizon FRII:llä. Tosin olihan tuossa yksikelanen keskimikki ja custom runko. Itse kyllä haluaisin humppareihin puolitus-mahdollisuuden ja tonesäätimen, jota ei ollut tuossa mallissa, mutta luulisi että tuossa on tatsi suht sama kuin horizon-malleissa... "Kaikkien kukkien puutarhassa vallitsee rikkaruohojen tyrannia." |
JuhPe 04.08.2005 18:16:56 | |
---|
No niin. Nyt on horizoni tilattu. vielä pitää odotella ennenku pääsee soittelemaan. :) |
Invader 04.08.2005 20:28:28 | |
---|
No niin. Nyt on horizoni tilattu. vielä pitää odotella ennenku pääsee soittelemaan. :) Toivottavasti ei kovin kauaa odotella pidä. Tuolta ESP:n boardeilta saa lukea tulikivenkatkuisia viestejä kavereilta jotka ovat odotelleet kuukausia kitaroitaan. Jonkinlaisia toimitusvaikeusia ESP:llä on... Tai sitten ei.. |
hoffe 04.08.2005 20:49:23 | |
---|
Jonkinlaisia toimitusvaikeusia ESP:llä on... Muistaakseni loppukeväästä käväsin Musamaailmassa kattelemassa itselle toista keppiä ja ihmettelin, että ESP kitaramalleja oli todella vähän "hyllyssä". Musamaailma on kumminkin maahantuoja (en tiedä, onko yksinoikeudella). Kuitenkin hyllyt notkuivat Tokaita ja LTD:tä. Oliskohan ollut tuo edellä mainittu syynä... "Kaikkien kukkien puutarhassa vallitsee rikkaruohojen tyrannia." |
Invader 04.08.2005 20:54:31 | |
---|
Muistaakseni loppukeväästä käväsin Musamaailmassa kattelemassa itselle toista keppiä ja ihmettelin, että ESP kitaramalleja oli todella vähän "hyllyssä". Musamaailma on kumminkin maahantuoja (en tiedä, onko yksinoikeudella). Kuitenkin hyllyt notkuivat Tokaita ja LTD:tä. Oliskohan ollut tuo edellä mainittu syynä... Hyvin paljon mahdollista. ESP:n taholta noita viivästyksiä ollaan selitetty alihankintana hankittavien merkkiosien, kuten mikkien ja tallojen ja satuloiden (earvana, tonepros, emg) huonolla saatavuudella. Erityisesti EMG:llä kuulemma ei ole kapasiteettia toimittaa sitä määrää mitä tilauksia sisään tulee. Tai sitten ei.. |
hoffe 04.08.2005 21:53:02 | |
---|
Nyt on horizoni tilattu. Minkäs lopulta sitten tilasit ja mistä? Paljon jouduit maksamaan kepistä? Toivotaan vaan että ESP:n toimitusvaikeudet on takanapäin ja saat kitarasi ajallaan. "Kaikkien kukkien puutarhassa vallitsee rikkaruohojen tyrannia." |
Mokoma 04.08.2005 22:04:22 | |
---|
Samojen puulajienkin sisällä on isoja eroja. Ja kyllä minulle hyvät puut ovat tärkeämmät kuin hyvät mikit. Ne siinä kuitenkin värähtelevät, mikki vain kaappaa sen, toki niissäkin on isoja eroja. Hmm, olen aina luullut signaalin synnyttävien magneettikentän muutosten aiheutuvan kielien värähtelystä. Onneksi sähkötekniikan opintoja on vielä muutama vuosi jäljellä :D |
JuhPe 04.08.2005 22:21:50 (muokattu 04.08.2005 22:23:58) | |
---|
Minkäs lopulta sitten tilasit ja mistä? Paljon jouduit maksamaan kepistä? Toivotaan vaan että ESP:n toimitusvaikeudet on takanapäin ja saat kitarasi ajallaan. horizon fr 2. väriltään see thru black cherry. thomannilta tilasin. just katoin ni se toinen väri on loppunu varmaan. hermot olis menny jos olis toi mun tilaama väri loppunu :D thomannin varastossa ei noita kitaroita ole, mutta sivuilla on että 2-5 päivää menee että ne saa sen kepin. toivottavasti ei tarvi oikeen kauaa odotella. E: ei prkl! se oliki loppunu se mun tilaama väri prkl! kyllä ku tänään tilasin ni tais olla vielä että noita kitaroita on :S voi prkl jos huomenna tulee viestiä että ei ole kitaroita... |