PoLFus 23.07.2005 14:50:09 | |
---|
Ei kannata edes harkita Spider II:sta, ihan kauhea. Muoviset soundit. Ei tota saa kuulostamaan vahvarilta niin millään. "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |
SH1THEAD 23.07.2005 15:31:00 | |
---|
Ei kannata edes harkita Spider II:sta, ihan kauhea. Muoviset soundit. Ei tota saa kuulostamaan vahvarilta niin millään. Tuo riippuu nyt kyllä ihan siitä millasta hakea. Trankut kuulostaa mun mielestä aina muovilta, mut tuo vetää tuossa hintaluokassa täydellisesti. Se on kyllä totta, että ei tuolla vehkeellä mitään ultra-higain soundeja saada (ilman että ne muoviutuisivat). Välillä kyllä tuntuu että suurin osa spidereita haukkuvista ei ole koskaan kunnolla sitä testanneetkaan. Ei musiikkikaupoissa testailun perusteella voi sanoa täydellistä mielipidettä. Itse omistan Laneyn TF-sarjalaisen, mutta tällä hetkellä se on kaverilla ja kaverin spideri on minulla. Laney ehkä soveltuu säröjen puolesta raskaammalle sarjalle, mutta spiderilla saan irti niin ikään SOAD-tyylisen riffittely saundin. äsh :/ |
DaKiller 23.07.2005 18:54:38 (muokattu 23.07.2005 18:55:47) | |
---|
Tuo riippuu nyt kyllä ihan siitä millasta hakea. Trankut kuulostaa mun mielestä aina muovilta, mut tuo vetää tuossa hintaluokassa täydellisesti. Se on kyllä totta, että ei tuolla vehkeellä mitään ultra-higain soundeja saada (ilman että ne muoviutuisivat). Välillä kyllä tuntuu että suurin osa spidereita haukkuvista ei ole koskaan kunnolla sitä testanneetkaan. Ei musiikkikaupoissa testailun perusteella voi sanoa täydellistä mielipidettä. Itse omistan Laneyn TF-sarjalaisen, mutta tällä hetkellä se on kaverilla ja kaverin spideri on minulla. Laney ehkä soveltuu säröjen puolesta raskaammalle sarjalle, mutta spiderilla saan irti niin ikään SOAD-tyylisen riffittely saundin. Jokin aika sitten olin samaa mieltä trankuista mutta ihan hyvin 50w marsu sykkimään ronskia metallia sisuksistaan kun modasin bossin MT2:en ja heitin sen kitaran ja vaffarin väliin. Onneksi saa tuon 6505:en niin pääsee kunnolla rankaisemaan ja naapureita kiusaamaan. Spiderista en itse pitänyt pikaisen testin perusteella liikkeessä. Totta, että laitteeseen olisi hyvä perehtyä ennen moitteita mutta en vain pitänyt soundin yleisilmeestä. E: ja kaljaviestit tuppaa olemaan näköjään melko siansaksaa... |
ninos 24.07.2005 01:16:08 (muokattu 24.07.2005 01:18:24) | |
---|
Kitaristi ei tunne sanaa MAHDOTON |
dorkempi 29.10.2005 06:17:01 | |
---|
joks ne loppu? =) Heh... Mä ostin semmosen :) 595e ovh. maksoin 350e :) Hemmetin hyvä... Todellakin hintansa väärti! |
*Kitaristi* 29.10.2005 13:14:52 (muokattu 29.10.2005 13:16:31) | |
---|
Ei mitään |
-Cale 29.11.2005 19:06:37 | |
---|
Marshall vs200. itellä ollu treeneissäkin ja pätkiny ainaki line-6 vastaavat. 2*12 celestionin elementit. ei toki piisaa Lombardon kanssa soitettaessa mutta harvemmin sitä sen kanssa soitteleekaan. hinta oli käytettynä alle 300e eli mielestäni halpa. heviydestä en niin tarkalleen tiedä enkä kyllä mistään muustakaan... |
myrtonen 29.11.2005 19:47:14 | |
---|
Välillä kyllä tuntuu että suurin osa spidereita haukkuvista ei ole koskaan kunnolla sitä testanneetkaan. Ei musiikkikaupoissa testailun perusteella voi sanoa täydellistä mielipidettä. Bändin kanssa soittanu useamman kerran koulun jutuissa, onneton surinapönttö joka ei kuulu rumpujen tai edes nokkahuilun takaa yhtään. Ensimmäiseksi vahvistimeksi ei voi suositella, kuolee soittoinnostus samantien. Helppohan se on olla tyytyväinen jos paremmasta ei ole tietoa, mutta muovinen efektihelvetti nimeltään Spider kannattaa mielestäni kiertää. Sitten sitä vahvaria. Se on siinä huulilla, etteikö tolla budjetilla sais jo kunnon peliä, varmaankin käytettyjen puolelta kannattaa etsiä jotta saapi vastinetta rahalleen todella. Niin ja sitä merkin tunnettuvuutta en kyllä ymmärrä, on paljon, siis ihan älyttömästi pienemmän merkin vahvistimia joista saa maukkaat murinat. Mega Man Club #010 - Gay Man
Älä oo tommonen. Ottaisitko sen sijaan pastillin? |
Juustonaksu 29.11.2005 19:55:44 | |
---|
Kyllä tät Laneyn TF-sarjaa on pakko mainostella. Eli omistan tuon TF-700 nupin, 120W. Siitä comboversio on TF-300, joka irtoaa kai 450€ pintaan uutena saksanmaalta ja käytettynä 300-350€. Oikein passeli. Toinen on TF-200, jossa on hieman riisutummat ominaisuudet, mutta pelittää silti mainiosti. TF-sarjasissa kannattaa samantien vaihtaa tuo etusputki JJ:n ECC83S:ään. Ainakin itselläni muuttui soundi kovin. Ei enää sellaista sirinämäisyyttä ja lievästi tumma soundi on vain hyvä. Randallin vehkeitäkin kannattaa tosiaan katsella. Ja jotain Peavey Bandittia. Hughes & Kettner Warp7-sarjaiset saattaa myös olla ihan toimiva ratkaisu. Nuo Laneyn TF-sarjaiset tuntuvat sopivan kuin nakutettu heviin. :) Itseltäni ainakin irtoaa ihan kunnon dödömätöt tuosta. Nu-metallia en soittele, mutta botneboostilla sekin irtoaa mallikkaasti. Mokoman soundia on vähän paha alkaa plagioimaan trankkuvehkeellä, kun on käsittääkseni ainakin uudemmat tehty Mesan kamppeilla. Ainakin näin kitaraa ostaessani kesällä, kuinka Levytukusta lähti Mesan 3000€ nuppi mukaan pojille. :) "Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa |
elbowski 29.11.2005 21:33:46 | |
---|
Mokoman soundia on vähän paha alkaa plagioimaan trankkuvehkeellä, kun on käsittääkseni ainakin uudemmat tehty Mesan kamppeilla. Ainakin näin kitaraa ostaessani kesällä, kuinka Levytukusta lähti Mesan 3000€ nuppi mukaan pojille. :) Ei oo kerinnä vielä levylle asti. Tai nyt on, mutta levy ei ole vielä kaupoissa, eli kyllä se on ihan 5150-saundi mikä Kurimukselta ja TMRH:lta löytyy. Why don't you take some responsibility?
You're pointing fingers and blaming everybody
Shudder to think if I lived like you, they would be shaking too if they only knew
|
ravensoul 29.11.2005 21:41:21 | |
---|
Mainostanpa minäkin tuota Laneyn TF-sarjaa. Mulla on TF300 ja hyvin tulittaa niin kevyet kuin raskaatkin säröt. Varsinkin överdraivin kans ajettuna. Putki kannattaa tosiaan vaihtaa, jos ton ostat. Itel on nyt Electro-Harmonixin 12AX7EH ja sopivan tummaa soundia puskee. Tuo Randall G2 -sarja on myös tuohon hintaluokkaan hyvä. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät #27 :'-) Luojan kiitos, olen ateisti! |
Juustonaksu 29.11.2005 21:57:54 | |
---|
Mainostanpa minäkin tuota Laneyn TF-sarjaa. Mulla on TF300 ja hyvin tulittaa niin kevyet kuin raskaatkin säröt. Varsinkin överdraivin kans ajettuna. Putki kannattaa tosiaan vaihtaa, jos ton ostat. Itel on nyt Electro-Harmonixin 12AX7EH ja sopivan tummaa soundia puskee. Tuo Randall G2 -sarja on myös tuohon hintaluokkaan hyvä. Kokeilin huvikseni tuosta Hot Tubes -putkisäröpedaalista iskeä tuota nimenomaista Electro Harmonixin 12AX7EH-putkea ja oli kyllä pettymys. Siis ihan samaa epämääräistä riipivä sirinää se oli siinä, kuin se on pedaalissakin. Kokeile ihmeessä sitä JJ:n ECC83:sta niin saat sen tummuuden, mutta parempilaatuisen gainin lisäksi. :) Ja en kyllä tiennytkään, että SISOsta irtoaa niinkin hyvät soundit. Onkohan Mokoman pojjaat boostineet paljonkin? Tietty ajettu mikserin kautta ja vähän paranneltu mielen mukaan, mutta silti. :) Jos 6505 mikälie irtoaa tuon tyylistä soundia niin hitto vie pitänee kai hankkia. "Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa |
ilpoliekkio 29.11.2005 22:11:28 | |
---|
Ja en kyllä tiennytkään, että SISOsta irtoaa niinkin hyvät soundit. Onkohan Mokoman pojjaat boostineet paljonkin? Muistaakseni nuita Mokoman 5150:ä oli modattu aika rankasti. Tarkemmin en sitten mene sanomaan, ettei tule ihan paskaa puhuttua. :) Awaken the suffering |
Werde 29.11.2005 22:18:24 | |
---|
Muistaakseni nuita Mokoman 5150:ä oli modattu aika rankasti. Tarkemmin en sitten mene sanomaan, ettei tule ihan paskaa puhuttua. :) Jos nyt en aivan väärin muista niin biasoitu ja tehot puolitettu, Saikkonen soittaa SD1+DS1 läpi ja Kuisma suoraan aktiivimikitetyillä ilman boostia. "Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen" |
moottorisaha 29.11.2005 22:31:27 | |
---|
Trankut kuulostaa mun mielestä aina muovilta, Voi hyvä jeesus sentään. :) "I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio |
tenkainen 29.11.2005 23:01:25 | |
---|
Voi hyvä jeesus sentään. :) Jep. On se B.B. Kinginkin soundi aika muovinen... "Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37 |
Spike 30.11.2005 09:38:16 (muokattu 30.11.2005 09:40:30) | |
---|
TF-sarjasissa kannattaa samantien vaihtaa tuo etusputki JJ:n ECC83S:ään. Ainakin itselläni muuttui soundi kovin. Ei enää sellaista sirinämäisyyttä ja lievästi tumma soundi on vain hyvä. TF300 on luonnostaan jo niin tumma, etten menis enää yhtään lisäämään sitä tummuutta tummalla putkella. EH toimii paremmin. Nuo Laneyn TF-sarjaiset tuntuvat sopivan kuin nakutettu heviin. :) Itseltäni ainakin irtoaa ihan kunnon dödömätöt tuosta. Nu-metallia en soittele, mutta botneboostilla sekin irtoaa mallikkaasti. Se botnebuusti on aivan turha, pilaa koko saundin.. aivan liikaa bassoa, ja särön laulavuus häviää. Plussaa monipuoliset säädöt mid-alueella, eli kaks potikkaa, jotka vaikuttaa vähän eri taajuuksilla. e: ja kyllä mä ainakin sain sellasta SOAD-tyylistä tosta irti (sellasta mitä oli ekan levyn aikaan), ei se nyt kuitenkaan niin ihmeellinen saundi ole. Eikä tarkotus nyt olekkaan kopioida täydellisesti jotain saundia. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
Takajeejee 30.11.2005 10:27:53 | |
---|
Jos nyt en aivan väärin muista niin biasoitu ja tehot puolitettu, Saikkonen soittaa SD1+DS1 läpi ja Kuisma suoraan aktiivimikitetyillä ilman boostia. Hmm miten tuo tehonpuolistus onnistuu? Ottamalla puolet putkista pois? :) Jos vie biasointiin vaffarin ammattilaiselle ni paljon tulis maksamaan? "Bad artists always admire each others work." |
guano 30.11.2005 10:46:02 | |
---|
Multa saa TF300 halvahkolla, floorboardi mukaan. Jos hinnasta päästään sopuun, niin ibanezin sm7-säröpedaali mukaan, niin johan piisaa säröt! |
Juustonaksu 30.11.2005 11:19:42 | |
---|
TF300 on luonnostaan jo niin tumma, etten menis enää yhtään lisäämään sitä tummuutta tummalla putkella. EH toimii paremmin.
Se botnebuusti on aivan turha, pilaa koko saundin.. aivan liikaa bassoa, ja särön laulavuus häviää. Plussaa monipuoliset säädöt mid-alueella, eli kaks potikkaa, jotka vaikuttaa vähän eri taajuuksilla. e: ja kyllä mä ainakin sain sellasta SOAD-tyylistä tosta irti (sellasta mitä oli ekan levyn aikaan), ei se nyt kuitenkaan niin ihmeellinen saundi ole. Eikä tarkotus nyt olekkaan kopioida täydellisesti jotain saundia. Niin siis en tarkoittanut Enchancea botnebuustina. Sitä vääntämällä soundi mössöytyy yllättävän helposti. Botnea saa lisää, kun hommaa ylimääräisen EQ:n ja iskee siitä vähän alataajuuksia korkeammalle. Tietty joku overdrive voisi ajaa saman asian. Itse käytän siinä Electro Harmonixin Hot Tubes -putkisäröpedaalia. Siitä saa gainin, driven ja basson erikseen. Botnea tulee ihan tyydyttävästi lisää. "Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa |