Ed_Guy 04.07.2005 20:02:30 (muokattu 04.07.2005 20:05:59) | |
---|
Enpä ole, koska massit tulee vasta kuukauden päästä... tässä on nyt kaksi mahdollisuutta: joko teetätän tahi sitten RG sarjalainen jemistä luovuin... Edit: PGM oisi myös näpsäkkä mitenkäs laaja valikoima Oulussa on noissa kitaroissa löytyykö esim. tuota PGM:mää? THV-Klubi #27 |
Strutsi 04.07.2005 20:09:22 | |
---|
Enpä ole, koska massit tulee vasta kuukauden päästä... tässä on nyt kaksi mahdollisuutta: joko teetätän tahi sitten RG sarjalainen jemistä luovuin... Edit: PGM oisi myös näpsäkkä mitenkäs laaja valikoima Oulussa on noissa kitaroissa löytyykö esim. tuota PGM:mää? En tiedä Oulusta, mutta saahan niitä muualtakin. Jos siellä on virallisia jälleenmyyjiä, niin kyllähän ne sulle sen tilaa. "If quizzes are quizzical, what are tests like?" |
J_Mikkonen 04.07.2005 23:53:48 | |
---|
Edit: PGM oisi myös näpsäkkä mitenkäs laaja valikoima Oulussa on noissa kitaroissa löytyykö esim. tuota PGM:mää? Kyllä ne varmaan Kajaanin Musiikkiin tilaa sulle Levytukun kautta kuhan niillä on seuraava sisäänosto. Käy vaan sinne ilmottamassa, Ibanezia sinne ainakin saa. Omani tilasin sitä kautta. Käynks mä täällä usein? |
Kimmo72 05.07.2005 01:39:26 | |
---|
Kyllä ne varmaan Kajaanin Musiikkiin tilaa sulle Levytukun kautta kuhan niillä on seuraava sisäänosto. Käy vaan sinne ilmottamassa, Ibanezia sinne ainakin saa. Omani tilasin sitä kautta. Miksei tilata itse suoraan Levytukusta?? Ei tarvi odotella mitään sisäänostoja. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.SSK#1 |
fox 05.07.2005 02:15:31 | |
---|
Enpä ole, koska massit tulee vasta kuukauden päästä... tässä on nyt kaksi mahdollisuutta: joko teetätän tahi sitten RG sarjalainen jemistä luovuin... Edit: PGM oisi myös näpsäkkä mitenkäs laaja valikoima Oulussa on noissa kitaroissa löytyykö esim. tuota PGM:mää? Se teetättäminen on vähän kakspiippuinen juttu.. JOS tietää tarkalleen mitä haluaa, ja toteuttaja osaa asiansa, voi saada todella hyvän kitaran, jos ei, niin se on sitte voi voi. Nimittäin, teetettyjen kitaroitten jälleenmyyntihinta on (valitettavan) alhainen, jos tekijällä ei oo ns. nimeä ja statusta. RG saattanee olla oiva. ;) |
fox 05.07.2005 02:43:07 | |
---|
|
kanka 05.07.2005 08:43:28 | |
---|
Tosiaan uutta kitaraa olen hankkimassa... Tuli tässä mieleen että etkö ole ajatellut käytetyn ostoa? Tuolla 1500€:llä meinaan saa jo vaikka minkä tasoista kitaraa.. Voisit vaikka kunnon JEMin ostaa. Poista henkilökohtaisia tietojasi. |
alphamale 05.07.2005 10:08:18 | |
---|
Kitarapajalla olis tuommonen: http://www.kitarapaja.com/pics/ibargt2.jpg mua on toi pidemmän aikaa himoittanut, mutta mielestäni aika rapea hinta tuolle - tosin en ihan 100% varma ole missä hinnoissa prestigeissä liikutaan. PS. kismittää se 1980 iceman!!! Lahtelaista, totta kai |
Mrezzye 05.07.2005 11:50:52 | |
---|
Amfisound? MIten paljon mun pitäisi tietää kitaroista, että uskaltaisin harkita tätä vaihtoehtoa? Amfisoundista vain hyvää sanottavaa. Hintaa toki tulee enemmän kuin RG:lle, mutta paremman saat, kun vain tarkkaan tiedät mitä haluat (kaulan profiili, mikit, talla, materiaalit jne. jne.). Jos ei valmiiksi ole kokemusta suht runsaasti kitaroista, niin kannattaa kyllä perehtyä oikein tosissaan (eli testailla mikä ratkaisu tuntuu missäkin kitarassa hyvälle ja mikä kuulostaa mieleiselle) ennen tilausta, muuten voi mennä rahat hukkaan. t: Onnellinen Amfisound LP:n omistaja TJEU: http://www.cs.helsinki.fi/u/ajeskeli/soittokamat Jea, rait! Vhat evö... |
Mrezzye 05.07.2005 11:53:04 | |
---|
makuasia sano koira kun pallejaan nuoli :) Korjaus: "...sanoi Musti kun muniaan nuoli" Jea, rait! Vhat evö... |
-K- 05.07.2005 14:05:26 (muokattu 05.07.2005 14:06:21) | |
---|
mua on toi pidemmän aikaa himoittanut, mutta mielestäni aika rapea hinta tuolle - tosin en ihan 100% varma ole missä hinnoissa prestigeissä liikutaan. PS. kismittää se 1980 iceman!!! Vähän joo korkeahko hinta, joku 950-1050 varmaan aika asiallinen tuolle. EDIT: kuitenkin noita sen verran vähän käytettynä liikkuu että eiköhän tuokin tuosta jää jonkun käteen.. Ei suotta elämys. |
Ed_Guy 05.07.2005 21:06:49 (muokattu 05.07.2005 21:53:03) | |
---|
Niin noista jemeistä: millä aikakaudella esim. tätä on tehty? http://www.jemsite.com/axes/model/jem777vdy.htm ja jos sattuisin löytämään samalla aikakaudella tehdyn käytetyn jemin, niin paljon kannattaa maksaa jos oletetaan, että on hyväkuntoinen? ja tilata en uskalla suoraan esim. Kajaanin musiikkiin kun pitäisi kumminkin testata ensin ja ja eikös se ole pakko ostaa jos käskee tilata? Entäs muuten Joe Satriani mallisto onko kokemuksia? THV-Klubi #27 |
kanka 05.07.2005 23:38:30 | |
---|
Niin noista jemeistä: millä aikakaudella esim. tätä on tehty? http://www.jemsite.com/axes/model/jem777vdy.htm 80-luvun loppu - 90-luvun alku. ja jos sattuisin löytämään samalla aikakaudella tehdyn käytetyn jemin, niin paljon kannattaa maksaa jos oletetaan, että on hyväkuntoinen? Riippuu mikä malli kyseessä.. Itse maksaisin 1000-1500, vihreästä 777LNG:stä enemmän. Poista henkilökohtaisia tietojasi. |
J_Mikkonen 06.07.2005 00:10:44 (muokattu 06.07.2005 00:13:45) | |
---|
Miksei tilata itse suoraan Levytukusta?? Ei tarvi odotella mitään sisäänostoja. Sieltä tulee melkein joka viikko tavaraa eli ei tarvi odotella. Ja lisäksi saapi tingattua hintaa. Levytukussa rg321:n hinta oli 340e(huom.hinta noussut) ja sain omani kolmeensataan euroon. Ja tietysti saapi testattua ettei tule paskaa paketissa. Käynks mä täällä usein? |
Kimmo72 06.07.2005 14:19:35 | |
---|
Sieltä tulee melkein joka viikko tavaraa eli ei tarvi odotella. Ja lisäksi saapi tingattua hintaa. Levytukussa rg321:n hinta oli 340e(huom.hinta noussut) No kas jopas oli noussut. Tais maksaa 280€ joitakin kuukausia sitten kun itse ostin. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.SSK#1 |
Strutsi 06.07.2005 14:43:03 | |
---|
Entäs muuten Joe Satriani mallisto onko kokemuksia? Se on jo aika erilainen kitara. Kaula on vähän stratomainen, 22 nauhaa, hyvät mikit, mutta sitten se runko on minusta aivan liian kevyt. Se tuntuu kummalliselta. Nauhat on pienemmät kuin Jemeissä ja RG:ssä. "If quizzes are quizzical, what are tests like?" |
Jemppa 06.07.2005 14:56:53 | |
---|
Oih ja voih! Pakko muistella... Eli 15 kesäsenä päätin ostaa ekan "oikean" sähkökitaran. Elettiin siis kesää -90. Olin soittanut 3 vuotta ja päätin, että nyt riittää ritsat! Päässä soi koko kesän Vain For The Love of God ja sille tiellehän sitä jouduttiin! Päätin tilata JEM 777 VBK:n leuhkoilla vihreillä mikeillä ja samanvärisellä vine inlayllä. Mutta... Levytukussapa ei ollutkaan kuin kaksi eri mallia, musta 7PBK (joka tuossa nyt vierelläkin on) sekä pinkki 777SK. No, valinta oli helppo vaikken tuosta 7PBK:n monkeygripistä erityisemmin tykännytkään. Muita malleja olisi joutunut odottelemaan reilut puoli vuotta. Muistan vielä eläväisesti nuo eri mallien hinnatkin; 7PBK - 6410 mk, 777 VBK, VDY - 6700 mk ja 77FP - 7000 mk. Jälkeenpäin olen miettinyt, että PBK:n rinnalle olisi kiva hankkia tuo kukkakeppi, ehkäpä jopa sinisenä. Eli summasummarum, 15 vuotta olen JEMiä soittanut ja tulen soittamaan edelleen. Tietysti mulle on tullut jo tietynlainen puolueellisuus tuota kitaraa kohtaan, mutta täytyy kyllä myöntää, että enemmän olen viimeaikoina Gibsonia soittanut. Liekö ikä siihen syynä, vai leveämmät hartiat ;o) Ja mitä tuohon alkuperäiseen kysymykseen tulee, ei mulla suoranaista kokemusta Prestigeistä ole mutta -01 mallinen RG520 löytyy joka vastannee suunnilleen nykyistä RG2620:aa. Eroa noissa kitaroissa on reilusti, suurin lienee se, että RG:n body on mahonkia, JEMin lehmusta. Soundi on RGssä kuulaampi ja jykevämpi kuin Jemissä. Tallat ja muut rautaosathan noissa on ihan samat. Mikit on vaan vakiona erilaiset, JEMin eduksi. Mitä tästä napista tapahtuu? Oho... Miks siitä nyt nousee savu?! |
TheWickerMan 06.07.2005 18:13:15 | |
---|
Prestige iliman muuta, ei niiiin mitään vikaa ilmenny. Looistavat saundit ja hyvä tatsi. Malli RG2570E - Kyllä. |
Ed_Guy 10.07.2005 04:32:06 | |
---|
Tämänkin aiheen nimi olisi voinut olla vaikkapa uusi kitara, sillä onko musicmäneistä kokemusta? saako tuohon 1500€ mitkä mikit? miten kampi sydeemi toteutettu? ja kaulan paksuus? THV-Klubi #27 |
Strutsi 10.07.2005 10:46:59 | |
---|
Tämänkin aiheen nimi olisi voinut olla vaikkapa uusi kitara, sillä onko musicmäneistä kokemusta? saako tuohon 1500€ mitkä mikit? miten kampi sydeemi toteutettu? ja kaulan paksuus? Jos Petruccin signaturea halajat niin osta ennemmin Ibanez, kuin ruma MusicMan. "If quizzes are quizzical, what are tests like?" |