Samu007 27.12.2008 18:29:28 | |
---|
Joo, se talla on blokattu kuulemma 2 jousta lisäämällä, ei tietty pakollinen saada kelluvaksi, kyselin vaan. Kitaraan pääsen käsiksi vasta sunnuntaina, kerron sit miltä soundaa ja minkä tuntune näin "alottelijan" mielestä :) |
Lag 27.12.2008 19:08:16 | |
---|
Joo, se talla on blokattu kuulemma 2 jousta lisäämällä, ei tietty pakollinen saada kelluvaksi, kyselin vaan. Kitaraan pääsen käsiksi vasta sunnuntaina, kerron sit miltä soundaa ja minkä tuntune näin "alottelijan" mielestä :) Kelluvaksi? Ei ainakaan mun M-50:ssä vaan ollu kelluvaa tallaa vaan semmonen enempi strato-tyyppinen tsydeemi. In the finished article, the only thing that is important is whether it moves you or not. There is nothing else that is important at all.
- Roger Waters |
Samu007 27.12.2008 19:59:23 | |
---|
Kelluvaksi? Ei ainakaan mun M-50:ssä vaan ollu kelluvaa tallaa vaan semmonen enempi strato-tyyppinen tsydeemi. Aaah, joo sori :) Siis just sellanen vintage tremolo, mikä stratoissaki.. Eli kaks jousta irti ja se o siinä? |
PT 27.12.2008 21:12:18 | |
---|
Heittäkääs linkkiä thomannin virityskoneistoihin ja talloihin millä tämän saisi paremmin pysymään vireessä vaikka kampea käyttäisikin? |
epi2 27.12.2008 21:20:18 | |
---|
|
meitsi77 04.03.2011 11:15:34 | |
---|
taas ketju täynnä "ihan paska, osta jackson/ibanez" kommentteja. suurin osa ei ole edes kyseistä keppiä pitänyt kädessä. tämä on fakta, sillä jos jotain tietoa noilla jannuilla asiasta olisi, eivät haukkuisi kyseistä merkkiä/kitaraa noin innokkaasti joka hel**tin vastauksessa. jos tätä nyt lukee joku 1-3 vuotta soittanut kaveri joku päivä, niin suosittelen selkä suorana, mikäli uuden kitaran haluat kaupasta hakea. kuitenkin, totuus on että 200 eurolla saanet paremman jos käytettynä ostat jonkun muun. onkohan tuo LTD- viha saanut vauhtia lisenssifloikasta vai mnetin teiniguruista? jokainen taliaivo ymmärtää haukkumattakin että ethän sinä saa 200 eurolla hyvää floikallista kitaraa! itsestään selvä asia, mitä ei tarvitsisi minun mielestäni joka ketjussa uudestaan todeta 10-sivuisen keskustelun päätteeksi. omalla kohdalla parhaimmat parinsadan euron kitarat ovat olleet useimmiten juuri LTD- merkillä koristeltuja yksilöitä. toki, nuo ketkä sanovat että ltd on paska ja ibanez on hyvä, ovat kyllä tietämättään vähän oikeassakin. nimittäin, ibanezin ja LTD.n kaulat on sen verran erilaiset, että se on ihan makuasia kumpi istuu paremmin käteen. mulle esimerkiksi sopii jokainen LTD käteen samantien, ibanez taas vaatii hieman totuttelua. sitten taas esim fender strato ja gibson sg ovat mun mielestä näitä "ihan paskoja" ihan vaan siitä johtuen, että SG:n kaula on älyttömän paksu, en tykkää yhtään. stratossa kaula taas on muuten vaan oudon pyöreä ja pieni, en tykkää siitäkään. eikä se sinkkumikitetty nuhapumppu tällaisen punkrokkarin korvaa miellytä. ellei sitten soiteta jotain iisimpää. silmät kiinni testattuna antaisin nähtävästi arvostelun: -LTD "erittäin jees, rokkaa" -Fender stratocaster "ihan paska, joku humppavehe" -Gibson SG "ihan paska, joku vanha nylonkielinen" eli: osta käytetty LTD M-50 hintaan 140€ vaikka mnetin torilta, jää vielä rahaa siihen styrkkariinkin. |
Jeszse 04.03.2011 11:28:56 (muokattu 04.03.2011 11:29:26) | |
---|
meitsi77: taas ketju täynnä "ihan paska, osta jackson/ibanez" kommentteja. Jännä avautuminen ketjuun jonka edellinen viesti oli tullu joulukuussa 2008. Ei siis sillä ettei olis mitenkään päin aiheellinen ees jostain suunnasta, mut ei ehkä ihan ajankohtanen enää. Keltanen superhedelmäpimppimutantti. Yhyy äiti. |
meitsi77 04.03.2011 11:50:04 | |
---|
Jeszse: Jännä avautuminen ketjuun jonka edellinen viesti oli tullu joulukuussa 2008. Ei siis sillä ettei olis mitenkään päin aiheellinen ees jostain suunnasta, mut ei ehkä ihan ajankohtanen enää. voin olla väärässäkin, mutta mun käsitys on että noin 90% näistä ketjuista lähinnä luetaan, kun etsitään netistä tietoa? suurin osa lukijoista tuskin edes kirjoilla koko mnetissä. :) omassa tapauksessa esim niin että olen lukenut näitä juttuja varmaankin 10vuotta (mitälie) ja muistaakseni kolme kertaa kirjoittanut. eli suurin osa näitä lukevista ihmisistä on näkymättömiä. "ajankohtaista" ??? joskus tulee kirjoitettua "tietoa" vain siksi että kannan oman korteni kekoon, netistä ei löytyisi näin paljon hyvää (ja huonoa) tietoa, jos niitä ei joku sinne kirjoita ;) elämäni neljäs viesti ja rölöttelen jo ihan täysillä :D |
J.RA 04.03.2011 18:01:42 | |
---|
Itellä oli tuollainen kanssa joskus, ja ei siitä mitään pahaa sanottavaa ollut. Tallan blokkasin, tosin olen tehnyt sen jokaiselle tremolo tallalle joka on vastaan tullut. Mikit vaihdoin kun olin aikani soitellut, taisi muistaakseeni mennä kaulamikki pimeäksi ja se tais syynä silloin ollakin... En kyllä jaksa muistaa mihinkä vaihdoin... Ja noissa vanhoissa jengihän rölöili ihan toisen mallin tallasta ja sen ongelmista...... www.circusnecropolis.com |
meitsi77 04.03.2011 20:41:29 | |
---|
J.RA: Itellä oli tuollainen kanssa joskus, ja ei siitä mitään pahaa sanottavaa ollut. Tallan blokkasin, tosin olen tehnyt sen jokaiselle tremolo tallalle joka on vastaan tullut. Mikit vaihdoin kun olin aikani soitellut, taisi muistaakseeni mennä kaulamikki pimeäksi ja se tais syynä silloin ollakin... En kyllä jaksa muistaa mihinkä vaihdoin... Ja noissa vanhoissa jengihän rölöili ihan toisen mallin tallasta ja sen ongelmista...... joo, en mä edes koko vuosimallihommaa huomioinut, mulla on tollanen ollut kahteen kertaan ja kaverilla vielä kerran siihen päälle :) eli kaikki on tuttuja. tallaan sen verran ruuveja että pysyy, niin kelponen vekotin. voitko muuten kertoa jos satut tietämään, miten mikit hajoaa? mulla ei ihan oikeesti ole mitään tietoa, että mistä ne hajoilee? samasta syystä ei ole tullut mikkejä tarkisteltua yms. kun on vähän sellainen käsitys että normikäytössä ne kestäisi helposti 10-60vuotta ehjänä ? |
Alfauros 04.03.2011 20:49:31 (muokattu 04.03.2011 20:55:12) | |
---|
meitsi77: silmät kiinni testattuna antaisin nähtävästi arvostelun: -LTD "erittäin jees, rokkaa" -Fender stratocaster "ihan paska, joku humppavehe" -Gibson SG "ihan paska, joku vanha nylonkielinen" eli: osta käytetty LTD M-50 hintaan 140€ vaikka mnetin torilta, jää vielä rahaa siihen styrkkariinkin. Mitä oot oikein vetäny näin perjantai-iltana? Noh toi Fender joo vähä sinnepäin ;) Iommi: "We came to L.A. to record, and we stayed at a house in Bel Air. At the end of the day, it was all dope, booze, drugs, fucking chicks. Oh, dear, we had some fun in that house." |
Volcom 05.03.2011 20:38:04 | |
---|
Nyt on jollain puurot ja vellit sekaisin. Olet tainnut märissä unissasi korkeintaan Gibsonin SG:tä koittaa LTD-mies? Ibanez ja LTD toimivat saunansytykkeinä Gibson SG:een verrattuna. "Teenage angst has paid off well, now Im bored and old" |
lavaamo 05.03.2011 20:41:11 | |
---|
Volcom: Nyt on jollain puurot ja vellit sekaisin. Olet tainnut märissä unissasi korkeintaan Gibsonin SG:tä koittaa LTD-mies? Ibanez ja LTD toimivat saunansytykkeinä Gibson SG:een verrattuna. Eipä taida jollain 1000 sarjan LTD:llä ja perus SGeellä olla hirveitä eroja toisiinsa nähden. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
Volcom 05.03.2011 20:48:25 | |
---|
lavaamo: Eipä taida jollain 1000 sarjan LTD:llä ja perus SGeellä olla hirveitä eroja toisiinsa nähden. juu, mutta nyt oli kyse ltd m50-mallista. olen ko. mallin omistanut aikoinaan. "Teenage angst has paid off well, now Im bored and old" |