Wahi 18.02.2006 11:30:01 | |
---|
Eilen ostin musamaailmasta alennuksella. Paljos kustansi? Mitä efektejä siinä jcm800 kompossa on valmiina? - Eräs mnettiläinen... |
TheLepponen 20.02.2006 11:59:33 | |
---|
Paljos kustansi? Oisko siitä pudonnu joku 30 e pois, eli noin 130 e. Harmi kyllä se alennusmyynti loppu jo lauantaina, mutta kai sitä vois samaan hintaan jostain nettikaupasta kattoa, tai sitten ihan käytettynä varmaan sais halvalla. Tuo metallilaite kun on käytännössä ikuinen. |
vipu5 20.02.2006 22:09:54 | |
---|
Testaappas siellä musamailmassa HBE:n power screameriä, vähän kalliimpi mutta hinta/saundi-suhde on tuhat kertaa parempi. |
clyde 20.02.2006 23:26:36 | |
---|
oltiin jekyl ja hyde, oltiin bonnie ja clyde, ja me rehvasteltiin mitä vähän rahvasteltiin lalalalalalalalal ROCK ´N´ ROLL EI KUOLE NII KAUAN KU TEINI-IKÄISET RAKASTUU TOISIINSA! /Andy McCoy |
pliksu 20.02.2006 23:37:40 (muokattu 20.02.2006 23:38:08) | |
---|
Ite kans testailin Jekyll&Hydea joskus viime vuoden puolella Fenkun straton kanssa Classic kolmekymppiseen (jos oikein muistan.) En tykänny yhtään. En edes tykänny valmistajan kotisivuilla olleista ääninäytteistä vaikka ääninäytteet on yleensä väännetty väkisin kuulostamaan hyvältä. Ehken vain osaa, mutta kyllä Classic 30/Jekyll & Hyde -kombinaatio mulla toimii. Kannattaa yrittää ajaa eri kanavilla ja säädellä. Kyllä se juttu sieltä löytyy. Ite oon saanut soundit bluussista räkärokkiin aika vaivattomasti puhtaalla kanavalla ja pedaalin overdrive puolella (blunt, ei bassobuustia). Kun tarvii vähän rähäkkää/kovempaa meteliä, polkaisen pedaalin distortion-kanavan lisäksi päälle. Se nyt on mitä hakee, mutta kyllä hyvän soundin eteen kannattaa myös säätää niitä vahvistimenkin potikoita, eikä pistää koko mutaista yleissaundia pelkästään pedaalin piikkiin. Stuck inside of Mobile
with the Memphis blues again | Myynnissä: Peavey Classic 30 / Ostetaan Orange AD-30 nuppi |
marx 25.04.2007 23:46:17 | |
---|
Ilmeisesti lähinnä heviin käytetty pedaali...? Kuulostaako leadi distortion päälle kytkettynä tältä päivältä vai palataanko siinä 80-luvulle? Itellä on Laney lh50r. Harkitsin tossa Coffin Casen blood drivea (niinkuin vasta ajatuksen tasolla), jonka saatavuus on sanalla sanoen heikko. Sitten tuli mieleen tää. Onkohan kellään heittää esimerkkiä kenen pro-äijän kitarasoundi saattaisi kuulostaa hyvältä/huonolta tämän laitteen ansiosta? Esim. Blood drive - John 5 (noinniinku karkeasti. Kuka helvetti sitä tietää mitä sillä siellä on kytkettynä). Persettä seinään |
Kiinankeisari 26.04.2007 00:28:10 | |
---|
Ilmeisesti lähinnä heviin käytetty pedaali...? höpöhöpö, rokkiin, bluesiin ja yleissärötukseen omiaan, ei kirkkojen polttamiseen. ite veivaan tuolla perus-70s-rockmeininkiä ja hyvin toimii. "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
marx 26.04.2007 00:33:17 | |
---|
höpöhöpö, rokkiin, bluesiin ja yleissärötukseen omiaan, ei kirkkojen polttamiseen. ite veivaan tuolla perus-70s-rockmeininkiä ja hyvin toimii. No sehän saattaa olla peräti hyväkin juttu. Mut jöötiä taitaa saada kanssa. Ootko verrannu esim sd-1:seen? Persettä seinään |
Ze Kink 26.04.2007 00:47:12 | |
---|
No sehän saattaa olla peräti hyväkin juttu. Mut jöötiä taitaa saada kanssa. Ootko verrannu esim sd-1:seen? Se overdrive siinä on (ilmeisesti) Ts808. Itsellä on tuollainen ollut jo vuoden käytössä, ja diggaan edelleen. Käytän sitä oikeastaan pelkkänä boostina, eli en juuri koskaan käytä molempia säröjä samaan aikaan. Overdrive toimii perusboostina, ja jos haluan todella pitkän sustainin tms. mölysärön, käytän distortionia, jossa on suht miedosti säröä ja tone melkein nollassa. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Ostan Ebow plussan, myy! |
JartZA 26.04.2007 01:00:56 | |
---|
Se overdrive siinä on (ilmeisesti) Ts808. Itsellä on tuollainen ollut jo vuoden käytössä, ja diggaan edelleen. Käytän sitä oikeastaan pelkkänä boostina, eli en juuri koskaan käytä molempia säröjä samaan aikaan. Overdrive toimii perusboostina, ja jos haluan todella pitkän sustainin tms. mölysärön, käytän distortionia, jossa on suht miedosti säröä ja tone melkein nollassa. Hyvä vehje se on, ja se mölysärö kuulostaa hyvältä ihan puhtaan päälle soitettuna. Itse tykkään laittaa Jekyllistä särön n. klo 9 ja Hydestä n. klo 12. Tuolla yhdistelmällä ei kyllä tiukkaa demppisoundia saa (ainakaan tolla mun pikkupöntöllä), mutta hemmetin messevät leadit irtoaa. Jekyllistä yksinään saa mukavaa kevytrosoa, mutta pelkkä Hyde päällä tuntuu irtoavan minun makuuni liian ohutta ja scoopattua säröä. Ja EQ:n (scoopin) pidän aina minimissä. SG - "nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann |
Ziggy Bubba 26.04.2007 01:32:32 (muokattu 26.04.2007 01:33:43) | |
---|
Nyt vielä kerran yritän: Mitä saa Jekyll & Hydellä mitä ei irtoa DigiTechin Bad Monkeyllä - oon nimittäin ollut pitkään kahden vaiheilla tuon purkin kanssa... Ok, se distortion-soundi on ilmeinen (onko se niin hyvä?), mutta mitä muuta (onko se tubescreamer-soundi reilusti parempi)? Toivottavasti ei paljoa, sillä mulla ei turhan reilusti ole rahaa tuohon heittää :) Myspace.com/Crookmachine |
Deranged 26.04.2007 08:51:55 | |
---|
Mitä saa Jekyll & Hydellä mitä ei irtoa DigiTechin Bad Monkeyllä Hurinatonta, laulavaa, kermaista, saturoitunutta, murisevaa, jyrisevää soundia. Ainakin C-vireessä tummasoundisella LP-kopiolla jossa EMG HZ:t. --------- Bad Monkeystä en ole vieläkään tykännyt kympillä. Spedu tuo kyllä soundin hyvin "esille", mutta ei väritä sitä yhtään (tästä ominaisuudesta en pidä). Monkeystä jää fiilis, että mitä tällä nyt sitten tekee tuon pienen, hurisevan buustin lisäksi? Itse en tee tällä juuri mitään, omaan makuun parempia ja värikkäämpiä overdrivejä on olemassa (esim. juurikin tuo J&H:n overdrive on mehukkaampi ja omaleimaisempi) Haluan että jokainen efekti tuo tullessaan jotain, Bad Monkey ei tuo tarpeeksi sizzleä, että pitäisin siitä varauksetta. Tiettyihin juttuihin ja varsinkin kevyempään menoon se on varmaan just se juttu. Ei vaan itselle uppoa. |
skebab 26.04.2007 09:06:43 | |
---|
Tiettyihin juttuihin ja varsinkin kevyempään menoon se on varmaan just se juttu. Ei vaan itselle uppoa. Juuripa näin, eli jos haluaa vähänkin rankempaa soundia, niin JH:sta sitä jonnin verran saa, mutta BM on ainkin mun mielestä varsin "popahtava" Ei muuta kun....lisää paskaa housuun ! |
Kiinankeisari 26.04.2007 10:10:48 | |
---|
mulla on se hyde myös boostaamassa vahvistinta, eq nollassa ja gain alle 12. saan siitä ison komppisärön ja musta se tuo kehiin jotain marshallmaista: tarpeeksi tiukka saudi, ylämidleä tulee lisää tjsp. ei kuitenkaan ainakaan tuolla eq-asetuksella scooppaa liikaa. itseasiassa tuosta hydestä on tullut mun lempisärö viimeaikoina. "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
oiva tumpeloinen 26.04.2007 13:09:39 | |
---|
Tuossa toisen ketjun innoittamana kaivoin tuon purnukan esiin pitkästä aikaa ja koittelin vähän nappuloita siitä. Samalla vilaisin vähän ohjeita ja kokeilin sieltäkin jippoja. Mulle aukesi ihan uusi käyttötapa tuon purkin kanssa siten, että otti Jekyllistä kaikki säröt irti ja Hydestä sitten gainit pois. Tulee todella ilmavan kuuloinen soundi. Ja mä kun olen aina käyttänyt sitä perinteisesti Hyde "särönä" ja ja Jekyll "boostina". Sen siitä saa, kun aina menee vanhoja totuttuja polkuja..... Mut siis..... jos mulla olisi tarvetta vain TS808:n tapaiselle boosterille, niin en kyllä välttämättä tuota laatikkoa hommaisi. Samasta aiheesta saa palikoita halvemmallakin. Mua kiehtoo tuossa palikassa nimenomaan nuo erilliset puolet ja niiden yhteiskäyttö. Siitä löytyy keikalle yhdessä paketissa roso, komppisärö ja ahto/liidisoundi. Mihinkään rankimpaan särövalliin en sitä kyllä välttämättä ottaisi. |
Volle 23.10.2008 12:18:30 | |
---|
Vaikka onkin vanha ketju, mulla on tän päivän ongelma: onkohan jekyll ja hydessä ihan ominaisuutena, että patterit kuluu loppuun, vaikka piuhat on irti? Näin nimittäin tuntuu omassani tapahtuvan. |
Antti1 23.10.2008 17:14:06 | |
---|
Vaikka onkin vanha ketju, mulla on tän päivän ongelma: onkohan jekyll ja hydessä ihan ominaisuutena, että patterit kuluu loppuun, vaikka piuhat on irti? Näin nimittäin tuntuu omassani tapahtuvan. Ei ole ominaisuus ainakaan vanhemmissa malleissa. Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
JeeVes 24.10.2008 15:03:02 | |
---|
Pikku mainos: Täällä vois olla myynnissä virheetön J&H, jos ois kiinnostuneita - pikaviestillä voi lähestyä "Its time for love revolution" |
Stone 25.10.2008 21:46:54 (muokattu 25.10.2008 21:48:02) | |
---|
Itte kyllä tykkäsin J&H pedaalista ja sain aika mieleisiä soundeja irti 3-4 v. siitten musamaailmassa testaillessani sitä. Lopulta kuitenkin päädyin ostamaan fulltone fulldrive 2 sen hypetytetyn maineen vuoksi (joka on jo laitettu kierrätykseen aikoja sitten), vaikka tuo Jekyll & Hyde olisi ollut melko nappi valinta silloin. "Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." |