Aihe: Mexico Fender Stratot
1 2
weelie
16.06.2005 12:41:22
Haen eroavaisuuksia lähinnä uusien Mexico 70's ja 60's Classic-malleissa.

Ei kai niissä muuta kuin tuo saarni vs. leppä-runko ole erona?
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
ktvr
16.06.2005 12:54:35 (muokattu 16.06.2005 14:04:55)
Ei kai niissä muuta kuin tuo saarni vs. leppä-runko ole erona?

60:ssa kaulan muoto C, 70:ssa U
70:ssa kaulan kiinitys kolmella pultilla ja mikrotilt systeemillä, jolla voi kaulan kulmaa hienokseltaan säätää.
60:ssa ruusupuuotelauta, 70:ssa otelauta ruusupuuta tai vaahteraa
weelie
16.06.2005 13:05:14
"70:ssa kaulan kiinitys kolmella pultilla ja mikrotilt systeemillä, jolla voi kaulan kulmaa hienokseltaan säätää."

OK, tuo on oikea ero. En ollut varma onko tuota. Kaulan muodon nyt ei mielestäni hintaan pitäisi vaikuttaman.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Härski
16.06.2005 14:03:44
Kaulan muodon nyt ei mielestäni hintaan pitäisi vaikuttaman.

Ehkäpä U on vaikeempi tehdä, kuin C... hoho.
Hannu H.
16.06.2005 16:04:56

Jos uutta meinaa niin ennemmin sitten käytetty japsi suht samalla hinnalla. IMHO.
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Dr. Muff
16.06.2005 16:36:43
Kertokaapas kokemuksianne Mexicossa valmistetuista Fenderin Stratoista?? Tekeekö niillä mitään?

Perushyviä kitaroita mutta itse joutuisin kyllä vaihtelemaan osia niihin. Eipä sillä, ei ne American series/standardin mikitkään ihan huippuja ole. Näin pikakelauksella muistan vaan yhden täysin surkean virityksen joka oli 60's classic. Karu sointi, karu tatsi. Muuten ihan ok pelejä, ei tule tikkuja käsiin.
Tuumasta toiseen.
LamaAjanElvis
16.06.2005 18:51:19
ehkä meksikolaiset ruoskan uhalla tekevät tarkempaa jälkeä kuin amerikassa joku läskiperseinen nakkisormi... noh vitsi vitsinä

itellä on 50 lukulainen classikki ja olen täysin tyytyväinen...
viiris
17.06.2005 09:49:36

Mulla on Jimmy Vaughan -strato ja se on erittäin hyvä kitara.
Hinta-laatusuhde mielestäni ehdottomasti paras tämän päivän fender-stratojen joukossa.
pliksu
17.06.2005 10:04:02 (muokattu 17.06.2005 10:05:16)
myös se jimmie vaughanin malli on kova.

On juu, omistin sellaisen. Kyllä se Texasilta kuulosti ja kaulan profiili oli justiin eikä melkein. Intonaatiot oli kohdallaan, eikä tarvinut paljoa rautaa säädellä. Nauhat pursuili pikkaisen yli, mutta niinpä se tahtoo tehdä jokaisella varastossa seisseellä käpillä. Pikku hionta ja se olisi ollut täysi timantti.

EDIT: ja syy myyntiinhän oli se, että en itse ollut yhtä texas kuin kitara oli.
Loppu hyvin, kaikki hyvin, niin Katilla kuin Ortesillakin. Ja tietysti Leenalla ja Simolla, sekä heidän esikoisellaan. >-)))> #13
weelie
17.06.2005 10:53:22
Jimmy Vaughan on kyllä Fenderin Stratoista aivan selkeä ykkönen hinta/laatusuhteessa.
Asantala
19.06.2005 13:47:03
Terve!

Olen itse soittanut Mexico Stratolla jotain 8 vuotta
ja olen ollut tyytyväinen, vekotin toimii yhä hyvin vaikka
olen soittanut sillä heviä viimeiset 6 vuotta...
Eikä kertaakaan ole ollut huollossa.
Maksoin aikanaan Fazerin musiikista ostettuna
keikkalaukulla ja johtoja ja kieliä yms. mukaan niin n.3000 mk
ja voin todeta että silloin se oli paljon parempi investointi kuin maksaa puolet enemmän USA mallista.
Soitan edelleen Fenkulla vaikka on jo parempiakin kitaroita..
Soundihan loppujenlopuksi lähtee soittajan sormista.. :)
pekkaautio
26.06.2005 08:39:44
Olen itse soittanut 13-vuotta Mexicon Stratolla (Standard) ja ihan bueno vehje. On edelleen minun ykkössähkökitara ja sellaisena myös pysynee. En ole jenkkivehkeitä kovin paljoa testaillut, mutta ainakin noissa Mehiko Stratoissa näyttää olevan isoja yksilöeroja, joten testaamalla se "oma" löytyy. Stratoissa on kuitenkin se oma ainutlaatuinen soundinsa....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)