Torniojaws 31.05.2005 16:25:57 | |
---|
No kyllä tämä oli paljon huonommin muotoiltu kuin Vollen selkeä ja asioista niiden oikeilla nimillä kertova vastaus. Siitä sai vähän sellaisen kuvan ainakin tuolloin puoli kahdeltä yöllä, että putkivahvistin kuulostaa paremmalta luukutettuna kuin keinokuorman kanssa. Eli siis vastakohta siitä mitä varten se laite on tehty. So sweet the hour, so calm the time,
I feel it more than half a crime,
When Nature sleeps and stars are mute,
To mar the silence ev'n with lute. |
PIM 31.05.2005 18:03:05 | |
---|
Juu, mulla on JCM900 100W lead nuppi ja Fenkun kanssa en ole vielä sitä mehukkainta murinaa saanut ulos. Les Paulin kanssa kyllä. Tuo kyllä viittaisi siihen että Lespan tehokkaammat mikit pistää marsun murisemaan eli kannattais ehkä kokeilla Fenkun kanssa jotain boosteria, se tulisi ainakin halvemmaksi kuin keinokuorma. En sitten tiedä oisko keinokuorma tässä tilanteessa hyvä verme kun stratolla vetelee? No ei teilläpäin satu olemaan kellään keinokuormaa jota saisit lainaksi, niin pääsisit testaamaan ennen ostopäätöstä? Muutenhan tuota ei osaa varmaksi sanoa. ...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |
tonmi 28.06.2008 21:49:30 | |
---|
Onko Kochin Loadbox II:n linjaulostulon soundi käyttökelpoinen? Olis tarkoitus saada lava täysin hiljaiseksi keikalla korvamonitoroinnin takia ja kuitenkaan en halua luopua omasta putkinuppi-setupista! "i put munna voi all over it"
http://www.last.fm/user/t6162/ |
Janne19691 28.06.2008 22:07:26 (muokattu 28.06.2008 22:09:48) | |
---|
Onko Kochin Loadbox II:n linjaulostulon soundi käyttökelpoinen? Olis tarkoitus saada lava täysin hiljaiseksi keikalla korvamonitoroinnin takia ja kuitenkaan en halua luopua omasta putkinuppi-setupista! Kysymys kuuluukin sitten 'mikä on käyttökelpoinen' ;) Mun kokemukseni on muutamasta kaiutinsimulaatiosta (myös Loadbox II) että livenä tuommoiset saattaa toimia vähän paremminkin kuin äänittelymeiningissä. Jos haluat todellista laatua niin hommaat ns. isolation kaapin. Mikään kun ei vedä vertoja oikealle mikitetylle kaiuttimelle. Isolation kaappihan ei ole 100% hiljainen mutta riitävän hiljainen luullakseni. Lisäys: Torilla pari myynnissäkin. Rule #1: There are no rules. |
tonmi 28.06.2008 22:12:58 | |
---|
Kysymys kuuluukin sitten 'mikä on käyttökelpoinen' ;) Mun kokemukseni on muutamasta kaiutinsimulaatiosta (myös Loadbox II) että livenä tuommoiset saattaa toimia vähän paremminkin kuin äänittelymeiningissä. Kuormaa olisikin tarkoitus käyttää ainoastaan keikka/treenikäytössä, studiossa sitten taas mikitellään oikeasti! Käyttökelpoisella tarkoitan sellaista soundia että se ei kuulosta vaikkapa Powertone II:n Record out:ilta, se kun on aikamoista sirinää. Jos haluat todellista laatua niin hommaat ns. isolation kaapin. Mikään kun ei vedä vertoja oikealle mikitetylle kaiuttimelle. Isolation kaappihan ei ole 100% hiljainen mutta riitävän hiljainen luullakseni. Onko olemassa jotain valmiita isolaatiokaappeja vai pitääkö sellainen rakentaa itse? "i put munna voi all over it"
http://www.last.fm/user/t6162/ |
spacemonkeyevolution 28.06.2008 22:16:57 | |
---|
Onko olemassa jotain valmiita isolaatiokaappeja vai pitääkö sellainen rakentaa itse? Randallilta löytyy isolation cab: http://www.thomann.de/fi/randall_isolation_12c.htm Kochin Loadbox II:n linjaulostulo nauhoitushommissa oli ainakin minulle suuri pettymys. Tai sitten en vain osannut. Tosin tämä ei kerro miten se livehommissa toimii, mutta vähän epäilen ettei mikään loistava ole. Don't worry, be heavy |
Janne19691 28.06.2008 22:17:24 | |
---|
Rule #1: There are no rules. |
ReBeat 28.06.2008 22:30:17 | |
---|
Mua alkoi juuri kiehtomaan ajatus että kokeilis jotain mallintavaa, ilman kaappimallinnuksia, kytkettynä kunnolla huutavaan putkipäätteeseen ja siitä keinokuormaan jossa kaappimallinnus + siihen vielä equtusta ja kaikua. Särösoundeja varsinkin kiinnostaisi ruuvata noin. |