askomiko 27.05.2005 18:26:41 | |
---|
Miulla oli nuppina tuo, ja diggailin 4x10":n kanssa soundista enempi kuin 2x12":n. Kokeilkaa kaikkea. Hauskimmat rautalankapuhtaat irtoaa kun soittaa kakkoskanavalla gaini pienellä ja masteri kovalla. Ilman jarruja tietty. :) |
Jucciz 27.05.2005 18:31:22 (muokattu 27.05.2005 19:13:42) | |
---|
Täytyy muistaa, että tämä vehje ei yritäkään olla mikään JCM800, vaan on hengeltään enemmänkin VOX-tyyppinen, mitä nyt rähisee tarvittaessa paljon enemmän. Soundi on (ilman erillisiä eturauhasia) lähempänä 70-lukua kuin 80-lukua. Sopii mulle. Pedaaleillahan tuosta saa toisaalta irti ihan mitä vaan. :) http://mp3.jucciz.com/ad30tc/richie_landola.mp3 |
Tompsi 28.05.2005 10:50:44 (muokattu 28.05.2005 10:51:06) | |
---|
Ihan uteliaisuudesta, mihin suuntaan itse ruuvaisit soundia, tai siis minkälaista soundia olet vailla, verrattuna noihin pätkiin vaikkapa? Voisin yrittää tähdätä lähemmäs. :) Jotenkin minun korvaani kuulostaa liian repaleiselta tuo saundi, ihan kuin elementti olisi pikkuisen rikki tjsp. Tuo törinä voi kyllä lähteä niin monesta paikasta (en yhtään ihmettele jos syyllinen olisi oma äänentoistolaitteisto) että lienee parempi vielä tarkkailla AD-sarjaa. |
Ben_D 28.05.2005 11:09:22 | |
---|
Jotenkin minun korvaani kuulostaa liian repaleiselta tuo saundi, ihan kuin elementti olisi pikkuisen rikki tjsp. Tuo törinä voi kyllä lähteä niin monesta paikasta (en yhtään ihmettele jos syyllinen olisi oma äänentoistolaitteisto) että lienee parempi vielä tarkkailla AD-sarjaa. Ei äänentoistolaitteistossasi ole vikaa. Särö kuulostaa mun korvaa ihan samanlaiselta. |
askomiko 28.05.2005 11:29:26 (muokattu 28.05.2005 11:40:40) | |
---|
Tuossa pari miun klippiä: Emmätiä, suorastaan maukas minusta. Rautian JazzCasterMaster, Nuppi & 4x10" umpipönttö, SM57 pöntössä kii: http://koti.mbnet.fi/~fisq/mp3/kita … demot/Orange/Orange_channel2_04.mp3 Flaxwood@duncan custom, 2x12" puoliavoimella rohjake-kaapilla (=ei passoja), täysillä olohuoneessa ilman jarruja ja huonemikityksen kera: http://koti.mbnet.fi/~fisq/mp3/kitarademot/Orange/OrangeLujaa1.mp3http://koti.mbnet.fi/~fisq/mp3/kita … emot/Orange/OrangeLujaa2-kanava.mp3http://koti.mbnet.fi/~fisq/mp3/kita … t/Orange/OrangeLujaa2-kanavaJee.mp3 Suosittelen edelliset kuunneltavaksi hyvillä kuulokkeilla (ei AKG 240), "siellä olemisen" tuntu on hyvin vahva. (Mutta ei kajareilla lain.) Diggailen huonemikityksestä jos pitää tarkasti tallentaa miltä vahvari oikeasti kuulostaa soittajan korvaan, SM57 sopii monesti biiseihin kätevämmin, mutta eihän kukaan kuuntele vahvaria sentin päästä kajarista. JazzMasterCaster, melkein puhdasta: http://koti.mbnet.fi/~fisq/mp3/kitarademot/Orange/Orints.mp3 Sama kitara. Rölö joka lipsahti pikkuisen digisärölle: http://koti.mbnet.fi/~fisq/mp3/kita … mot/Orange/Orange_channel2_clip.mp3 Se että kajari kuulostaa repeävältä on näissä miun klipeissä päätesäröä, Jucin klipeistä en tiedä. Semmoinen toisenlainen särö on etuastesäröä. Juunou? Ei päätesärö joka paikkaan sovi. |
Tompsi 28.05.2005 12:16:54 | |
---|
|
Jucciz 28.05.2005 13:07:14 | |
---|
Ei äänentoistolaitteistossasi ole vikaa. Särö kuulostaa mun korvaa ihan samanlaiselta. Ei se ole 80-luvun pikametallisoundi ei. Kaiutinelementit ovat kyllä ehjät. :) |
monotone 28.05.2005 13:09:37 | |
---|
Ei päätesärö joka paikkaan sovi. Hyvä, että joku uskaltaa olla tätäkin mieltä. Meinaa tuosta päätesäröstä ja sen tarpeesta tuleman oikea mantra ja graalin malja tai tiesmitä. Ostakaa 5W vahvistimia! ...looking California and feeling Minnesota. |
Swan 28.05.2005 13:14:47 | |
---|
Ei se ole 80-luvun pikametallisoundi ei. Kaiutinelementit ovat kyllä ehjät. :) Kai sillä nyt edes Gunnari-saundeja saa? Eli brittiärinän lisäksi dempatessa se vähän puraisee samalla. Kun tuntuu menevän se osasto vähän muhjuksi noissa clipeissäsi. :) kalamies#26 >-)))> |
Ben_D 28.05.2005 13:30:24 | |
---|
Ei se ole 80-luvun pikametallisoundi ei. Kaiutinelementit ovat kyllä ehjät. :) Toi särö vaan kuulostaa...ei niin kauheen hyvältä. Kliini on hyvä, mutta särö on ihan kun repisi lakanoita. Kova ja kirpee. |
Jucciz 28.05.2005 14:12:05 | |
---|
Joo, toi huonemikityskin vaikuttaa paljon. Ihan erilaiseltahan se väkisinkin kuulostaa kuin yksi 57 kiinni kankaassa. Toisaalta, sillekin soundille on paikkansa. Yksinään klipit kuulostavat yleensä paremmalta, jos on mahdollista käyttää useampaa mikkiä. Ainakin omaan korvaan tuo säröosasto potkii juuri kuten pitääkin, mutta tosiaan kankaassa kiinni oleva 57 kuulee homman vähän eri tavalla kuin minä parin-kolmen metrin päästä. :) |
tuluppa 28.05.2005 16:09:26 | |
---|
Hyvä, että joku uskaltaa olla tätäkin mieltä. Meinaa tuosta päätesäröstä ja sen tarpeesta tuleman oikea mantra ja graalin malja tai tiesmitä. Ostakaa 5W vahvistimia! Nii! Kliinit kuulostaa veri kuut, mut ei tuollainen äärirajoille ajettu muro oo minun juttuni, ruttuuntuu jotenki meikäläisen korvaan väärästä paikassa. Moon kai vaan tottunut marsujen Weetabix-middlepiiskameininkiin :( |
askomiko 28.05.2005 16:35:50 | |
---|
Soitin muuten tänään vielä paremmalla JCM800:lla kuin koskaan ennen. Ihq. Pakko saada se joskus. Iso räyh! |
stratocaster 03.07.2006 15:45:20 | |
---|
Mulla on vaa sellanen kysymys, että kun nyt olen ostamassa tuota Orangen ad30htc nuppia Framuksen 2x12 kaapin kanssa, niin riittääkö volaa sellasen rokkibändin kanssa joka soittaa niin lujalla, että heikkokorvaisimmat tulevat kesken keikan valittamaan? (Näin kävi tossa perjantaina, heh) Semijees. |
32788 03.07.2006 16:07:46 | |
---|
Mulla on vaa sellanen kysymys, että kun nyt olen ostamassa tuota Orangen ad30htc nuppia Framuksen 2x12 kaapin kanssa, niin riittääkö volaa sellasen rokkibändin kanssa joka soittaa niin lujalla, että heikkokorvaisimmat tulevat kesken keikan valittamaan? (Näin kävi tossa perjantaina, heh) Miksei riittäisi? Tommoinen täysillä niin et voi samassa huoneessa olla ilman että korvat vuotaa verta. Siinä on siihen 100-wattiseen teoriassa eroa tosiaan se n. 7dB... |
askomiko 03.07.2006 20:56:21 (muokattu 03.07.2006 20:58:05) | |
---|
Puhdasta ei välttämättä, mutta särön kanssa kuulunee about sopivasti. |
Mustikkamuffinssi 03.07.2006 21:17:42 | |
---|
Varmasti riittä. Tai jos ei riitä, niin sitten on kyllä yleisöllä aihettakin valittaa. "Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää."
kalamies#45 >-)))> |
stratocaster 04.07.2006 01:34:00 | |
---|
Varmasti riittä. Tai jos ei riitä, niin sitten on kyllä yleisöllä aihettakin valittaa. (Repesin sun nikille) Njoo, kiitos tiedoista. Kaverilla on kolmikymppinen täysputki Voxi, ja siitä kyllä lähtee hönkää toudella jees, eiköhän tästäkin. Semijees. |
Jucciz 04.07.2006 02:01:16 | |
---|
(Repesin sun nikille) Njoo, kiitos tiedoista. Kaverilla on kolmikymppinen täysputki Voxi, ja siitä kyllä lähtee hönkää toudella jees, eiköhän tästäkin. Soundilla (riittävästi keskiääniä), kaiuttimien herkkyydellä, kaiutinkaapin rakenteella ja sijainnilla sekä tilan akustiikalla voidaan vaikuttaa hirvittävän paljon kuuluvuuteen. |