PoLFus 25.05.2005 21:55:23 | |
---|
Tony Iommihan soitteli ihan perus SG:llä c# - vireessä ja vielä sikaohuilla kielillä! "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |
elbowski 25.05.2005 22:10:23 | |
---|
mut 25,5 on ihan normi skaala...normaalin kitaran skaala (Strato..) No kohta mä räjähdän, en sun takia, mutta muuten vaan. Bind my idle hands, they only claw at me
Drown in emptiness, my soul is left to bleed
IMIK #25
Se en ollut minä, se oli pastilli?
Bella Italia #2 |
PoLFus 25.05.2005 22:17:43 | |
---|
No kohta mä räjähdän, en sun takia, mutta muuten vaan. Oot kiva. Sano terveisiä yhdelle tyypille, joka tuntee mut. On teidän koulussa vuoden sua vanhempi. "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |
elbowski 25.05.2005 22:54:01 | |
---|
Oot kiva. Sano terveisiä yhdelle tyypille, joka tuntee mut. On teidän koulussa vuoden sua vanhempi. Sanon kaikille niille terveisiä, eiköhän se sitten paljastu, kuka se niistä on :) Bind my idle hands, they only claw at me
Drown in emptiness, my soul is left to bleed
IMIK #25
Se en ollut minä, se oli pastilli?
Bella Italia #2 |
trih 25.05.2005 23:02:51 | |
---|
Moro vaan tasapuolisesti kaikille. kerokaa kitaroista jotka mielestänne pelaavat hyvin c#-vireessä. mielellään kiinteätallainen ja kaikinpuolin hyvä kitara? hinta välille 1000-1500 egee. saa kyllä muistakin kertoa. pelaiskos esim. gibsonin sg standard, vaiko jokin baritoni-härveli? suuri kiitos! Ainoa ongelma, oli kitaran skaala mikä tahansa, on tallan säätövara kun pistää paksumpaa kieltä. Kaupoissa taitaa olla kitaroissa ysisetin kielet useimmiten ja tuollaiseen alasviritykseen voisi laittaa 11-12 settiä. Voi olla ettei tallapalaa saakaan siirrettyä tarpeeksi taakse... Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
Jucciz 25.05.2005 23:27:59 | |
---|
Ainoa ongelma, oli kitaran skaala mikä tahansa, on tallan säätövara kun pistää paksumpaa kieltä. Kaupoissa taitaa olla kitaroissa ysisetin kielet useimmiten ja tuollaiseen alasviritykseen voisi laittaa 11-12 settiä. Voi olla ettei tallapalaa saakaan siirrettyä tarpeeksi taakse... En ole törmännyt yhteenkään kitaraan, joka ei kelpuuttaisi 11-settiä "tosta vaan". Myös 12-setti on toiminut kaikissa kokeilemissani ihan normaalisti. Toki hienovirettä saa säätää ja kenties kaularautaa kiristää, mutta siinäpä se melkein onkin. Säätovara on kyllä riittänyt. Ja puhun nyt kolmen Straton, Telen, Jacksonin tilukepin, 335:n, kahden Les Paulin ja yhden isokoppaisen Jatsikitaran omistamisen jälkeen. Osa noista on toki jo uudella omistajalla. :) Ja loppukaneettina: 11-setti on muuten ihan sopiva normaalivireelle, C#-vireeseen en keppiä varmaan laittaisi alle 13-60 -setillä. Mieluummin vieläkin paksummat. :) |
trih 25.05.2005 23:33:51 | |
---|
Juu kaikissa kitaroissa/talloissa ei ole säätöonkelmaa. Mutta juuri E-kielessä voi tulla ongelma jos se on erittäin paksu ja intonaatio ei ole kohdallaan vaikka tallapala on niin takana kuin menee. Itse olen siis törmännyt tällaiseen tilanteeseen. Mitenköhän olisi "paksuimmat kielet standardivireessä"-kilpailu... Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
Huonokitara 26.05.2005 09:22:42 (muokattu 26.05.2005 09:27:05) | |
---|
Itellä nyt Iban Rg570excp:ssä (omakuva) C#-vire. Kielet on Ernie Ballin 13-56 G-kieli punottu. Ammattilainen sääti niin soittotuntuma on hemmetin hyvä. Yhden jousen joutu lisäämään floikalle ja kaularautaa säätämään.¨ Tallapalojen kanssa ei ongelmaa, että säätövara loppuisi ainakaan tuossa vireessä. "Kreikan meri, meri Kreikan" |
Antroid 26.05.2005 15:12:32 | |
---|
4. Mieti kirjoitukseesi hyvä sisältöä kuvaava otsikko, saat enemmän vastauksia kun asiasta kiinnostuneet huomaavat viestisi muiden joukosta. Ihmettelinkin jo, kun Juccizta ei näkynyt. |
Kassu 26.05.2005 15:17:20 | |
---|
Oot kiva. Sano terveisiä yhdelle tyypille, joka tuntee mut. On teidän koulussa vuoden sua vanhempi. Mä tiedän sen. Se on virtuaaliluokalla. Sillä on kai jotkut rastojen tapaiset. Jotain tahmaa letissä kummiskin. |
Lostprophet 26.05.2005 15:32:27 | |
---|
sain näköjään sodan aikaiseksi..hjyvä.. :) no mut kiitos tiedoista kuitenki! |
aleksi 26.05.2005 16:48:30 | |
---|
En minäkään mitään baritonia lähtisi tuon vireen takia hankkimaan. Tarpeeksi paksut kielet, niin kyllä niillä luulis pärjäävän. Ite käytän jo perusvireestä soittaessani 10-52 -settiä, joka kestää myös pudotuksen dropped D:hen. Toisaalta tunnen jätkiä, jotka vetää 9-42 setillä vireestä kuin vireestä. Jo mainituiden merkkien (Ibanez, ESP, Gibson) PRS:ltäkin voisi löytyä jotain tuohon hintahaarukkaan. "open hands to the wind" |