Aihe: Elixir kielet??
1 2 3 4 5 6 7
Safaweb
25.05.2005 16:17:08
En tykkää. Saundi ei ollut yhtä hyvä kuin esim. Super Slinkyissä eivätkä kestäneet normaalia pidempään.
m05h & g0, 7r00 h3v4r1
la m quina
25.05.2005 16:57:10
eivätkä kestäneet normaalia pidempään.

Käytätkö paperia?
Safaweb
25.05.2005 17:04:32
Käytätkö paperia?

Öööh?
m05h & g0, 7r00 h3v4r1
Jucciz
25.05.2005 17:29:17
No jaa... aika jakautuneesti taitaa noiden suosio jakaantua.

Aivan erittäin erityisesti sanottu. :)
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
zorro
25.05.2005 19:47:23
minäki tykkään
ostetaan:danelectro tuna melt tremolo myydään:
tala
25.05.2005 21:56:46
En tykkää ollenkaan Elixirien soundista.
Puita kaminaan ja vauhtia tupaan!
Jouni
25.05.2005 22:25:59
Minulla kolme eri kitaraa katkaisi Elixirin .009-setistä ylä-e:n. Vaihdoin kymppeihin ja soitin samoilla Elixireillä puolisen vuotta moitteetta. Kielet tuntuivat pitkään ihkauusilta, ja kun muistaa pestä käsiä (ei tule pöpöjä) niin kielet pysyy kunnossa pidempään. Mutta tosi on, että pitkään on Elixirit käyttökuntoisia vaikka minkälaista liimaa hikoilisit.. Silti soitan DR:llä..
"On siinä pojilla piuhat ja saundit..."
J.Hollström
25.05.2005 23:52:04
Vai liian liukkaat? Enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi että liukkaus olisi joku pahe kitaran kielissä, enkä muussakaan jossa reiän kohdalta rämpytellään...
Minä siirryin vallan noihin Elixiireihin juuri niiden kestävyden takia. Omat händyt ei pahemmin hikoile, mutta tunnen kavereita, jotka soittaa yhdellä sessiolla kielet tukkoon. Kiva viedä kitara esim. jameihin uusilla kielillä, jotka ovat ihan dööd kun joku tahmatassu sattuu muutaman biisin kitarallasi soittamaan. Elixiireillä tätä roleemia ei ole. Soundi on akustisesti himpun muita kieliä vaimeampi uutenakin, mutta sähköillä en ole huomannut mitään merkittävää eroa. Toivottavasti härmän hinnatkin tulisi tohon jenkkilän tasolle. Tosin edullisemmaksi ne tulee näilläkin hinnoilla kun kieliä ei tarvitse vaihtaa niin usein.
McNulty
26.05.2005 00:04:04
Vai liian liukkaat? Enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi että liukkaus olisi joku pahe kitaran kielissä

Tuohan on ihan tottumiskysymys. Toisille Lespa on liian painava, bindatussa telessä ei ole mukavia pyöristyksiä, säröä on liikaa tai liian vähän... itselläni nuo Elixirit vain tuntuvat "lipsuvan" kun niitä bendailee tms. Kyllä noihin Elixireihinkin varmasti tottuisi mutta en koe sitä aiheelliseksi.

Ainakin joskus 6kk sitten kun Elixirin kieliä katselin niin aika suppea valikoima oli settejä. Perus-setit oli mutta heavybottomeita tai muita "custom"-settejä ei ollut lainkaan. Onko Elixir laajentanut sähkiksen kielisettivalikoimaa?

Tosin edullisemmaksi ne tulee näilläkin hinnoilla kun kieliä ei tarvitse vaihtaa niin usein.

Kuinka usein vaihdat kielet (tai vaihdoit kielet, siis muut kuin elixirit)? Miulla on nyt ollut 2kk DR:t kiinni eikä vieläkään ole onkelmaa niiden kanssa. Hyvin pelittää edelleen... ja 7e setti... eli jos 14e saa pari settiä ja niillä soittelee sen 4-5kk niin eipä se niin paha ole :)
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
J.Hollström
26.05.2005 00:29:55
Kuinka usein vaihdat kielet (tai vaihdoit kielet, siis muut kuin elixirit)?

Aika paljon riippuu soiton määrästä, mutta oisko ollu 2kk joku perusvaihtoväli, ja tietysti miten kieliä menee poikki. Nykyiset kitarat ovat olleet niin vähän aikaa minulla (molemmat alle puoli vuotta), että Elixirejä en ole vielä vaihtanut kertaakaan. Nyt alkais olla ajankohtaista. Stratossa on .010-.052 setti ja Les Paulissa .011-.049 setti. Itsekin ihmettelin noita valikoimien vähyyttä niitä hankkiessa.
McNulty
26.05.2005 00:35:46
Aika paljon riippuu soiton määrästä, mutta oisko ollu 2kk joku perusvaihtoväli, ja tietysti miten kieliä menee poikki.

Oolrait... itse soitin D'Addariot tukkoon parissa viikossa. Erniet kesti just ja just kuukauden... todella harvoin menee kielet enää poikki mutta muuten tulee ronattua aika paljon. Kulutustavaraahan nuo ovat.

Itsekin ihmettelin noita valikoimien vähyyttä niitä hankkiessa.

Jep, saisivat laajentaa kyllä tuota valikoimaansa... tosin noita "erikoispinnoitettuja" kieliä taitaa löytyä jo muiltakin valmistajilta. Onkohan joku päässyt vertailemaan?
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Zakk
26.05.2005 11:01:12
Kerro kerro. Itse halvimman (akustisen) setin (posteineen, tietysti) löysin http://www.stringsandbeyond.com/elixir.html :sta, mutta sekin tulisi maksamaan 11€ / setti (eli 55€).

Itse tilailen kielet (ei siis Elixirit) USA:sta, maksaa jonkun 3€ setti nykykurssilla. Joten Elixirit siihen nähden ainakin 3-4 kertaiset hinnaltaan.

Kiitti ku mainitsit ton osotteen, pistin ite just 7 settiä kieliä tilaukseen, joista yhet oli D'Addarion pinnoitettuja akustiseen ja loput normaaleja sähkikseen. On kyl posteineenkin 3 kertaa halvempaa kuin suomesta.
Xizor
27.05.2005 09:02:34
Tulipa sitten itsekin kommenttien perusteella hankittua ihan testausmielessä Elixir Nanowebit sähkikseen ja kyllä tuntuu näin parin päivän soittelulla erittäin päteviltä.

Tosin hiukka hämää, kun tuo Elixirin 010-046- setti tuntuu paljon hennommalta kuin Ernie Ballin vastaava...ehkä olisi
pitänyt ottaa 011-049...
reaper666
27.09.2011 22:10:09
Vanhan ketjun nostoa.
Ostin tänää Elixirin setin. Mulla on pirun paha nikkeli-allergia ja koitan jos toi päällyste auttais siihen. Viel en osaa sanoa.
Numb
28.09.2011 12:11:59

reaper666: Vanhan ketjun nostoa.
Ostin tänää Elixirin setin. Mulla on pirun paha nikkeli-allergia ja koitan jos toi päällyste auttais siihen. Viel en osaa sanoa.

Tuo on ilkeä ongelma kyllä. Jotkut ovat joutuneet vaihtaamaan kitarasta nauhatkin teräksisiin. Elixireissäkin taitaa olla siellä pinnoitteen alla nikkeliä?

Muita kieliä, joita voi kokeilla ovat ainakin Ernie Ball Stainless Steel -kielet, ja D'Addariolla on joku steelwound -tyyppi kanssa.
The best laid schemes o' Mice an' Men, Gang aft agley - Robert Burns
horseface
28.09.2011 12:17:25
mikko_aromaa: onko jollain kokemusta kielista lespaulin kanssa ??

Mulla on 11-49 setti Les Paulissa. Kirkkaus säilyy lupauksen mukaan eikä vissiin koskaan ole katkennut yhtään kieltä. Näissä pysytään.
Oli miten oli, näin on!
reaper666
28.09.2011 13:13:42
Numb: Tuo on ilkeä ongelma kyllä. Jotkut ovat joutuneet vaihtaamaan kitarasta nauhatkin teräksisiin. Elixireissäkin taitaa olla siellä pinnoitteen alla nikkeliä?

Muita kieliä, joita voi kokeilla ovat ainakin Ernie Ball Stainless Steel -kielet, ja D'Addariolla on joku steelwound -tyyppi kanssa.

Joo kattelen nyt hetken. Puolta halvemmalla saisi sen D'Addarion Super Bright mikä lie-setin. Ja käsitin, että se olisi kanssa nikkelitön.
Kumma kun ei nikkelittömiä settejä enempää ole kun luulis, että monilla olisi samaa vaivaa. Nauhojen vaihdosta olen kanssa kuulut mutta koitetaan näin pärjätä koska eihän niiden kanssa niin paljon kosketuksissa ole periaatteessa.
Hanok
28.09.2011 13:48:25
Soittaessa pinnoite kuluu ja rispaantuu ainakin plektrakäden puolelta. Pinnoite ei siis suojaa käsiä nikkeliltä täysin.
jniska
28.09.2011 14:25:10
Jäsen Jussi1976 sanoi taannoin keskustelussa, että Elixirin kielillä menee Eruptionikin vaikka yhdellä sormella.
Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !!
Jurbo
28.09.2011 14:27:21

Vuosia sitten testasin Elixiirejä Stratossani, taisi olla 10-setti. Kesti todella pitkään (varmaankin jopa vuoden) ja soundi säilyi kirkkaana. Viimein alkoi se peite repsottamaan nauhojen kohdalta, ja kielet tulivat siten tiensä päähän.

Kokemus oli erittäin positiivinen, suosittelen tuotetta. Oma preferenssini on kuitenkin "vanhat" D'Addariot, tykkään siitä että hieman patinoituneet kielet "tarraavat" sormiin ja voi veivata kunnon vibratot. Tunkkaisuus kompensoidaan sormien luontaisella soundilla... :)
Fiiliksellä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)