Aihe: Uutta comboa hankkimassa
1 2
qichi
01.05.2005 12:03:19
Tuo Tech21 voisi olla aivan loistava vaihtoehto, mukavan lämpimät soundit, pitää käydä itsekkin testailemassa. Silmiini osui viimeksi musiikkikauppoja kierrellessäni Hughes Kettner Matrix 100, jota en päässyt kuitenkaan testaamaan. Onko kellään kokemuksia tuosta? Mitään vehjettä, jossa on Line6 Spider II-tyyliä olevat soundit en tule ostamaan. Pistäkää lisää vaihtoehtoja jos keksitte, kiitos jo vastanneille.
Oukki
01.05.2005 12:17:15
Ei näin.

Tech21 TM60 tai Roland Cube 60.

Mulla on Roland Cube 30 ja täytyy sanoo että muuten ihan kiva mut perusrock-säröjä siitä ei meinaa saada.
slopez
01.05.2005 12:22:40 (muokattu 01.05.2005 12:23:40)

Ensin kannattaa kuitenkin käydä perusteellisesti kokeilemassa Techiä... Hyvä trankkuhan se on ominaisuuksien puolesta, ei käy kieltäminen, mutta itse en ainakaan pidä se särösoundeista. Kuulostaa aika 'tunkkaiselta'. Kitarasta se ei johdu, sen kanssa on tullut soiteltua kymmenillä kitaroilla.

Tämä nyt jo menee täysin mielipideasiaksi, mutta tiedoksi vaan että kaikki eivät suinkaan pidä Techistä. Jos hyviä hevisäröjä haet trankusta, vilkaise esim. Randall G2 ja Peavey Bandit. Tuolla hinnalla muuten saisit jo Peaveyn Valve King täysputkikombon...

Olen samaa mieltä tuosta Tech:n säröstä. En saa millään hyvää siitä. Meinasin jo aloittaa uuden topicin juuri tästä aiheesta. Siinä on perkeleen kova clean kanava mutta särö kanava on mielestäni huono. Joko se menee pörinäksi tai sitten tunkaiseksi. Oon soittanut kaverin SG:llä jossa on Duncan Custom ja omalla Stratolla jossa on Duncan custom kumpikaan kitara ei kuulostaa hyvältä tästä laatikosta. Soitinpa sitten kaverin SG:tä hänen Randall RG75G2 vahvarista ja särö oli ihan vitun kova!! Pitäisi joku päivä tesmiä tota omaa stratoani samasta combosta. Mulla menee hermot tohon Tech:iin ja aion luopua siitä pian. Mietin jopa mikin vaihtoa uudelleen kitaraani mutta en tee sitä, vika on vahvarissa.
This road is unclear but it feels like I'm almost home
Finest Our - Will Haven
Sintti
01.05.2005 12:23:42
Line 6 Spider II

Tuosta en ainakaan minä saanut irti mitään järkevää ääntä, kun kaverin laitetta testailin pikaisesti. Ainut missä tuo ehkä on edes hieman käyttökelpoinen, on ne mättösäröt. Sellasia keveitä rosoja ei lähtenyt minkäänlaisia jne. Ei hyvä...

Mä voisin heittää tähän mietiskeltäväksi vaikka jonkun Laneyn putkikombon. Vaikka VC30, tai LC30. VC30:ssä hyvät puhtaat ja kevyet säröt, LC30:stä taas irtoaa jo hieman enemmän säröä. Molemmat sopii tuohon hintaluokkaan, ainakin käytettynä..
Les-Gas on persiestä! Sitten kun pitäis vielä stratokin hommata... Nyt männöö huonosti! Plastik da band: http://www.plastikband.tk
ekikoo
22.05.2006 17:19:55 (muokattu 22.05.2006 18:53:04)
Nostanpahan.
Olen ajatellut alkaa katselemaan uutta ämyriä. Ikäväksenne(kö) haen trankkucomboa, sillä en näe juuri järkeä satsata putkipeleihin ilman omia vakituisia tuloja. Watteja tulisi olla jotain >70W. En bänditoimintaa toistaiseksi harrasta mutta rumpali- ja basistikavereideni kanssa silloin tällöin soittelen. Eli hönkää saisi olla sen verran että kuuluu rumpujen ja 150-wattisen bassocombon yli.

Nämä on hyvä olla:
-"kirkas" clean joka ei särje yllämainituilla voimakkuuksilla
-perus rocksärö, ei liian hewi mutta ehkä jollain tavalla muuntautumiskykyinen
-reverb...
-efektiloop
-footswitch-jakki
-budjetti ~500e

Vaikka luullakseni mitään ylihienoa peliä ei tällä hinnalla saa, on hiukan tehokkaampi peli tervetullut. Kertokaa ihmeessä jos olette itse moista etsineet ja hankkineet.

e: http://www.thomann.de/artikel-190597.html?iwid=3
tässä tällainen nopsaan etsitty esimerkki, jotain tuollaista
...ja kyllä, luet juuri allekirjoitustani.
reppana
22.05.2006 18:26:34 (muokattu 22.05.2006 18:30:56)
2 kanavaa tarkottaa että siinä vahvarissa on esim: clean ja särö kanava. Eli noista tulee 2 kanavainen vahvistin.

Kertokaas tyhmemmällä millanen johto on kanavan vaihtimessa.? Jalka kytkin on fenderin.
Harjottelemalla oppii=)
Aki
22.05.2006 19:33:52

Olen ajatellut alkaa katselemaan uutta ämyriä.
Ihan selvennyksenä, sanalla "ämyri" kuvataan yleensä kaiutinta. Olet etsimässä comboa, jossa on sekä ämyri että vahvistinosio.

hönkää saisi olla sen verran että kuuluu rumpujen ja 150-wattisen bassocombon yli.
Tuo ei monesti vaadi paljoakaan tehoa. On sitten ihan toinen asia miten lujaa rumpali takoo ja onko bassokamat kokoajan päätesäröllä.

Jos Fender-tyylistä heleyttä tai enemmänkin rouheata kuin sirisevää säröä kaipaat, tuo Randall taitaa olla väärä vaihtoehto. Sen sijaan yksi omista suosikeistani tuossa hintaluokassa, Vox AD50VT saattaisi olla oiva. Pidän siitä enemmän kuin Trademark 60:sestä johtuen paljolti TM:n heleydenpuutteesta. AD50VT maksaa 395€. Myös Roland Cube 60 saattaa olla kiva, mutta en ole vielä löytänyt piirrettä missä Vox ei olisi reilusti parempi. Paitsi että Vox maksaa karvan enemmän.
_

Tuota vanhaa kehuvaa kommenttia TM10:stä en ymmärrä alkuunkaan. Mun mielestä se soundasi kolkommalta ja pistävämmältä kuin MicroCube tai edes Crate GX-15, ja säröt ihan kummallista pörinää.
"We are the winners, of Eurovision. Vote! Vote! Vote for the Winner!!!" -Liettuan Euroviisuedustaja 2006
ekikoo
22.05.2006 20:36:50 (muokattu 22.05.2006 20:38:46)
Ihan selvennyksenä, sanalla "ämyri" kuvataan yleensä kaiutinta. Olet etsimässä comboa, jossa on sekä ämyri että vahvistinosio.

Joo-o, mutta tykkään silti käyttää tuota sanaa

Tuo ei monesti vaadi paljoakaan tehoa. On sitten ihan toinen asia miten lujaa rumpali takoo ja onko bassokamat kokoajan päätesäröllä.

Kyllä se nykyinen 30Wkin kuuluu, mutta ikävästi se kyllä särkee. Esim. cleanit alkavat jo olla aika ikävän kuuloisia kun volyymi on klo12:ssa.

Noita digitaaliefektejä saati modeleita tuskin tarvitsen, perusominaisuudet riittää
Aki
22.05.2006 21:11:32

Kyllä se nykyinen 30Wkin kuuluu, mutta ikävästi se kyllä särkee.
30W:sta löytyy moneen menoon. Mikä vahvistin on kyseessä?

saati modeleita tuskin tarvitsen, perusominaisuudet riittää
Nykypäivän markkinoiden takia ajattelutapaa voi olla syytä päivittää, mallintavat ovat monesti perussoundeiltaan parempia kuin normi trankkucombot.
"We are the winners, of Eurovision. Vote! Vote! Vote for the Winner!!!" -Liettuan Euroviisuedustaja 2006
ekikoo
22.05.2006 22:01:16
^ Hughes&Kettner Edition Blue 30-R :P
Kyseessä ei tod. ole mikään mullistava laite, mutta minulle se kelpaa kotiin, soittokoppiin pitäisi uusi saada.

Muiden mielipiteistähän ei pitäisi juuri välittää, mutta täällä asiantunteva väki on usein lytännyt melko suurta osaa kamoista jotka liittyvä mallintamiseen, vai onko tämä ilmiö vain multiefektien kanssa?

Oulun kaksi (ainoaa?) musaliikettä ovat vielä kaluamatta, mutta tässäpä vasta leikin ajatuksella...
Aki
23.05.2006 01:32:04

Hughes&Kettner Edition Blue 30-R
Eikös toi ollut 10" elementillä? Jopa sama laite yhtäherkällä 12" elementillä taitaisi kuulostaa reilustikin isommalta. Kotelon fyysinen koko tekee myös paljon. Mun korvaan nää Mesan Mark-kokoiset 90W combot on jotenkin pienisoundisia, kun taas kaikki isompaan koteloon kyhätyt on väistämättä tuhdimpia.

täällä asiantunteva väki on usein lytännyt melko suurta osaa kamoista jotka liittyvä mallintamiseen, vai onko tämä ilmiö vain multiefektien kanssa?
Toi on ihan täysin tilanteesta kiinni. Jos pitää 400€:lla saada vahvistin bänditouhuun, ei AD50VT:tä oikein voi fiksuin perustein lytätä. Selvää on, että jos budjetin kertoo kahdella, alkaa putkivehkeistä jo iloa löytymään. Itse en ole kuullut alle 600€ comboa joka kuulostaisi lähimainkaan yhtä hyvältä kuin juuri AD50VT.

Oulussa Kullaksellahan noita Valvetronixeja taitaa ollakin.
aziztcf
23.05.2006 02:19:23
Nostanpahan.
Olen ajatellut alkaa katselemaan uutta ämyriä. Ikäväksenne(kö) haen trankkucomboa, sillä en näe juuri järkeä satsata putkipeleihin ilman omia vakituisia tuloja. Watteja tulisi olla jotain >70W. En bänditoimintaa toistaiseksi harrasta mutta rumpali- ja basistikavereideni kanssa silloin tällöin soittelen. Eli hönkää saisi olla sen verran että kuuluu rumpujen ja 150-wattisen bassocombon yli.

Nämä on hyvä olla:
-reverb...
-efektiloop
-footswitch-jakki
-budjetti ~500e

Vaikka luullakseni mitään ylihienoa peliä ei tällä hinnalla saa, on hiukan tehokkaampi peli tervetullut. Kertokaa ihmeessä jos olette itse moista etsineet ja hankkineet.

e: http://www.thomann.de/artikel-190597.html?iwid=3
tässä tällainen nopsaan etsitty esimerkki, jotain tuollaista

Käytettynä löytyy tuohon hintaan jo päteviä putkipelejä. Katoppa vaikka jos Peavey Classic 30 löytys jostain.
The truth ain't easy.
Aki
23.05.2006 02:21:08

Käytettynä löytyy tuohon hintaan jo päteviä putkipelejä. Katoppa vaikka jos Peavey Classic 30 löytys jostain.

Tutustu ensin niiden kommentteihin jotka on joutunut Classic-huoltonoidankehään.
juhsun
23.05.2006 08:05:08

Eli kun tässä olen pari vuotta pärjäillyt Fenderin 15w Frontmanilla, on tullut aika hankkia isompi combo. Syynä on lähinnä keikat, joille tuo on liian pieni. Budjetti olisi 200- 600€, watteja saisi löytyä 50-120. Soitan rock'n'rollia ja metallia, mutta hyvä clean-soundikin olisi välttämätön. Elikkä 2 kanavaa vähintään tulisi löytyä, ja mielellään pedaali jolla näitä voi vaihtaa. Putkivahvistinta en halua vielä hankkia, enkä uskokkaan tuolla rahalla hyvää sellaista saavankaan. Pistäkääpäs viisaat pojat ja tytöt neuvoja:)

Mulla on torilla myynnissä Fender Cyber Deluxe-combo, joka osuu varmasti siihen, mitä olet etsimässä. Kannattaa tsekata.
cruel_destiny
23.05.2006 08:31:42
Nämä on hyvä olla:
-reverb...
-efektiloop
-footswitch-jakki
-budjetti ~500e

Peavey classic 30 sopisi täydellisesti tuohon... käytettynä löytyy paljonkin alle 500e (omani osti 400e viime syksynä)... :)
myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin, myös näitä uudempia hi-gaineja saa tarjota... :D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)