LaXu 19.04.2005 19:11:14 | |
---|
|
pekurides 19.04.2005 22:06:03 | |
---|
mulla on krankin kaapissa kromattu reikälevy "kankaana", tuntuu sen kanssa pehmeemmältä sointi. Hajottelee varmaan niitä korkeita vähän... ma luulen. |
Jormaz 19.04.2005 23:19:54 | |
---|
Amerriikanfoorumeilla oon nähnyt käytettävän hätäratkaisuna yksinkertaisesti t-paitaa elementin edessä. Muistaakseni itsekin kokeilin tota, taisi jonkin verran pehmentää soundia. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
JartZA 20.04.2005 00:08:43 | |
---|
Amerriikanfoorumeilla oon nähnyt käytettävän hätäratkaisuna yksinkertaisesti t-paitaa elementin edessä. Muistaakseni itsekin kokeilin tota, taisi jonkin verran pehmentää soundia. Minkä värinen paidan tulisi olla? Käykö poolopaita? Condemned to rock n' roll |
Jormaz 20.04.2005 00:15:27 | |
---|
Minkä värinen paidan tulisi olla? Käykö poolopaita? Born to Shred-paidan luulisi toimivan. Ei kannata käyttää mitään Cradle of Filth- tai Dimmu Borgir-paitaa, voi soundi muuttua liian saatanalliseksi. Yksivärisiä Fruit of the Loomeja en suosittelisi, niistä puuttuu se Twang. In Goth We Trust! The 666 Club #4
McNulty 20.04.2005 00:16:50 | |
---|
Born to Shred-paidan luulisi toimivan. Ei kannata käyttää mitään Cradle of Filth- tai Dimmu Borgir-paitaa, voi soundi muuttua liian saatanalliseksi. Yksivärisiä Fruit of the Loomeja en suosittelisi, niistä puuttuu se Twang. Mites kun minulla kitaristina on musta Lee:n paita missä lukee edessä notta: "Zildjian" ja takana sitten jotain "Genuine Turkish Cymbals" tms :) Pitääkö miun nyt vaihtaa kitarat johonkin perkkeleen marakasseihin ja tamburiineihin??? =)) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Jormaz 20.04.2005 00:40:48 (muokattu 20.04.2005 00:42:02) | |
---|
Mites kun minulla kitaristina on musta Lee:n paita missä lukee edessä notta: "Zildjian" ja takana sitten jotain "Genuine Turkish Cymbals" tms :) Ei missään tapauksessa! Osta ensi tilassa tällainen Dragonheros-paita: http://www.angelfire.com/realm/dragonheros/tskirt.jpg (kopioi linkki osoiteriville) In Goth We Trust! The 666 Club #4
goose 20.04.2005 11:36:48 | |
---|
Tää on mun mielestä m.netin suola, että jutut lähtee välillä rönsyilemään näinkin mukavasti =). Kohtuudella kuitenkin pojat. Särösoundit on hei vakava juttu. Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa.. |
Sintti 20.04.2005 12:31:51 | |
---|
Minulla oli tuossa vähän aikaa sitten sellainen "pääkallohuivi" siinä kaapin edessä roikkumassa, mutta taisi vissiin olla vähän turhan paksu. Saundi tahtoi jo mennä vähän ruhankin tunkkaiseksi.. Ei hyvä.. Pitäis vissiin tilata tuollanen "born to shred" -paita, että toimis kunnolla.. ;) Les-Gas on persiestä! |
Crackis 20.04.2005 23:07:24 | |
---|
Jonkunlainen rätti tosiaan auttaa jo tuohon soundin "pehmentämiseen" kuultavasti. Neljän ruusun Kodella oli muistaakseni joskus koko kaappi jonkin nylon kankaan alla. Tuo huppu näytti vielä kaiken lisäksi auton tuulilasin suojalta näin äkkinäisen silmin :) Tuo Weberin homma pitäisi kokeilla, jos ei nyt ihan noin hienolla systeemillä niin jonkinlaisilla muovilätkillä ainakin testimielessä. Voisihan sitä nähdä enemmän vaivaa sitten rakennellessaan pysyvämpää ratkaisua jos soundi miellyttää. |
Mrezzye 21.04.2005 11:53:03 | |
---|
mulla on krankin kaapissa kromattu reikälevy "kankaana", tuntuu sen kanssa pehmeemmältä sointi. Hajottelee varmaan niitä korkeita vähän... ma luulen. Johtuiskohan se sitten metalliritilästä, kun ei ole minuakaan diskantit häirinneet? Tosin enpä ole ihan korva kartion keskellä kokeillut kuunnellakaan. Nauhoitustilanteessakaan ei ole otettu ääntä suoraan kartion keskeltä, vaan vähän sivulta ja mikki vinossa. Jauza! Dean ML (F?) ´79:n osto harkinnassa. Kokemuksia ja jopa tarjouksia saa pistää pikaviestinä! |
Lord of the strings 21.04.2005 12:20:34 | |
---|
Perkele tuohan toimii! Heti kuulostaa paremmalta kun laitoin kajarien eteen teipistä ruksit. Kiitos Mnet. En tiedä mitään parempaa kuin uudet kielet... Paitsi ehkä Saher-leivokset IHKK #14| Pastilli? |
askomiko 21.04.2005 13:29:38 (muokattu 21.04.2005 13:30:39) | |
---|
Hehe, rok. Kankaaseen vai kajariin? Eric Johnson varmaan kuulee sitten teipin vuosimallin. |
Mikko Vainiala 21.04.2005 14:44:51 | |
---|
miksi vahvarit ja kaapit ( kitarakaiuttimet ) kuulostaa säröllä niin hirveältä suoraan edestä ? kun taas puhtaalla soittaessa saundi on suoraan edestä hyvä ? Särössä, nimensä mukaan, on rutkasti enemmän parillisia ja parittomia harmonisia ylä-ääniä jotka kohtisuoraan edestä mikitettynä saattavat kuullostaa varsin karseilta riippuen vahvistimesta (..ja sen laadusta, imo.) Saundi muuttuu melkein miksi vaan riippuen siitä miten mikittää, mutta rakentajalla ei ole mielestäni muuta vaihtoehtoa kun kuunnella, istua ja säätää vahvistimensa hyväksi myös läheltä ja kohtisuoraan edestä mikitettynä. Vuosien aikana en ole tehnytkään kuin muutaman klipin joissa mikkiä olisi siirretty pois keskeltä. Tuossa alla kuitenkin pari esimerkkiä mikin siirrosta oman vahvistimeni kakkoskanavalta. Ekassa klipissä SM57 oli yhä "normaalisti" kankaassa kiinni ja suoraan V30 keskelle (EVH:n Girl You Really Got Me saundi esikuvana). http://www.kolumbus.fi/fractal.wonderland/hottie.mp3 Kakkosklipissä käänsin mikin kulmaa keskeltä reunemmalla, jonnekkin puoliväliin. Tässä ei haettu Thin Lizzy saundia (joka ainakin Rosalie live-versiossa on todella ICE-pick!), kunhan soittelin. http://www.kolumbus.fi/fractal.wonderland/keskelta_sivummalle.mp3 Kolmosklipissä vein mikin reunaan ja käänsin sieltä kulman keskustaan. Muistin heti yhden Vain biisin, mutta en jaksanut nyhvertää enempää kun tuo vaatisi jo apulaista mikkiä siirtelemään. http://www.kolumbus.fi/fractal.wonderland/sivusta_keskemmalle.mp3 Paljon on mahdollisuuksia ja olen juuri lähdössä hakemaan SM57_lle pariksi toista mikkiä, kun innostus mikityksen kiemuroihin iski. Olen kuitenkin yhä sitä mieltä että hyvä vahvistin kuullostaa (vähintään) siedettävältä myös keskeltä mikitettynä. |
Kimmo72 21.04.2005 14:55:49 (muokattu 21.04.2005 14:59:11) | |
---|
Mikolle + Hyvin oli havainnollistettu. E: Mikä vahvistin oli? Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
Tomtom 21.04.2005 15:59:53 (muokattu 21.04.2005 16:01:14) | |
---|
Ja aika komea valikoima hyviä riffejä tuossa ekassa! Oliko siis kaikissa klipeissä samat speksit ja asetukset, ainoastaan mikin paikalla ja suuntauksessa eroa? Jos niin, niin aika hyvä esimerkki siitä miten paljon "pikkujutut" vaikuttaa. Nimim. ylihuomenna nauhottamaan.. L. piti oikein lussalla täräyttää. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
Mikko Vainiala 21.04.2005 16:38:30 | |
---|
Mikolle + Hyvin oli havainnollistettu. E: Mikä vahvistin oli? No kiitti, tuo oli sellainen suht kallis omatekoinen...vois vielä parit klipit tehdä ennenkuin laitan optoisolaattorit ja releet sisään. Ja aika komea valikoima hyviä riffejä tuossa ekassa! Oliko siis kaikissa klipeissä samat speksit ja asetukset, ainoastaan mikin paikalla ja suuntauksessa eroa? Jos niin, niin aika hyvä esimerkki siitä miten paljon "pikkujutut" vaikuttaa. Nimim. ylihuomenna nauhottamaan.. L. piti oikein lussalla täräyttää. Eddiellä on kieltämättä aika kingi riffikokoelma. Mitä tulee kysymykseen niin vahvistin oli ihan sama, ts. en ole tehnyt piiriin mitään muutoksia, mutta äänensävynsäätimet olivat toki eri asennoissa...esim. tuo Vai juttu oli (ja on) ärsyttävän skuupattu ja se Lizzy juttu taas niin kovin raikkaan midikäs. :-D Hain juuri kaupasta kolme mikkiä lähinnä kokeiluun tilamikisi: a) TSM MT 184S (sikarin kokoinen) b) Rode NT3 ja c) AKG C1000S Jos jollain kokemusta jostain noista niin laittaa ihmeessä palautetta. |
Kimmo72 21.04.2005 16:49:47 | |
---|
Jos mahdollista ja jaksamista riittää, olis kiva kuulla vaikutus ainoastaan mikin siirrolla ja suuntauksella. Vahvarin säätöihin ei siis saisi koskea. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
Tomtom 21.04.2005 17:43:24 | |
---|
Juuri näin.. tätä kansa haluaa kuulla. Vois kerrankin ottaa oppia. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
Les Paul 21.04.2005 19:38:40 | |
---|
Perkele tuohan toimii! Heti kuulostaa paremmalta kun laitoin kajarien eteen teipistä ruksit. Kiitos Mnet. Mitenhän tämä operaatio siis tehdään? Ihan kylmästi kankaaseen vaan teipit kiinni? Vai onko tässä joku "kikka"? Minkälaista teippi? Kuinka laajalle alueelle ja kuinka paljon? Nyt tuli kysymyksiä. :D |