McNulty 08.05.2005 12:58:49 | |
---|
miul on vahvistimessa volume-potikka :) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
ninos 08.05.2005 13:00:26 | |
---|
miul on vahvistimessa volume-potikka :) VAU!! MISTÄ SEMMOSIA VAHVAREITA SAA?!?!? rokke roll |
Volle 08.05.2005 22:08:10 | |
---|
miul on vahvistimessa volume-potikka :) Mulla ei ole. On vaan gain. Nam. |
Niskamies 08.05.2005 22:16:29 | |
---|
Mulla ei ole. On vaan gain. Eli huono vahvistin. Mä voin ostaa halvalla. Meitsi on meshissä. |
efunkelist 08.05.2005 22:56:13 | |
---|
Palattaisko aiheeseen hassut? No, minä se vaan taas oottelen juccizen mainioita klippejä ja pidän ilmassa kysymystä: onko kellään vertailukokemuksia kochin kuormuriin? Pahinta ehkä muusikoiden.netissä on GaASutus... joutuu laittaa tuon weberinkin "listalle" |
Jucciz 10.05.2005 01:39:12 | |
---|
Palattaisko aiheeseen hassut? No, minä se vaan taas oottelen juccizen mainioita klippejä ja pidän ilmassa kysymystä: onko kellään vertailukokemuksia kochin kuormuriin? Palataan aiheeseen välittömästi, kunhan perjantain keikka on tullut heitettyä ja kamat palaavat takaisin tänne, missä voin äänittääkin. Lauantaina klippejä luvassa, mikäli ei kamalaa kiirettä puske. Hauskaa sinänsä, että jengi odottaa soundiklippejä keinokuormasta. Eikös keinokuorman pitäisi olla paras silloin, kun se ei soundaa itse miltään. Orangea ja Uraltonea voin yrittää kurittaa tuon Weberin avulla, joten jos ne kelpaavat demokoneiksi niin hyvä. :) Odotan innolla myös, että pääsen testaamaan tuon MASS:in Line Out:ia. Lähinnä sitä, onko siitä mihinkään. Sille kun on ihan kolmialueinen EQ:kin tuossa... no, kohta ollaan viisaampia. |
svilo 10.05.2005 07:42:30 | |
---|
Palataan aiheeseen välittömästi, kunhan perjantain keikka on tullut heitettyä ja kamat palaavat takaisin tänne, missä voin äänittääkin. Lauantaina klippejä luvassa, mikäli ei kamalaa kiirettä puske. Hauskaa sinänsä, että jengi odottaa soundiklippejä keinokuormasta. Eikös keinokuorman pitäisi olla paras silloin, kun se ei soundaa itse miltään. Orangea ja Uraltonea voin yrittää kurittaa tuon Weberin avulla, joten jos ne kelpaavat demokoneiksi niin hyvä. :) Odotan innolla myös, että pääsen testaamaan tuon MASS:in Line Out:ia. Lähinnä sitä, onko siitä mihinkään. Sille kun on ihan kolmialueinen EQ:kin tuossa... no, kohta ollaan viisaampia. Mr Mass :) - when I see a 100 watt amp on the stage of a 150 seat venue, I know that I am in for trouble ... most of the time --One mans junk is another mans gold- BluesJam´s Mp3 |
efunkelist 11.05.2005 21:00:12 | |
---|
Joo no sehän niissä soundclipeissä on idea että kuulis vähän värittääkö se sitä soundia vai ei? Siis jos pystyt tekemään sellasta klippiä että on putkiruttua ilman keinokuormaa ja sen kanssa. Luonnollisesti siihen soundiin kyllä vaikuttaa sekin kuinka kyykkyyn kaiuttimia vedetään.. Eikä sekään välttämättä niin paha ole jos soundi vähän keinokuorman myötä muuttuu kunhan se ei huonone :) |
Jucciz 18.05.2005 14:05:29 (muokattu 18.05.2005 14:18:20) | |
---|
Ja nostetaanpa ketjua jälleen, tarjolla on ensimmäinen ääninäyte keinokuormasta. Testilaitteistona toimi Stratocaster, Uraltone (6L6+6L6, molemmat masterit täysillä, paljon päätesäröä :) ) ja kaappina Orangen AD30TC-combon 2x12" Celestion Vintage 30-ämyriä. Mikkinä toimi Shuren 57. MASS oli ensin bypass-tilassa, jonka jälkeen testasin kahta eri vaimennustasoa, jotka osoittautuivat jälkitarkastelussa noin 12 dB ja 18dB bypass-tilaa vaimeammiksi. Vaimennusta säätävässä potikassa ei ole erityisiä desibelilukemia vaan ainoastaan asteikko nollasta kymppiin. Myös erillinen range-kytkin löytyy, jolla potikan säätövara voidaan valita tosi hiljaisesta "suht äänekkääseen" tai "melko hiljaisesta" täysille. Alkuperäinen pätkä: http://mp3.jucciz.com/weber_mass/testi1_original.mp3 Vertailun vuoksi normalisoitu pätkä, jossa kaikki kolme vaihetta on normalisoitu yhtä voimakkaiksi, jolloin voidaan arvioida, minkä verran soundi muuttuu kun äänenvoimakkuus hinataan jälkikäteen takaisin. http://mp3.jucciz.com/weber_mass/testi1_normalized.mp3 Itse olin aika yllättynyt, miten hyvältä tuo vaimeinkin pätkä kuulostaa - ja nyt puhutaan jo hyvinkin naapuriystävällisistä olohuonevoimakkuuksista! EDIT: Ja saman tien lisää... pitihän sitä testata 6V6+EL34 -yhdistelmälläkin: http://mp3.jucciz.com/weber_mass/testi2_original.mp3http://mp3.jucciz.com/weber_mass/testi2_normalized.mp3 Kakkostestissä noi vaimennukset osuivat n. 10dB ja 20dB bypass-tilaa hiljaisemmiksi. Huoneen muu meteli tulee jo normalisoinnissa vähän esiin jälkimmäisessä tilanteessa, mutta soundi on edelleen minusta aivan toimiva. |
losli 18.05.2005 15:09:14 | |
---|
Jaaha tätä olenkin hakenut. Eikun tilaus vetämään. Mitenkä kauan jouduit odottamaan? Keskustelun päivämääristä päätelleen et kovin pitkään. Tuliko tuohon hintaan jotain lisää tullista? |
Jucciz 18.05.2005 15:36:04 | |
---|
Jaaha tätä olenkin hakenut. Eikun tilaus vetämään. Mitenkä kauan jouduit odottamaan? Keskustelun päivämääristä päätelleen et kovin pitkään. Tuliko tuohon hintaan jotain lisää tullista? Omani tuli parissa viikossa tilauksesta. Maksu hoidettiin PayPal:illa. Weberin poikia voi pyytää merkkaamaan lähetyksen lahjaksi ja arvoksi mahdollisimman pienen summan, jolloin tullin osuus jää pieneksi tai hyvällä tuurilla sitä ei tarvitse maksaa ollenkaan. |
StJerky 18.05.2005 15:48:14 | |
---|
MiniMASS 50W maksaa 100$ Riittäisi minulle. Pitää kyllä pistää vahvasti harkintaan tuon hankinta. |
Jucciz 18.05.2005 23:41:39 (muokattu 18.05.2005 23:44:14) | |
---|
MiniMASS 50W maksaa 100$ Riittäisi minulle. Pitää kyllä pistää vahvasti harkintaan tuon hankinta. Varmaan MiniMASS:kin ois riittäny, mut aattelin että jos kerran jenkeistä asti tilaa niin tulkoot saman tien kaikilla herkuilla. Mahdollisesti tulevassa studiokäytössä kaikki ominaisuudet ovat plussaa... ja räkkimallinen laite on myös aina hieno, sen päälle uskaltaa laittaa jopa tuon Uraltonen kun on fyysisesti vähän kookkaampi kuin MiniMASS. :) Eli niinku näin: http://jucciz.com/kuvia/misc/kotikalusto.jpg Tuli aika rouhea soundi taas: http://mp3.jucciz.com/uraltonejr/ts808_mass.mp3 |
Mikko Vainiala 19.05.2005 05:43:14 | |
---|
http://mp3.jucciz.com/weber_mass/testi1_original.mp3 Mielenkiintoisia klippejä. Hyväntahtoinen Toivomus, näissä MASS testeissä voisi unohtaa estetiikat ja laittaa SM57:n keskelle kartiota. Ainakin itse saisin näin paremman käsityksen saundin muutoksista ja siitä paljonko tuo MASS syö yläpäätä isoimmilla vaimennuksilla. Ekassa klipissä MASS tuntui jopa lisäävän ylämiddleä ja trebleä vai väänsitkö vaan säätimistä tai muutit mikin paikkaa? Superkonstruktiivinen Kritiikki, kokeileppa soittaa ylläoleva klippi vaikka winampissa ja nostaa EQ:sta 3kHz kohdalta (jopa) +20dB ylöspäin...kuin verhot vedettäisiin edestä. Sijoita mikkiä jatkossa johonkin sellaiseen kohtaan että tuota ylämiddleä/trebleäkin tulee mukaan. (Raskasta ja käv sydämen päälle mutta sainpas sanotuksi. :) |
Niskamies 19.05.2005 06:58:14 | |
---|
Varmaan MiniMASS:kin ois riittäny, mut aattelin että jos kerran jenkeistä asti tilaa niin tulkoot saman tien kaikilla herkuilla. Mahdollisesti tulevassa studiokäytössä kaikki ominaisuudet ovat plussaa... ja räkkimallinen laite on myös aina hieno, sen päälle uskaltaa laittaa jopa tuon Uraltonen kun on fyysisesti vähän kookkaampi kuin MiniMASS. :) Eli niinku näin: http://jucciz.com/kuvia/misc/kotikalusto.jpg Tuli aika rouhea soundi taas: http://mp3.jucciz.com/uraltonejr/ts808_mass.mp3 Mikäs toi vasemmanpuoleinen mikki on? Virallisesti semi-pro! |
StJerky 19.05.2005 13:34:59 (muokattu 19.05.2005 13:36:12) | |
---|
Varmaan MiniMASS:kin ois riittäny, mut aattelin että jos kerran jenkeistä asti tilaa niin tulkoot saman tien kaikilla herkuilla. Paljonko tuli sivukuluja (posti + käsittely kulut ja tulli)? |
Jucciz 19.05.2005 13:47:18 | |
---|
Kiitos Mikko kommenteista. Itse en erityisemmin välitä viisseiskan ylämiddlepiikistä, joten etsin tarkoituksella sellaisen kohdan, jossa saan pyöreämpää alamiddlevoittoisempaa soundia. Voin kyllä toki testin vuoksi tehdä testin myös kartion keskikohdalta, niin selviää tuo ylä-äänien käytös paremmin. Testiä tehdessä en liikutellut mikkiä enkä koskenut muihin säätimiin kuin tuohon MASS:in Speaker-potikkaan, jolla vaimennusta säädetään. Mikäs toi vasemmanpuoleinen mikki on? AKG D14 (Valmistus lopetettu kuulemani mukaan 1959) Paljonko tuli sivukuluja (posti + käsittely kulut ja tulli)? Minun kohdallani viitisenkymppiä tai jopa vähän alle. |
StJerky 19.05.2005 14:04:46 | |
---|
Minun kohdallani viitisenkymppiä tai jopa vähän alle. Tilasinpa sitten MiniMASSin. Toivottavasti tulee ehjänä. |
Mikko Vainiala 19.05.2005 18:46:27 | |
---|
Voin kyllä toki testin vuoksi tehdä testin myös kartion keskikohdalta, niin selviää tuo ylä-äänien käytös paremmin. Testiä tehdessä en liikutellut mikkiä enkä koskenut muihin säätimiin kuin tuohon MASS:in Speaker-potikkaan, jolla vaimennusta säädetään. Hmm, toiset ne kehtaa vielä mukista kun saa klippejä harvinaisista tuotteista. :) Eli oikeastaan minulle riittää tässä vain omistajan vaikutelma siitä että käyttäytyykö tuo MASS eri tavalla eri vahvistimien kanssa, ts. "suosiiko" enemmän esim. fenkkutyylisiä koneita. Sanoppa kun tunnet hyvin tuon Uraltonen ja Orangen onko tuollaisessa perää...olettamus kai perustuu siihen että jos MASS syö paljonkin niitä yläpäitä, niin silloin kirkkaamman vahvistimen kanssa lopputulos olisi parempi? |
losli 20.05.2005 09:25:07 | |
---|
Voipi olla jonkun mielestä tyhmä kysymys, mutta: Tuo kuormahan kytketään nuppi/kaappi yhdistelmässä siihen kappijohdon väliin, eikö? Mites kytkeminen comboon tapahtuu? Sullahan on tuo orange. Ihminen ei tiedä mihin menee ja kusta tulee. |