Twist 07.04.2005 21:06:42 | |
---|
Olen Dimebuckerin kannalla. Rest in peace Darrell "Dimebag" Abbott... Revolution is your name 1966-2004 |
Da Make 07.04.2005 21:08:09 | |
---|
Olen Dimebuckerin kannalla. Se on kieltämättä kova vaihtoehto, mutta keskitaajuuksien leikkautuminen purevuuden lisäämiseksi ei ole kaikille mieleen/"se juttu". |
Mrezzye 07.04.2005 21:08:44 (muokattu 07.04.2005 21:12:31) | |
---|
Meinaa aina unohtua Seymour Duncan JB, On kyl hyvä. Mulla Washburn N4:ssä kiinni. Hyvä passiivi juu. Tykkään kyllä myös EMG:n aktiiveista (81 & 85), erottelevan ja tömäkän särön vuoksi, kliinitkin ihan jees. Soittelen just SD-1 -> putkinuppi kombinaation läpi ja tuo yhdistelmä toimii äärettömän hyvin just noilla aktiiveilla. Mutta aktiivit ei siis vissiin ole sulle vaihtoehto, miksiköhän? Toki on monia muitakin hyviä olemassa, mutta eipä näissä makuasioissa voi antaa mitään absoluuttista oikeaa ratkaisua. Kannattanee perehtyä valmistajien antamiin arvoihin ja ottaa ulostuloltaan tehokas ja middlealuetta hyvin toistava mikki. Dimebucker ei varmaankaan ole sun juttu. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
Twist 07.04.2005 21:10:00 | |
---|
Se on kieltämättä kova vaihtoehto, mutta keskitaajuuksien leikkautuminen purevuuden lisäämiseksi ei ole kaikille mieleen/"se juttu". No se on kyllä totta.. mutta se saundin etsiminen ei ihan heti ekalla kerralla löydy. Ellei sattumoisin ;) Rest in peace Darrell "Dimebag" Abbott... Revolution is your name 1966-2004 |
Da Make 07.04.2005 21:12:44 | |
---|
No se on kyllä totta.. mutta se saundin etsiminen ei ihan heti ekalla kerralla löydy. Ellei sattumoisin ;) Toisaalta noinkin. JB olisi varmaan hyvä valinta. |
Twist 07.04.2005 21:31:44 | |
---|
Toisaalta noinkin. JB olisi varmaan hyvä valinta. Kannattaahan se hankkia sellainen millä taittuu muukin kuin raskas. Vaikka sellaisia mikkejä on aika monia.. kunte Dean kitarani tehdasmikki.. siitä oli vain raskaaseen.. ja kyllä muuten jytisee.. yhtä hyvin jytisi kuin Dimebucker. Rest in peace Darrell "Dimebag" Abbott... Revolution is your name 1966-2004 |
pekurides 08.04.2005 00:26:58 | |
---|
mulla on X2n ja tonezone ollu viimisinä kii ja kyl tonezone on munakkaampi mutta X2n raaempi ja karumpa... kyl se tonezone edelleen rulaa! potkua löytyy ja silti lämmin ja värikäs kunnon alapäällä ja vähän leikatuilla middleillä. Liian kova outputti syö saundia! JB oli muistaakseni vähän tunkkanen ja emg taas tylsä ja steriili,kyllästy nopeasti... |
Niknak 08.04.2005 14:53:21 | |
---|
Onks teillä kokemusta SD:n Pearly Gatesista? Oon vaan ittelle meinannu semmosta vaihtaa... Mulla oli Dean Evossa Pearly Gatesit. Niistä lähti hyvät mökät sellaiseen blues/rock-vääntöön. Heviin ne oli liian munattomat. Oesch visiitin jälkeen tallaan tuli JB ja kaulamikkinä pysyi PG. Nyt on sopivat soundit kaikkeen vääntöön. |
...And Justice For All 08.04.2005 14:54:20 | |
---|
Kyllä Dimebucker on kaikista kovin raskaaseen musaan!! Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
Mrezzye 09.04.2005 11:07:35 | |
---|
Kyllä Dimebucker on kaikista kovin raskaaseen musaan!! Ollaanpas sitä nyt varmoja asiasta. Toinen tykkää äidistä ja toinen Turun Sinapista! Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
McNulty 09.04.2005 13:45:11 (muokattu 09.04.2005 13:47:12) | |
---|
Itselläni on tuo Dimebucker kyllä, diggaan siitä enemmän kuin paljon, mutta en silti suosittele sitä kaikille jotka hakevat rankkaa saundia. Pitäis kokeilla miltä tuo Dbucker kuulostaa charvelissa kun on eri puusta veistelty runko. Lespassa (mahonki+vaahtera) tuo Dime kyllä pelittää hyvin. Löytyy jyrää, löytyy munaa, erottelee hyvin, pinchit kuulostaa ihan erilaisilta kuin gibsonin omilla mikeillä :) Onhan se kova mikki, mutta kyllä jostain JB:stä lähtee kanssa hyvät möyryt. Se on niin siitä kiinni kuka soittaa, mitä soittaa, mitä muita vehkeitä on kyseessä (vahvistin, säristimet + muut efektit, kielet, kitara... kaikki vaikuttaa kaikkeen)... Eli mitään "yhtä oikeaa" vastausta ei tähän ole. Siksi koitinkin tuonne alkupäähän pistää pientä listaa vaihtoehdoista. EDIT: niin siis, toiselle Panteran saundi on rankka, toiselle Dying Fetus on rankka... joillekin jopa paljon miedompi on rankka :) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
xulu 09.04.2005 14:58:08 | |
---|
Pakko hehkuttaa Dimarzio D Sonickkia, tehty alavire hevitykseen, kirkas saundi ja Uber voimakas outputti. Me likes. Bigger gun to overcome bigger brains? |
Lancelot 09.04.2005 15:08:19 | |
---|
by the way, toi dimebucker on siis passiivi mikki vai? |
Da Make 09.04.2005 15:17:35 | |
---|
by the way, toi dimebucker on siis passiivi mikki vai? On on. Duncanilla Live Wire sarja on aktiivinen. |
Kampuzzjeah! 09.04.2005 16:11:14 | |
---|
osta EMG 81/85,siinä on taatusti hyvä mikki heviin. |
Hohhoijaa 09.04.2005 16:41:09 | |
---|
Kyllä Dimebucker on kaikista kovin raskaaseen musaan!! Montaako kitaraa kera Dimebuckerin olet testannut? |
McNulty 09.04.2005 18:52:18 | |
---|
Montaako kitaraa kera Dimebuckerin olet testannut? täällä on ainakin testattu kahta :) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
kupteri 09.04.2005 21:03:44 | |
---|
Itte voisin suositella myös JB:tä, mutta jos vielä vähän enempi haluaa outputtia niin aika lailla saman luonteen omaa saman valmistajan Custom 5. Kaverilla on tuollainen samanlaisessa kitarassa kuin mulla JB ja muuten ovat hyvin samanlaisia (ainakaan isompaa eroa ei oo korvaan vielä osunut samalla setupilla soittaessa), mutta Custom 5 hönkii jonkin verran enempi. Molemmissa alnico vitoset magneetit. |
...And Justice For All 09.04.2005 23:07:58 | |
---|
täällä on ainakin testattu kahta :) Mäkin oon testannu kahta. Toinen oli strato ja toinen Ibanezin RG. Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |