januszian 09.04.2005 00:46:36 (muokattu 09.04.2005 00:49:14) | |
---|
ENGL rockkaa tykisti. :) Kato vielä huvikses se VHT:n 2/50/2 päättäri. No empä nyt löydä mut jostain jäi sellanen kuva et tossa pysty käyttää molempia kanavia yhellä kaapilla. Mistähän moinen idis jäi kaaliin... "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. |
VIPMetal 09.04.2005 01:22:49 | |
---|
Riittäiskö tommonen Marsun 20/20-pääte live-tilanteeseen? Siis kunnon metallimeininki on kyseessä. Vai loppuuko isommilla areenoilla tehot kesken? Ois vaan niin paljo halvempi kuin 50/50.. vai onko myös paskempi soundi? Ja putkipääte ois hakusessa... |
Jaakko Hyvärinen 09.04.2005 01:33:52 | |
---|
Manuaalithan kaivetaan vasta siinä vaiheessa, kun savu nousee... "Savun hälvettyä tarkastamme kytkennät"...Sano sähköteekkari. Ehä mie kaikkee muistant äet! |
Jormaz 09.04.2005 01:36:51 | |
---|
"Savun hälvettyä tarkastamme kytkennät"...Sano sähköteekkari. ...ja meneekö takuun piikkiin, lisäsi humalainen koneinsinööri. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
Jaakko Hyvärinen 09.04.2005 01:48:16 | |
---|
...ja meneekö takuun piikkiin, lisäsi humalainen koneinsinööri. Hoho...Anteeksi Ovvtoupikki Ehä mie kaikkee muistant äet! |
januszian 09.04.2005 11:28:29 (muokattu 09.04.2005 11:30:30) | |
---|
Riittäiskö tommonen Marsun 20/20-pääte live-tilanteeseen? Siis kunnon metallimeininki on kyseessä. Vai loppuuko isommilla areenoilla tehot kesken? Ois vaan niin paljo halvempi kuin 50/50.. vai onko myös paskempi soundi? Ja putkipääte ois hakusessa... Mun mieleni sai rauhan vasta ku ostin ton ENGL 100W Powerball nupin. Mulla oli tollanen Marsun 20/20 hetken aikaa mutta siitä ku en pystyny käyttää ku toista kanavaa niin ei riittäny bändireeneissä sitten millään. Sen jälkeen mulla oli Mesan 2:50 päättäri mutta jostain syystä tuntu että SEKIN jäi jalkoihin. Tai sit se vaan meni päättäri särölle ihan liian aikasin ku puhaskin kuulosti säröytyneeltä. Toi Powerball sylkee kyllä niin paljon voimaa ku kukaan ikinä tarttee eikä mee särölle ennen ku nupin vääntää ihan reilusti sinne oikeelle puolelle. Oho: vastasimpa ihan johonkin muuhun ku kysymykseen. :) Siis live tilanteessahan volaa on bändillä ihan kirpunvitunverran ettei mikään vuoda mutta jos ei oo monitorointia keikkapaikassa niin sitten on suuri ongelma. Tosin kovat jätkät vetää setin vaikka kuurona. :) Tollasessa 20/20 päättärissä on aina se headroom juttuki mietittävänä... "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. |
Mrezzye 09.04.2005 13:05:51 | |
---|
Sen jälkeen mulla oli Mesan 2:50 päättäri mutta jostain syystä tuntu että SEKIN jäi jalkoihin. Mitenkähän h***tin kovaa te oikein vedätte treeneissä? Toi Powerball sylkee kyllä niin paljon voimaa ku kukaan ikinä tarttee eikä mee särölle ennen ku nupin vääntää ihan reilusti sinne oikeelle puolelle. Eli aina pitää sitten vetää täysillä, jos haluaa putkista jotain irti. Mulla on tosin 100W nuppi, mutta useimmiten on tuntunut, että ihan liikaa melua irtoaa, jos en käytä keinokuormaa. Sen kanssa toki saa volumet pysymään kohtuullisina ja väännettyä sitä rouheutta irti vahvarista. Tollasessa 20/20 päättärissä on aina se headroom juttuki mietittävänä... Headroom? Kyllä 2 x 20 wattia riittää ihan varmasti pikkukeikkakäyttöön ja treeneihin. Jos ei riitä, niin sitten pitää etsiä sitä syytä jostain muualta kuin siitä päättäristä. Ihan ok on tietysti hankkia vaikkapa 100/100 W -päättäri, mutta kyllä siitä menee ominaisuuksia hukkaan, jos volumet ykkösellä sitä joutuu soittamaan. Putkivehkeet kun kuulostaa kuitenkin parhaimmalle, kun niitä kunnolla kyykyttää, siksi ennemmin pienitehoinen kovalla, kuin iso hiljaisella. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
Cornflake 09.04.2005 23:34:19 | |
---|
Mrezzye: Mitenkähän h***tin kovaa te oikein vedätte treeneissä? Molempien herrojen (MrEzzye & Januszian) kanssa samassa bändissä soittaneena veikkaisin että tässä on pohjustavaa laatua olevasta mieltymyserosta kyse. Januszianilla on mun kokemuksien mukaan tärkeää olla tuhti botne ja säröt sieltä gainin puolelta, soundissa on myös enempi efekti-käikälettä (reverb) mukana. Taas MrEzzye tykkää päättärisäröstä ja ei niin tuuttaavasta soundista, keskialue laulaa. Tästähän seuraa se että jälkimmäinen selviää pienemmällä teholla, keskialue ja harmoniset puskee läpi jo pienemmälläkin. Tuhti botne taasen vaatii tehoja. Itse dikkaan huomattavasti enempi MrEzzyeen lähtökohdasta, mutta tämähän on makuasia. Putkivehkeet kun kuulostaa kuitenkin parhaimmalle, kun niitä kunnolla kyykyttää, siksi ennemmin pienitehoinen kovalla, kuin iso hiljaisella. Tasan samoilla linjoilla. |
januszian 11.04.2005 06:56:54 (muokattu 11.04.2005 06:59:17) | |
---|
Toiset tykkää marsuista ja toiset ei... Joo, usko pois. Joko se Mesa oli viallinen tai sitten se oli biasoitu niin "kylmäksi" että se ei kertakaikkiaan puskenut lähellekään 100 wattia. Mutta verrattuna tohon ENGLin 100W nuppiin, ero on kuin mussa ja MrEzzye:ssä... Jos haluat päättäri säröä niin väännä se täysille ja pienennä etusesta sitä volaa. Ja sitä "voimaa" tarvitaan sillon ku saundi on ääritumma kuten mulla. Kyllä mulle riittäs varmaan 20 wattiakin jos vääntäsin presencet ja middlet täysille, mut siinä vaiheessa kaikki koirat kuolis 2 Km säteellä. :) "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. |
Cornflake 11.04.2005 08:00:17 | |
---|
januszian: Jos haluat päättäri säröä niin väännä se täysille ja pienennä etusesta sitä volaa. Niin mutku nyt pitää saada kaikki kerralla! siinä vaiheessa kaikki koirat kuolis 2 Km säteellä. :) Tähänhän sitä juuri pyritään! |