Aihe: ibanez rg 270 dx: mikkien ja tallan vaihto
1 2 3
Velli
07.04.2005 21:17:05 (muokattu 07.04.2005 21:18:13)
Ole hyvä oikaise.

Dimarziota eivät käyttäisi kymmenet huippuartistit jos SD:t olisivat paremmat. Esim. Steve Vai, Joe satriani, Steve Morse, John Petrucci ynnä muut saavat valita soittimeensa ihan mitkä tahansa mikit, mutta pitävät silti Dimarziota parhaana valintana.

Ja kyllähän sen nyt jo korvakin sanoo ettei noita mikkejä verratessa tule mahtavia ahaa-elämyksiä suuntaan eikä toiseen mikin valmistajan suhteen. Niissä on vain pieniä sävyeroja ja toiset tykkäävät enemmän SD:n luomista sävyistä ja toiset Dimarzion. Ei dimarziolla mikään taso ole missään välissä tippunut, se on potaskaa.

En sano että SD:t huonoja olisivat. Mulla on itsellänikin monessa kitarassa SD:t, mutta eivät ne kyllä yhtään Dimarzioita parempia ole. Tosin, jos yleistä käsitystä aletaan miettiä niin luulenpa että Dimarzioita pidetään sinä huippumikkinä ja SD on hyvä kakkonen. Mun mielestä ne on yhtä hyviä.
Spez
08.04.2005 01:09:24 (muokattu 08.04.2005 01:16:40)
Dimarziota eivät käyttäisi kymmenet huippuartistit jos SD:t olisivat paremmat. Esim. Steve Vai, Joe satriani, Steve Morse, John Petrucci ynnä muut saavat valita soittimeensa ihan mitkä tahansa mikit, mutta pitävät silti Dimarziota parhaana valintana.

Tuohan sopisi sellaisenaan DiMarzion mainokseen. Mikkivalmistajien tarjoamat rahat heidän mikkiensä käytöstä eivät varmaan paina artistien sitten vaa'assa laisinkaan?

Edit: Ei se että dimarziot olisivat huonoja, mutta se, että joku huippuartisti niitä käyttää, niin ei se tee yksistään niistä mikeistä hyviä, vaikka yrityksien mainontaosastot näin haluavatkin asiakkaiden luulevan.
"Istun taikka kävelen, perse laskee sävelen" - Basistiystäväni.
McNulty
08.04.2005 01:23:05
Jos se on floikka niin hommaat edge pron tai lo-pro edgen.

Onko niin että Edge ja Lo-Pro Edge / Edge Pro menevät suoraan tuohon RG270DX:n koloseen? Itse ainakin muistelin että omaan RG:hen ei pystynyt lo-pro edgeä vaihtamaan ilman että olisi modannut runkoa. Kannattaa tuokin ottaa huomioon. Kaikki on toki mahdollista mutta kustannukset kasvaa mitä enemmän joudutaan käyttään bodyä jollain soitinrakentajalla tms...

Suosittelen suosiolla parempaa kitaraa... Meinaan äkkiä sen 500e maksaa jostain käytetystä RG6xx tai RG5xx:stä jossa on Edge-talla tai Lo-Pro Edge/Edge Pro... Kun tuo tallan vaihtaminen voi maksaa paljon jos joudutaan bodyä modaileen. Vanhat tapit irti, täytetään ja sitten poraillaan uusia. Jos sanois että hyvä talla maksaa 200e, työt 100e... niin tuo 500e sijoitus hyvään kitaraan ei enää kuulosta niin absurdilta.
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Velli
08.04.2005 09:16:03
Tuohan sopisi sellaisenaan DiMarzion mainokseen. Mikkivalmistajien tarjoamat rahat heidän mikkiensä käytöstä eivät varmaan paina artistien sitten vaa'assa laisinkaan?

Kyllä mä veikkaan että SD maksaa ihan samat rahat artisteilleen mikkiensä käytöstä kuin Dimarziokin. Tällöin kiistan ratkaisee viime kädessä artistin oma mikkimieltymys. Kyllähän se kieltämättä mainokselta kuulosti, mutta samalla tavalla olisin voinut luetella nipun SD:n käyttäjiä ja miten he käyttävät SD:ia nimen omaan sen takia että pitävät SD:n soundista enemmän kuin Dimarzion.
Strutsi
08.04.2005 10:05:57
Suosittelen suosiolla parempaa kitaraa... Meinaan äkkiä sen 500e maksaa jostain käytetystä RG6xx tai RG5xx:stä jossa on Edge-talla tai Lo-Pro Edge/Edge Pro... Kun tuo tallan vaihtaminen voi maksaa paljon jos joudutaan bodyä modaileen. Vanhat tapit irti, täytetään ja sitten poraillaan uusia. Jos sanois että hyvä talla maksaa 200e, työt 100e... niin tuo 500e sijoitus hyvään kitaraan ei enää kuulosta niin absurdilta.

Joo kyllä se olisi parempi uusi keppi hommata ihan kokonaan
"I've gone where the hand of man has never set foot."
Sintti
08.04.2005 13:20:16 (muokattu 08.04.2005 13:28:41)
Mulla on yksi Edge Pro:lla varustettu kitara ja 8 Edge:llä/Lo-Pro Edge:llä varustettua kitaraa + yhdessä on orig. floydi ja sitten on vielä yksi missä on Lo-TRS II-talla.

Lisäksi olen omistanut yhden orig. floydilla varustetun, 7 Edge:llä/Lo-Pro Edge:llä varustettua, yhden Edge Pro:lla varustetun, yhdessä oli Ibanez Pro Rock´R, yhdessä Jackson JT580-LP ja yhdessä Lo-TRS II.

Eli kyllä, kovasti on kokemusta. Ibanez Edge ja Lo-Pro Edge ovat parhaat floyd rose-tyyliset tallat. :D

No näyttäähän tuota kokemusta olevan. :) Mulla ei itellä vaan noista Ibanezin Lo-Pro Edgeistä ole kovin hyviä kokemuksia, useammin kuin kerran kun on kaupassa testaillu niin eivät ole oikeen virettä pitäneet kunnon dive-bombeissa.. Mutta eipä sitä oikeen mikään pidä sitä virettä loputtomiin jos vatkaa oikeen kunnolla. :D Minulle nuo Lo-Pron mataluus aiheutti kans vähän ongelmia, kun normaaliin floikkaan on tottunu. En ikinä oo oikeen tykänny siitä "mataluudesta". Mutta joo mene ja tiedä mikä sitten on se "paras"..

Kyllä mä veikkaan että SD maksaa ihan samat rahat artisteilleen mikkiensä käytöstä kuin Dimarziokin. Tällöin kiistan ratkaisee viime kädessä artistin oma mikkimieltymys. Kyllähän se kieltämättä mainokselta kuulosti, mutta samalla tavalla olisin voinut luetella nipun SD:n käyttäjiä ja miten he käyttävät SD:ia nimen omaan sen takia että pitävät SD:n soundista enemmän kuin Dimarzion.

Miten minusta jotenkin tuntuu että Dimarziota suosivat ihan erilaiset soittajat kuin SD:a. Seymour Duncanista tulee ennemmin mieleen joku blues äijä, kun taas Dimarziota käyttää kaikki "kitarasankarit" / tilumiehet. Molemmat varmasti aivan yhtä hyviä mikkivalmistajia. Eihän niissä mikeissä paljo eroa rakenteellisesti ole (ainakaan teoriassa).

Ja noita Dimarzion mikkejä ei minusta paljo muiden valmistajien kuin Ibanezin kepeissä näy. Mistä johtunee, osaako kukaan sanoa?

Eli minusta Dimarzio --> Tilumiehet lähinnä
Seymour Duncan --> Bluesukot :)

Enpä tiiä liittyykö mitenkää hirveesti itse topicciin...
Don't be stoopid now!
The Heavyreaper
08.04.2005 13:24:35
maksoin tuosta kitarasta 350 e ku ostin sen käytettynä, että tiedoks vaan.
Keppis
08.04.2005 15:10:17
Missäs hintaluokassa nuo hyvät floikat pyörii tollaseen rg270 malliseen kitaraan? Nykynen talla on kai Lo-trs.
Huonomuistisilla on vähemmän stressiä.
Velli
08.04.2005 15:43:35
No näyttäähän tuota kokemusta olevan. :) Mulla ei itellä vaan noista Ibanezin Lo-Pro Edgeistä ole kovin hyviä kokemuksia, useammin kuin kerran kun on kaupassa testaillu niin eivät ole oikeen virettä pitäneet kunnon dive-bombeissa..

Että et olisi vain testaillut Lo-TRS II:ta? Se on myös matalaprofilinen ja huono. Jos ei tyykkää Lo-Pro Edge:n matalasta profiilista, niin silloin Edge on oikea valinta. se on sama talla kuin Lo-Pro mutta korkeammalla, originalin kaltaisella, profiililla.
Velli
08.04.2005 15:54:12
Missäs hintaluokassa nuo hyvät floikat pyörii tollaseen rg270 malliseen kitaraan? Nykynen talla on kai Lo-trs.

Hinnat ovat original:ille, Gotoh:ille ja Schaller:ille n. 200€. Ibanez Edge ja Lo-Pro Edge ovat pari kymppiä halvempia.

Tuossa RG270:ssä on single locking-talla, joka on Lo-TRS II:ta huonompi.
kimurantti1
08.04.2005 18:50:18 (muokattu 08.04.2005 18:58:01)
En kyllä lähtisi vaihtelemaan mitään talloja tai mikrofoneja tuon hintaisiin kitaroihin. Tallan tai mikkien vaihto ei ole ihan halpaa (lue: ei samanlaista kuin kaupasta karkin ostaminen), joten siihen kannattaisi olla hyvä syy. Jos 300 euron kitarassa on huono soundi itsessään, niin ei sitä mikään mikki pelasta. Päinvastoin, paremmat mikit toistavat usein kitaran soundin enemmän sellaisena kuin se on -> soundi ei välttämättä parane ollenkaan.

Floikan vaihto on taas niin kallista puuhaa, että jo kitaraa ostaessa kannattaa kiinnittää huomiota siihen, minkälainen talla siinä on. Ei tallan vaihdossa jälkeenpäin ole mielestäni mitään järkeä kun valinnan varaa nykyään kuitenkin on aika reilusti.

Jos kitara ei pidä virettään niin syy ei aina ole tallassa, eikä floikatkaan ole poikkeus. Niin usein törmää tilanteisiin, että joku haukkuu jonkun floikan ihan pystyy kun se ei pitänyt virettään musaliikkessä. Arvatkaapa onko ne floikat niissä liikkeen seinällä roikkuvisa kitaroissa säädettyy aivan huippuunsa? Kyllä lähes kaikki HYVIN SÄÄDETYT tallat pitävät vireen kuunnonkin renkutuksessa, mukaan lukien tuo Iban Lo Trs II. Ainakin minä olen kolmeen tapaukseen törmännyt ja kaikki toimivat moitteettomasti kun säädöt vain laittoi hyvin kohdalleen.

Enkä puhu aivan maallikkona. Itse olen aikoinaan typeränä tehnyt molemmat mikkien sekä tallan vaihdon Ibanezin 320 sarjalaiseen RG:hen. Kyllähän se soundi nyt hieman parani, ja kai se Lo Pro Edgen tuntuma hieman parempi on kuin Lo TRS II:ssa, tosin en mene enää siitä takuuseen kun ei ole tullut vähään aikaan soiteltua Lo Trs II:n omaavaa kitaraa, mieltymyksethän muuttuvat. Joka tapauksessa olen jälkeen päin kyllä voivotellut kun piti mennä vaihtamaan 500 euron kitaraan saman verran maksavat osat. Miksen vain myynyt vanhaa ja ostanut parempaa tilalle...

maksoin tuosta kitarasta 350 e ku ostin sen käytettynä, että tiedoks vaan.

Valitettavasti täytyy kertoa, että jos tosiaan maksoit Ibanezin rg 270 dx:stä 350e käytettynä sua on kusetettu pahasti.
Metronomi on basistin paras ystävä.
kimurantti1
09.04.2005 09:58:06
Eli minusta Dimarzio --> Tilumiehet lähinnä
Seymour Duncan --> Bluesukot :)

Tätä en kyllä tajua. Kyllä sieltä molemmista leireistä löytyy niitä tilumiehiä siinä missä bluesukkojakin=)
Metronomi on basistin paras ystävä.
The Heavyreaper
09.04.2005 10:41:55
Valitettavasti täytyy kertoa, että jos tosiaan maksoit Ibanezin rg 270 dx:stä 350e käytettynä sua on kusetettu pahasti.

mitenkäs niin?
PoLFus
09.04.2005 10:46:30

Oon nähnyt tota uutena 250 euroon. Ja siinä on paska talla valmiina. Käytettynä torilla oli kaksikin kitaraa lo-pro edge huippu tallalla just 300e.
"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ
The Heavyreaper
09.04.2005 11:07:52
Mitenkäs kun myyjä sano että maksaa uutena pitkälle yli 500e?
Super-Jari
09.04.2005 11:17:48 (muokattu 09.04.2005 11:18:09)
Mitenkäs kun myyjä sano että maksaa uutena pitkälle yli 500e?

Myyjä valehteli. Tai sitten se on itse ostanut sen aiemmin kalliilla.
And there is only one guarantee: none of us will see heaven
The Heavyreaper
09.04.2005 14:04:11
Ostin tuon kokkolan soitinpalvelusta. kyllä se myyjä ainakin vaikutti rehelliseltä. jos joku on käynyt liikkeessä niin vois sanoa onko tuotteet ylihinnoiteltuja tai muuta?
sielunvihollinen
09.04.2005 17:43:16
Nuo halvemmat iba RG:t tais olla aiemmin kalliimpia ja sitten oli erikseen iballa vielä joku halvempi sarja, oisko ollut rx tai sinnepäin, jotka vastaa nykyisiä halvempia rg:tä
The Heavyreaper
10.04.2005 14:15:18
En oo kyllä ihan varma tosta kitaran mallista. eikös tosta rg 270 dx oo jotain eri versioita. niin oon ainakin lukenu.
Tompsi
10.04.2005 14:19:15

Itseasiassa kyllähän kyseiset miehet SD:n (ja kaikkien muidenkin valmistajien) mikkejä käyttävät, mainoksissa sitten vain poseerataan Dimarzion kanssa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)