McNulty 02.04.2005 19:27:25 | |
---|
Omat kitarat. Itseasiassa en kauhean mielelläni soittele muiden kitaroilla, varsinkaan kalliilla sellaisilla. Mitäs jos sieltä tulisi vastaan joku miljuunan euron kitara, jollainen olisi pakko saada? Ja sen jälkeen nuo omat ei tuntuisi enää miltään... Koska olen nyt tyytyväinen, niin miksi hakea onglemia? =) Hehe... mutta pitäähän sullakin olla tavoitteita ja unelmia. Aina (tai ainakin melkein aina) on "varaa" parantaa =) Nykyisiä kolmea (sähkö)kitaraa omistamaani en osaa laittaa mihinkään järjestykseen, kaikille on paikkansa. Jos noista kuitenkin vain yksi pitäisi palavasta talosta pelastaa, niin se olisi tuo mexico squier startocaster. Muut ovat korvattavissa. kitarat on yksilöitä, ei niitä voi korvata :) Voi hankkia "samanlaisen" mutta ei se vain ole se sama... Itselleni ainakin nuo omat vermeet on sellasia ettei uusi LP Custom kuitenkaan ole se sama kun tuo oma 20v vanha kustomi... vaikea selittää ja kai se on alitajunnassakin :) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
k1mm0 02.04.2005 19:31:07 | |
---|
Mitataanko tuota parhautta tuntumalla, ulkonäöllä, hintalapulla vai kenties kaikkien summalla? Parhaiten käteen sopii tuo oma Explorer, sopii muutenkin juuri minun musiikki- ja soittotyyliini just eikä melkein. Hienokin se on. Se on siis paras kitara, jolla olen soittanut. Kallein kokeilemani se ei kuitenkaan ole. Se on kyllä ihan epistä, kun kaveri on ollut paljon enemmän humalassa kuin itse, mutta silti itselle tulee hirveä krapula ja sille kaverille ei ollenkaan.
Tabiteollisuus takoo tasokkaita tabulatuureja |
Ze Kink 02.04.2005 19:44:29 (muokattu 02.04.2005 19:48:58) | |
---|
Sähkökitarat: Tokain Springy Sound Stratocaster (oma, vm.80 japsi) Ibanez Jpmp3 (oma) Tokain joku vähän kalliimpi les paul, vissiin ls-120 Gibson Es-335, saattaa olla vieläkin kitarapajalla Akustiset: Liikasen joku, niille ei liene tiettyjä malleja (oma) Mukaan siis mahtuu sekä kalliita että halpojakin. Akustisista en ole vielä löytänyt lähellekkään yhtä hyvää kuin tuo Liikanen (paitsi toisia Liikasia) |
JuSu 02.04.2005 20:19:08 | |
---|
Hehe... mutta pitäähän sullakin olla tavoitteita ja unelmia. Aina (tai ainakin melkein aina) on "varaa" parantaa =) Tottakai. Tuon hankkimani Arian myötä on PRS -kuume ajoittain nostanut päätään, mutta en kyllä tohdi lähteä noita testailemaan. Ovat meinaan siinä hintaluokassa, johon nippa nappa voisi olla varaa, mutta sitten olisi kyllä monesta muusta asiasta tingittävä. kitarat on yksilöitä, ei niitä voi korvata :) Voi hankkia "samanlaisen" mutta ei se vain ole se sama... No juu, noinhan se on. Tarkennetaan, että noita kahta muuta mallia löytyy kaupan hyllyltä, voisi käydä etsimässä käteen sopivan yksilön. Mutta tuo Squier on kymmenen vuotta käpälään muotoutunut, sitä ei noin vaan korvata. JuSu Minä olen myyrä. |
Kampuzzjeah! 02.04.2005 20:44:44 | |
---|
Tokai LC-80 emg zw. |
Ed_Guy 02.04.2005 20:50:44 | |
---|
Kyllä se on yhen kaverin ibanez rg sarjalainen istui käteen niin hyvin kuin vain voi istua. |
DeWilde 02.04.2005 20:57:24 | |
---|
Joku amerikkalainen Fenderin strato DiMarzion humppareilla. Sopi käteen melkein täydellisesti ja soundi oli upea. Hevi on parhaimmillaankin paskinta. |
Niskamies 02.04.2005 21:40:19 | |
---|
Schecter C-1 Classic. Nytkun sillä on soitellu, eikä ole niin uudelleenkarhea. Kielet juuri vaihdoin, ja muutenkin tein perushuollon. Soi helkutin nätisti. En ole vielä törmännyt yhtä hyvin soivaan sähkikseen. Akustinen sointi on mulle erittäin tärkeä osa kitaraa. En kyllä ole mahdottoman monia kitaroita soittanut. Ei ole ollut tarvetta kun se oma on niin hyvä. Meitsi on meshissä. |
tommiot 02.04.2005 21:44:42 (muokattu 02.04.2005 21:44:57) | |
---|
Tokai LC-80 ja paskin on meidän koulun mexicostrato, joka on säädetty ihan päin vittua. Pastilli? Ostakaa Dungeons & Dragons 3,5 Edition -rulebookit. |
zeme 02.04.2005 21:47:58 | |
---|
paras tuntuma oli kyllä Music Manin John Petrucci singaturessa. Ostaisin heti, muttaku ei oo rahaa, harmi. Eipä tässä voi muuta sanoo. Muita kitaroita, nii yks Tokain telecaster-kopio, mut nyt en satu muistamaan kyseistä mallia. Kiva ohut kaula ja muutenki aivan mahtava. |
fox 02.04.2005 22:19:38 | |
---|
Ei ole vielä tullu sitä parasta vastaan... Toki ei kokemustakaan kovin monesta sadasta ole. Merkkejäkin on vielä testailematta useita. Kaikki on suhteellista. Noista mitä olen soittanut ja/tai korjaillut on siellä ihan kärjessä ehkä muutama, joka on ns. "tehnyt vaikutuksen"... -74 Gibson SG Custom (joka vaikutti myös Fortuneen) -78 Ibanez Artist 2622 EQ Steve Miller ?? Fender Coronado semiakustinen, mallia en tarkemmin tiedä, Antiqua-värinen.. ja hirvittävä joukkio muita ensiluokkasia keppejä... Bassopuolella meidän basistin Gibson RD-77 Artist.. |
Lullervo 02.04.2005 22:29:53 | |
---|
Kyllä se on tuo tänään kotiin tuotu Liikanen. On se vaan ihmeellinen. |
pasi77 02.04.2005 22:54:23 | |
---|
Kaulaltaan voisin sanoo et Ibanez Roadstar II. Eka kitara, saundit on kyllä aika paskat mut kaula on kun mun mul**u :) |
Keke Urlaub 02.04.2005 23:17:05 | |
---|
Eräs erittäin hyvä oli Fender American Standard Deluxe Telecaster, liikkeessä testailin ja totesin varattomuuteni. Kovin kallis peli on. Myös eräs viininpunainen Tokai LC-80 oli aika kivan tuntuinen soitella, vähän niinkuin nykyinen Fernandesini. Se on erittäin hyvä tuntumaltaan, samoin kuin edesmennyt teleni, joka on seuraavana tuon em. deluxen jälkeen... |
mongoloidi 02.04.2005 23:29:31 | |
---|
Kyllä nuo omat on tuntunu parhailta tähän mennessä,ja vaikka kaupassa testailisikin jotain gibson custom leseä,niin ei sekään välttämättä tunnu niin hyvältä,kun on omiin tottunut. www.mikseri.net/szc |
Kimmo72 02.04.2005 23:56:44 | |
---|
Ibanezin JiiPeeÄmmät. Kaula sopii mun käteen kun valettu. Eiliian ohut mikään wizard mallinen tikku. Ja kyllä siinä soundikin on sitä luokkaa, että mun korville se on just eikä melkein. Joskus soittelin kaverin Gibsonin Explorerilla ja hyvä oli tatsi siinäkin. Mutta kun en pidä sen mallisista kitaroista, niin se siitä sitten. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
Öyvind 03.04.2005 00:20:24 | |
---|
oma kitarani. |
trih 03.04.2005 00:45:44 | |
---|
Heh. Omistetut. Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
askomiko 03.04.2005 01:01:18 | |
---|
Kyllä se on tuo Rautian väsäämä hevikeppi. Mutta fiiliksethän vaihtelee toki. |
BeeKoo 03.04.2005 01:10:44 | |
---|
Elikkä mielipiteitä. Brian Mooren MC/1. Kevyt kuin höyhen, saundi erottelevampi kuin millään kepukalla, ulvoo ylärekkarista kuin eläin ja alarekkari on tiukka kuin...no, kyllä te tähän jotain keksitte ja soittotatsi jotain uskomattoman ja mielettömän väliltä. Semmoista mielipidettä tällä kertaa. "Myth: if I practice with a metronome and crank it up a few notches every
day I'll be playing like blazes in a few weeks.
Fact: If this really worked everyone would be doing it." |