Aihe: Les Paulien paino?
1 2 3 4
riffi-rotta
28.03.2005 11:09:18
Ootko ESP:n Eclipsejä koeajanut?

NO empä ole. Niissähän ei taida (ainakaan kaikissa) olla kaarevaa kantta, niin se saattaa auttaa asiaa.
RIP Joey, Johnny ja Dee Dee Ramone, Kurt Cobain, Jimi Hendrix, Hillel Slovak.
Mrezzye
28.03.2005 11:11:21

Ei se paino ole ongelma kunnon hihnalla. Minulla on "kohtuullisen hevi" Amfisoudin Les Paul ja pitkiäkin sessioita olen sillä soitellut ihan kivasti leveällä nahkaremmillä, enkä itsekään ole kuin rapiat 70 kilon tikku-ukko.
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
poppamies
28.03.2005 11:16:38

Mahonkia on monenlaista . Kevyttä ja painavaa. Kaikki LP't on varmasti enemmän tai vähemmän eri painoisia. Painolla ei kuitenkaan välttämättä ole ratkaisevaa merkitystä soundin kannalta. Kevytkin puu saattaa soida pitkään ja hartaasti...
"G-strings are for strippers"
LaXu
28.03.2005 14:39:01
Nuo Japanissa valmistetut LP-kopiot muuten tuppaavat olemaan usein sieltä vähän kevyemmästä päästä, kuitenkin niissäkin siiinä neljän kilon paikkeilla varmasti liikutaan. Tuollainen 4 kg ei kyllä minusta tunnu paljoa missään, puoli kiloa lisää niin sen alkaa jo huomata ja arvostaa hyvää hihnaa.

Mistä tulikin mieleen, että tuntuvat hyvät, leveät ja pehmustetut nahkahihnat olevan jotenkin kortilla. Enimmäkseen näkee kaupoissa niitä pehmustamattomia malleja. Paras tähän asti kokeilemani on tuo Fenderin Delux nahkahihna. Yamahan uusia GSAC ilmataskuhihnoja haluaisin kyllä kovasti testata..ei taida tosin Suomesta vielä löytyä, vai onko joku törmännyt sellaiseen?
McNulty
28.03.2005 14:57:21
Les Paul on kevyt kun hommaa riittävän leveän remmin että paino jakautuu vähän isommalle alueelle olkapäätä. Levy's nahkaremmejä suosittelen... kestää isoisoisältä pojanpojanpojalle. Maksaa toki mutta koskas laatua olisi ilmaiseksi saanut? =)
Itse pidin aikanaan lespaa painavana mötikkänä mutta äkkiä siihen tottui ja IHASTUI. Se että body painuu vähän alas ja kaula nousee ylös onkin loppupeleissä juuri se paras meikäläisen lapaan. Älä siis pelkää painoa vaan otat kaveriksi sellasen 3" leveän remmin niin sillä siitä selviää.
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Joees
28.03.2005 16:31:33
Mä oon ihastunut noihin Minotaur-hihnoihin. Toimii mun mielestä ihan pirun hyvin. Ei paina LP paljoa(tai painaa se samanverran kuin ennenkin mutta ei tunnu siltä). ;)

Ennen mä käytin mahdollisimman halpoja hihnoja, mutta eivät ne kauaa kestäneet hyvässä kuosissa. Ja toisaalta ne oli just semmosia kaposia kangashihnoja. Kun viittii panostaa vähän enemmän fyrkkaa kunnon hihnaan niin se kyllä maksaa itsensä takaisin. Ei niin kauheasti niska/hartia/selkäongelmia, kestää vähintään ydinräjähdyksen.
Groooove is in heart!
Fortune
28.03.2005 17:18:47
Mä oon ihastunut noihin Minotaur-hihnoihin. Toimii mun mielestä ihan pirun hyvin. Ei paina LP paljoa(tai painaa se samanverran kuin ennenkin mutta ei tunnu siltä). ;)

Sama, vähän liikkuvia osia ja ei LP hierrä olkaa.

Kevyet kitarat tuntuvat ihan leluilta, kun tottuu painavampaa, isojen poikien kitaraan. Ei niillä osaa soittaa.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Jouni Antero
28.03.2005 17:21:07
Mä aikoinani tein itse: ostin nahkakaupasta mahd paksua nahkaa ja mittasin reiät Stratolle ja Les Paulille kohdalleen - loput sitten asettuu siihen jonnekin väliin ;) Toimii, eikä ollut hirveän kallistakaan.
tunkki
28.03.2005 17:40:41

Les Paul on kevyt kun hommaa riittävän leveän remmin että paino jakautuu vähän isommalle alueelle olkapäätä. Levy's nahkaremmejä suosittelen... kestää isoisoisältä pojanpojanpojalle. Maksaa toki mutta koskas laatua olisi ilmaiseksi saanut? =)
Itse pidin aikanaan lespaa painavana mötikkänä mutta äkkiä siihen tottui ja IHASTUI. Se että body painuu vähän alas ja kaula nousee ylös onkin loppupeleissä juuri se paras meikäläisen lapaan. Älä siis pelkää painoa vaan otat kaveriksi sellasen 3" leveän remmin niin sillä siitä selviää.

Mistäs saapi Levy´siä Suomesta?
-Strapping young lad-
Roitto
28.03.2005 17:45:28 (muokattu 28.03.2005 17:46:00)

Soitinlaineella turussa on.
Nyt pois maitosi selästä ja juo hevosesi!!
McNulty
28.03.2005 17:52:45 (muokattu 28.03.2005 17:53:09)

DLX Music... EM NORDIC on maahantuoja.
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
toxic
28.03.2005 18:27:18 (muokattu 28.03.2005 18:30:28)
NO empä ole. Niissähän ei taida (ainakaan kaikissa) olla kaarevaa kantta, niin se saattaa auttaa asiaa.

http://www.espguitars.com/guitars_standard.htm

Eikös noissa ole?

Edit:

Kevyet kitarat tuntuvat ihan leluilta, kun tottuu painavampaa, isojen poikien kitaraan. Ei niillä osaa soittaa.

Tuo pitää muuten oikeasti paikkansa. :)
McNulty
28.03.2005 18:32:03
Massa = Voimaa
pira
28.03.2005 19:38:11
Massa = Voimaa

Paino = voima
Ylipaino = ylivoima
Vibrato lähtee syrämmestä.
Keke Urlaub
28.03.2005 19:41:55

7,5 cm leveä nahkahihna eikä les paulin viitisen kiloa tunnu enää missään. Mahtava siinäkin mielessä, että hihna pitää kitaran hyvin luonnollisessa soittoasennossa eikä lipsu mihinkään suuntaan. Tähän vaikuttaa toki myös kitaran tasapainoisuus.
Distortion
28.03.2005 19:46:44
Yleensäkin hommatkaa leveät nahkahihnat soittoon.
Kevyelläkin kitaralla alkaa pitkän ajan soittamisen tuloksella särkeä olkapäätä.
Thomannin hihnat ovat aivan käsittämättömän huonoja, eivät kestä mitään ja kitara meinaa pudota koko ajan.
Musiikkikaupoista löytyy yleensä max. 20€ kunnon leveä nahkahihna.
Allekirjoitus.
McNulty
28.03.2005 19:49:16
...kitara meinaa pudota koko ajan.
Musiikkikaupoista löytyy yleensä max. 20€ kunnon leveä nahkahihna.

Pöh... Siksi on hihnalukot.
Ja toisekseen jotain kunnon nahkaremmiä ei kannata edes haaveilla 20e hintaan. Joku 60e-200e on lähempänä totuutta.
Distortion
28.03.2005 19:54:49
Pöh... Siksi on hihnalukot.
Ja toisekseen jotain kunnon nahkaremmiä ei kannata edes haaveilla 20e hintaan. Joku 60e-200e on lähempänä totuutta.

Mä sain ison leveen nahkahihnan Tammer Piano ja Soittimesta
20€ hintaan.
Allekirjoitus.
Boogeyman57
28.03.2005 20:08:09
Olen tykästynyt Les Paul-kitaroihin, mutta ainut ongelma on niiden paino:( Onko olemassa kevyempiä lespoja? Itse olen kokeillut vain Customia huolellisesti, ja se painaa! Mutta onko jotkut mallit, kuten Studio, Standard kenties kevyempiä?

Se on moron, Les Paul Custom Lite on "kevyt" malli, painaa 3,8kg. Valmistettiin muistaakseni muutamia vuosia -80 luvun
lopussa. Painoa säästettiin ohkasemmalla kopalla.
carlos
28.03.2005 20:53:04
Jos yhtä kitaraa ei jaksa kannatella, niin jo on lihakset huonossa kunnossa. Rupeahan käymään salilla :)
I can't hide but I can run for miles
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)