Mikko Kankaanpää 24.03.2005 10:28:16 | |
---|
Enpä tiedä mutta itse olen ollut tyytyväinen JJ:n putkiin enkä keneltäkään putkien suurkuluttajalta (vaffarirakentajalta, -korjaajalta) ole vielä vastaavaa kuullut. Oma näkemykseni on että JJ:llä oli välillä hiukan ongelmia laadun tasaisuuden kanssa, etenkin ecc83 putkilla. Nyt taas on tullut eriä joissa ei vika yksilöitä ole. Itsekkin olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen JJ:n putkiin... Putkien soundi erot johtuu myös yksilöistä. Putkissa kun toleranssit on todella suuret. Lisäksi vertailussa kannattaa ottaa huomioon putken ikä, speksit kun muuttuu käytännössä koko ajan iän karttuessa. Mikko http://www.uraltone.com |
Jucciz 24.03.2005 19:16:59 | |
---|
Putkien soundi erot johtuu myös yksilöistä. Putkissa kun toleranssit on todella suuret. Lisäksi vertailussa kannattaa ottaa huomioon putken ikä, speksit kun muuttuu käytännössä koko ajan iän karttuessa. Olet oikeassa. Loppupeleissä kaikki vaikuttaa aina kaikkeen ja nuokin putket kuulostavat varmasti muissa vehkeissä jossain määrin erilaisilta. Luulen kuitenkin, että vertailuni antaa edes hieman suuntaa. Luulisi soundierojen olevan kuitenkin pienempiä saman putkimerkin eri yksilöiden välillä kuin kokonaan kahden eri merkkisen putken välillä. Pääsääntöisesti ainakin. Mukavaa, että muitakin kiinnosti tämä aihe. :) |
Mikko Kankaanpää 26.03.2005 16:44:09 | |
---|
Luulen kuitenkin, että vertailuni antaa edes hieman suuntaa. Luulisi soundierojen olevan kuitenkin pienempiä saman putkimerkin eri yksilöiden välillä kuin kokonaan kahden eri merkkisen putken välillä. Pääsääntöisesti ainakin.
Vertailu on tosiaan todella mielenkiintoinen!! Kiitos siitä. Ja olet oikeassa että erimerkkisten putkien välillä on toki enemmän soundieroja kuin saman merkkisten eri yksilöiden välillä. Hyvät pääsiäisen jatkot, Mikko http://www.uraltone.com |
askomiko 26.03.2005 16:54:57 | |
---|
Teeppä testi Orangella ni on vielä parempi. Siis Orangeen putkia vaihtamalla. Tekisin ite jos vielä ois semmone.. :O Englissä en usko oikein herkkien sävyjen muuttumisiin, eh. :) |
Jucciz 26.03.2005 21:39:18 | |
---|
Teeppä testi Orangella ni on vielä parempi. Siis Orangeen putkia vaihtamalla. Tekisin ite jos vielä ois semmone.. :O Englissä en usko oikein herkkien sävyjen muuttumisiin, eh. :) Hyvä idea. Ehkä seuraavan kerran kun on liikaa aikaa... pannaan harkintaan ainakin. :) |
Kassu 26.03.2005 22:06:00 | |
---|
Teeppä testi Orangella ni on vielä parempi. Siis Orangeen putkia vaihtamalla. Tekisin ite jos vielä ois semmone.. :O Englissä en usko oikein herkkien sävyjen muuttumisiin, eh. :) Sitä olis jo mielenkiintoista kuunnella. |
Jucciz 28.03.2006 17:01:47 | |
---|
Sitä olis jo mielenkiintoista kuunnella. Vuoden verran siinä meni, mutta odotus palkittiin. :) |
battery 28.03.2006 17:19:33 | |
---|
sovtekki kuullosti rähmäseltä, mutta muista vaikea sanoa kun ei pääse tuntemaan sormenpäissä sitä kutinaa :) |
jussi1976 07.07.2010 18:06:53 (muokattu 07.07.2010 18:11:13) | |
---|
Pidin itse tosta Mesan putkesta. Sovtek oli kylmä ja persoonaton, JJ liian diskanttinen, Golden Dragon ihan ok, mutta Mesassa oli sellaista räyhäkkyyttä, tummuutta ja rosoisuutta, joka kuulosti mun tarpeisiin sopivalta. Kiitos tästä! Kysymys: Onko tosta tässä testissä käytetystä Mesa STR 12AT - putkesta olemassa sävyltään vastaava, mutta vahvistukseltaan voimakkaampi putki samalta firmalta? Nyt on JVM 410:ssä V1 & V2 paikoilla Tungsol 12AX7, V3:ssa Sovtek 12AX7WA (vaihtoon?) ja alkuperäiset lopuissa kahdessa paikassa. Voisi hyvin vaihtaa V3:een ja V5:een ton Mesan putken ja kokeilla. Kiitän. Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt. |