sähkö 15.03.2005 09:49:40 | |
---|
Pistinpä sitten V30:n tilaukseen, kun en viimeksi ehtinyt ajoissa mukaan :) Jep! Niin tein minäkin ja siksi nostan tämän keskustelun taas vähän ylemmäksi. Tilatkaa nyt niitä elemenntejä että minä saan omani! Se, jonka mielestä Les Paulin soundi ei ole hyvä, on väärässä! |
Fide 15.03.2005 18:51:20 | |
---|
Tasan puolet kimppaan mahtuvista elementeistä olisi nyt tilauksessa. Sopivasti puolessa välissä kuukautta =) Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
rijopu 16.03.2005 22:42:30 | |
---|
Hei villitkää mut tähän juttuun mukaan. Basistina mulla ei ole kauheesti käsitystä fiksusta kirarakaiutinelementistä, mutta jos hyviä suosituksia löytyy perusteluineen, niin lähden mukaan tähän tilaukseen. Eli... Rakentelin itelleni läpirunko-thinline-teletyyppisen kitaran ja haluaisin nikkaroida soittimelle vielä arvoisensa putkivahvistimen ja kaiutinkaapin. Putkivahvistimeksi hankin ja rakentelen varmaan Uraltonen jonkun paketin, mutta kaiutinelementtiä ei vielä ole mielessa. Basistina kriteerini eivät ole kovinkaan suuret mutta kuitenkin seuraavan laiset: - 1 elementti - 4 - 8 ohmia - Pitää soveltua "aistikkaaseen" musiikkiin, eli soul, jazz, funk osastolle. No, se on semmoista suomalaista...
kalamies#14 >-)))> |
askomiko 16.03.2005 22:48:02 | |
---|
Greenbäkillä pärjäät varmaankin. |
kulmahiomakone 17.03.2005 09:21:26 (muokattu 17.03.2005 15:23:13) | |
---|
No täältä voit katsoa Celestionin suositukset: http://professional.celestion.com/guitar/features/tone/index.html Classic Leadia ja g12t-75 suosittelee kones. Alnico Blueta ja Greenbackiäkin... Greenbackissa vaan on mun miälestä se vika, että se "vaatii" suljetun kotelon - avonaisessa kuulostaa (mielestäni) paskalle. Eli jos kombon meinaat kyhätä, niin voi mennä aika hankalaksi. Jos haluaa kulkea etujoukoissa, niin sitten tietysti nuo neodynamium-magneettiset Century -elementit ovat harkinnan arvoisia. Century Vintagessa sanotaan olevan V30:n saundi, vähän miedompana, paremmalla alaäänten toistolla ja pienemmällä honotuksella tosin, ja se painaa alle 2 kiloa (vrt. V30 4,7 kg). Itse en ole päässyt testaamaan, mutta josko parin kuukauden päästä :-) Ja Centuryt kuuleman mukaan valmistetaan Englannissa, jos sillä on jotain merkitystä. |
mikasoi 17.03.2005 15:14:57 | |
---|
Kyllä siihen uraliin käy mulla ainakin ihastuttavan hyvin tuo vintage 30. Siis aivan selkäpiiltä vetää pelkällä piuhalla, uralilla ja siinä perässä se v30. Töistä kertaalleen jo myöhästyin kun ihan pikkutestin otin vielä lähtiessä. Varmasti kylläkin muukin elementti on hyvä, mutta perusvarmana tuota v 30 sta pidän ehdottomasti. Go Billy, Go and drink some jarruneste. |
efunkelist 17.03.2005 21:59:45 | |
---|
Hei villitkää mut tähän juttuun mukaan. ... - Pitää soveltua "aistikkaaseen" musiikkiin, eli soul, jazz, funk osastolle. Mulla on nyt greenback avocombossa kiinni kunnes kotelon saan tehtyä. Olkoonkin että vaihdoin etusen 12ax7 putket 12au7 -tyyppisiin niin soundi on ETENKIN tuohon jazz/funk/soul-hommaan just siinä eikä melkee nyt heti ja kaikki mulla (viimein)! Tosin roisimpaa rocksäröä ei mun vaffarista saa enää ilman polkimien lisäapua ja säröryyditykseen tarttis tuo kajari kyllä saada suljettuun lootaan. Telen ja Uraltonen kaveriksi varmasti toimii V30, jazzimpaan hommaan osaan omalla kokemuksella suositella Greenbäkkiä (nam). Alnico Blueta en ole päässyt testaamaan mutta se voisi olla vielä aistikkaampikin jopa - mutta on sillä hintaakin. |
JoeHans 17.03.2005 22:29:45 | |
---|
Jos Thomannilta tulee rahat palautuksesta ajoissa, niin tilaan melko varmaan 2 kpl Vintage 30 -ämyreitä. Mikä se minimi elementtien määrä muuten nyt sitten oli, että tätä tilausta ylipäätään laitetaan? "Twenty dollars!? But I wanted a peanut!" - Homer J. Simpson |
Fide 18.03.2005 09:18:02 | |
---|
Jos Thomannilta tulee rahat palautuksesta ajoissa, niin tilaan melko varmaan 2 kpl Vintage 30 -ämyreitä. Mikä se minimi elementtien määrä muuten nyt sitten oli, että tätä tilausta ylipäätään laitetaan? Elementtien lukumäärällä ei sinänsä ole minimiä, mutta mitä useampi elementti, sen halvemmat rahtikulut per nenä... 30 elementtiä tekis yksilöhinnaksi jotain 82 - 83 € ja 40 elementillä päästään jo 77 euron korville sillä täydellä 54 elementillä vintage 30 hinta olisi vuodenvaihteen hinnoilla laskennallisesti 73 € Eli minimimäärän päättävät oikeastaan kimppaan lähtevät maksajat. Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
BulletProof 19.03.2005 22:12:55 | |
---|
Elementtien lukumäärällä ei sinänsä ole minimiä, mutta mitä useampi elementti, sen halvemmat rahtikulut per nenä... 30 elementtiä tekis yksilöhinnaksi jotain 82 - 83 € ja 40 elementillä päästään jo 77 euron korville sillä täydellä 54 elementillä vintage 30 hinta olisi vuodenvaihteen hinnoilla laskennallisesti 73 € Eli minimimäärän päättävät oikeastaan kimppaan lähtevät maksajat. 40 varmaan jo riittäis. Miten tuo Suomessa jakelu on järkevintä sitten suorittaa? Lähetätkö jokaiselle erikseen vai olisiko järkeä lähettää yksi paketti, jos on samasta kaupungista monta tilaajaa? |
efunkelist 19.03.2005 22:30:59 | |
---|
No katellaan montako elementtiä saatais kimppaan, eihän tässä kiire ole vai? Mahdollisesti voitais pitää listaa auki vaikka huhtikuunkin? Niin ja meikäläinen jälleen voi toimittaa Kuopioon elementtejä. |
kulmahiomakone 20.03.2005 00:36:47 | |
---|
No katellaan montako elementtiä saatais kimppaan, eihän tässä kiire ole vai? Mahdollisesti voitais pitää listaa auki vaikka huhtikuunkin? Luulen, että monet tekevät kuten minä, eli odottelevat. Viimeksikin kävi aikalailla niin, että alkuun porukkaa ilmoittautui nihkeästi, kunnes yht'äkkiä tilaus oli täynnä ja rannallekin jäi porukkaa. Tai mitä mä näistä tiedän, hyvä kun näppäimistöön osun... Mitä siis yritin sanoa, on se, että tuskin tässä ylimääräsiä ilmoittautumiskuukausia tarvitaan. Mtäi niitä nyt on elementtejä varattuna, 27? (Kaajärven)rannalle jää tälläkin kertaa porukkaa, sano mun sanoneen! Sitten etsitään halkopinojen alta paksumpaa narua. |
Jytäurpo 20.03.2005 03:16:58 (muokattu 20.03.2005 03:18:28) | |
---|
Nyt tarvis 8xG10 VINTAGE 16OHM, paljon maksais?:) Niin ja koska pitäis maksaa jos tilaa? Rock-N-Roll Records Ain't Selling This Year |
efunkelist 20.03.2005 07:55:33 | |
---|
|
Jytäurpo 20.03.2005 13:54:22 | |
---|
Ohhoh sain 8xG10 VINTAGE 16OHM elementin hinnaksi 32€ kappale, aika halpa. Paljos ne kulut oli edellisessä tilauksessa suunnilleen per elementti? Rock-N-Roll Records Ain't Selling This Year |
lukeman 20.03.2005 20:31:05 | |
---|
Nostetaan vähän. Hei porukat, tulkaa mukaan tilaukseen. Saataisiin tuo määrä täyteen. |
Tompsi 20.03.2005 20:39:51 | |
---|
Nostetaan vähän. Hei porukat, tulkaa mukaan tilaukseen. Saataisiin tuo määrä täyteen. Nokuuh, taas jouduin jättäytymään ulos tilauksesta kun liian hätäisesti ollaan tilaamassa. Alunperin suunniteltu touko-kesäkuun aikataulu olisi ehkä onnistunut mutta nyt mennään taas niin kovalla vauhdilla että pakko jättää väliin. |
efunkelist 21.03.2005 19:33:51 | |
---|
Paljos ne kulut oli edellisessä tilauksessa suunnilleen per elementti? Nyt säästän itseäni siltä vaivalta ja sanon että selaa tämä topic läpi. Jos ei löydy niin selaa se edellinen läpi. Ja Tompsi tulee mukaan sitten jos ehtii, eihän se nyt ole sanottua että tämä ihan heti kohta tehdään, vai? Itsekin kyllä MIELUUMMIN tilaisin touko-kesäkuussa paketin kuin hetikohta, mutta on tämä sellainen tilaisuus että jos pitää tilata kohta niin sitten vain priorisoin rahareikäni uuten uuskoon ;) Mitäs mieltä muut? |
Lego 21.03.2005 19:40:11 | |
---|
Mitäs mieltä muut? Tuliko mieleen että joillakin (esim. allekirjoittanut) saattaa olla kaapin tarvetta hyvinkin pian? Jos tätä nyt aletaan venyttämään niin ei kait se auta kuin hypätä kyydistä vaikka miten pahasti sattuisikin:) P = U * I |
efunkelist 22.03.2005 08:26:51 | |
---|
Mitä enemmän jengiä sitä vaikeampi saada kaikkia tyytyväisiksi... Mä mielellään venyttäisin aikataulua mutta voin myös tarvittaessa joustaa toiseenkin suuntaan. Molemmat käy mutta järjestys on tuo :) |