duane 05.03.2005 02:19:52 | |
---|
Ainakin 80-luvulla siellä seinällä roikkui se Järvisen L5S Gibson, joka oli kai ollut alunperin Freen Paul Kossofin. Ainakin legendan mukaan. Kossof oli siitä luopunut, kun ei tykännyt, tai jotain... Eikös toi ole nykyään Andy McCoyn hallussa? Roudarikin on ihminen. |
TXT 05.03.2005 09:29:15 | |
---|
Kerran joskus 80 -luvulla kävi niin että kun olin Ahosella katselemassa kamoja, niin sisään tuli muutama nuori pitkätukka, ja vanha Ahonen siihen heti palvelemaan asiakkaita tyyliin: "Antakaa mulle kaikki rahanne, niin mä sitten annan teille tuolta hyllystä jotain" Aika rok. |
...And Justice For All 05.03.2005 11:08:30 | |
---|
Ahosen musiikissa nyt aina on uus "Albertin kitara" kun joku ostaa vanhan pois. © ...And Justice For All. Kaikki naiset pidätetään, muut saa mennä. |
Pluto 05.03.2005 11:34:35 | |
---|
Kalju, noin 25-35, pitkä ja mies? Janne? Musta se Janne on asiallinen tyyppi. Samaa ei voi sanoa ainoastakaan Tampereen Musiikin myyjästä. Joten en ole käynyt siellä edes katsomassa mitään pariin vuoteen. Ostan nykyään melkeinpä kaiken Soitinkeskuksesta, jotain myös TammerPianosta. Dillon, you son of a bitch! |
fox 05.03.2005 11:41:14 | |
---|
Musta se Janne on asiallinen tyyppi.. On on. Muuhun en sinällää ota (sattuneesta syystä) kantaa... Kas ku vanha korjaus-setä on jäävi kommentoimaan.. :) Ei sitte kukaa kerro mikä on tää "Albertin kitara" ja ku en kerkiä Tampereella itse käymään ny... ?? |
Jamminen 05.03.2005 13:55:06 | |
---|
Joo, eikö kukaan osaa kertoa minkätyyppinen kitara siellä ikkunassa on Albertilla oli jokunen keppi uransa aikana joten epäilen kommenttia - en ole koskaan sen tyyppistä kitaraa Albertilla nähnyt - minä ole Alpulla nähnyt: -Telejä -Stratoja -Firebirdin -Les Paul std, Elite, ja Custom malleja - Gretsch Courty Gentin - Dobron ja Nationalin - ES 355 ja ES 335 kepit - Les Paul juniorin - L 5 S:n - Martinin akustisen Ei ole mikään noista, muistan jokseenkin ulkomuodon. Semmoinen vanhan ruoskan näköinen, ehkä hieman Hagströmin suuntaan. Jos kävelen siitä tänään ohi, niin voin katsoa tarkemmin. Itse etsin n. vuosi sitten käytettyä Gibsonin Les Paulia, ja kävin Ahosessa kysäisemässä: -"Onko teillä paljon liikkunut noita gibsonin les pooleja?" -"ei, tässä vuoden aikana ollaan yksi myyty" -"mihinkähän hintaan se lähti?" -"no neljä ja puoli tonnia saatiin siitä" Maybe nothing matters anyway... |
Meisseli 05.03.2005 16:14:36 | |
---|
TammerPianossa oli mun mielestä näin niinku asiaa sivuten aika hyvä palvelu. Mull' on rytmi veressä, ja housut jalassa!
www.strangefruitband.net |
Exhausted 05.03.2005 17:05:17 | |
---|
kerran menin ahoseen kitarahyllyjen väliin pyörimään ja kiharatukkainen, rillipäinen hevari tuli kysymään että voiks auttaa. sanoin että efektejä tässä etsin. "JAA MITÄ?" tarkensin että efektipedaaleja etsin. "no tuu tänne" hän sanoi, ja meni tiskin taakse, ja alkoi esitellä zoomin 505:sta. Kommentoin siinä että "sanoin kyllä että pedaaleja halusin katsella" "JAA MITÄ" "että pedaaleja katselisin, flangeri tai phaseri olis hakusessa" "Jaa käytät pedaaleja, sillon sä tarviit tämmösen", ja osoitti jotain valmispedalboardia johon saa tarralla pedaalit kiinni, hinta jotain 1500 mk. Tuntui että mitänä kokeilu- tai tutustumismahdollisuutta ei ollut joten poistuin paikalta. Eräällä toisella kerralla etsin virityskoneistoja vanhaan kitaraan. Koska kitaran lapaan poratut reiät olivat erityisen kokoiset otin kitaran kaulan mukaan kauppaan. Myyjä vittuili että "sä tarviit tohon vielä semmosen bodyn". Virityskoneita löytyi, hikinen krapulaiselta näyttänyt kalju äijä kaivoi niistä jostain muovipusseista, mutta eihän ne siihen kaulaan sopineet... |
Jamminen 05.03.2005 17:34:50 | |
---|
Se oli Framus. En löytänyt pikaisesti googlettamalla kuvaa samanlaisesta kitarasta. Siinä oli suorakulmion muotoiset mikit (2 kpl), jonkinlainen sunbursti, ainakin kaksi potikkaa jotka olivat moniasentokytkimiä, sekä aivan käsittämätön liitäntä jollekin IHME piuhalle. Maybe nothing matters anyway... |
Trebla 10.03.2005 14:06:32 (muokattu 10.03.2005 14:11:57) | |
---|
Jep. Framus merkiltään. Oranssi "double cut" mustalla pleksillä. Bodyn muotoilu toi mieleen jotenkin DanElectron kitarat. Lapa tämmöinen "tavallinen" 3L+3R-tyylinen. Lavassa kapea pitkä kolmepalainen timantti. B-kielen virittimestä puuttui nuppi. Framus luki pleksissä, eikä lavassa. Mikkivalinta kiertokytkimellä ja liittimenä 3-napainen DIN. Tämmöiset havainnot meikäläiseltä EDIT:Löytyi kuvakin vastaavasta. (eri värinen kylläkin) http://www.wutzdog-guitars.de/WutzFramus.htmTuo ylimmäinen kitara "1962 Framus Hollywood" "Before you play two notes learn how to play one note - and don't play one note unless you've got a reason to play it." - Mark Hollis (1998) |
fox 10.03.2005 14:50:50 | |
---|
Se oli Framus.. Kiits Jammiselle & Treblalle.. =) Saattohan Albertilla tuollainen olla, kuten monella muullaki suomalaisella.. |
sähkö 10.03.2005 15:08:55 | |
---|
Saattohan Albertilla tuollainen olla, kuten monella muullaki suomalaisella.. En nyt ole 100% varma, mutta muistaakseni olen nähnyt live pätkän Tavastialta jossa Albert olisi vetänyt tuollaisella SunBurstilla. Lyökää jos olen väärässä. Se, jonka mielestä Les Paulin soundi ei ole hyvä, on väärässä! |
methäläene 10.03.2005 15:36:10 | |
---|
..."iki-läikkä"-kiljua.. se oli aina kosteena yhestä kohtaa... |
fox 10.03.2005 15:41:48 | |
---|
Lyökää jos olen väärässä. Miksvarten? =) |
StJerky 10.03.2005 15:43:55 | |
---|
Minusta tosi hyvän näköinen kitara. Harvoin näkee sellaisia erikoisempia muotoja jotka miellyttää silmää. |
McNulty 10.03.2005 15:45:35 | |
---|
nytkö kuuluu kysyä että... "Albert who?" =) Itse en niin jampasta perusta mutta tuo Framus on saman näköinen kuin se luuttu minkä aikanaan mummulan vintiltä raijasin kotiin kunnostettavaksi. Tällä hetkellä kitara on isäukolla jemmassa ja kiinnostaisi tietää onko noilla sen suurempaa arvoa. Ainakin alkuperäiset mikit, talla ja elektroniikka siinä on, ne vaan putsattiin, kielet vaihdettiin ja muistaakseni viritinkoneistot uusittiin. |
fox 10.03.2005 15:55:01 | |
---|
tuo Framus on saman näköinen kuin se luuttu minkä aikanaan mummulan vintiltä raijasin kotiin kunnostettavaksi. Tällä hetkellä kitara on isäukolla jemmassa ja kiinnostaisi tietää onko noilla sen suurempaa arvoa. Ainakin alkuperäiset mikit, talla ja elektroniikka siinä on, ne vaan putsattiin, kielet vaihdettiin ja muistaakseni viritinkoneistot uusittiin. Kattele Eroopan iibeitä ja jotain vastaavia sivustoja, kyllähän niillä alkuperäiskunnossa tahtoo jo jotain arvoakin olla. Aivan varmaan Euroopassa on jokusia Framus-keräilijöitä.. |
methäläene 10.03.2005 16:36:43 | |
---|
nytkö kuuluu kysyä että... "Albert who?" =) Itse en niin jampasta perusta mutta tuo Framus on saman näköinen kuin se luuttu minkä aikanaan mummulan vintiltä raijasin kotiin kunnostettavaksi. Tällä hetkellä kitara on isäukolla jemmassa ja kiinnostaisi tietää onko noilla sen suurempaa arvoa. Ainakin alkuperäiset mikit, talla ja elektroniikka siinä on, ne vaan putsattiin, kielet vaihdettiin ja muistaakseni viritinkoneistot uusittiin.
Mun laittaman linkin takana olevaa myydään samalla sivustolla hintaan 1390.00 Euros. ..."iki-läikkä"-kiljua.. se oli aina kosteena yhestä kohtaa... |
Silvio Dante 10.03.2005 16:49:37 | |
---|
Eikös toi ole nykyään Andy McCoyn hallussa? Ei ole sama kitara. Andy vaan heittää läppää että olisi mutta näin ei ole, Andyn Gibson L5S on eri yksilö. But you've gotta admit, he was one hell of a santa |
burning wee 11.03.2005 00:27:41 | |
---|
Vanha Ahonen keinutteli aina siinä keinutuolissaan ja joi wild indian olutta,meille pojille silloin joskus 80-luvun lopulla 16-v oli palvelu aina kohdillaan,kerran se vei meidät kaljalle siihen viereiseen kuppilaan eikä oltu ees täysikäisiä ja tarjos siinä parit kaljat.MIssä on samanlainen palvelu kysyn vaan?Nykytouhuista en paljon tiedä, kerran kävin tossa taannoin ja vanha keinutuoli siinä vielä oli paikallaaan,tuli aika nostalginen fiilis. Only GIBSON is good enough! |