Aihe: Double Fat Strat, Big Apple, Strat HH jne.
1 2
P2
03.03.2005 13:51:42
Mutta ei kannata unohtaa diMarzioita, esim. Super Distortion tallassa on todella hyvä stratoon, itellä on ollu 2 stratoa missä on ollu toi tallassa ja toimii. Ja diMarzioissa on se hyvä puoli, ettei ole erikseen kaula- ja tallaversioita, vaan pienempi outputtisen mikin voi surutta heittää kaulalle, ainakin Fred ja Norton ovat toimineet ihan hyvin myös kaulalla.
Laatukitaran nauhanpäitä ei tarvitse viilata tehtaalta lähdön jälkeen. Jos pitää, kyseessä ei ole laatukitara. -SoulMan
Kossu
03.03.2005 13:52:18 (muokattu 03.03.2005 13:56:36)
Ite olen kanssa kiinnostunut humppari-stratoista. En ole ikinä kuitenkaan päässyt testaamaan sellaista, missä olisi humppari kaulassakin.

Millainen tuo kaulahumpparin soundi on stratossa? Onko siinä lainkaan samanlaista paksua laulavuutta kuin Lespassa?

Kertokaahan...

Siinä ei ole juuri lainkaan Les Paul sävyä soundi on oikeastaan enemmän Straton tyyllinen mutta tietenkin paksumpi. Se ei ole Gibsonin tapaan laulava, ero johtuu tietenkin kitaran rakenteesta ja puulaaduista.

HH Staro on Soul- ja Blues-miesten kone

Telecaster De Luxehan on itseasiassa rakenteeltaan HH Strato ja sehän on monien funk-miesten suosima, kuten myös HH Thinline, jonka soundi on myös samankaltainen kuin HH Straton.

Mainio mikitys on myös SH eli yksikelainen takana ja humbucker edessä, sehän on Telessä ihan vakio kamaa (Tele Custom ja miljoona Keith Richardisn imitaattoria) mutta toimii hienosti myös Stratossa.

Kukaan ei vaan käytä sitä koska kitarasta tulee niin kirotun ruman ja tasapainottoman näköinen.

Olen eläessäni nähnyt kuvissa yhden sellaisen Straton, se oli Bay City Rollersin kitaristilla !!! Takamikki oli vakio Strato ykskelainen ja keski- sekä etumikit olivat Tele De Luxe humppareita. Lisäksi jossain alitajunnassa minulla on muistikuva että jollain Suomalaisella kitaristilla olisi 70-luvulla ollut Stratossa samanlainen mikitys, kundi oli mahdollisesti loistavan hyvä Kalle Lae.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
Kjukka
03.03.2005 15:31:12

Mainio mikitys on myös SH eli yksikelainen takana ja humbucker edessä, sehän on Telessä ihan vakio kamaa (Tele Custom ja miljoona Keith Richardisn imitaattoria) mutta toimii hienosti myös Stratossa.

Kukaan ei vaan käytä sitä koska kitarasta tulee niin kirotun ruman ja tasapainottoman näköinen.

Mulla on tossa Mosritessa SH-mikitys. Muuten kyllä ihan ok mutta tuon minihumpparin ja ykskelasen outputit on ihan eri maailmoista, ja senpä takia oonkin miettinyt humpparin asentamista tallapaikalle.

http://personal.inet.fi/koti/jkaijanl/mosse.jpg
Kossu
03.03.2005 15:44:37 (muokattu 03.03.2005 15:58:06)
Mulla on tossa Mosritessa SH-mikitys. Muuten kyllä ihan ok mutta tuon minihumpparin ja ykskelasen outputit on ihan eri maailmoista, ja senpä takia oonkin miettinyt humpparin asentamista tallapaikalle.

http://personal.inet.fi/koti/jkaijanl/mosse.jpg

Laita siihen Di Marzio SD1 jonka vastaava nykymalli taitaa olla SDS-1. Kun näin Ramonesit eka kerran (muistaakseni vuonna -77 tai -78) niin Johnyllä oli SD-1 takana ja joskus 90-luvun alussa pääsin näkemään Johnyn kitaran läheltä (tais siis yhden niistä) niin silloin siinä oli joku Seymour Duncanin Hot Rails tyyppinen kaksikelainen kapea Strato-humppari.

Tuohon voimakkuus ongelmaan vaikuttaa tietysti myös se että etumikistä tulee luonnostaan enemmän ääntä.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)