...And Justice For All 05.03.2005 17:55:17 | |
---|
Sanoo poika joka on ihan takuuvarmasti kokeillut kaikkia vaihtoehtoja ja niitä punnitsemalla tullut tuohon päätökseen, just-vitun-joo. No mun mielestä vaan hyvä nuppi pesee täysin vaikka minkä räkkivirityksen. Semmosta tyyppiä ei oo joka olis kaikkia mahdollisia systeemejä testannu, enkä väittäny olevani semmonen. Eli joskus on jopa kannattavaa miettiä ennen kuin suoltaa jotain paskaa ulos suustaan. © ...And Justice For All. Kaikki naiset pidätetään, muut saa mennä. |
otto_t 05.03.2005 18:00:22 (muokattu 05.03.2005 18:01:00) | |
---|
No mun mielestä vaan hyvä nuppi pesee täysin vaikka minkä räkkivirityksen. Sitten varmaan pystyt minullekkin kertomaan että mikä sellainen nuppi olisi? Olen nimittäin jonkinaikaa sellaista etsinyt kun tuo 12U räkki ei ole kaikista mukavimpia roudata. E pur, si muove! - Ei perkele, se on muovia! |
kivelae 05.03.2005 18:03:19 | |
---|
... Eli joskus on jopa kannattavaa miettiä ennen kuin suoltaa jotain paskaa ulos suustaan. indeed... Osta vaan kerralla kunnon nuppi, kuten sanottu, pelleilyt pelleille. wanha |
...And Justice For All 05.03.2005 18:04:31 (muokattu 05.03.2005 18:05:33) | |
---|
Sitten varmaan pystyt minullekkin kertomaan että mikä sellainen nuppi olisi? Olen nimittäin jonkinaikaa sellaista etsinyt kun tuo 12U räkki ei ole kaikista mukavimpia roudata. Sanoppas mikä olis hintakatto, se vois auttaa. Edit: niin ja vähän sitä musatyyliä. © ...And Justice For All. Kaikki naiset pidätetään, muut saa mennä. |
otto_t 05.03.2005 18:07:17 (muokattu 05.03.2005 18:09:40) | |
---|
Sanoppas mikä olis hintakatto, se vois auttaa. Vaikkapa tuollaiset 2500,00EUR. Ja luonnollisesti hyvällä vahvistimellahan pitää pystyä soittamaan kaikkea humpan ja grindcoren väliltä. E pur, si muove! - Ei perkele, se on muovia! |
...And Justice For All 05.03.2005 18:18:06 | |
---|
© ...And Justice For All. Kaikki naiset pidätetään, muut saa mennä. |
otto_t 05.03.2005 18:28:34 | |
---|
E pur, si muove! - Ei perkele, se on muovia! |
Niskamies 05.03.2005 18:35:45 | |
---|
Ja nuo siis ovat sellaisia "hyviä nuppeja jotka pesee täysin vaikka minkä räkkivirityksen?" Mielenkiintoinen näkökulma jos on aidosti sitä mieltä että satawattinen yksikanavainen Marshall voittaa monipuolisuudessaan minkä tahansa räkkisysteemin. Mutta tsekkaappa ENGL:n Screamer tai Powerball, niin saatat ehkä itsekkine siirtyä räkkisysteemistä nuppiin. Meitsi on meshissä. |
otto_t 05.03.2005 18:43:13 (muokattu 05.03.2005 18:46:26) | |
---|
Mielenkiintoinen näkökulma jos on aidosti sitä mieltä että satawattinen yksikanavainen Marshall voittaa monipuolisuudessaan minkä tahansa räkkisysteemin. Mutta tsekkaappa ENGL:n Screamer tai Powerball, niin saatat ehkä itsekkine siirtyä räkkisysteemistä nuppiin. Engleitä ei ole itse tullut paljoa testailtua, mutta monet kerrat olen kyllä keikoilla Englin eri vahvareita kuullut. Pitäisi kai kunnolla nekin läpi käydä. Tuosta nykyisestä paketista en kyllä luultavasti ole luopumassa vähään aikaan, mutta joku nuppi pitäisi vielä lisäksi saada. Helpottaisi sellaisen olemassa oleminen elämää huomattavasti kun on tällähetkellä kaksi bändiä ja treenikämppien välillä matkaa 300 kilometriä. :) Edit/offtopic: Tuossa oli juuri Smak alakerrassa soundcheckkiä vääntämässä ja on saanut kaveri Marsunsa soimaan ihan mallikkaasti. Ei pöllömmän kuuloinen vaikka en hirveä Marshallsoundifani olekkaan. E pur, si muove! - Ei perkele, se on muovia! |
...And Justice For All 05.03.2005 19:15:17 | |
---|
Ja nuo siis ovat sellaisia "hyviä nuppeja jotka pesee täysin vaikka minkä räkkivirityksen?" Mun mielestä noitten soundi on paljon "aidompi" ja parempi verrattuna räkkikasoihin. eikös se oo jokasen oma mielipide mikä on hyvä ja mikä ei? © ...And Justice For All. Kaikki naiset pidätetään, muut saa mennä. |
Lego 05.03.2005 19:33:57 | |
---|
Mun mielestä noitten soundi on paljon "aidompi" ja parempi verrattuna räkkikasoihin. eikös se oo jokasen oma mielipide mikä on hyvä ja mikä ei? Ootko sä ihan oikeasti tuota dual rectoa luukuttanu tai tuota marsua ja analysoinu ja verrannu objektiivisesti erilaisiin räkkilaitoksiin, etkä antanut sen vaikuttaa että m.netin putkipuristit on toitottanut että putket on tr00. Mää taas epäilen ettet oo räkkiä livenä nähnytkään. P = U * I |
Niskamies 05.03.2005 19:36:53 | |
---|
Mun mielestä noitten soundi on paljon "aidompi" ja parempi verrattuna räkkikasoihin. eikös se oo jokasen oma mielipide mikä on hyvä ja mikä ei? Miten niin aidompi? Rectifieriä myydään kanssa räkkimallina, eikö se sitten ole yhtä "aito" kuin nuppimalli? Miten se muuttaa tavaraa aidommaksi tai epäaidommaksi että se on erilaisessa kotelossa? Meitsi on meshissä. |
...And Justice For All 05.03.2005 19:41:43 | |
---|
Ootko sä ihan oikeasti tuota dual rectoa luukuttanu tai tuota marsua ja analysoinu ja verrannu objektiivisesti erilaisiin räkkilaitoksiin, etkä antanut sen vaikuttaa että m.netin putkipuristit on toitottanut että putket on tr00. Mää taas epäilen ettet oo räkkiä livenä nähnytkään. Jos mä en olis räkkiä livenä nähnyt niin siitä en mitään puhuisi. Mua ei oikeen kiinosta sanooko joku m.netissä putkista jotain; Mun tuttu pelaa harrastuksekseen putkivahvareitten kanssa ja siellä on tullu testattua vaikka mitä fender bassmanista mesaan. Aitous nyt oli suluissa, se vaan jotenkin tuntuu "aidommalta" soittaa kunnon nupilla verrattuna räkkilaitteisiin. Soundi on kyllä suunnilleen sama, sitä en kiistä. Eli toi "aitous" on vähän semmonen ulkomuoto/tunneseikka, jos joku ymmärsi. Vaikeeta. © ...And Justice For All. Kaikki naiset pidätetään, muut saa mennä. |
Tami 05.03.2005 19:43:04 | |
---|
Mun mielestä noitten soundi on paljon "aidompi" ja parempi verrattuna räkkikasoihin. eikös se oo jokasen oma mielipide mikä on hyvä ja mikä ei? On on jokaisella on oikeus mielipiteeseensä.... Mä olen monta kertaa miettinyt omaa korvaani ja sitä, että millä pystyn parantamaan "kuuloani". Mä en kuule eroa putkivahvistimen ja trankun välillä, enkä "oikean ja mallintavan enkä räkkipinon ja kombon välillä. Eron huomaan vasta soittaessa ja siinä soittotatsissa jossa on mukana sormet, kitara ja koko signaaliketju. Tavallaan se masentaa kun lukee täällä että räkeissä on vähemmän aito soundi kuin nupeissa. Ja että mallintavat kuulostaa sonnalle verrattuna putkivehkeisiin.... Ja kaiken tämän keskellä mun mielestä Marzi Nyman kuulostaa mahtavalle soittaessa flextone2:n tai vetan läpi. Ja samaten taikakuun kitaristi Komokalliolla on mahtavat soundit sekä lavalla että levyllä, puhumattakaan ultrabra:n soundeista. Ja toisaalta miten surkealle eilisiltaisen orkan soundit kuulosti minun korvaani huolimatta molempien kitaristien dualrect. Mesoista... On tässä taas masentunut olo. Töissä intissä - vikaa vintissä!! |
Niskamies 05.03.2005 20:10:45 | |
---|
Muttakun erillisissä etuasteissa ja päätteissä ei ole oikeastaan muuta eroa nuppeihin kuin kotelo, mikäli itse malli on vastaava. Mä en ymmärrä miten se vaikuttaa tatsiin tai saundiin. Mutta ihan miten vaan... Meitsi on meshissä. |
pekurides 05.03.2005 20:22:29 | |
---|
Räkistä saa kyllä persoonallisemman saundin ku valmiista paketista. Voit käyttää just sitä etusta mistä pidät ja puskee just sen päätteen kautta mikä potkii parhaiten, harvemmin valmiissa nupissa on kummatkin valmiina maailmanparhaita. Ja ei tule heti ihan samaa saundia vastaan. Ja heihei! makuasioitahan nää, ei pitäs kaikkee heti dumata ja kehua vee omia vehkeitä:) .... nii jä en oo ite kokeillu varmaan kunnon trankkua nii... putket tähän mennessä ollu ehdottomasti parhaita, makuasioita. Olishan se pelkkä nuppi kaikkein helpoin kyllä... mutta. 2150:) |
Fortune 06.03.2005 15:46:03 | |
---|
Muttakun erillisissä etuasteissa ja päätteissä ei ole oikeastaan muuta eroa nuppeihin kuin kotelo, mikäli itse malli on vastaava. Mä en ymmärrä miten se vaikuttaa tatsiin tai saundiin. Mutta ihan miten vaan... Siis onhan siinä kyllä kytkentöjenkin tasolla eroa, kun käytetään erillistä etusta ja päätettä, samoin dynamiikan. Mutta kun ei noiden ole tarkoituskaan toisiaan korvata, ne ovat _erilaisia_ vaihtoehtoja _erilaisiin_ tarpeisiin. Ja kun kysyjä haluaa erillisen etuasteen ja päätteen, on knowitall-teineillä turha tulla kertomaan viisauksiaan. "Look behind you, a three-necked guitar!"
Marvel |
Twinkle 06.03.2005 20:14:45 | |
---|
Ja kun kysyjä haluaa erillisen etuasteen ja päätteen, on knowitall-teineillä turha tulla kertomaan viisauksiaan. Aivan, nähtävästi ei ollut fiksua sohaista siihen että ostaako nuppi vai räkki kun se tuntuu olevan näinkin suuri kysymys. Lähinnä olisi kiinnostunut tietämään mitä periaatteessa kannattaisi latoa päällekkäin jos haluaa räkin kasaan ja mitkä toimii yhteen.
|
Fortune 06.03.2005 20:27:29 | |
---|
Aivan, nähtävästi ei ollut fiksua sohaista siihen että ostaako nuppi vai räkki kun se tuntuu olevan näinkin suuri kysymys. Lähinnä olisi kiinnostunut tietämään mitä periaatteessa kannattaisi latoa päällekkäin jos haluaa räkin kasaan ja mitkä toimii yhteen. No, pitänee naputella varoitusta noille asiaankuulumattomille viesteille, niin saadaan tästä vielä ihan asiaa haastava ketju... "Look behind you, a three-necked guitar!"
Marvel |
Tami 06.03.2005 21:35:13 | |
---|
Aivan, nähtävästi ei ollut fiksua sohaista siihen että ostaako nuppi vai räkki kun se tuntuu olevan näinkin suuri kysymys. Lähinnä olisi kiinnostunut tietämään mitä periaatteessa kannattaisi latoa päällekkäin jos haluaa räkin kasaan ja mitkä toimii yhteen. Joo ja tunnetustihan täällä muusikoiden.netissä ainoa oikea mielipide on se oma = muut ei voi olla oikeassa HEH! Mä olen käyttäny jo hetken komboja joiden yhteydessä sitte enemmän tai vähemmän räkkikamaa... Noissa on mun mielestä se etu,että pelkkä kompo on kiva roudata ( heh >30kg) ja sillä pärjää yksinään ja sitte jos keikka vaatii niin sitte räkissä tullee lisää efektiä. Kombon edessä mulla on ollu sitte säropolkimiä tai h&k:n tubeman, tai line6 pod..... Tällä mä haluan sanoa, että ei sitä oikeata vastausta tuohon kamapolitiikkaan ole = kaikki pitää kokeilla ite. Mä olen häikäilemättömästi soittanu vanhalla voxilla jonka edessä on ollu pod2 ja omasta mielestä on toiminut. Kaikki riippuu omasta kädestä, kitarasta jne jne ja toisilla laite toimii mutta toisilla ei... Oma valintani räkki vs. nuppi. vs muut on siis: Putkikombo lisäkaappiliitännällä. Putkikombon edessä on wah + riittävästi säröjä kunkin tarpeen mukaan ja loopissa on gmajor. Tuolla setillä pärjää 90% soitoista. Sitte SPL-kisoissa / stadionilla kombon alle tuupataan riittävä määrä 4x 12" kaappeja. Ja jos merkkejä haetaan niin : engl screamer kombo jonka looppiin gmajor. Wahiksi voxin clyde ja midi ohjaimeksi rolandin fc200 niin kyllähän noilla pitäis lähtä... T: nimim " vaihdetaan orange screameriin" Töissä intissä - vikaa vintissä!! |