Kassu 30.01.2005 15:02:42 | |
---|
Onko turhempaa kuin keskustelu jätkän kielisetistä. Samantyylisen soundin saa yliohjaamalla putkivahvistimen keskiääniä. |
Wekku 30.01.2005 15:42:20 | |
---|
Osoitteests www.slashsworld. com löyty tällanen tieto: Slash's Guitars Slash's main performance guitars are: a '87 Gibson Les Paul Standard with Seymour Duncan Alnico II pro pickups as backup guitar: a '59 Reissue Les Paul built in '92 for open D tuning: a '96 Gibson Les Paul Standard a Slash Signature Custom Shop Les Paul 2 B.C. Rich Mockingbirds ('80 and '96) Guild Crossroads (Godzilla) Slash's Picks Slash uses Dunlop Tortex 1.14mm picks. Strings Ernie Ball .011 - .046 for the acoustic part of the Guild Crossroads: .052, .044, .034, .022, .016 and .012 for Open-D-Tuning: .058, .046, .036, .022, .016 und .013 Amps & Effects Amps: Marshall JCM Slash and Marshall 2555 Silver Jubilee Cabs: Marshall 4x12" JCM Slash Bob Bradshaw Custom Audio Electronics Footswitch BOSS DD-3 Dunlop MXR 10 band EQ Cry Baby Wah-Wah (19") Yamaha SPX-900 dbx 166 Heil Talk Box Wireless System: Nady-950 GT Kannattaa myös käydä kattoon osote www.slashonline.com |
tommiot 30.01.2005 16:02:48 (muokattu 30.01.2005 16:02:56) | |
---|
Amps & Effects ... Käyttää muuten myös Vox AC30 vahvaria puhtaisiin saundeihin. Guitar Legendistä luin. Pastilli? |
overtake 30.01.2005 16:05:36 | |
---|
Strings Ernie Ball .011 - .046 ei kai tuollasta settiä olekaan, ellei sitte välttämättä ole halunnut noin outoa customsettiä. www.stonetabs.tk |
Mrezzye 30.01.2005 16:30:32 | |
---|
Onko turhempaa kuin keskustelu jätkän kielisetistä. Samantyylisen soundin saa yliohjaamalla putkivahvistimen keskiääniä. On turhempaa: Spekulointi siitä, onko järkeä puhua kielisettien paksuudesta. Ei sitä totaalista Slash -soundia tietysti saa aikaan kuin Slash itse, mutta kyllä näistä voi puhua ja osatekijöitä puntaroida. Itsekin olen hakenut hänen soundistaan vähän vaikutteita (kielet ei kuulu niihin) ja sekoittaessani niitä muihin "ideoihin" olen kyllä saanut loistavan soundin, joka ei tosin kuulosta Slashiltä loppujen lopuksi kovinkaan paljoa, vaan minulta. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
Gypsy 30.01.2005 16:36:32 (muokattu 30.01.2005 16:55:11) | |
---|
Luulisinpa, että on just toisinpäin. Gunnarit soitti Eb-vireessä, toisin kuin VR, jolloin loogista on, että Slash on vaihtanut 11-48 setistä ohuempaan siirtyessään standardivireeseen. Ei olis yhtään sen loogisempaa. Setti muuten vaihtu jo ennen Velvet Revolveria. Mulla olis muuten tässä nyt kanssa toi guitar legends missä sanoo kymppejä käyttävänsä. "reprinted from Guitar World, February 1992". Ainakin siltä ajalta (90-luvun alku)muistan Ernie Ballin mainoksia, jossa Slashin kerrottiin käyttäneen nimenomaan 11-48 Nickel Wound Power Slinkyjä Varmaan ykstoista settien myynti ollu heikkoo. (...en muista tarkemmin missä). Samaa mieltä. Onko turhempaa kuin keskustelu jätkän kielisetistä. Sun kannattaa mennä sinne teidän DADAan kirjottaan sitä, mitä se oli, arhementoo? niin ei tarvi katella tämmöstä turhaa keskustelua. Lisäys: Mun mielestä tää ei siks oo kovin turhaa, että niinkun sä, moni muukin kitaristi pullistelee täällä kuinka ohuemmat kielet on hinttarimarjanpoimijoille eikä niistä saa hyviä saundeja ja jotkut pian uskoo. Nyt kuitenkin tuntuu olevan silleen, että juurikin tommosella hinttarimarjanpoimijasetillä on vedetty narulle saundi jota joka toinen skidi haluaa jäljitellä. |
Dr. Muff 30.01.2005 21:04:35 | |
---|
Ainiin ja sitten vielä näille slash absolutisteille: les paulissa pitää olla duncanin alnico 2. Höpsis. Ei niihin kaikkiin kitaroihin ole alnico II pro mikkejä laitettu. Vaihtaisitko itse 50-luvun les pauliin mikit? I Smell Urine // Emman tahdissa sisälle hanuriin |
Explorer 30.01.2005 21:12:12 | |
---|
Höpsis. Ei niihin kaikkiin kitaroihin ole alnico II pro mikkejä laitettu. Vaihtaisitko itse 50-luvun les pauliin mikit? Hieman offtopic, mutta legendaarisen tarinan mukaan Iron Maidenin Dave Murray teki tai teetätti '57 stratoon lisäjyrsintää jotta kitaraan mahtui tallaan humbucker... Ei kaikki kunnioita noita vintage-vehkeitä. Tuosta Slash-soundista: itse olen päässyt melko lähelle sitä SCOM:n alkusoundia mahonkisella kitaralla, jossa kaulamikki päällä ja tone ruuvattu nolliin. Vahvistin saa tietenkin olla jokseenkin marsutyylinen, muttei se kovin tarkkaa ole. This fractal illusion burning away all structure toward the obscene. |
biibob 30.01.2005 22:04:30 | |
---|
Höpsis. Ei niihin kaikkiin kitaroihin ole alnico II pro mikkejä laitettu. Vaihtaisitko itse 50-luvun les pauliin mikit? Joo no siis ei se slash kyllä keikoillakaan mitään 58 luvun les pauleja käytä. Eli kaikkiin uusimpiin kitaroihin se on asentanut ne alnicot. Haastatteluissa hän on sanonut että hän pitää nuo vintage kitarat semmoisinaan, eli niihin ei tee muutoksia. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
Gypsy 30.01.2005 22:49:16 | |
---|
Hieman offtopic, mutta legendaarisen tarinan mukaan Iron Maidenin Dave Murray teki tai teetätti '57 stratoon lisäjyrsintää jotta kitaraan mahtui tallaan humbucker... Ei kaikki kunnioita noita vintage-vehkeitä. Tästä kuitenkin taitaa olla jo aikalailla aikaa, jos samasta kitarasta puhutaan. Oli vähän toinen '57 straton arvo sillon eikä muutenkaan toi vintage-juttu ollu samanlaista kun tänään. Kyllähän noita on modailtu vaikka kuinka. |
Jucciz 30.01.2005 23:03:31 | |
---|
|
Kossu 31.01.2005 10:04:24 (muokattu 31.01.2005 10:04:55) | |
---|
Aikanaan pääsin ihan riittävän lähelle jopa Peavey Classicilla kun edessä oli Ibanez Tube King. http://mp3.jucciz.com/peavey/tubeking_pauli.mp3 Pahoittelen kitaran järkyttävää epävirettä. Toi Tube King on ilmeisesti aivan kirotun hyvä - mistähän sellaisen löyttäisi - täytyykin ruveta katselemaan. Alapäästä puuttuu selkeyttä ja erottelua, mutta silti oikein hyvä särö. En pidä Gunnareista bändinä yhtään, mutta Slashin soundi on loistava ja suuri tekijä soundissa on äijän jumalattoman hyvä tatsi - erittäin hyvä vibra ja plekikäden nyassit ovat hallussa. Slash ei käytä särö pedaaleja, mutta en ole koskaan saanut lähellekän samantyyppistä soundia omista JCM 800:tani ilman Tube Screamereita. Niin ja Marsullahan oli tämä 100 wattinen JCM Slash-model jota kokeilin joskus DLX:ssä - oikein hyvä vahvistin. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
Spez 31.01.2005 10:06:10 | |
---|
Jason Becker. |
Kossu 31.01.2005 10:09:33 | |
---|
Tästä kuitenkin taitaa olla jo aikalailla aikaa, jos samasta kitarasta puhutaan. Oli vähän toinen '57 straton arvo sillon eikä muutenkaan toi vintage-juttu ollu samanlaista kun tänään. Ei niin - se oli vielä vakavampaa - ja kyllä 57-starto oli silloin jo arvossaan, ja miestähän pidettiinkin yleisesti alan lehdissä idioottina ja sivistymättömän öykkärinä. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
Gypsy 31.01.2005 12:04:28 | |
---|
Ei niin - se oli vielä vakavampaa - ja kyllä 57-starto oli silloin jo arvossaan, ja miestähän pidettiinkin yleisesti alan lehdissä idioottina ja sivistymättömän öykkärinä. Mun mielestä se on aika vakavaa, että esim '59 les paulin hinta on tänään reilusti yli 1000% (vai ollaanko jo lähelle 2000%:ssa) kovempi kun 80 luvun puolivälissä. Ja samaten '54 straton arvo on noussu samassa ajassa ainakin sen 500 prossaa. Ja se 80 luvun puoliväli mihin verrataan, oli jo aikaa millon noitten hinnat oli noussu helvetinmoista vauhtia muutaman vuoden. Muistelisin muuten, että mä olen nähny Murraylla sen kitaran humbuckereilla jo ihan 80 luvun alussa (mahollisesti modattu aiemmin), jollon arvo ei ollu sitäkään mitä se oli 80 luvun puolivälissä. Kuinkakohan paljon mies on ite maksanu kepistään. Edelleen, noihin aikoihin on tehty paljon floyd rose ja humbucker modeja, en ymmärrä miks Dave Murrayn modista on tehty "juttu". |
booster 31.01.2005 12:21:45 | |
---|
Kaulamikillä kannattaa lähteä haeskelemaan, ja voi kokeilla vielä rullata tone-potikkaa jonkin verran taaksepäin. Ainakin itsellä joskus toimi. Slash:han otti tuosta introsta legendan mukaan viitisenkymmentä ottoa. |
Putte 31.01.2005 17:46:51 | |
---|
Slash:han otti tuosta introsta legendan mukaan viitisenkymmentä ottoa. Jossain haastattelussa Slash sanoi, kaikki Appetiten biisit on purkitettu yhdellä tai kahdella otolla, niin kuulemma säilyttivät tatsin siihen hommaan.. Hanoi Rocks on myyny 300 miljoonaa albumia Kuubassa"-Andy McCoy |
Kassu 31.01.2005 17:52:55 | |
---|
Slash ei käytä särö pedaaleja, mutta en ole koskaan saanut lähellekän samantyyppistä soundia omista JCM 800:tani ilman Tube Screamereita. Onhan sillä EQ. |
Necromuru 31.01.2005 17:54:57 | |
---|
näille slash absolutisteille: kannattaa ottaa selvää jokaisesta kolhusta jonka slashin Les Paul sai ja tehdä samanlaiset omaan kitaraansa, Älä unohda alennettua kvinttiä ja sen korostamista sointukierron päälle soitetussa soolossa.
-Jucciz |
moottorisaha 31.01.2005 19:09:58 | |
---|
Slash:han otti tuosta introsta legendan mukaan viitisenkymmentä ottoa. Outoa että silti se intro on melko epätarkasti soitettu. :) "Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |