Aihe: Mikä epiphone on kyseessä?
1 2
jami87
03.02.2005 19:29:13 (muokattu 03.02.2005 20:06:39)
Rupes tässä kanssa kiinnostamaan toi oma Epin Lespa. Ostin sen nimittäinen vähän "vahingossa" kun oli suunnitelmissa ostaa Classic mustana, mut niitä ei ollut yhtäkään jälellä. Sain sitten samaan hintaan tän mikä-nyt-onkaan (kiitokset Tampereen Soitinkeskukselle.)

Tässä mitä tiedän kitarasta:
- väri vintage cherry (tosin lähempänä dark tobacco sunburstia, mutta sitä väriä Epillä ei oo)
- alunperin avonaiset humpparit
- Groverin virittimet
- tehty takuulapun mukaan vuonna 2003
- sarjanumero alkaa kirjaimilla DW (eli Kiinassa tehty)
- mikinvalittimen aukosta näkyy sen verran värjäämätöntä puuta, että voin varmaks sanoo, että bodyssä on kahta puuta ja päällä viilu
- bindingit, takalevyt ja mikkien kehykset on kermanväriset

Slashin kitara on muuten samanvärinen, mutta lavassa lukee, notta kipson ja mulla on viilua pinnassa. Eli tämä:
http://www.gibsoncustom.com/flash/s … gnature/heavymetal/slash/Slash.html

Jos joku osais vähän mulle valottaa mikä kumma tää mun kitara on, niin olis ihan kiva ja plussaa saa. Epin voorumeilla ehdottelivat, että tää olis Classic Plus, Classic ja joku vanha Custom, mutta eihän tän kovin vanha pitäis olla. Anyone?

Edit. Korjauksia.
Edit2. Eipä mitään enää. Löysin netistä:
http://www.guitartrader.com/itempg. … 0&curitempos=13&numitems=23
Edit3. Vieläkin korjattavaa. Kansi ei sittenkään ole loimuvaahteraa, vaan luultavasti sitä leppää eli alderia ja sen päällä loimuvaahteraviilu. Paksuus on bodyn paksuimmassa kohdassa (eli tallamikin aukon kohdalla) noin 1/2-1/4 tuumaa. Joskus sahailin sirkkelillä yhen rikkinäisen Epin Lespan palasiks ja siinä puiden paksuudet oli ihan erilaiset. Ota näistä ny selvää...
I'm Rock, but I don't Roll...
kulmahiomakone
04.02.2005 10:15:20
epit tulevat kuulemma n.5 eri tehtaasta ja sitä puuta laitetaan mitä sattuu olemaan sillä hetkellä käsillä.

Eiköhän ne epit tehdä nykyään pääosin yhdessä tehtaassa. Joskus 90-luvulla ehkä viidessä, mutta nyt konsernilla on oma tehdas Kiinassa ja tuotantoa on keskitetty sinne.

ite vaihoin korean mallin hyvin nopsaan heritage malliin(luthmannin skandinaviaa varten tilattu) joka on tehty tsekissä ja eurooppalaisesta mahongista ja kyllä huomaa!!!

Missäs Euroopassa kasvaa mahonkia? Olen - ilmeisesti erheellisesti - käsittänyt, että mahonki vaatii kasvaakseen aikasta trooppiset olosuhteet - sademetsän siis...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)