Aihe: Celestion V30:set saivat väystyä..
1 2
Volle
19.01.2005 15:05:19
Itselläni on tuollaisessa vanhassa Marsun kaapissa 4x G12h100 elementit ja onhan niissä alapäätä aivan järkyttävästi sekä todella railakas yläpää. Ei kuitenkaan sitä Marsulle ominaista *ngggh* middleä joten vaihdan Eminence Governoreihin taikka Private Jackeihin kunhan rahaa riittää.

Mulla on myös 4*G12H-100-varustettu Marsu-kaappi. Ei noissa mun mielestä ihan hirveitä alapäitä ole, mutta ylä-äänet ovat tosiaan kuuluvissa. Mun makuun noi rähisee juuri sopivasti.
Nam.
svilo
19.01.2005 16:42:13 (muokattu 19.01.2005 21:40:00)
Miten mikit? Molemmat kartiot erikseen vai ovarilla?

ei erikseen, mikki about 20cm suunnaten keskelle.

-sv
- when I see a 100 watt amp on the stage of a 150 seat venue, I know
that I am in for trouble ... most of the time -
svilo
19.01.2005 22:26:21
Vielä kun olisi näytteitä siitä, miltä kaappi kuulosti niillä v30:llä, niin olisi helpompi hahmottaa millätavalla se soundi muuttui. Sitä on niin hankala aina sanoin kuvailla.

Joo, olishan se vertailu näin helpompaa, jotain "läjä" klippejä tuolla servulla on....mutta kuitenkin, jonkinmoinen "kovuus" hävisi näiden myötä, päivä päivältä olen vain tyytyväisempi ..... mutta kuinka kuinka kauan, sitähän ei koskaan tiedä ;)
Niskamies
20.01.2005 07:06:34
Joo, olishan se vertailu näin helpompaa, jotain "läjä" klippejä tuolla servulla on....mutta kuitenkin, jonkinmoinen "kovuus" hävisi näiden myötä, päivä päivältä olen vain tyytyväisempi ..... mutta kuinka kuinka kauan, sitähän ei koskaan tiedä ;)

Miksi on Cornford myynnissä? Eikö saundi miellytäkkään tarpeeksi paljon?
Meitsi on meshissä.
svilo
20.01.2005 07:35:37
Miksi on Cornford myynnissä? Eikö saundi miellytäkkään tarpeeksi paljon?

Tiedossa seuraava Cornford :)
Flash
20.01.2005 08:14:28

Onko kukaan kokeillut Tonetubby Hempcone kajareita? Ovat hinnakkaita, mutta myös kovasti kehuttuja...
There Is A Light That Never Goes Out
goose
20.01.2005 12:46:31
Onko kukaan kokeillut Tonetubby Hempcone kajareita? Ovat hinnakkaita, mutta myös kovasti kehuttuja...

Mä testasin customshopissa 2x12 kaappia mainitsemillasi elementeillä. Ei suurta eroa Blue Alnicoihin, hinnallisesti tai soundillisesti. En sitten tiedä voiko noi hamppukuitukalvot pössytellä elinkaarensa lopussa. Eli kierrätettävyys olisi näinollen parempi Hempconeissa.
täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa...
januszian
26.01.2005 23:15:14

Meikäläinen kävi tänään säätämässä ENGL Powerballiani jonka perässä roikkuu Mesa 4x12 ylisuuri kaappi joka sisältää 4 Celestion V30 elementtiä. Mesa tarroilla mutta silti celestion V30. Koska celestion mulle niin sanoi. :)

Saundi tuossa kombinaatiossa oli high gain kanavalla ja suurella volalla vähintäänkin "8 tuuman naula korvaan" tilannetta vastaava.

No, löysinpä sitten keinon jolla rauhoittaa noita V30:siä. Niinkin yksinkertainen kuin PRESENCE namiskan kääntö pienemmälle arvolle. :) Presence säätimessä kun taitaa olla juuri ne taajuudet jotka poraavat tärykalvoon hyvinkin ärsyttävästi. Vähensin presencet noin 3:seen kun ne oli jotain 5-6 aiemmin ni johan loppui korvasärky. VAIKKA OLI TULPAT PÄÄSSÄ! Presence oli erilainen kuin treble ihan korvin kuultavasti. Ainakin tossa Powerballissa.

Ihan näin vaan ku mulle se oli ahaa elämys ni ehkä joku muukin löytää vielä käyttöä V30:sillensä... Saattaa tietty olla että toi Mesan kaappi vaatii pienemmän presencen ku joku muu vastaava.
(älkää parjatko tyhmää...) :)
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)