PIM 12.01.2005 08:34:07 | |
---|
No minua kyllä käy potuttamaan ihan saakelisti noi kaikki variaxit ja mallintavat vahvistimet.. 15 vuotta ni kaikki nauraa noille vehkeille samalla tavalla ku nyt nauretaan kasari sukkahousubändeille. Sanos nyt sitten kaikkitietävänä että mihin kohtaan se kitarateknologian kehityskaari olisi sinun mukaasi pitänyt keskeyttää. Olisiko se pitänyt keskeytää, kun A) siirryttiin suolikielistä muovisiin B) kehitettiin teräskielinen akustinen C) kehitettiin kaarevakantinen orkesterikitara D) kehitettiin kitaramikrofoni ja putkivahvistin E) kehitettiin lankkusähkökitara F) kehitettiin humbuckeri G) kehitetiin transistorivahvistin H) kehitettiin aktiivimikit I) kehitettiin analoginen pytkivahvistinemulaattori (Tech21 SansAmp) J) kehitettiin digitaalinen vahvistinmallintaja (Roland GP-100) K) kehitetiin digitaalinen kitaramallintaja (Roland VG-8) L) pakattiin edellinen itse kitaraan Valitse listalta mielestäsi oikea kohta ja kerro meille tyhmemmille että MIKSI kehitys olisi pitänyt pysäyttää juuri tuohon kohtaan. Autokuume iski, kamat myyntiin. Klikkaa nimimerkkiä ja tsekkaa kuvauksesta mitä on tarjolla. Jos joku tavara kiinnostaa niin tee tarjous tai kysy päivän hintaa. |
Juzzu 12.01.2005 08:58:23 | |
---|
Hyvä PeteH, hieno vastine! Mies juoksee lappiin mutta veuhkuissaan hukkuu tenojokeen |
Tompsi 12.01.2005 11:23:45 | |
---|
Hyvä PeteH, hieno vastine! Pete on meidän sankari. :) |
Robert 12.01.2005 11:35:00 | |
---|
Pete on meidän sankari. :) Muistakaamme häntä plussalla (+) kalamies#4 >-)))> |
Juzzu 12.01.2005 11:37:38 (muokattu 12.01.2005 11:37:54) | |
---|
(+)(+) Miksei vaikka kahdella ;o) Toinen vähän vinossa. Huonosti tehdyt. Mies juoksee lappiin mutta veuhkuissaan hukkuu tenojokeen |
Jackie 12.01.2005 12:04:36 | |
---|
Sanos nyt sitten kaikkitietävänä että mihin kohtaan se kitarateknologian kehityskaari olisi sinun mukaasi pitänyt keskeyttää. Olisiko se pitänyt keskeytää, kun A) siirryttiin suolikielistä muovisiin B) kehitettiin teräskielinen akustinen C) kehitettiin kaarevakantinen orkesterikitara D) kehitettiin kitaramikrofoni ja putkivahvistin E) kehitettiin lankkusähkökitara F) kehitettiin humbuckeri G) kehitetiin transistorivahvistin H) kehitettiin aktiivimikit I) kehitettiin analoginen pytkivahvistinemulaattori (Tech21 SansAmp) J) kehitettiin digitaalinen vahvistinmallintaja (Roland GP-100) K) kehitetiin digitaalinen kitaramallintaja (Roland VG-8) L) pakattiin edellinen itse kitaraan Valitse listalta mielestäsi oikea kohta ja kerro meille tyhmemmille että MIKSI kehitys olisi pitänyt pysäyttää juuri tuohon kohtaan. En minä mikään kaikkitietävä ole. Siinähän kehittyy ja hyvä niin. Minä nyt en vaan tykkää noista digivehkeista niin erikoisemmin. Vittu siks ku mul on parempi saundi!! |
alphamale 12.01.2005 13:09:54 | |
---|
En minä mikään kaikkitietävä ole. Siinähän kehittyy ja hyvä niin. Minä nyt en vaan tykkää noista digivehkeista niin erikoisemmin. No mutta sähän voit sitten soitella niillä analogivehkeillä, non? Lahtelaista, totta kai |
Jackie 12.01.2005 13:25:34 | |
---|
No mutta sähän voit sitten soitella niillä analogivehkeillä, non? Aivan. Vittu siks ku mul on parempi saundi!! |
Roberto 12.01.2005 13:28:38 | |
---|
Sanos nyt sitten kaikkitietävänä että mihin kohtaan se kitarateknologian kehityskaari olisi sinun mukaasi pitänyt keskeyttää. Olisiko se pitänyt keskeytää, kun A) siirryttiin suolikielistä muovisiin B) kehitettiin teräskielinen akustinen C) kehitettiin kaarevakantinen orkesterikitara D) kehitettiin kitaramikrofoni ja putkivahvistin E) kehitettiin lankkusähkökitara F) kehitettiin humbuckeri G) kehitetiin transistorivahvistin H) kehitettiin aktiivimikit I) kehitettiin analoginen pytkivahvistinemulaattori (Tech21 SansAmp) J) kehitettiin digitaalinen vahvistinmallintaja (Roland GP-100) K) kehitetiin digitaalinen kitaramallintaja (Roland VG-8) L) pakattiin edellinen itse kitaraan Valitse listalta mielestäsi oikea kohta ja kerro meille tyhmemmille että MIKSI kehitys olisi pitänyt pysäyttää juuri tuohon kohtaan. Tohon F:n kohdalle olis ollu aika passeli. Sit olis voinu vaikka keksittyä itse soittopuuhaan. |
Juzzu 12.01.2005 14:00:56 | |
---|
... J) kehitettiin digitaalinen vahvistinmallintaja (Roland GP-100) K) kehitetiin digitaalinen kitaramallintaja (Roland VG-8) L) pakattiin edellinen itse kitaraan M) kehitettiin m.net Pelolla odotellen notta mitäs sitten?!?!? :o) Mies juoksee lappiin mutta veuhkuissaan hukkuu tenojokeen |
Kapane 12.01.2005 16:30:11 | |
---|
M) kehitettiin m.net Joku keksi Idolssin |
Plexi 12.01.2005 18:15:04 | |
---|
Kaikki kehitys mikä vie itse soundia (joka merkkaa loppupeleissä eniten) huonompaan suuntaan on kehitystä väärään suuntaan. |
PL 12.01.2005 19:17:14 | |
---|
Livenähän voidaan näitä analogi/digi keskusteluja käydä, mutta kun mennään studioon niin se digi saa vallan ja sitä viimeisenpäälle kuningasanalogiasoundia hämmennetään jos milläkin softamulineksilla ja möyhentimellä kunnes äänite on kaikkien mielestä valmis. Tässä vaiheessa ei digitaalisuutta enää nykyään kyseenalaisteta lainkaan, vaikka ei kait se sen kummempaa prosessointia ole kuin mallintavissa soitinpeleissä, vai kuinka? |
Kassu 12.01.2005 19:20:36 | |
---|
Kyllä tää järkevin digikitaravehje on mitä mulle on tullut vastaan. |
trih 12.01.2005 19:41:22 | |
---|
Livenähän voidaan näitä analogi/digi keskusteluja käydä, mutta kun mennään studioon niin se digi saa vallan ja sitä viimeisenpäälle kuningasanalogiasoundia hämmennetään jos milläkin softamulineksilla ja möyhentimellä kunnes äänite on kaikkien mielestä valmis. Tässä vaiheessa ei digitaalisuutta enää nykyään kyseenalaisteta lainkaan, vaikka ei kait se sen kummempaa prosessointia ole kuin mallintavissa soitinpeleissä, vai kuinka? Livenä onkin sitten sellainen möykkä ettei siitä pysty päättelemään onko ana, digi vai putki. Ainakin popissa ja vahvemmassa. Levyltä niitä putkisoundeja varmaan harvemmin kuulee, popissa ja vahvemmassa. Metallisoundien edelläkävijä J.A. Hetfield teki viimeisellä tuotoksellaan sellaista putkikitarasoundia että ei uskoisi että laitteet ovat niitä kalleimpia. |
PIM 13.01.2005 10:26:55 | |
---|
Kyllä tää järkevin digikitaravehje on mitä mulle on tullut vastaan. Mitäs erityisen järkevää tuossa on? Itse en kyllä keksi yhtäkkiä mitä lisäarvoa tuo digitaalisuus tuohon systeemiin tuo. Autokuume iski, kamat myyntiin. Klikkaa nimimerkkiä ja tsekkaa kuvauksesta mitä on tarjolla. Jos joku tavara kiinnostaa niin tee tarjous tai kysy päivän hintaa. |
carlos 13.01.2005 17:06:19 | |
---|
Pitkän linjan Gibsoni näytti kyntensä. Likaiset ovat. Hyi ja pyh. Onneksi sentään lavassa lukee gibson. Sehän se tärkein juttu on. Standin' with the fury that they had in '66 |
welociraptor 13.01.2005 17:17:16 | |
---|
Kaikki kehitys mikä vie itse soundia (joka merkkaa loppupeleissä eniten) huonompaan suuntaan on kehitystä väärään suuntaan. Jep jep. Onneksi se soundi on absoluuttinen määre eikä esim. mielipidekysymys, joten voidaan Erehtymättömällä Soundi-Mittarilla (ESM) aina mitata, että parantaako laite X soundia vai huonontaako se sitä. |
Xarri 14.01.2005 00:41:49 | |
---|
Heh, tulipa sekin päivä eteen, kun LesPauliin saa laittaa ethernet-kaapelin kiinni: http://www.gibsondigital.com/jackplate.html Ei siinä, 6 kieltä jolla jokaisella on oma soundi ilman häiriöitä naapurikielistä avaa ainakin mielikuvitukselle paljon temmellyskenttää. Olisi kiva kokeilla. Om Namah Shivaya! |
Hanok 14.01.2005 11:38:03 | |
---|
Mitäs erityisen järkevää tuossa on? Itse en kyllä keksi yhtäkkiä mitä lisäarvoa tuo digitaalisuus tuohon systeemiin tuo. Kyllä kai siitä on periaatteessa hyötyä että kitaran signaalin voi jakaa esim. usealle vahvistimelle ilman häiriöitä tai signaalihäviöitä. Muutenkin totuttu piuhan vaikutus soundiin eliminoituu. Siitä minulla ei tosin ole mitään käsitystä minkälaisen perussoundin tuo digitaalivärkki antaa. Tuollahan luki että digitaalilähdön soundiin vaikuttaa ainoastaan volume-potikka, muut säädöt täytyy tehdä muissa laitteissa. Tämä tuntuu melko rajoittavalta ominaisuudelta järjestelmässä, perinteisestihän LP:n potikoilla ja kahdella mikillä on juuri tarkoitus kontrolloida soundia suoraan kitarasta käsin... |