Aihe: Zoom 505 II ja Metallica-
1 2 3 4
kimmokel
25.12.2004 21:41:18

Kannattavaa varmaan nyt soitella noilla kamoilla vaan ja säästellä rahaa johonkin hyvään vahvistimeen. Hyvällä vahvistimella ja mahdollisesti tuo distortion + sen kaverina sekä tuolla Fenderilläsi luulisi jo lähtevän ihan hyvät soundit ja soitettavuuskin taitaa olla tuossa Fenderissä hyvä. Kun on perussoundi haettu niin sitten voi alkaa jotai efektejä ja hilavitkuttimia koittelemaan enemmän.
Hohhoijaa
25.12.2004 21:44:09 (muokattu 25.12.2004 21:47:19)
Ja mikä estää ostamasta emg:n ns.ykskelasta tai hotrailssii..Halvemmaks tulee ku uus skeba.

Joo. Jos ylipäätään skebasta tykkäät ja on hyvä soittaa yms. yms., vaiha pari mikrofonia ja johan rymisöö. Munla on eri tilanne, en tykkää hirmuisesti tästä mun Stratosta (ei ole mikään huippupeli, stratokopio nääs), voisin tietty customoida, mutta mun tapauksessa onkin järkevämpää ostaa oikeasti hyvä keppi.
Eli siis toi sun kitara on varmaan ihan hyvä, mikrofoninvaihto voisi vaikka auttaa asiaa. Jep.

Kohtaan 1: jätä dvd ostamatta ja säästä rahat vahvistimeen

Komp. Kuka tarvii mitään kodin turhia viihde-elektroniikka-stuffia, kitarakamat on paljon tärkeämpiä :)

Tiivistelmä minun ja muiden neuvoista:

Jätä humpuukihommelit ostamatta :)
Säästä hyvään vahvistimeen jossa on hyvät säröt.
Customoi Fenderiäsi hevitarkoituksien suuntaan.

...ja kyllä lähtee.
IMIK #17 | IHKK #17 | Bäy? #2
rainmaker
25.12.2004 21:46:12
Ja mikä estää ostamasta emg:n ns.ykskelasta tai hotrailssii..Halvemmaks tulee ku uus skeba.

kyllä, juuri näin. Itse asensin kent armostrongin hotrailssin tallamikiksi stratoon. 50 euroa maksoi ja irtoaa hevisoundit. Tosin styrkkaripuolenkin pitää olla kunnossa. Siitä 15 watin trankkulootasta ei hirveita übersäröjä saane, vaikka ois mitkä mikit kitarassa kiinni.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
...And Justice For All
25.12.2004 21:56:03
Kuka tarvii mitään kodin turhia viihde-elektroniikka-stuffia, kitarakamat on paljon tärkeämpiä
Jätä humpuukihommelit ostamatta :)

kyllä mun nyt pitää ostaa dvd-soitin. Milläs mä muuten huudatan metallica-dvd:itä huoneessani? :)
No, synttärit on helmikussa joten rahaa saa taas sitten..
Take a look to the sky just before you die, it is the last time you will
stratocaster
25.12.2004 23:30:42
Repesin jo tosta aiheen otsikosta... xD... anteeks :D
R.I.P. Dimebag Darrel (1966-2004)
VÄKIPÄÄ
26.12.2004 00:39:45
Jeps jeps, heität zoomin pusikkoon ja ostat kunnon vahvistimen jossa on kunnon särö! Sillä pääset jo todella pitkälle soittohommissa. Fenderiin ei kannata vahvistin puolella ainakaan rahojaan laittaa jos heviä meinaa soittaa, taitaa olla rokkivahkeitä kaik`tyyni.
Dimebag Darrell in memoriam. "I shake my fists at skies above Mad at God"
Nixzar
26.12.2004 00:51:03
taitaa olla rokkivahkeitä kaik`tyyni.
Hoho!
*IHKK #12*
Hohhoijaa
26.12.2004 11:42:33
Milläs mä muuten huudatan metallica-dvd:itä huoneessani? :)

Nojoo. Tällä kertaa annan anteeksi ;)

Hoho!

Älä siinä hohottele, kerro kantasi siitä, onko Fendereistä hevimetalliin!
PoLFus
26.12.2004 12:10:51

Totta munassa ON.
IRC-lakko-päiväkirja , menestys, vai menetys?
Ziggy Bubba
26.12.2004 12:12:13

Mä oon menossa hakemaan, kunhan kaupat aukee, itelleni tommosta Rolandin Micro-Cubea. Aika isoa soundia noin pieneksi purkiksi.. Eikä ole hinnallakaan pilattu, oisko reilu satanen. Isommilla Cubeilla saattais saada riittävää tehoa jopa bändikämpälle.

En mä tommosta OIKEASTI tarvii, mutta kun pitää törsätä pukilta saadut lahjukset :D

Jaa että DVD soitin. Osta pleikkari, hyvin toimii... hehee.
www.mikseri.net/sigkk Fattest shit on the planet!
...And Justice For All
26.12.2004 13:17:04
Nojoo. Tällä kertaa annan anteeksi ;)

kiitos! kato sain ton live shit:binge & purgen lahjaks ja kyllä olis hienoo kattoo omassa huoneessa ilman valitusta melusta... xD
Take a look to the sky just before you die, it is the last time you will
Nixzar
26.12.2004 13:41:03 (muokattu 26.12.2004 13:41:13)

Tottakai siitä on. Jos ei vahvistimen särö lämmitä niin purnukkaa eteen vain.
*IHKK #12*
Hohhoijaa
26.12.2004 14:14:50 (muokattu 26.12.2004 14:17:16)

Okei, uskotaan, mutta nyt meni tämä keskustelu vähän offariksi. :|
Migo
26.12.2004 14:22:25
Kyllä se Metallica-soundi lähtee aktiivimikeistä ja putkisäröstä. Mistään matolaatikoista ei vastaava soundia kovin helposti saa, valitettavasti.
Toimii myös emg:n hz-4 saa jonkinlaista soundia niistäkin..
Lord of the strings
26.12.2004 14:49:25
Putkimesa täysille ja toinen kitaristi, basisti ja rumpali viereen soittamaan.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| Pastilli?
Krice
26.12.2004 18:24:39 (muokattu 26.12.2004 18:28:14)

Minulla on Zoom 505 behringerin clean-kanavassa, distortion-efekti täysillä ja vahvarissa kaappisimulaatio. Ihan mukava soundi. Tai siis ihan paska, mutta who cares.. Se kaiku tulee varmaan jos se on presettinä päällä, eli ei muuta kuin editoimaan sitä efektiä Zoomista. Ykkösessä on eräänlainen taajuuskorjain jolla voi säätää enemmän diskanttia tai keskaria tai bassoa mukaan. Sitäkin voi kokeilla säätää, se muuttaa ääntä aika tavalla.

E: Soittelen tällaisilla säädöillä tällä hetkellä:

Compressor level 1
Dist: dt (eli sirkkeli-distortion)
Gain 30 (täysillä)
Znr/Amp: 9
EQ: 24 (eli "taajuuskorjain")
Mod: off
Delay/Rev: H1
Level: 27
VÄKIPÄÄ
26.12.2004 18:32:10

Ei ja joo. Pistäppä Straton perään joku Fenkun vahvistin ja saat nähdä unia Metallicasoundista vaikka laittaisit mummosi väliin. Metallicasoundiahan tässä haettiin?
Dimebag Darrell in memoriam. "I shake my fists at skies above Mad at God"
Ziggy Bubba
26.12.2004 20:11:28

Ei ja joo. Pistäppä Straton perään joku Fenkun vahvistin ja saat nähdä unia Metallicasoundista vaikka laittaisit mummosi väliin. Metallicasoundiahan tässä haettiin?

Komppaan. Ainakaan noista Fenkun pienemmistä trankkukomboista en ole hyvää heavysoundia löytänyt. Eli rähinäsäröön kannattais ehkä ajatella jotain muuta. Strato on IMO mainio malli, mutta ei Metallican fiilistelyyn..
www.mikseri.net/sigkk Fattest shit on the planet!
BenGlenton
27.12.2004 19:57:46
Peavey Classic 30 ?
Supreme Court , The Point Reason Kill -EP:ltä ladattavissa kotisivuilla!
Kassu
27.12.2004 20:34:14
Micro cube.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)