Aihe: Joululahjani
1 2
Gypsy
04.12.2004 22:35:41 (muokattu 05.12.2004 00:33:51)
Siinä se ongelma onkin, kun halvemman sortin floikat sattuvat kulumaan niin paljon nopeammin kuin korkeampilaatuiset, jolloin tulee niitä vireongelmia. Tämän takia ei kannata satsata huonoon floikkaan, piste.

Tällä foorumillahan jauhetaan sitä, että halpis floikat ei pidä virettä. Joka tarkottaa sitä, että kun sä ostat kaupasta semmosen ja yrität virittää, niin se ei pysy vireessä. Ja kuluminenhan on ihan eri asia.

Olisko muuten heittää jotain aikaa siihen, että kuinka nopeesti tallan pitää kulua, että se on kakka. Kaikki kun kuluu joskus. Ja eroja kulumisessa uskoisin olevan myös erilaisten halpisten välilläkin.

Paradoksi tulee siinä, kun vähän kokemattomampi hankki halvan floikan omaavan kitaran, joka ei sattuneesta syystä pysykään vireessä, eikä sitten osaa säätää sitä.

Mitä sä nyt puhut? Sä sanot metallien olevan pehmeetä kakkaa mistä tulee sitten vireongelmia ja nyt sä sanot, että sen voi kuitenkin säätää kuntoon? Miten ihmeessä sen voi säätää kuntoon, jos talla on pehmeydestään johtuen kulunu huonoks sieltä missä se lepää bodyssä olevia pultteja vasten?

Kampi itsessään löystyy varmaan jokaisella (mikäli niissä on muoviholkit pitämässä kammen paikallaan), mutta talla löystyy halvoissa kamoissa takuulla nopeammin kuin vaikkapa OFR:ssa tai Ibanezin Edgessä.

Mitä tarkotat "tallan löystymisellä"?

Lisäyksenä sen verran, että miten talla voi löystyä tallassa? Miten talla voi löystyä OFR:ssä tai ibanezin edgessä?

KORJAUS: Siistitäänpä kieltä sitten vähäsen. kolme 128:stä sanasta korjattu.
apuri
04.12.2004 22:39:55
Kampi itsessään löystyy varmaan jokaisella (mikäli niissä on muoviholkit pitämässä kammen paikallaan), mutta talla löystyy halvoissa kamoissa takuulla nopeammin kuin vaikkapa OFR:ssa tai Ibanezin Edgessä.

Floydeissa jossa kampi on holkkikiristeinen on siellä sen "mutterin" sisällä jousenpätkä joka tietty kuluu käytettäessä ja jossain vaiiheessa ei enää sormivoimilla kiristelu riitä. Eli on aivan sama onko kyseessä OFR vai kopio. Uus kampi tilalle vaan ja samalla voi vaihtaa sen holkinkin. Esim. Schallerin floydkampi sopii OFR:n ja Takeuchin matalaprofiiliseen mitä on Iboissa Jacksoneissa LTD:ssä ym.
Pirate
04.12.2004 23:18:37
http://koti.mbnet.fi/vesasy/Kitara/

Tuolla siis nykyinen kitara, riittä kunhan tuon voittaa ;)
Swan
04.12.2004 23:28:07
Olisko muuten heittää jotain aikaa siihen, että kuinka nopeesti tallan pitää kulua, että se on paska. Kaikki kun kuluu joskus. Ja eroja kulumisessa uskoisin olevan myös erilaisten halpisten välilläkin.

Hitto, kun ei haku etsi kolmikirjaimisilla hakusanoilla. Lo-TRS-keskusteluissa näistäkin jutuista on puhuttu.

Mitä sä nyt puhut? Sä sanot metallien olevan pehmeetä paskaa mistä tulee sitten vireongelmia ja nyt sä sanot, että sen voi kuitenkin säätää kuntoon? Miten ihmeessä sen voi säätää kuntoon, jos talla on pehmeydestään johtuen menny vituiks sieltä missä se lepää bodyssä olevia pultteja vasten?

Off-topic, mutta rajoita kielenkäyttöäsi! Harvinaisen epämukavaa lukea kirosanoja täynnä olevaa kirjoitusta varsinkin, kun tietää kirjoittajan olevan aikuinen mies.

On-topic: Puhun nyt taas kerran pahamaineisesta Lo-TRS:stä referenssinä. JOS sen säätää oikeaoppisesti, se pitää vireen "silleen ihan hyvin", mutta ei mitenkään erinomaisesti. Jos jotain muuta olen väittänyt, tätä olen sillä loppujen lopuksi tarkoittanut

Mitä tarkotat "tallan löystymisellä"?

Lisäyksenä sen verran, että miten talla voi löystyä tallassa? Miten talla voi löystyä OFR:ssä tai ibanezin edgessä?

Saattaa muuten olla käännösvirhe tapahtunut minulla tässä kohtaa. Unohda.

Ylipäänsä en käsitä tämän tappelun päämäärää, ja siksi aion lopettaa sen osaltani tähän paikkaan. Kantoja on syntynyt molemmista ääripäistä, ja threadin aloittaja päättäköön vihdoin, mitä rahoillaan tekee. Itse peräännyn joka tapauksessa tässä vaiheessa.
Gypsy
05.12.2004 00:21:06 (muokattu 05.12.2004 04:27:55)
Hitto, kun ei haku etsi kolmikirjaimisilla hakusanoilla. Lo-TRS-keskusteluissa näistäkin jutuista on puhuttu.

Lo-TRS keskusteluista tuskin kannattaa lähtee yleistään yhtään mitään jos yleisesti halvemmista floydeista puhutaan.

On-topic: Puhun nyt taas kerran pahamaineisesta Lo-TRS:stä referenssinä. JOS sen säätää oikeaoppisesti, se pitää vireen "silleen ihan hyvin", mutta ei mitenkään erinomaisesti. Jos jotain muuta olen väittänyt, tätä olen sillä loppujen lopuksi tarkoittanut

Onkohan ylläoleva kuvaus kuluneesta vai ei-kuluneesta tallasta. Lisäys: kuluneestapa tietenkin, niinhän jo sanoit.

Lisäys: Lisään tähän kun en viitti uutta viestiä pistää. Täältä m.netistä voi saada jonkun kokeneemman mukaan kitaraostoksille. Täällä lisää juttua ja lista tyypeistä: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=11&t=35140&o=0&co=0

Ja sitten, että tota alotuksessa ollutta MH-50:tä saa kiinteelläkin tallalla. Varmaan ihan hyvä peli toi skebaristin ehottama Ibanezikin. Yamahan pacificat on kanssa ihan hyviä tohon hintaan niinkun sanottiin. Muistaakseni Pacifica 112 oli tota hintaluokkaa, ja ihan hyvä peli. Kannattaa kuitenkin ite kokeilla ja päättää.
tommi_899
05.12.2004 09:19:55

joku on töhrinyt sen tussilla!
aarre on siellä mistä sen löytää http://www.brokenfuture.tk/ pastilli
Mrezzye
05.12.2004 10:34:21

Jännä homma, miten halpisfloikkien omistajat tässä topikissa todistelevat itselleen, että eivät ole ihan sontaa ostaneet. Kyllä olette. Huomaatte sen ennemmin tai myöhemmin, jos ette lopeta soittamista ennen sitä. Jos ei ole varaa orig. Floyd Roseen tai vastaavaan laadukkaaseen kelluvaan tallaan, niin minäkin suosittelen kiinteää tai Stratotyylistä tallaa. Ja lisäksi suosittelen ensimmäiseksi kitaraksi jotain käytettyä. Tuollakin rahalla saa paljon paremman käytetyn kitaran, kuin uuden, jolloin pärjää huomattavasti pidempään, ennen kuin tarvitsee uuden hankintaan ryhtyä. Nimittäin, hyvin äkkiä sitä huomaa, että maailma on pullollaan ihania kitaroita ja haluaa ne kaikki. Vähänkin laadukkaampi kitara jaksaa tyydyttämään tarpeet sen verran pitkään, että on jo jotain kokemusta kitaroista, ennen kuin sitä toistansa lähtee hankkimaan.
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
J-PPP
05.12.2004 12:28:48

Tuolla siis nykyinen kitara, riittää kunhan tuon voittaa ;)

Mikäs tossa on vikana?

Sulla on siinä hieno ja persoonallisesti customoitu Stratocaster, eihän tuota voita mikään. Edellyttäen että runko soi kunnolla, eli on jotain muuta kuin lastulevyä.

Satulan urat näytti olevan rajun syvät ja kielet on pyöritelty viritintappien ympärille miten sattuu. Molemmat seikat aiheuttavat epävirettä ja ovat helposti korjattavissa. Jos kaipaat rajumpia soundeja niin mikit saa kyllä vaihdettua.
Kimmo72
05.12.2004 13:09:06

Mikäs toi on? Modattu Williams..
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
apuri
05.12.2004 14:15:34
Jännä homma, miten halpisfloikkien omistajat tässä topikissa todistelevat itselleen, että eivät ole ihan sontaa ostaneet. Kyllä olette.

En itse kyllä olisi ihan noin jyrkkä sanoissani...
Ehkä et vaan osaa ;)
Gypsy
05.12.2004 14:20:45 (muokattu 05.12.2004 14:27:05)
Jännä homma, miten halpisfloikkien omistajat tässä topikissa todistelevat itselleen, että eivät ole ihan sontaa ostaneet. Kyllä olette. Huomaatte sen ennemmin tai myöhemmin, jos ette lopeta soittamista ennen sitä.

Mä EN omista yhtä ainoota "halpisfloikkaa" (enkä mitään muutakaan floikkaa) tällä hetkellä, enkä ole omistanu pitkiin aikoihin.

Jos ei ole varaa orig. Floyd Roseen tai vastaavaan laadukkaaseen kelluvaan tallaan, niin minäkin suosittelen kiinteää tai Stratotyylistä tallaa.

Sä et varmaan muuten koskaan ole törmänny heikkolaatuseen kiinteetallasen kitaran kieltenpitimeen, joka on tehty siitä samasta "uudenvuodentinasta" mistä täällä nyt puhutaan Floyd Rose tallojen kohdalla. Semmoseen saattaa helpommin tulla kanssa uria, jotka katkoo kieliä. Vedetäänkö yleistys niistäkin, että halpiskieltenpitimet katkoo kieliä, ei kannata ostaa halpiskiinteetallasta? Ei varmasti vedetä. Eikä semmosetkaan mitään katko, ennenkö niihin on tullu urat.
MrGuitarist
05.12.2004 15:31:12
Minulla on ollut lo-trs:llä varustettu kitara ja myöskin lo-pro edgellä oleva kitara ja en minä ainakaan täysin ymmärrä tätä yleistä trs=huono, lo-pro=paras mielipidettä. Samalla tavalla ne ainakin minulla normaalikäytössä toimivat. Samat vireongelmat molemmissa ja aivan yhtälailla katkoivat kieliä. Toki lo-pron käyttömukavuus on astetta parempi, mutta näkyyhän se toki myös hinnassa.

Ainakaan uusista kitaroista puhuttaessa on mielestäni hieman kummaa vedota metallin pehmeyteen, ainakaan omissa kitaroissani en mitään sellaista havainnut. Vanhemmissa kitaroissa voi hyvinkin tapahtua tuollaista, mutta soittaako kukaan itseänsä kunniottava kitaristi tuollaisilla peleillä ylipäätään pakollisten teinihevivuosien jälkeen? ;) (provo)

Oli miten oli, ikävä ei ole kumpaakaan kitaraa, saati sitten tallaa.
Gypsy
05.12.2004 16:31:18 (muokattu 05.12.2004 16:36:13)
Mä olen nähny tällä foorumilla väitöksen, että mikään muu ei pysy vireessä kun ibanezin tallat, koska niissä on lukittavat ankkuripultit (Ei kaikissa, ja ne voi tosin pistää muillakin talloilla varustettuihin kitaroihin).

Mä olen myös lukenu ketjua, missä ibanezin jemin tallasta oli kulunu just nää "knife edget" jollon tuli vireongelmaa. No, siitä vedettiin semmonen johtopäätös heti perään, että taitaa kaikki ibanezin tallat olla paskoja.

Semmosta FR tallaa ei edes taida olla mitä täällä ei oltais todettu paskaks.
Pirate
05.12.2004 16:49:46
Saan nyt tästä kitarasta sellaisen kuvan että se on susipaska. Mutta voiko tuon hintainen kitara olla noin huono? Ja tuskin se nyt heti ensimmäiseksi alkaa viritystä pettää. Talla tuli siihen sen takia että sellon viritykseen kun olen tottunut niin luulin että se olisi helppoa. Ja sitten kun kokemusta kertyy niin voihan siihen ostaa uuden tallan?
Härski
05.12.2004 17:07:37
Mutta voiko tuon hintainen kitara olla noin huono?

Jos nyt ihan realistisia ollaan, niin eihän toi ole minkään hintainen kitara. MUTTA, jos kerran eka kitara on siis kehissä, niin toihan on hyvä. Varmasti parempi, kuin yksikään Harley Benton tai Williams. Floikan kanssa tulee toimeen, jos on tullakseen, muutkin materiaalit varmasti kelpaa sulle. Ja jos sä pidät tosta kitarasta ja sillä on hyvä soittaa ym. niin muiden mielipiteillä ei ole hevonvitunmerikystä.
MrGuitarist
05.12.2004 17:11:52
Mä olen nähny tällä foorumilla väitöksen, että mikään muu ei pysy vireessä kun ibanezin tallat, koska niissä on lukittavat ankkuripultit.

Mä olen myös lukenu ketjua, missä ibanezin jemin tallasta oli kulunu just nää "knife edget" jollon tuli vireongelmaa. No, siitä vedettiin semmonen johtopäätös heti perään, että taitaa kaikki ibanezin tallat olla paskoja.

Heh, kieltämättä samaa olen ihmetellyt. Aika rankkaa yleistämistä. Jännää että tällaista tapahtuu lähinnä juuri floyd rose tallojen kohdalla. Kieliä katkovasta Schallerin stop-tailista ei kukaan vedä minkäänsortin yleistyksiä.

Omasta mielestäni ero nimenomaan trs:n ja lo pron välillä ole kuitenkaan niin raju, mitä täällä yleisesti väitetään. Kummankaan kanssa ei pääse eroon floikan yleisimmistä ongelmista.
Gypsy
05.12.2004 17:20:53 (muokattu 05.12.2004 17:40:01)
Ja tuskin se nyt heti ensimmäiseksi alkaa viritystä pettää.

Niin no mun kokemuksen mukaan ne mitä mä olen käyttäny, on toiminu ihan hyvin. Kuluminen on sitten eri juttu. Mikään ei ole ikuinen, kaikki kuluu, jotkut ennemmin, jotkut myöhemmin. Jos kuluminen porukkaa täällä huolettaa, niin en mä ymmärrä, miten sitten voidaan joka toisessa ketjussa suositella käytettyä ibanezin RG:tä. Käytetystä kun ei ole mitään tietoo kuinka paljon sitä on käytetty ja kuinka lähellä ollaan kulumisesta aiheutuvia vireongelmia. LISÄYS: Silti käytetyn ostamistakin kannattaa ehkä harkita yhtenä vaihtoehtona niinkun jo sanottiin.

Talla tuli siihen sen takia että sellon viritykseen kun olen tottunut niin luulin että se olisi helppoa.

Mä väitän, että kuka vaan oppii (jos haluaa) yhessä illassa miten Floyd Rosee käytetään ja miten se toimii, varsinkin nykyään kun on netti täys kuvallisia ohjeita, sillon ei ollu kun mä ensimmäiseni hommasin, eikä siinä kuitenkaan ollu mitään vaikeeta. Tosin siinä mä olen samaa mieltä, että jos Floyd Roselle ei ole mitään käyttöö, niin ei semmosella varustettua kitaraa kannata hankkia, tosin tää vaan mun mielipide. Kyllähän se kuitenkin teettää esim kieltenvaihdossa ja virityksessä lisätyötä, ja jos sille ei ole mitään käyttöö kuitenkaan niin...

Ja sitten kun kokemusta kertyy niin voihan siihen ostaa uuden tallan?

Se on totta (LISÄYS: Jos on tarvetta). Tässäkin ketjussa joku oli vaihtanu.
trih
05.12.2004 17:54:13
Vahvistin on kuitenkin puolet asiasta. Kotikäyttöön suosittelen ehdottomasti Rolandin Microcubea, todella hyvät soundit vaikka fyysisesti pienikokoinen ja pieni hinta. Marshallin MG:t on ylihinnoiteltuja ja huonosoundisia. Minun mielipiteeni.
Ze Kink
05.12.2004 19:17:00 (muokattu 05.12.2004 19:17:25)
Kyllä tuo kitara on ihan ok. Talla pitää vireen jos ei mitenkään älyttömästi rupea kikkailemaan. Kaverilla on tuommonen, ollut jo jotain vuoden ja käsittääkseni pysyy vielä ihan vireessä. Kuitenkin ehkä itse ottaisin floikattoman ekaksi, ehkä juuri joku Yamaha pacifica 112 tai Ibanez Rg 321.

Tuollainen vahvistin itselläni oli. Sähkiksen soiton alettua sillä kyllä soitteli mutta sitten myöhemmin siitä ei enää oikein digannut (ymmärsi enemmän ja tajusi että se kuulostaa aika paskalta). Myinpä sen sitten pois ja ostin paremman. Sinuna ostaisin mielummin jonkun cube 15 vaikka, siitä lähtee monipuolisemmat ja paremmat soundit.
Onko shinulla hunajaa?
"Onx reijoteppo gänissä?" -Mä
"Eiku mä olen kosminen vastaanotin." -reijoteppo Bäy? #3 ÖÖÖ
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)