Aihe: Mistä sais 5150:n halvalla? 1 2 | |
---|---|
![]() 01.12.2004 20:34:36 | |
19 vastausta aiheeseen, joista noin neljä käsittelee aihetta :) No jatketaan sitten samalla linjalla. Ihmettelen suuresti miksi ihmeessä mollaatte tuota myyjää? Epäilen suuresti, että jotka suutaan kovinpaan ääneen soittivat eivät ole edes kyseiselle henkilölle ottaneet "asiallista yhteyttä"? Pikaviesti on pikaviesti joka tavoittaa henkilön vain jos kyseinen henkilö kirjautuu sisään muusikoiden nettiin. Joten ei kannata itkeä jos jää vahvistin saamatta kun lähetetään pikaviestiä. Mielestäni ainut "järkevä" yhteydenotto, jos on oikeasti kiinnostunut ostamaan, on puhelinsoitto suoraan kyseiselle henkilölle, piste. Tällöin pääsee suoraan puheyhteyteen kysymään kaiken tarpeellisen tiedon sekä arvioimaan hivenen ostajaa ja hänen motiiveitaan myydä tuote. Jos tuntuu, että hinta, toimitus ja valuutansiirto saadaan sovituksi jo samalla kertaa on kaupat onnistuneet hyvin. Ja mikä aika tässä voitetaan? Asia/kauppa saattaa ratketa jo muutaman minuutin ajassa kuin vertaat siihen kuin lähettelet pikaviestejä "olen kiinnostunut, paljo maksaaa?" Eli, mitä opimme tästä? Emme kait yhtään mitään, mutta kyllästyneenä ns. "huonoon kaupankäyntitaitoon" ja sitten myyjän huonoutta haukkumiseen, päätin itse soittaa kyseiselle henkilölle. Oikein mukava mies, lähetti minulle haluamani kuvat vahvistimesta, ja sovimme hinnan ja kaupat. Nyt on vahvistin tulossa kohti Äänekoskea... Et semmoista täällä... Tämä oli nyt tälläistä turhanpäistä vuodatusta, mutta suotakoon se kurjan keskiviikon piikkiin... :) Ja p.s tätä ei tarvitse kommentoida mitenkään. -Mika- Kadonneen soundin jäljillä.... kyllä se vielä löytyy! | |
![]() 01.12.2004 20:38:20 | |
kyllä toi torilla myytävän 5150 combon omistaja ainakin kuvasta ja myös ilmoituksesta missä haetaan laulajaa, perusteella olisi varmasti 18-22 vuotias, tuskin mamman tai papan rahoilla ostettua kamaa?! no joo turha juttu. -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- | |
![]() 01.12.2004 20:57:00 (muokattu 02.12.2004 10:33:08) | |
Oli kuulemma äiti ollut hieman närkästyneenä Punkille tyyliin: "kun sun nyt tuo Peaveykin piti sitten saada eikä se ollutkaan hyvä..." Ei siinä mitään jos vanhemmat ostavat pojalleen esim. yhden vahvistimen lahjaksi tms, mutta kun pojalle ei 5150 kelpaa, niin ostetaan sitten Powerball... huhhuh... edit:nothing to add Outrider | |
![]() 01.12.2004 21:21:55 (muokattu 01.12.2004 21:30:06) | |
19 vastausta aiheeseen, joista noin neljä käsittelee aihetta Tapana täällä on tämä. Epäilen suuresti, että jotka suutaan kovinpaan ääneen soittivat eivät ole edes kyseiselle henkilölle ottaneet "asiallista yhteyttä"? Pikaviesti on pikaviesti joka tavoittaa henkilön vain jos kyseinen henkilö kirjautuu sisään muusikoiden nettiin. Joten ei kannata itkeä jos jää vahvistin saamatta kun lähetetään pikaviestiä. Mielestäni ainut "järkevä" yhteydenotto, jos on oikeasti kiinnostunut ostamaan, on puhelinsoitto suoraan kyseiselle henkilölle, piste. Tällöin pääsee suoraan puheyhteyteen kysymään kaiken tarpeellisen tiedon sekä arvioimaan hivenen ostajaa ja hänen motiiveitaan myydä tuote. Kirjallinen yhteydenotto on huomattavasti "asiallisempi" kuin suullinen yhteydenotto. Miksi näin? Kirjallinen kaupankäynti on (varsinkin ostajan kannalta) juridisesti turvallisempaa: kaikki tiedot tuotteesta ja ehdot mahdollisesta kaupasta ovat kirjattuna. Kun taas lässytät puhelimitse kauppakumppanin kanssa, mitään ei kirjaudu ylös, eikä mitään jää todisteeksi siitä, mitä on ostettu ja millä ehdoilla. Jos myyjä sitten lähettää sinulle huonokuntoista paskaa uudenkarhean boutiquevermeen sijasta, niillä milläs todistat, että mitä on puhelinkeskustelussa sovittu? Et millään. Piste. Kirjallinen kaupankäynti on ostajaosapuolen halvin mahdollinen vakuutus kaupankäynnin onnistumiseksi. Suuri osa netin osto- ja myyntipalstoista suosittelee kaupoista sopimista sähköpostitse ja esimerkiksi itse jätän väliin kaikki ilmoitukset, joista löytyy teksti "yhteydenotot ainoastaan puhelimitse" tai muuta vastaavaa. Ja p.s tätä ei tarvitse kommentoida mitenkään. Kommentoin kuitenkin, koska katsoin sen tarpeelliseksi. Hyväuskoisia kusetetaan. Älkää olko sellaisia. | |
![]() 01.12.2004 21:53:53 | |
Kirjallinen yhteydenotto on huomattavasti "asiallisempi" kuin suullinen yhteydenotto. Miksi näin? Kirjallinen kaupankäynti on (varsinkin ostajan kannalta) juridisesti turvallisempaa: kaikki tiedot tuotteesta ja ehdot mahdollisesta kaupasta ovat kirjattuna. Kun taas lässytät puhelimitse kauppakumppanin kanssa, mitään ei kirjaudu ylös, eikä mitään jää todisteeksi siitä, mitä on ostettu ja millä ehdoilla. Jos myyjä sitten lähettää sinulle huonokuntoista paskaa uudenkarhean boutiquevermeen sijasta, niillä milläs todistat, että mitä on puhelinkeskustelussa sovittu? Et millään. Piste.> Erittäin asiallinen viesti! Totta! Jollakin on pystyttävä todistamaan puheet, tarvittaessa. Mutta väitän kuitenkin, jos jotain haluaa, ja usein kaupanteossa nopeus on valttia, sanotaan nyt näin, että ensimmäinen yhteydenotto kannattaa tehdä puhelimitse. Tämän jälkeen on hyvä esim. pyytää meilillä tai tekstiviestillä vahvistus kaupanehdoista (tällöin kannattaa vielä varmistaa, kenen puhelin on kyseessä) Mutta oikein hyvä on pyytää todellakin kaupan yksityiskohdat meiliin. Juridisesti valitettavasti tämäkään ei ole täysin aukoton kohta, koska todistusvelvollisesti sinun tulee näyttää, että juuri tämä henkilö on käyttänyt juuri sitä emailia... paska homma kun kaverin emailin salasanankin voi hankkia "helposti"... Mutta varovaisuudesta pitää sanoa vielä yksi henk.koht. tapaus... itse ostin täysin tietämättä varastetun vahvistimen joku aika sitten.... mesa markIIb, tarkkaavaiset tietävätkin mistä on kyse? Mutta onnekseni olin pyytänyt kaupasta vahvistuksen meiliin, joten minulle jäi todistusaineisto kaupasta, jonka jouduin päivämäärineen ja kellonaikoineen kertomaan poliiseille. Mutta tapaus kuitenkin meni näin, että ostin vahvistimen, joka perille saapuessaan ei ollutkaan sitä mitä piti, ja huomasin täällä olevan ilmoituksen varastetusta vastaavasta, soitin omistajalle ja aloimme selvittämään olisiko kyseinen vahvistin hänen alkuperäinen, sitten ei muuta kuin soitimme poliisille ja asia alkoi selviämään. Kävin vielä samana iltana viemässä kyseisen vahvistimen omakustantaisesti ja vapaaehtosesti 200km päähän... omistaja ja poliisi kiittelivät reilusta teosta jne... oikeus voitti tälläkertaa ja vahvistin palasi oikealle omistajalle, itse odottelen milloin saan rahat takaisin, tiedän että saan ne, ajankohtaa vain vielä en kovin tarkkaan... :) *sarkasmia* No nyt tuli taas tilitettyä... eli ystävät hyvät, olkaa varovaisia keiden kanssa käytte kauppaa ja hommatkaa vähintään jonkinlainen "vahvistus" kaupasta, on se sitten tekstiviesti, emaili, kirje, kauppakirja tai joku vastaava. Aina on hyvä myös merkata omista laitteista jonnekin talteen ne sarjanumerot, jotta pystyttte näyttämään toteen, jos käy huonosti, että tämä on ollut minun. Itselleni on kertynyt täällä muutamia todella hyviä ystäviä joiden kanssa vaihdellaan ja myydään tuotteita, tällöin puhutaan ystävien välisestä luottamuksesta... juuri äskettäin eräs ystävä olisi myynyt yli 1000€ vahvistimen mentaliteetilla, että maksat sitten joskus kun kerkeet... Mutta tämä oli taas offtopicin offtopic Kadonneen soundin jäljillä.... kyllä se vielä löytyy! | |
![]() 02.12.2004 00:07:33 | |
19 vastausta aiheeseen, joista noin neljä käsittelee aihetta :) No jatketaan sitten samalla linjalla. Ihmettelen suuresti miksi ihmeessä mollaatte tuota myyjää? Epäilen suuresti, että jotka suutaan kovinpaan ääneen soittivat eivät ole edes kyseiselle henkilölle ottaneet "asiallista yhteyttä"? Pikaviesti on pikaviesti joka tavoittaa henkilön vain jos kyseinen henkilö kirjautuu sisään muusikoiden nettiin. Joten ei kannata itkeä jos jää vahvistin saamatta kun lähetetään pikaviestiä. Mielestäni ainut "järkevä" yhteydenotto, jos on oikeasti kiinnostunut ostamaan, on puhelinsoitto suoraan kyseiselle henkilölle, piste. Tällöin pääsee suoraan puheyhteyteen kysymään kaiken tarpeellisen tiedon sekä arvioimaan hivenen ostajaa ja hänen motiiveitaan myydä tuote. Jos tuntuu, että hinta, toimitus ja valuutansiirto saadaan sovituksi jo samalla kertaa on kaupat onnistuneet hyvin. Ja mikä aika tässä voitetaan? Asia/kauppa saattaa ratketa jo muutaman minuutin ajassa kuin vertaat siihen kuin lähettelet pikaviestejä "olen kiinnostunut, paljo maksaaa?" Eli, mitä opimme tästä? Emme kait yhtään mitään, mutta kyllästyneenä ns. "huonoon kaupankäyntitaitoon" ja sitten myyjän huonoutta haukkumiseen, päätin itse soittaa kyseiselle henkilölle. Oikein mukava mies, lähetti minulle haluamani kuvat vahvistimesta, ja sovimme hinnan ja kaupat. Nyt on vahvistin tulossa kohti Äänekoskea... Et semmoista täällä... Tämä oli nyt tälläistä turhanpäistä vuodatusta, mutta suotakoon se kurjan keskiviikon piikkiin... :) Ja p.s tätä ei tarvitse kommentoida mitenkään. -Mika- Nyt on sen verran kommentoitava, että laitoin tälle tyypille usean pikaviestin, tekstiviestin ja kaupanpäälle soitin useamman kerran. Jos ei nämä kommunikaatiotavat tavoita tai ei kiinnosta vastata niin pitäkööt romunsa. On se kumma kun ei raha kelpaa. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)