Aihe: Miten saa hyvän lead soundin?
1 2
Kitarasankari
30.11.2004 22:14:28 (muokattu 30.11.2004 22:40:43)
Mulla on Marshall JCM2000 DSL50 ja kaappina on Marsun 1936. Kitara on Fender Telecaster American standart. Perus soundi tossa setissä on tosi makee! mut soolosoundiin kaipai in pikkaisen parannusta. Olen käyttänyt myös Bossin DD-3, BD-2 ja CS-3 pedaaleita.

delay toimii vallan mainiosti mausteena liidisoundissa, mutta kehoitan jättämään tuon kompuran pois! bluesdriver ei ole paras mahdollinen sooloboostiksi, mutta helevetin rouhiat komppisoundit siitä saa kaivettua, siihen tarkoitukseen se itselläkin toimii. Hommaapa tube screamer tai bossin sd-1 niin takaanpa että kyllä on yksi jos toinenkin putoo polvilleen kun niillä jyräyttelet menemään. itellä toi sd-1 toimi ainakin hyvin ja luultavasti tube screamer toimisi vielä paremmin..
Jazz is not dead...it just smells funny...
LaXu
30.11.2004 22:23:16
Mulla on Marshall JCM2000 DSL50 ja kaappina on Marsun 1936. Kitara on Fender Telecaster American standart. Perus soundi tossa setissä on tosi makee! mut soolosoundiin kaipai in pikkaisen parannusta. Olen käyttänyt myös Bossin DD-3, BD-2 ja CS-3 pedaaleita.

Minäkin suosittelen kompuran jättämistä pois. Kokeilepa boostata Classic Gain kanavaa BD-2:lla. Itseasiassa voisit kokeilla Classic Gain kanavaa Crunch moodissa (ilman säröpolkusinta), se kun on vähän paksumpi soundiltaan kuin Ultra Gain kanava. Volaa kaakkoon ja gainia sopivasti niin johan pitäisi laulaa.

Jos ei auta, niin voisit ehkä kokeilla vaihtaa kaappisi kaiuttimia, minusta nuo G12T-75:t kuulostavat aina vähän ohuilta..G12H:t voisivat toimia hyvin. Itse ainakin sain 1x12 G12H-100:lla DSL50:n kanssa straton kaulamikillä ihan nättejä soolosoundeja. Tuo kaiuttimien vaihto ei tietysti ihan halpaa ole..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)