Aihe: Gibson faded Les Paul?
1 2 3
Kassu
24.11.2004 10:49:12 (muokattu 24.11.2004 10:49:38)
Tässä nyt uutenavuotena oon menossa rippileirille ja saan synttärilahjarahoja ja rippilahjarahoja ja näin, Les Paul olisi ostoslistalla. Rahaa saan varmaan tonninluokkaa kasaan.

Käytettyä Studiota vai mitä?

En halua tasakantista enkä mitään viilukantista, värimieltymys joko kokonaan musta tai sunburst. Mikkien oltava humbuckereita, ei saippuapaloja.
sterbo
24.11.2004 11:05:28
Käytettyä Studiota vai mitä?

Jos Gibsonin välttämättä haluat. Kannattaa tutkia esim. Tokaitkin, ellet ole "merkkitietoinen". Tonnillaa saa jo loistavan japsi Tokain, jos osaa etsiä.

Edit: IMO Les Paul on ruma ilman reunalistoja.
"Listeners of progressive rock have often got long and filthy hair, old, colorful and shabby clothes."
LesPaul70
24.11.2004 11:10:20
Näinhän tämä Into-Luthmannin matematiikka valitettavasti menee, eli kun muualla dollarin kurssi vain sukeltaa, Luttiksella se vain nousee... plääh.

Fadedin oleellisin ero tuossa tulikin jo esiin, eli kitara on Special, kokomahonkinen ilman vaahtera- tai muutakaan kantta, joten todellakin lähempänä Junioria/SG:tä kuin varsinaisia Les Pauleja.

Studiota etsiville sellainen vinkki, että kesällä näin Keravalla Intro Musicin näyteikkunassa mustan Gibson LP Studion hintalapulla 1195,- ja siellä se oli vieläkin kun Keravalla käväisin pari viikkoa sitten (tosin ilman hintalappua).

Jaa, onhan mulla itselläkin yksi ylimääräinen varakitarana toimiva Gibson LP Studio. Vuosimalli 1995, Alpine White (kermanvärinen tosin tätä nykyä), kullatut metalliosat, ebenholts-otelauta. Keikkailua nähnyt. En ole sitä viitsinyt laittaa myyntipalstalle, koska se sattuu olemaan näitä vähän ohuemmalla vaahterakannella varustettuja malleja ja tuon seurauksen juuri sen ratkaisevan himpun verran Stankkua kevyempi, että pitkien (yli tunnin) settien soittelu ei aiheuta aivan niin pahaa niskasärkyä kuin Stankulla. Mutta jos joku ihan välttämättä haluaa itselleen tuollaisen kitaran, minulle voi laittaa yksityisviestiä...
Oletko orkesterisoittimen soittaja vailla sinfoniaorkesteria (Helsingissä)? Jos olet, laita pikaviesti!
Kassu
24.11.2004 11:21:46
Jos Gibsonin välttämättä haluat. Kannattaa tutkia esim. Tokaitkin, ellet ole "merkkitietoinen". Tonnillaa saa jo loistavan japsi Tokain, jos osaa etsiä.

Edit: IMO Les Paul on ruma ilman reunalistoja.

En välttämättä halua gibsonia, enemmänkin helvetin hyvän kitaran. Mutta viilua en huoli koska toi skeba tulee olemaan mulla lopun elämääni.
-Q-
24.11.2004 12:02:35
Paitsi, että Studio maksaa Suomessa nykyään uutena monessa paikassa 1695 - 1795 e. Studion hinta kun nousi tuossa äskettäin aivan älyttömästi.

No tää oli mulle uutinen. En ole juuri kitaroiden hintoja seurannut, kun en ole mitään hankkimassakaan.
Olihan se Studio pitkään jotenkin "liian" halpa muihin malleihin verrattuna, mutta kyllähän sitä kaipais jotain oikeata perustetta hinnan kaksinkertaistamiseen.

Onhan sitten munkin Studion arvo kaksinkertaistunut, onhan?

"myydään LP Studio, musta. Jonkin verran arpia, mutta soi hyvin. Vanhaan hintaan 1200€" :)
sterbo
24.11.2004 12:02:37 (muokattu 24.11.2004 12:03:43)
En välttämättä halua gibsonia, enemmänkin helvetin hyvän kitaran. Mutta viilua en huoli koska toi skeba tulee olemaan mulla lopun elämääni.

Tällön kannattaa tsekata Japanin Tokait, etenkin Customit. Mitä olen soitellut niin ovat hyviä, niin soitettavuudeltaan ja hintalaatusuhteelta.

http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/lc_80_s.phtml

http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/ls_70.phtml

typotus
"Listeners of progressive rock have often got long and filthy hair, old, colorful and shabby clothes."
Fide
24.11.2004 12:06:02

Tämä on erinomainen kiteytys meikäläisenkin tarpeisiin =)

Tosin Hengen miehenä saattaisin korvata alakerran isännän kortteerin mainitsemisen jollain mielyttävämmällä adjektiivilla... ;-)

Mutta siis joo, skeba humppari talamikillä ja ilman floikkaa loppuelämäksi alta tonnin. Kiitos kyllä.
Isän taskuun, Pojan laskuun :-)>+
Juzzu
24.11.2004 12:10:07 (muokattu 24.11.2004 12:14:24)
Tosin Hengen miehenä saattaisin korvata alakerran isännän kortteerin mainitsemisen jollain mielyttävämmällä adjektiivilla... ;-)

Sähän voisit teettä sellaisen LP:n jossa ois tuo salakka vaikka otelautamerkkinä!

Jos kantti kestää ostaa kitara kokeilematta, niin Saksien mailta löytyypi halvempaa tavaraa kuin pohjolasta. Välillä menee tavaraa myös hyvinkin halavalla.

http://search.ebay.de/gibson-les-paul_W0QQsokeywordredirectZ0

Esim. tästä vaikka studio edukkaasti: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll … =46648&item=3763241766&rd=1

Tai tästä wanhan liiton classic 1-palarungolla ja valkoisilla otelautamerkeillä. Tosin tuon hinta kivunnee ehkä liian korkealle.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll … =46648&item=3764111658&rd=1

http://www.ebay.de/
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Fide
24.11.2004 12:14:47

Sähän voisit teettä sellaisen LP:n jossa ois tuo salakka vaikka otelautamerkkinä!

No mutta munkin mielestä tuo on hyvä idea =) Itseasiassa tää on jo työnalla. Jahka nyt saan Ruokankaasta soiteltua nauhat vaihtokuntoon, niin samalla varmaan tulee kaulaan neljän nauhavälin pituinen "salakka" (joka muuten kansainvälisesti tuntee nimen icthys ;-)
Juzzu
24.11.2004 12:17:26
No mutta munkin mielestä tuo on hyvä idea =) Itseasiassa tää on jo työnalla. Jahka nyt saan Ruokankaasta soiteltua nauhat vaihtokuntoon, niin samalla varmaan tulee kaulaan neljän nauhavälin pituinen "salakka" (joka muuten kansainvälisesti tuntee nimen icthys ;-)

Mä kun yritin olla hauska, mutta woehan kirosana, sie ootkin jo tekemässä tuota.

Pitäiskö mun vastaiskuna laittaa sitten joku pedonmerkki tuloillaan olevaan rojektiin. Harmi vaan että ehdin jo hommaaman otelautamerkit :o)
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Kassu
24.11.2004 12:36:44
Tällön kannattaa tsekata Japanin Tokait, etenkin Customit. Mitä olen soitellut niin ovat hyviä, niin soitettavuudeltaan ja hintalaatusuhteelta.

http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/lc_80_s.phtml

http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/ls_70.phtml

typotus

Entäs se joku tokain malli, jotain ehkä 1200 ja siinä oli EMG-ZW mikit? Oliko se hyvä?

En kyllä mikään EMG-fani ole, todellakaan, mieluummin passiivia ja vaikka Seymour Duncania.

Tietysti nehän nyt voi aina vaihtaa.
Ze Kink
24.11.2004 12:48:24
Entäs se joku tokain malli, jotain ehkä 1200 ja siinä oli EMG-ZW mikit? Oliko se hyvä?

En kyllä mikään EMG-fani ole, todellakaan, mieluummin passiivia ja vaikka Seymour Duncania.

Itse en ole kokeillut, mutta noita 'bout 800€ japsitokaita kyllä on erinäisiä tullut testattua. Pirun hyviä ovat, kaveri osti kesän alussa sellasen 799€ standardimallin jossa on plain top ja sunburst. Se on kyllä aika 'keleen siisti. Semmonen ja siihen emg:t tai seymorit jos on tarvis, mutta omasta mielestäni ne sen omat mikit rokkas ihan kybällä. Mutta tosiaan, eikun musamaailmaan testaamaan siitä.
Onko shinulla hunajaa?
En tietenkään. Filosofit ovat pyrstötähtien yläpuolella! Bäy? #3
Antti
24.11.2004 12:49:55

Muistaakseni se ZW malli on sama kuin tuo Tokain LC-80s mutta niillä EMG:n mikeillä. Joten ei varmaan hyötyä maksaa pelkästään mikeistä lisää. Korjatkaa jos olen täysin väärässä...
Flaxwoodista lähtee Rujo soundi
sterbo
24.11.2004 12:50:10

Tarkoitatko ns. Zakk Wylde mallia: http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/161/lc_80_s_eb.phtml

vai tätä: http://www.musamaailma.fi/bandikama … otteet/155/161/lc_80_s_emg_zw.phtml

Eroa noilla on ainakin tuo öljykäsitelty kaula. Tuota Wyldea en ole kokeillut. Käy itse kokeilemassa ja ota mieleisesi.
LesPaul70
24.11.2004 13:16:06 (muokattu 24.11.2004 13:27:26)
"myydään LP Studio, musta. Jonkin verran arpia, mutta soi hyvin. Vanhaan hintaan 1200€" :)

Tuo aiemmin mainittu mun Studio (kermanvalkoinen, kullatut osat, eben-otelauta) lähtee (yhä) alle tonnilla, jos joku on kiinnostunut. Paitsi jos päätän, etten luovukaan siitä, koska se on niin hyvä kakkoskitara. :)

Toisaalta mieli tekisi ostaa ykköskitaran rinnalle Custom Shop LP (yksi tietty malli jo mielessä), ja silloin ei olisi enää mitään syytä pitää Studiota.
Oletko orkesterisoittimen soittaja vailla sinfoniaorkesteria (Helsingissä)? Jos olet, laita pikaviesti!
Fide
24.11.2004 13:56:40 (muokattu 24.11.2004 14:05:08)

Mä kun yritin olla hauska, mutta woehan kirosana, sie ootkin jo tekemässä tuota.

Katsos Herran hullu =P

lähtee (yhä) alle tonnilla, jos joku on kiinnostunut

...hmmm, jos halvalla saa, niin ainahan se kiinnostaa... Et pistäis tarkempia tietoja pikaviestillä?
Kassu
24.11.2004 15:33:17
Itse en ole kokeillut, mutta noita 'bout 800€ japsitokaita kyllä on erinäisiä tullut testattua. Pirun hyviä ovat, kaveri osti kesän alussa sellasen 799€ standardimallin jossa on plain top ja sunburst. Se on kyllä aika 'keleen siisti. Semmonen ja siihen emg:t tai seymorit jos on tarvis, mutta omasta mielestäni ne sen omat mikit rokkas ihan kybällä. Mutta tosiaan, eikun musamaailmaan testaamaan siitä.

Eikö tokaita edusta kukaan muu kuin musamaailma? Sieltä en mielelläni ostaisi edes plektroja.
trih
24.11.2004 15:44:00
Eikö tokaita edusta kukaan muu kuin musamaailma? Sieltä en mielelläni ostaisi edes plektroja.

Saahan niitä musamaailmasta tilattua muihin liikkeisiin.
"Everybody knows that the dice are loaded"
Kassu
24.11.2004 16:37:03
Saahan niitä musamaailmasta tilattua muihin liikkeisiin.

Totta muuten. Pitääkin kysyä vaikka tosta Espoon Musiikista jos hommaavat mulle semmoisen tokain, todennäköisesti saan sen ja laukun sieltä halvemmalla kuin musamaaimasta edes pelkän kitaran.

Että vihaan musamaailmaa. Kaveri osti soitin-huttusesta Epiphonen Les Paulin ja laukun, satanen alennusta.

Entäs miten on Epiphonen paremmat kitarat? Kyllä mun mielestä toi standardkin on aivan soitettava kitara mutta jos kerran rahaa on enemmän niin voisihan katsastaa Elite-mallistoa. Onko niistä mihinkään?
-Q-
24.11.2004 19:07:08
Tuo aiemmin mainittu mun Studio (kermanvalkoinen, kullatut osat, eben-otelauta) lähtee (yhä) alle tonnilla..

Niin, en mä ole oikeasti edes myymässä kitaraani. Kunhan nyt makustelin ajatusta tuosta hinnasta, joka oli aika paljon enemmän kuin siitä pulittamani summa. Arvonnousu ilman perusteita, kun ei voida puhua edes keräily tai vintage -arvosta.

Tykkään kovasti tuosta valkoisesta väristä lespassa. Näyttää olevan taas tuotannossakin sekä kromi että kultahardwarella.
Jossain vaiheessa kävi mielessä vaihtaa tuohon mustaan yksilööni muoviosat valkoisiksi. Vielä toteuttamatta, mutta voisi olla villin näköinen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)