![]() 24.11.2004 17:42:16 | |
---|---|
Jaa Volvo, sehän löytyy vaikkapa tästä maailman runollisuuden raadollisuutta pohdiskelevasta massiivisesta teoksesta: http://koti.mbnet.fi/~fisq/perkeleenperse.mp3 Kuten myös jogurttivalssin ensitahdit. oi hitto. mun on pakko löytää tabit toho.. en jaksa korvakuulolt alkaa vääntää..:) toi on niin aito! roknroll | |
![]() 24.11.2004 17:43:38 | |
Millä kitaralla/kitaroilla klipit on soitettu? "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| Pastilli? | |
![]() 24.11.2004 18:10:00 | |
Mua jäi vaivaa että mikä toi biisi on mikä otti alkujaan clipissä "ihannemarsu" sen tilutuksen jälkeen? Ihana melodia | |
![]() 24.11.2004 18:11:27 | |
Mua jäi vaivaa että mikä toi biisi on mikä otti alkujaan clipissä "ihannemarsu" sen tilutuksen jälkeen? Ihana melodia Gary Mooren Loner-kappaleesta on kyse Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. | |
![]() 24.11.2004 18:22:19 | |
Vähän niinkö Terminator. Pastilli? Osta Triamp! Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :) | |
![]() 25.11.2004 07:16:09 (muokattu 25.11.2004 14:13:26) | |
Huomenta. Heräsin tutkimuksiin kun lääkäri väitti että on ns. "nokkosrokko"...niin varmaan p-kele, ja kukaties siitä stressistä kun gibboni (LP, jolla nämä kaikki klipit siis äänitetty) ei ole oikein iskussa. No tuossa alla se volvo klippi. Nyt en itsekään muista mitä G. Mooren alkua tuossa tapailin? (EDIT: Olipas pinna niin kireellä että roiskaisin reilun ylivenytyksen heti alkuunsa, haha.) http://www.kolumbus.fi/fractal.wonderland/volvo.mp3 PS. Mutta vahvari -- se oli näin aamutuimaan jo *melkein* ykkösellä! :) Mikko | |
![]() 25.11.2004 19:40:37 | |
kröhm...bumpidoo for muailman paras lead saundi and the very almost best guitar too!! :-D | |
![]() 25.11.2004 20:13:58 (muokattu 25.11.2004 22:38:03) | |
volvo Lähti käyntiin anns kun arvaan whitesnakella? Vai mikäs tuo olikaan? Mutta kyllä on ihan hienon kuuloinen soundi. Saiskos vielä jotain rapeaa runttausta ilman kaikuja? :) edit: kiitos siitä gary mooresta. kyllähän ton kaikki tietää, myös minä, mutta jostain syystä se on mulla jääny unholaan. ehkä maailman upein skittabiisi. pakko opetella soittaa se heti | |
![]() 25.11.2004 23:18:17 (muokattu 25.11.2004 23:24:52) | |
http://www.kolumbus.fi/fractal.wonderland/volvo.mp3 Jumalavita, mikä soundi! EDIT: Turhat postaukset, osa 1001 Etsitään rock-rumpalia ja -basistia. Katso ilmoitukseni ja laita pikaviestiä! | |
![]() 25.11.2004 23:31:35 | |
Jumalavita, mikä soundi! Ootteko tosissanne? Meikäläisen korvaan tusinatavaraa ja olen tätä hypeä jo muutaman päivän hämmästellyt. Ehkä en vain kuulu kohderyhmään, joten on aivan sama miltä tuo minun korvaan kuulostaa? EDIT: Turhat postaukset, osa 1001 Osa 1002. | |
![]() 26.11.2004 07:27:21 (muokattu 26.11.2004 07:35:33) | |
Ootteko tosissanne? Meikäläisen korvaan tusinatavaraa ja olen tätä hypeä jo muutaman päivän hämmästellyt. Ehkä en vain kuulu kohderyhmään, joten on aivan sama miltä tuo minun korvaan kuulostaa? Saundi on subjektiivinen asia ja on hyvä että otetaan asenteella kantaa, mutta koska sanoit että saundit on tusinatavaraa, niin minun on pakko pitää kirjoitustasi otsikkoon(kin) nähden vähän niin kuin huonona vitsinä. Nämä kaikkihan olivat varsin superhyper *erikoisia* klippejä, koska isotehoista putkivahvistinta (olkoonkin että masterkonetta) ajettiin ultragalax *harvinaisen* matalalla volumella. Tässä siis lähtöidea viestiketjuun. Toisaalta olen ollut m-netin jäsen jo aika pitkään (aiemmin nimellä rhizome) ja käynyt yhdessä miitissäkin. Minulla on siis täällä jokunen tuttukin jonka kanssa olen halunnut klipeistä ym. vahvistinasioista aina välillä keskustella ja saada palautetta. Mitä tulee "hypeen", niin sen asian tiedämme ulkomaiden forumeiltakin että vahvistimien (kaupallisten) valmistajien ei kannata pahemmin notkua yleisillä keskustelupalstoilla. Mielestäni se olisi kyllä suotavaakin sillä olisi nastaa kuulla tekijöiden itsensä keskustelevan saundeistaan ja tekevän omia klippejään, mutta toisaalta tuollainen asia ei kai koskaan toimi koska asioiden luonne voidaan ihan tapauksestan riippuen tulkita aina informatiivisesta keskustelusta spämmiin...ellei jopa informatiiviseen spämmiin. Itse aion poistua kyllä muusikoiden netin ym. julkisilta palstoilta hyvissä ajoin ennen kun minulla on minkäänlaista yritystoimintaa (nimeä kaupparekisterissä ja/tai CE merkintää vahvistimen poskessa.) Kuinka tarkkaan lucifer yleensä klippejä kuuntelet tai kuinka tärkeitä ne sinulle ovat? Tarkoitan että, mielestäni, kaikesta paljoudesta riippumatta maailmalta löytyy yllättävän vähän hyvälaatuisia vahvistimien ääninäytteitä. Itse olen yrittänyt ottaa talteen aina sellaiset joissa esim. vahvistimien kanavia esitellään yksin ja erikseen ilman mitään taustoja - vaikkakin miksatut klipit ovat ihan yhtä tärkeitä vahvistinta arvioitaessa. Itselleni nuo ensiksi mainitut ovat kuitenkin tärkeimpiä koska rakennan itse omat saundini ja pähkäilen vahvistimien kanssa. Saatan kuunnella pitkät tovit esim. seuraavan kaltaista huikeen' muikeeta klippiä: www.kolumbus.fi/fractal.wonderland/sloovermesacab.mp3 Tuollaisia kunnellessa alan kitaristinakin pohtimaan kuinka saisin saundia kehitettyä vielä enemmän mieleisekseni (tässä tapauksessa aavistuksen tiukemmaksi ja vähemmän kompressoiduksi) ja huomaan sitten alitajuisesti modaavani vahvistani soittamalla samantyyppistä riffiäkin (esim. tuo klippi muistutti hämmästyttävän paljon "muree" klippiä.) Lopuksi - mainitsit tuolla alussa jotain "kohderyhmästä"... en oikein tiedä mitä tuohon sanoa. Esim. tässä viimeisessä klipissä kyseessä oli (etenkin isommilla volumeilla)viulumainen fat-ass lead saundi jota voidaan kyllä käyttää tarvittaessa humppabändissäkin...ja kyllähän Gary Moorekin on hetkittäin aikamoista mainstreettiä, niinku tietty volvokin. :) Että siinä mielessä tusinasaundeja jees, käyttötavasta riippuen. Hyvä että nousi tuo kohderyhmä-asia esille, koska esim. ameriikan foorumeilla nähdään aika usein sellaisia "well not exactly my cup of tea (i play in the country band)...but sounds good man!"-palautteita. Tämä on mielestäni sikäläinen plussa ja erikoispiirre. Mikko EDIT: pahimmat typot | |
![]() 26.11.2004 07:47:20 (muokattu 26.11.2004 07:55:55) | |
Lähti käyntiin anns kun arvaan whitesnakella? Vai mikäs tuo olikaan? Mutta kyllä on ihan hienon kuuloinen soundi. Saiskos vielä jotain rapeaa runttausta ilman kaikuja? :) edit: kiitos siitä gary mooresta. kyllähän ton kaikki tietää, myös minä, mutta jostain syystä se on mulla jääny unholaan. ehkä maailman upein skittabiisi. pakko opetella soittaa se heti Mun mielestä toi alku voisi olla Lynott/Mooren Parisienne Walkwaysistakin...en silti mene sanomaan varmaksi. (Ja jos se oli siitä, niin mikähän oli alkuperäinen sävellys?? :) Ja re infectalle myös, kiitti mielipiteestä! Mikko EDIT: Unohtui sanoa etten voi laittaa enempää klippejä tältä kanavalta koska pienemmässä testipenkissäni on vain 6 etusputkea sisällä ja niissä on nyt kiinni puhdas ja cruch kanavat jännitteiden ym. mittausta varten. Näistä kanavista olisi kyllä jatkossa tulossa klippejä, mm. vertailua super reverbin kanssa. Tämä siis sillä edellytyksellä ellen joudu asian johdosta koviin kahinoihin itsensä luciferin kanssa?! | |
![]() 26.11.2004 11:56:02 | |
Mitä tulee "hypeen", niin sen asian tiedämme ulkomaiden forumeiltakin että vahvistimien (kaupallisten) valmistajien ei kannata pahemmin notkua yleisillä keskustelupalstoilla. Itse aion poistua kyllä muusikoiden netin ym. julkisilta palstoilta hyvissä ajoin ennen kun minulla on minkäänlaista yritystoimintaa (nimeä kaupparekisterissä ja/tai CE merkintää vahvistimen poskessa.) Miksi näin? Herrat Diezel, ZVex ja Kinman on ainakin innokkaita palstanplärääjiä, ja minusta on erittäin jees saada kommenttia ja turinaa "suoraan pääkallonpaikalta". Pastilli? Osta Triamp! Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :) | |
![]() 26.11.2004 12:13:18 | |
Saundi on subjektiivinen asia ja on hyvä että otetaan asenteella kantaa, mutta koska sanoit että saundit on tusinatavaraa, niin minun on pakko pitää kirjoitustasi otsikkoon(kin) nähden vähän niin kuin huonona vitsinä. Kohtuu pitkään jaksat kuitenkin vitsiäni kommentoida... Ei mulla ole mitään sitä vastaan, että keräät täällä mielipiteitä vahvistimellesi, vaikka sitten olisitkin kaupallinen toimija, tai että keskustelet ystäviesi kanssa rakentamastasi vahvistimesta. Toivon myös, että jaksat notkua tällä foorumilla senkin jälkeen, kun mahdollisesti saat elantosi/taskurahoja valmistamistasi vahvistimista. Minä vain spämmään. Tuskin sinun kannataa menettää yöuniasi yhden poikkeavan mielipiteen vuoksi saati kirjoittaa sen vuoksi elämää pidempää vastinetta. Jos taas et halua perustamiisi ketjuihin asiatonta ja perusteettomasti kritisoivaa spämmiä, sinun on perustettava ketjut jonnekin muualle kuin m.nettiin. Nämä kaikkihan olivat varsin superhyper *erikoisia* klippejä, koska isotehoista putkivahvistinta (olkoonkin että masterkonetta) ajettiin ultragalax *harvinaisen* matalalla volumella. Tässä siis lähtöidea viestiketjuun. Varmasti hienoa, että tuollaista saundia saa aikaan pienilläkin volyymitasoilla - eteenpäin on menty! Kuinka tarkkaan lucifer yleensä klippejä kuuntelet tai kuinka tärkeitä ne sinulle ovat? Tarkoitan että, mielestäni, kaikesta paljoudesta riippumatta maailmalta löytyy yllättävän vähän hyvälaatuisia vahvistimien ääninäytteitä. Vähämmän nykyään, kun olen suhteellisen tyytyväinen siihen saundiin, mikä vermeistä lähtee. Mutta eipä noista klipeistä yleensä ottaen muutenkaan juuri hullua hurskaammaksi tule, jos niitä investoinnit mielessään kuuntelee. Se on kuitenkin aivan eri asia soittaa itse ja todeta miten laitteet (omaan) soittoon reagoivat kuin kuunnella jonkun muun soittoa. www.kolumbus.fi/fractal.wonderland/sloovermesacab.mp3 Jeps... Kyllä tässä on sitä jotain... Lopuksi - mainitsit tuolla alussa jotain "kohderyhmästä"... en oikein tiedä mitä tuohon sanoa. Esim. tässä viimeisessä klipissä kyseessä oli (etenkin isommilla volumeilla)viulumainen fat-ass lead saundi jota voidaan kyllä käyttää tarvittaessa humppabändissäkin... Entä jos ei vain pidä tuollaisesta "fat-ass lead saundista"? Onko se hyväksyttävää? Entä jos onkin sitä mieltä, että joiltain garymooreilta ja carlossantanoilta pitäisi kieltää kitaran soitto niiden karmaisevien saundien vuoksi? Hyvä että nousi tuo kohderyhmä-asia esille, koska esim. ameriikan foorumeilla nähdään aika usein sellaisia "well not exactly my cup of tea (i play in the country band)...but sounds good man!"-palautteita. Tämä on mielestäni sikäläinen plussa ja erikoispiirre. Olisinhan mä voinut sanoa, että kuullostaa vitun hyvälle, vaikkei ollenkaan sille, mistä minä pidän. Kuten alussa totesit, "saundi on subjektiivinen asia" ja saundin arviominen joidenkin yleisten standardien mukaan on lähinnä itsensä pettämistä. Kuten on niille ihmisille hymyileminen, joista ei pidä. Mutta amerikkalaiseen tekopyhäilykulttuuriin tuollalainen teennäisyys tuntuu sopivan. Minä en jaksa kuin joka toisena päivänä. Anteeksi. Sigur rós tekee aivan helvetin hyvää musiikkia - koska kriitikot sanovat niin. Itse en tosin siitä pidä. Vai pidänkö? (Turhien viestien perustelut, osa 1001) | |
![]() 26.11.2004 12:40:20 | |
...kaikesta paljoudesta riippumatta maailmalta löytyy yllättävän vähän hyvälaatuisia vahvistimien ääninäytteitä. Offtopic: Tää on muuten totta. Ja ainakin mulle ihmetyksen aihe. Löytyneet clipit lähinnä laimentavat ostohalukkuutta. Ainoat omaan korvaani hyviltä kuulostavat clipit olen kuullut Voxin mallintavista vehkeistä niiden omilla kotisivuilla. Nää kaikki clipit tuppaavat olemaan jotain äärisoundeja hirmulla flangervatkauksella ryyditettyinä. Suomen Hiihtoliiton luvalla. | |
![]() 26.11.2004 13:39:34 | |
Mun mielestä toi alku voisi olla Lynott/Mooren Parisienne Walkwaysistakin...en silti mene sanomaan varmaksi. (Ja jos se oli siitä, niin mikähän oli alkuperäinen sävellys?? :) volvo.mp3:ssa on Parisienne Walkwaysin alkua ja ihannemarsu.mp3:ssa Loneria. Pitää nyt kertoa, ettei kellekään varmana jää epäselväksi :) Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. | |
![]() 26.11.2004 13:57:08 (muokattu 26.11.2004 13:57:22) | |
Nää kaikki clipit tuppaavat olemaan jotain äärisoundeja hirmulla flangervatkauksella ryyditettyinä. Tai epävireessä, särö ja treble täysillä ja middle nollassa. Metallicaa tietysti. Ja pikkuisen liian nopeasti. Ihan niinku miun :) Pastilli? Osta Triamp! Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :) | |
![]() 26.11.2004 20:30:39 | |
Kohtuu pitkään jaksat kuitenkin vitsiäni kommentoida... Tottakai pohdiskelin. Jotkut kirjoittaa tokaisuista tai kolmen sanan runoista väitöskirjojakin. Entä jos onkin sitä mieltä, että joiltain garymooreilta ja carlossantanoilta pitäisi kieltää kitaran soitto niiden karmaisevien saundien vuoksi? Itse kuuntelen kai sitten vähän "onnekkaammin", eli levyjä kuunnellessa hyvät melodiat ja biisit nousevat aina erillissaundeja tärkeämmiksi? Pidä silti linjasi lucifer! :) Siinä on aina rivien välissä sellaista sosiaalista "vääntöä", normia ja problematiikkaa mistä itsekin pidän. Mikko | |
![]() 26.11.2004 22:19:35 | |
Offtopic: Gary Moorella on muuten hämmästyttävän kodinanttila soundi mutta esim tuon lonerin melodia on suorastaan tajunnanräjäyttävä! Soitolla ja musiikilla on miljoonasti enemmän arvoa kuin tekniikalla. Moderni kitaramusiikki tuntuu olevan jo suorastaan välineurheilua. Jos ei ole vimpan päälle linesex varikikkasoundit tikitaalisena niin sitten pitää olla tusinan verran käsin kiillotettuja putkia hohkaamassa ja kaikki analookista rannekelloa myöten - mutta soitto/musiikki on yhä euforista kuin tylsällä moottorisahalla huopakaton sahaaminen. Mutta ideaaliahan on se kun geari ja talentti mätsäävät yhtä 100% kuin tyylittömyys ja miltsinäärijussi, siiis ne paremmat puolet.. | |
![]() 27.11.2004 00:04:52 | |
Offtopic: Soitolla ja musiikilla on miljoonasti enemmän arvoa kuin tekniikalla. Moderni kitaramusiikki tuntuu olevan jo suorastaan välineurheilua. Juuri näin tuntuu toisinaan olevan ja ainakin ne vähäiset rokkibiisit mitä itse tulee väsäiltyä (ja jotka teen *aina* ensin akustisella) voisin hyvinkin hoitaa yhdellä modatulla marsulla tai vaikka pod xt:llä mikä mulla on yhä kotona silloin tällöin käytössä. Vahvistimen rakennushomma onkin ihan toinen juttu, lähinnä sellainen intensiivinen riippuvuutta aiheuttava harrastus josta ei helpolla irti pääsisikään...mutta jos lopputuloksena on jotain sellaista saundia mikä kelpaa muillekkin niin mikäs sen parempi. _________ PS. Vielä niistä klippien laaduista, eli kyllä ne askomikon klipit ainakin mulle rulaa-rull-lal-laa...(klippien) maailma kun on niin vakava paikkakin nykyjään. Mikko | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)