Aihe: Kitarapiuhaa?
1 2
MareZ
24.11.2004 15:31:54
Tuli just ostettua 6metrin KLOTZ LAGRANGE piuha kitaralle.
hintaa oli 24.15e

Pitäs vissiin olla aika laadukas piuha toikin.
On piuhat tarjouksessa Porvoossa avatussa musaliikkeessä.
http://www.aofsound.fi/tarvikkeet.htm#La%20Grange
eikun...perk..
Jorg
24.11.2004 15:48:07
Mä en kyllä kauheesti usko, että toi piuha vaikuttaa äänenlaatuun jne. Kotisoitossa mikä vaan peruspiuha on iha jees, kunhan ei heti katkea. Valmistajat tietenkin väittävät, että "tää meidän kolme kertaa normaalia kalliimpi piuha tekee susta Malmsteenin" tai jotain muuta höpölöpöä... Uskoo siitä sitten, ken tahtoo...
Toi tee-se-itse piuha vaikuttaa hauskalta. Täytyypi ostaa semmosta.
Mursuviiksi
24.11.2004 16:14:04 (muokattu 24.11.2004 16:14:40)
Mä en kyllä kauheesti usko, että toi piuha vaikuttaa äänenlaatuun jne. Kotisoitossa mikä vaan peruspiuha on iha jees, kunhan ei heti katkea. Valmistajat tietenkin väittävät, että "tää meidän kolme kertaa normaalia kalliimpi piuha tekee susta Malmsteenin" tai jotain muuta höpölöpöä... Uskoo siitä sitten, ken tahtoo...

Jos kitarapiuha-hifistely tuntuu höpölöpöltä niin tutustuppa joskus ihan huvin vuoksi kotistereomaailman piuha-hifistelyyn. Siellä ollaan pienen kuukävelyaskeleen verran edellä piuha-äänenlaatu akselilla verrattuna tähän "meidän" kitarapiuha touhuun :)
Moussaka on kamalaa.
Jorg
24.11.2004 17:24:08
Jos kitarapiuha-hifistely tuntuu höpölöpöltä niin tutustuppa joskus ihan huvin vuoksi kotistereomaailman piuha-hifistelyyn. Siellä ollaan pienen kuukävelyaskeleen verran edellä piuha-äänenlaatu akselilla verrattuna tähän "meidän" kitarapiuha touhuun :)

Joo-o. Mäkin miellän itseni enemmän hifistiksi, kuin kitaristiksi ja olen tutustunut kyseiseen ajatusmaailmaan varsin hyvin. Lähinnä juuri tämän High-end-hömpötyksen takia otin niin voimakkaasti kantaa kitarapiuhoihinkin. Jos on liikaa rahaa, ni tottakai sitä voi ostaa piuhaa, minkä hinta on jossain 50e/m paikkeilla... :D
Miikathebest
24.11.2004 18:44:04 (muokattu 24.11.2004 18:44:50)

Eniten se piuha vaikuttaa signaalin häiröihin. Huonosti suojattujen johtojen vaikutus suurenee high-gainilla soundeilla.
Jokaisesta mahdollisesta välistä vaan surinat ja pörinät mahdollisimman vähäisiksi, niin kärsii käyttää säröäkin enemmän.

Tai sitten vaan on välittämättä ylimääräisistä surinoista.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
Rämppy
25.11.2004 10:07:16
Mä en kyllä kauheesti usko, että toi piuha vaikuttaa äänenlaatuun jne.
Kyllä huono piuha tumppuunnuttaa soundia. Esim. ylä-äänet vaimenee korvin kuultavasti. Asiallisten ja sikakalliiden johtojen välillä en ole havainnut ihmeempää soundieroa. Häiriöttömyys ja kestävyys on tärkeitä ominaisuuksia keikkaelämässä. Kunnon piuha yleensä hukkuu ennen kuin hajoaa. Rutisevasta paskapiuhasta taas ei meinaa päästä eroon sitten millään...
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
tunkki
25.11.2004 13:25:21

Piuhalla on kyllä suurikin vaikutus soundiin. Huonoissa tai muuten kitarakäyttöön sopimattomissa letkuissa yläpäätä häviää matkalle uskomattoman paljon. Huonot, suojaamattomat piuhat pitävät myös kamalaa rahinaa käsiteltäessä.
Tuhannen megawatin totuus!
Keppis
25.11.2004 17:32:49

Kyllä thomannilla on laadukkaampaakin(?) scorppionin näköistä the kaapelia
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … kp3_instrumentenkabel_prodinfo.html
voisi joskus kokeilla...

Tuollaisesta on justiinsa kokemusta! Älä vaan osta, ei pysy päivää kunnossa! Plugiin menevät päät sotkeutuu. Kiroan nuo piuhat!
Huonomuistisilla on vähemmän stressiä.
Jimi Henri
26.11.2004 20:17:52
Kannattaa harkita Custom Soundin Spectraflex-piuhoja. Hinta on aika suolainen, mutta se takuu "Jos saat tän rikki niin tuu hakee piikistä uus tilalle". Niin ja tuo takuu on elinikänen. Mä ainakin hajotan peruspiuhoja min. yhden vuoteen.

http://www.custom-sounds.com/epages … 99273827410a000903057c/Catalog/1015
Talk Less Play More
Boltsa
27.11.2004 10:45:24 (muokattu 27.11.2004 10:46:17)
Hotlinen piuhat on kyllä hyviä. Ittellä vieläkin ehjänä aivan ensimmäinen kitarapiuha mikä tuli ekan kitara-vahvistin paketin mukana noin 4(!) vuotta sitten. Käytetty on monilla keikoilla, reeneissä ja kotona.
Eli siis Hotlinen piuha. Ja hinnat jossain 20 euron kieppeillä muistaakseni?
Ei se nyt toimi!
Jimi Henri
27.11.2004 19:54:31
Hotlinen piuhat on kyllä hyviä. Ittellä vieläkin ehjänä aivan ensimmäinen kitarapiuha mikä tuli ekan kitara-vahvistin paketin mukana noin 4(!) vuotta sitten. Käytetty on monilla keikoilla, reeneissä ja kotona.
Eli siis Hotlinen piuha. Ja hinnat jossain 20 euron kieppeillä muistaakseni?

Mulla taas kesti n. 5kk. ihan ok piuha, mutta laadukkaat piuhat on vielä erikseen.
Talk Less Play More
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)