Aihe: Korvatulpat
1 2 3 4
goose
28.01.2005 16:09:47
Kannattaa investoida tulppiin edes sen parikymppiä mutta nuo valetut on erittäin hyvä investointi jos heittää keikkaa edes kerran kuussa. Mitähän ne normaalisti maksaa? Tuolla kimppatilauksessa 150€

normaalihinnat pyörii 180e kieppeillä, mutta aina löytyy muutama jonka kanssa pistää tilaus pystyyn.
Pari kitaraa ja efektiä myytävänä!!
Nirvana!
28.01.2005 17:40:16
Ei kait soittajat tarvi mtn korvatulppii stn :P
januszian
28.01.2005 18:25:44

On muuten olemassa asia nimeltä *bleeb* käyrät. :) (en muista nimeä)

Mutta niiden mukaan korkeat äänet voimistuu huomattavasti enemmän vaikkei kokonaisvolyymi kasvaisikaan.

Ja kaiken tämän pointti on että vahvistin pitäisi ruuvata kohilleen n. 85 dB volyymilla. Vaikka vola siitä kasvaisi niin korkeat äänet eivät siitä enää niin radikaalisti muuttuisi.

Miksköhän mä tätäkin aloin selittää...?

no...
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
-Aleksi-
16.08.2005 21:54:43
"Huom! Olet kirjoittamassa yli 200 päivää vanhaan ketjuun!"

Wou!
En oo alottamassa 18. uutta keskustelua korvatulpista.

Asiaan, missä myydään tampereella tai tampereen lähistöllä mahdollisimman hyviä korvatulppia alle 50€:oon?

Kaikki täälläkin ehdottaa eri tulppia niin vaikea valita.
Nazareth
17.08.2005 01:17:27
Tälläiset hommasin itselleni. http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_ultratech_er20_prodinfo.html

Nuo näyttäs olevan just ja just järkihinnoissa.
"Yks olut ja yks lapin kulta" IMIK #27 AKKK#6
PLO
17.08.2005 13:40:07
Tampereen Soitinkeskuksessa on ainakin noita Etymoticeja. Mielelläni en käyttäisi tulppia ollenkaan, mutta noi nyt on mielestäni ihan ok.
Jucciz
17.08.2005 15:03:21
On muuten olemassa asia nimeltä *bleeb* käyrät. :) (en muista nimeä)

Ettei olisi Fletcher-Munson -käyrä?

http://www.webervst.com/fm.htm
Imre
03.09.2005 09:24:22
Miten muuten korvatulppia puhdistetaan korvavaikusta?

Itselläni siis Etymoticin tulpat.
Jamminen
03.09.2005 10:27:04
En tiedä millainen laki / säädökset Suomessa on näiden asioiden varalle, mutta...

Onkohan esim. Earin kuusitulppia testattu kunnolla, että todella turvallisesti vaimentavat? Tuntuu siltä, että kuusimalliset tulpat voidaan helposti asettaa korviin väärin tai huonosti. Onko 100% varmaa, että kuusitulpat ovat korville turvalliset, tilanteessa kuin tilanteessa?

Itse ottaisin valetut.
Maybe nothing matters anyway...
Jormaz
03.09.2005 10:32:09
Onkohan esim. Earin kuusitulppia testattu kunnolla, että todella turvallisesti vaimentavat? Tuntuu siltä, että kuusimalliset tulpat voidaan helposti asettaa korviin väärin tai huonosti. Onko 100% varmaa, että kuusitulpat ovat korville turvalliset, tilanteessa kuin tilanteessa?

Mun korvissa eivät vaimenna tarpeeksi diskantteja. Mielestäni paskat vehkeet.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
Ze Kink
03.09.2005 17:11:34
Miten muuten korvatulppia puhdistetaan korvavaikusta?

Itselläni siis Etymoticin tulpat.

Peset ne. Jos siihen keskellä olevaan koloon jää vaikkua, jota et saa sormin pois, niin hammastikku toimii.

Noiden Etymoticcien ainoa haittapuoli jota olen löytänyt on se, että ei ole mitään narua jolla ne pysyisi paikoillaan. Pari kertaa pitänyt kesken mossaamisen ruveta lattialla konttailemaan ja etsimään toista tulppaa :). Noh, loistavasti ovat toimineet muuten kyllä. Ovat aina mukana siinä rasiassa, jonka sai sopivasti avaimiin kiinni.
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
Mrezzye
03.09.2005 17:15:43

Apteekista 3M -kuusitulpat, sinistä silikonikumia. Halvat, hyvät ja kestää.
Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.
tommiot
03.09.2005 17:21:52 (muokattu 03.09.2005 17:22:18)
Vois kokeilla Elacineja kun saisin semmoset koulun kautta 130€. Kuuset on vähän epämukavat vaikka vaimentavat ihan hyvin.
SiwamieS
03.09.2005 20:30:56
Mulla on tämmöset: http://www.earinc.com/p1-filtered-sonicvalve.php
Ihan noi perustulpat, ei mitään customeita siis. Hyvin on pelanneet ja vaimentavat sopivasti koko taajuusalueelta ainakin mun mielestä. Ostin joskus muistaakseni Tampereen musiikista. Saattoi olla joku muukin treen liike kyllä, mut näin muistelisin. Maksoivat justiin jonkun 120mk tms..
They're coming to get you, Barbara!
KaRa
04.09.2005 01:41:50
Siis voi ihme mitä hintoja noissakin voi olla. Miettikää kannattaako ostaa kymmenen super extaasi korvatulppia vai American Fenderi Strato... miettikää.
Se on hyvä, että homma toimii ja saadaan palautetta.
MattiAuer
04.09.2005 07:53:56

Siis voi ihme mitä hintoja noissakin voi olla. Miettikää kannattaako ostaa kymmenen super extaasi korvatulppia vai American Fenderi Strato... miettikää.

Kannattaa ostaa molemmat. Katopa, jos on varaa ja motivaatiota sijoittaa vaikkapa pari-kolme tonnia kitarakamoihin, 150€ hyvään kuunteluun ja kuulonsuojaukseen ei ole oikeastaan mitään.
"Uniikki unikorni olikin korni koni"

DISCLAIMER: en tiedä tästä asiasta mitään.
ebuman
04.09.2005 12:35:18
Juu, kyllä minustakin korvatulppiin satsaaminen on ihan hyvä asia. Kuuroutuminen tai tillitys vois olla epämukava asia.
"Show business is my life!" -Derek Sherinian
McNulty
04.09.2005 12:41:01
Juu, kyllä minustakin korvatulppiin satsaaminen on ihan hyvä asia. Kuuroutuminen tai tillitys vois olla epämukava asia.

Tinnitus vissiin... joo kyllä korvatulppia kannattaa pitää mukana jos kulkee festareilla, reeniksellä ja muualla missä on enempi ääntä kuin tarpeeksi. Itselläni on parit EARin joulukuuset, kummallakin omat rasiat joten kuljettaminen taskussa on helppoa.

Reenikselle tehtiin sillai että käytiin kysymässä paikallisesta isosta firmasta että saataisko napata pussillinen korvatulppia heidän varastoltaan jos korvaamme jollain tapaa ja/tai jollakin summalla euroja. Vastaus oli että KCI:n hallin äijä tuli säkki kourassa hallilta ja löi sen meille kouraan ja sanoi että "siitä lähtee... ei muuta kuin soittamaan". Nyt reeniksellä on sellainen boolikulho täynnä tulppia ja jemmassa on vielä puolikas muovipussi tulppia.

PS. oli ihan uusia sellaisia oranssisia "halpiksia" mutta kyllä ne tyhjää parempia ovat. Eivät olleet siis käytettyjä :)
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
Ze Kink
04.09.2005 17:02:56 (muokattu 04.09.2005 17:04:16)

Ja mieti sitten kuurona isompana että oliko siinä sittenkään järkeä, samalla kun myyt American Fenkkuasi pilkkahintaan. Tai vähän kesymmässä tilanteessa mietit keikalla että mitä helvettiä nyt pitää soittaa, kun kuulet pelkkää epämääräistä mökää ja vähän diskanttisirkkeliä.

Kuulo on joka tapauksessa muusikon tärkein työkalu. Kaikki eivät ole Beethoveneita.
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
Volle
04.09.2005 17:12:56

Niinno... Jos pelkkä vaimennus on tarpeen, kannattaa varmaan ostaa peltorin kuppisuojaimet. Ei maksa hirveästi ja suojaa kuulon varmasti. Toisaalta sitten on melkein sama, onko piuhan päässä mesabuugi vai valvastate, kun ovat samaa mössöä kaikki. Tasainen taajuuskäyrä niissä hyvissä tulpissa varmaankin maksaa.
Nam.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)