Aihe: Epiphone Les Paul Studio
1 2
trih
26.11.2004 14:40:37
Laiskana en jaksa tehdä uutta topiccia, joten heitän tänne:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI. … =33037&item=3764145786&rd=1

Mikä on tuo?! En aiemmin ole nähnyt Epiphonen GoldToppia muuten kuin P-90:en kanssa, eli sitä '56 re-issueta. Tiesin että Gibsonilla on GoldTop-re-issueita joissa on humbuckerit mutta Epin vastaavasta en tiennyt.

Epin sivuilta löytyy. Les Paul Classic Plus "mg"-värityksellä joka siis meinaa kultakantta.
"Everybody knows that the dice are loaded"
trih
26.11.2004 14:47:38 (muokattu 26.11.2004 14:48:41)
olen

Tarkemmassa tutkailussa... Aika eri puut noissa.

Tokai ALS-48
Kaula: Vaahtera
Runko: Leppä sycamore-kannella

Epiphone Les Paul Standard
Kaula: Mahonki
Runko: Mahonki/Leppä (?) vaahterakannella

Eli Tokaissa aika stratomaiset materiaalit ja varmaan täten kirkkaampi soundi.
carlos
27.11.2004 21:23:42
Eli Tokaissa aika stratomaiset materiaalit ja varmaan täten kirkkaampi soundi.

No liekö sitten tästä johtunut tuo eroavaisuus.
Rahat pitää tuhlata ennenkuin ne loppuvat.
Aksu89
27.11.2004 21:29:46
On ne Epin standardit ihan hyviä pelejä, mikit vaan vois vaihtaa jos vaatii parempaa saundi, mutta pärjää niillä epinkin mikeillä
Ostakaa multa Peaveyn Envoy 180€ niin saan sen uuden vahvistimen!
trih
27.11.2004 21:37:18
No liekö sitten tästä johtunut tuo eroavaisuus.

Monet jaksaa mainostaa sitä "Lespaulsoundia". Mun mielestä kannattaa hankkia keppi jonka soundista ja ulkonäöstä tykkää. Se oikea "Lespaulsoundi" on kuitenkin taas sitä jälkeenjäänyttä kopiomeininkiä. Uutta peliin.
meriluoto
27.11.2004 22:59:37
On ne Epin standardit ihan hyviä pelejä, mikit vaan vois vaihtaa jos vaatii parempaa saundi, mutta pärjää niillä epinkin mikeillä

Itse soittelin pari vuotta Epin LP Standardilla ja omasta mielestäni keppi oli ihan jees. Se riippuu tirtysti mitä soittaa koska itse en oikeastaan koskaan saanut kepistä mitään ohutta kirkasta saundia(säröllä). Cleanit oli kyllä mahtavat Epin loistokkaan alapään vuoksi... Tosin näitä keskusteluja seuratessa tuntuu että laatu heittelee Epiphoneissa aika paljon??? Uudet mikit ja virityskoneisto niin keppiä voi suositella vähän kokeneemmallekin soittajalle.
"G:stä vedetään..."
trih
28.11.2004 02:13:49
Uudet mikit ja virityskoneisto niin keppiä voi suositella vähän kokeneemmallekin soittajalle.

Uudet mikit komppaan (Ainakin vanhemmissa, uusia epejä en omista) mutta mikä vika virityskoneistoissa on ollut? 2 Epi-LP:tä olen omistanut eikä virittimissä mitään vikaa ole ollut. Eli "täysmetalliset" ollu miulla, ei ne klusonkopiot missä muovipäät.
meriluoto
28.11.2004 15:44:44
Uudet mikit komppaan (Ainakin vanhemmissa, uusia epejä en omista) mutta mikä vika virityskoneistoissa on ollut? 2 Epi-LP:tä olen omistanut eikä virittimissä mitään vikaa ole ollut. Eli "täysmetalliset" ollu miulla, ei ne klusonkopiot missä muovipäät.

Mulla oli sellaiset muoviklunssit ja tapeissa oli sen verran klappia että virittäminen/vireessä pysyminen tuotti välillä tuskaa... Taas palaan siihen olettamukseen että tuurilla voit saada hyvän yksilön tai sitten et.
"G:stä vedetään..."
Mokoma
28.11.2004 15:58:25
Mulla oli Epin LP Studio Goth, oli ihan laatukeppi. Tosin mikkeinä oli alusta asti SD:t, joten alkuperäisestä soundista en tiedä mitään. Vire pysyi hyvin Grovereiden ansiosta. Oikeastaan ainoa syy miksi luovuin tästä, oli kaulapainoisuus johon en tottunut ikinä. Sama "vika" tuntuu olevan nimenomaan näissä studio-malleissa ohuemman bodyn vuoksi.
Juzzu
30.11.2004 07:23:54
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Tallica
30.04.2008 20:07:52
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)