Niq 11.11.2004 11:11:09 | |
---|
Edelleen sanon että laittakaa se schallerin lukon kuppi niin päin, että kitara pysyy siinä vaikka lukko olisi auki. Eli aukko soittajan pärstää kohti lukossa. Tämähän nyt on sanomattakin selvää, ei kai kukaan oikeasti ole niin hölmö että laittaa sen kupin alaspäin?? Minulla on jo muutaman vuoden ollut nuo schallerin lukot, ei ole kertaakaan tarvinnut edes kiristää ruuvia. Pikaliimaa/loctiteä mutterin väliin jos meinaa itsekseen alkaa aukeamaan. Ja kyllä siitä kitarasta sen verran kannattaisi huolta pitää, että tarkistaa nuo ruuvit ja lukkojen kunnon silloin tällöin. |
mathias 11.11.2004 11:13:50 | |
---|
Aivan sama mitä teet, kyllä se aikaa myöten kääntyy. Eivät ole kyllä ainakaan minulla kääntyilleet minnekkään. Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer. -Homer Simpson- |
Niq 11.11.2004 11:14:57 | |
---|
Lukko ei pysy millään niin päin. Ainakaan jos on tarkoitus soittaa rokkia. Kotona hissutellessa ehkä, keikalla ei sitten millään. Selvä suunnitteluvirhe. Aivan sama mitä teet, kyllä se aikaa myöten kääntyy. Minulla ei ole kääntynyt ikinä. Vaikka välillä tuleekin harrastettua pomppimista, riehumista ja selän takana soittoa. |
p130 11.11.2004 11:25:26 (muokattu 11.11.2004 13:21:05) | |
---|
Olisikohan tuo vanha suunnittelumoka korjattu...? Nimittäin omissa kitaroissa lukot kääntyivät keikan aikana, varsinkin se kaulan puolella oleva melko nopeasti. Aivan sama mitä niille teki. Alkaa olemaan viitisen vuotta viimeisen parin ostosta, pitkään aikaan ei siis ole edes tullut Schallereita käytettyä. Tietenkin kitaran paino ja hihna voivat vaikutta asiaan... Kokeilkaapa joku, jolla on tuore pari Schallereita, mihin asentoon ne asettuvat jos mutteri on niin löysällä että lukko pääsee pyörimään! Alkoi oikeastikin kiinnostamaan! Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
erkko 11.11.2004 11:37:15 | |
---|
Totta kai hihnalukot pyörähtää jos mutterit on löysällä. Ne pitää vetää kiinni kunnolla niin, että käyttää kahta jakoavainta/leahtermania (yhdellä kierretään mutteria, toisella pidetään kiinni lukkokappaleesta) niin lukot ei takuulla pyörähdä mihinkään. |
Jamminen 11.11.2004 11:46:03 | |
---|
Maybe nothing matters anyway... |
Vainhaalee 11.11.2004 11:52:25 | |
---|
Samalla kun korjaa katkenneen lavan, niin kannattaa samalla uusia kaikkea mahdollista, jos meinaan menee vakuutukseen... Juuu... |
Niq 11.11.2004 11:54:47 | |
---|
Jos tosiluotettavan hihnalukon haluaa ja halvalla, niin hihnatappien tilalle ruuvit, jossa on "lenkki" päässä ja sitten hihna noihin kiinni palomiehenlenksuilla. Kyllä muuten pysyy, käy mikä hihna tahansa jossa on reikä johon lenksu pujottaa, nopea irrottaa ja kiinnittää ja pari euroa hintaa. On se kyllä rumakin, kuitenkin IMHO parempi kuin prikka-systeemi, koska hihnan vaihto käy nopeasti... |
gator 11.11.2004 12:09:34 | |
---|
Just olin kirjottamassa varoitusta Dunlopin straplokista. Mulla oli kitarassa tollaset vuosikausia ja kerran vuoteen ne petti vähintään. Hyvä säkä et aina sain kaulasta kiinni. (Ne oli vielä sairaan kalliit kun ne ostin(jotain 150mk). Viime vuonna vaihdoin schallereihin ja ne on kestäny moitteettomasti. Mulla on paksu nahkahihna ja vedin kaksilla pihdeillä hihnalukot tosi tiukalle eikä o kertaakaan löystyny. Kaverin kitarasta schallerit on kyllä paristi pettäny mut se kiristääkin ne tyyliin sormilla. |
Juzzu 11.11.2004 12:11:09 (muokattu 11.11.2004 12:12:26) | |
---|
Tämähän nyt on sanomattakin selvää, ei kai kukaan oikeasti ole niin hölmö että laittaa sen kupin alaspäin?? No vissiin on jos pudottelevat keppejään. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
moikki 11.11.2004 12:16:12 | |
---|
No vissiin on jos pudottelevat keppejään. Niin ja ne voi kääntyä silleen alaspäin vaikka olis laittanut ensin ne ylöspäin. |
otto_t 11.11.2004 12:43:06 (muokattu 11.11.2004 12:44:41) | |
---|
Edit: sähläsin.. eip mit. Jos ei mitään asiaa ole niin voi olla myös hiljaa |
Pitkavirta 11.11.2004 12:43:59 (muokattu 11.11.2004 12:44:27) | |
---|
kunhan pääsen kotiin, tinaanliimaankiristänröyhin schallerit niin jumiin että ei irtoo. alko pelottaa. |
fox 11.11.2004 12:49:04 | |
---|
kunhan pääsen kotiin, tinaanliimaankiristänröyhin schallerit niin jumiin että ei irtoo. alko pelottaa. Älä hyvä mies tinaa..:) Osta ruuvilukitetta, esmes Loctite, rautakaupasta/huoltikselta/varaosaliikkeestä... Kyllä ne kandee tarkastaa, ne kaulusmutterit, jos ei tosiaan heti alkuunsa kiristä niitä ruuvilukitteen kanssa. Nailonremeleillä ja yli-paksuilla nahkahihnoilla tuppaa tulemaan eloa niihin.. Ja kyllä kaikki lapakulmalliset kitarat on herkkiä kauloistaan, ei ainoostaan Gibsonit.. :) Sorry, oli pakko... |
p130 11.11.2004 13:18:10 (muokattu 11.11.2004 13:25:40) | |
---|
Totta kai hihnalukot pyörähtää jos mutterit on löysällä. Ne pitää vetää kiinni kunnolla niin, että käyttää kahta jakoavainta/leahtermania (yhdellä kierretään mutteria, toisella pidetään kiinni lukkokappaleesta) niin lukot ei takuulla pyörähdä mihinkään. Kysyin voisiko joku testata onko hihnalukkojen "painotusta" muutettu niin, että pysyvät oikeinpäin. Ei pysy, aivan sama millaisella aseella sen mutterin vääntää. Jätkät ei osaa rokata, kyllähän tuo hienostuneesti hempeillessä ja tanssikeikoilla toimii. edit: kirjoitusvirhe ym. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Hanok 11.11.2004 13:22:01 | |
---|
Ja kyllä kaikki lapakulmalliset kitarat on herkkiä kauloistaan, ei ainoostaan Gibsonit.. :) Sorry, oli pakko... Satuin juuri näkemään kun Kitarapajalle tuli korjattavaksi vanha Hagström, jolle oli käynyt "Les Paulit". Pahaa teki katsella, vaikka sen varmasti saakin kuntoon. Tuo kitara nyt oli tietenkin rakenteeltaan aivan vastaava kuin LP. |
Joees 11.11.2004 13:24:17 | |
---|
Jännä juttu sinänsä. Mulla ei ole koskaan käynyt mitään noiden Schallerin lukkojen kanssa. Ja toisaalta, jos ei viitsi nähdä vaivaa kiristämisen suhteen niin ei kai sille kukaan mitään voi? Mulle on riittänyt että tarkistaa kerran kuussa tai kahdessa onko ne löystynyt, jos on niin kiristää. Jos ei niin kiristää lisää tai antaa olla. Loppujen lopuks kovin moni asia ei ole pommin varma, mutta asiaan voi vaikuttaa sillä että itse tarkistaa onko hommat kunnossa. Tietysti jos on ollut oikeasti vanhat lukot niin ne kai voi ihan vanhuuttaan ruveta pettämään. Täytyy odotella koska omasta Paulista katkeaa kaula ;) niin sitten mulla on Les Paul Groooove is in heart! |
Jamminen 11.11.2004 13:28:10 | |
---|
Just olin kirjottamassa varoitusta Dunlopin straplokista. Mulla oli kitarassa tollaset vuosikausia ja kerran vuoteen ne petti vähintään. Hyvä säkä et aina sain kaulasta kiinni. (Ne oli vielä sairaan kalliit kun ne ostin(jotain 150mk). Viime vuonna vaihdoin schallereihin ja ne on kestäny moitteettomasti. Minulla ei ole mitään kokemusta straplokista, vaan lok strapista. Jos noita tehtäis metallisena, niin olis varmaan suosituin systeemi. Tosin, ei tuo muovi mihinkään hajoa. Maybe nothing matters anyway... |
askomiko 11.11.2004 14:05:37 | |
---|
Häh. Ei oo ikinä pyörinyt hihnalukot, kiristän paksuun nahkahihnaan kahdella räikällä, tai mikäsenytonkaan. Se joka sanoo kraat kraat kraat kun pulttaa asioita kiinni. Avainsana on hyvä nahkahihna ja kunnon kiristys. |
Juzzu 11.11.2004 14:10:11 | |
---|
Avainsana on hyvä nahkahihna ja kunnon kiristys. Jep, ruuvit isoon momenttiin niin se nahka ikään kuin sitoo sen sinne kiinni. Mulla on sama tsydeemi, mustaa nahkaa (aah), joka kitaralle oma hihna ja lukot. Tai no, Lestereissä vois olla kyllä sama hihna kun roikkuvat samalla korkeudella, tietenniin... Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |