Aihe: Tokai P*S -kopsut
1 2
p130
03.11.2004 16:08:31

Tällaisia kannattaa metsästää, jos haluaa TODELLA HYVÄN prs-henkisen kitaran järkevään hintaan: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll … 997036&rd=1&ssPageName=WDVW . Uskomattoman laadukasta englantilaista käsityötä. Ainakin 90-luvun alkupuolen tuotanto. Minulla on nyt muutaman viikon verran ollut '93 Patrick Eggle Berlin Anniversary. Toinen pitäisi saada, hardtail tällä kertaa.

(Tosin tuon linkin yksilön väritys ei miellytä suuremmin ainakaan minua..)
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
LaXu
24.11.2004 17:18:43
Nostetaanpas tätä ylös. Kävin testaamassa Tokain PRS-kopsua, sellaista Wilkinsonin vibratallalla varustettua mallia. Kiinteällä tallalla varustettua yksilöä ei valitettavasti ollut, mutta ensi viikolla kuulemma pitäisi sellainenkin löytyä. Soinnin ja tuntuman puolesta ihan jees, muttei herättänyt GASia mitenkään erityisemmin. Vire pysyi kammetessakin ihan hyvin, vaikka mihinkään villiin kampikikkailuun en ryhtynytkään. Veikkaisin, että painoltaan ovat jossain neljän kilon paikkeilla.

Kyseinen kepukka tosin taisi olla hieman maanantaikappale, otelaudan reunassa näkyi maalipinnan alla melkoisesti liimaa tms. nauhojen ympärillä ja kaulan liitos ei ollut myöskään erityisen siisti. Satulassakin oli noita liimajälkiä. Soundiin noilla ei ollut mitään vaikutusta, mutta ei tonnin kitarassa tuollaisia saisi minusta olla. Toinen yksilö, jota tarkastelin, oli taasen moitteeton ainakin pikaisella silmäyksellä. Eli yksilöitä nämäkin siinä missä muutkin kitarat.

Rakenne on samanlainen kuin Tokain LP-kopioissakin, eli kaksiosainen mahonkirunko, jonka päällä vaahterakansi ja sen päälle lätkäisty loimuvaahteraviilu. Kaula myöskin mahonkia, otelauta ruusupuuta. Täytyy kyllä myöntää, että se Tokain PRS-kopsuissa alun perin ollut "kruunupää" lapa oli hienompi. Mikit eivät olleet yhtä kiertoherkkiä kuin LP-malleissa, itse asiassa viitosella luukutetun Orange AD30 combon kanssa en saanut kitarasta mitään hallitsematonta kiertoa irti.

Bongasin vielä kuvia kyseisestä mallista (eri väri tosin) Yahoon eBay-kopion Japanin sivuilla: http://page11.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/n7701498
-Q-
24.11.2004 19:15:22
Minulla on nyt muutaman viikon verran ollut '93 Patrick Eggle Berlin Anniversary. Toinen pitäisi saada, hardtail tällä kertaa.

Ostitko sen huuto.netissä joku aika sitten olleen?
Himoitsin sitä, mutta onneksi järki voitti. En tosiaan tarvitse yhtään enempää kitaroita, ja vaimolle perusteleminen on aina yhtä hankalaa.. :)
p130
24.11.2004 19:24:28

Ostitko sen huuto.netissä joku aika sitten olleen?

Juuri sen, siis kertakaikkiaan hävyttömän hyvä laite. Vaikka talosta löytyi jo aiemmin mm. Custom Shop Jackson, niin nyt vasta tiedän mitä tarkoittaa laatu kitaroiden kohdalla. Ja maksoi pikku remppa mukaanlukien alle 500 euroa... Saksassa tuntuvat käytetyt Berlin Standardit pyörivän 400-600 euron välillä, eli halvalla sain (Brittihinnat vielä halvempia...?). Vaan jos laatu on linjassa tuohon minun kitaraani niin edullisia ovat nekin.
Dinorocker
24.11.2004 19:36:41 (muokattu 24.11.2004 19:42:07)
niin nyt vasta tiedän mitä tarkoittaa laatu kitaroiden kohdalla.

Näin kävi keväällä minullekin. ; )

Creation by human all the way. Näin myös nykyisessä main-guitarissani.

Eikä toinen Tele häpee, on vaan erilainen ja soi _perkuleen_ hyvin, Ibanez Vintagee.
Outrider
p130
24.11.2004 19:42:55

Eikä toinen Tele häpee, on vaan erilainen ja soi perkuleen _hyvin_, Ibanez Vintagee.

On muuten nätti omakuvassa!

Eggle Evo saksan Ebaysta: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll … 221978&rd=1&ssPageName=WDVW Saapa nähdä mitä tulee hinnaksi...
Dinorocker
24.11.2004 19:49:18
On muuten nätti omakuvassa!

Kiitos!

Tuo Eggle näyttää mun silmiini turhan uudelta ollakseen hand-made...
Outrider
p130
25.11.2004 08:46:38

Tuo Eggle näyttää mun silmiini turhan uudelta ollakseen hand-made...

Ei ole kohdalle sattunut noin uutta (siis pari vuotta vanhaa) Eggleä, vaan yleinen mielipide toisaankin tuntuu olevan maailman foorumeilla että 90-luvun alun pelit ovat ylivertaisia...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)