JCM 31.10.2004 10:23:11 | |
---|
Tiedän ton tasan tarkkaan. Hienoa, turhaha tässä muiden on sitten mielipiteitään julistaa! Jcm-900 on surisko vaikka laitat sen täysille. Ei nyt o mitenkään tarkotus vittuilla mut mun mielestä se laite on hyödytön. Heh, jätkähän todellakin tietää mistä puhuu. Tiedätkö, kun noita JCM 900 on muitakin malleja kuin se yksi rikkinäinen mikä sun kohdalle on sattunut. Jos sulle tosiaan on joku rikkinäinen sattunu niin huono homma. Tuu kokeileen mun nuppia meidän kämpille. Niin ja meillä on kämpillä myös Valvestate varakamppeena, voidaan vähän vertailla. Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
gator 31.10.2004 10:27:58 | |
---|
En muodosta käsityksiäni kamppeista yhden kokeilukerran tai laitteen perusteella. Toi tasan tarkkaan tietäminen tarkoitti et tiedän et putkistyrkkaa pitää luukuttaa. Ei tällasesta kannata ärsyyntyä mun mielestä noi jcm-900:t nyt vaan sattuu olemaan surinabokseja. ´ Jos joku tykkää niin onnea. |
JCM 31.10.2004 10:35:07 | |
---|
En muodosta käsityksiäni kamppeista yhden kokeilukerran tai laitteen perusteella. Toi tasan tarkkaan tietäminen tarkoitti et tiedän et putkistyrkkaa pitää luukuttaa. No hyvä että asiantuntemusta riittää. Ei tällasesta kannata ärsyyntyä mun mielestä noi jcm-900:t nyt vaan sattuu olemaan surinabokseja. ´ Jos joku tykkää niin onnea. Jep. Ja sitäpaisti, soittaja vaikuttaa muuten itsekin soundiinsa aikalailla, onnea ei tarvita. Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
gator 31.10.2004 10:41:02 | |
---|
No hyvä että asiantuntemusta riittää. Jep. Ja sitäpaisti, soittaja vaikuttaa muuten itsekin soundiinsa aikalailla, onnea ei tarvita. Mä en ala kellekkään tässä vittuilemaan. Kerroin oman mielipiteeni ja sillä siisti. En väitä et olisin jonkin sortin asiantuntija. Sulle taitaa olla kuiteskin turha puhua yhtään mitään. |
JCM 31.10.2004 10:53:04 | |
---|
Sulle taitaa olla kuiteskin turha puhua yhtään mitään. No jaa, sulla vaan tuntuu nuo perustelut jäävän aika vähiin. Kuuntele vaikka tuo mun musanäyte ja tsekkaa kotisivuilta muutama biisi. Niissä on sulle 900:n soundia studiolivenä äänitettynä, luulen että mulla on siinä argumenteilleni kylliksi perustetta. Mikäli kyseiset biisit kuulostavat vieläkin mielestäsi surinalta, niin en voi sille oikein mitään enää se johtuu jo sitte jostakin muusta. Mutta joo, makuasiat on makuasioita.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
Vemmy 31.10.2004 11:52:47 | |
---|
Sanotaan nyt sen verran vielä, että olen JCM900:n kanssa samaa mieltä siitä, että kyllä minäkin saan omasta ysisatasestani muutakin irti kuin surinaa. Ja kyllä, olen omistanutkin Valvestate-sarjan nupin (vanhempaa mallia), ja uudemmallakin Valvestate-nupilla olen soitellut. Tälläkin hetkellä myös meidän treenikämpältämme löytyy todellakin vanhemman sarjan Valvestate-nuppi, ja minun mielestäni JCM 900 2100 High Gain Master Volume MkIII-nuppi pieksee sen soundeiltaan mennen tullen. Ehkä etu- ja pääteputkillakin on jotain vaikutusta soundiin? Kyllä se Venttiilivaltio on kaikkien surisijoiden ja sirisijöiden äiti, isä ja paha eno. Jos siitä soundista tykkää, niin sitten ysisatanen on huonompi, siitä ei oikein samanlaista saa. Asiasta en mitään tiedä, mutta kyllä se nyt on näin. |
JCM 31.10.2004 12:13:26 | |
---|
ja minun mielestäni JCM 900 2100 High Gain Master Volume MkIII-nuppi pieksee sen soundeiltaan mennen tullen. Ehkä etu- ja pääteputkillakin on jotain vaikutusta soundiin? Sattuu olemaan meikäläisellä just sama nuppi. Liekö samaa vuosimallia, tää mun versio on peräisin 90-luvun alusta. Kyllä se Venttiilivaltio on kaikkien surisijoiden ja sirisijöiden äiti, isä ja paha eno. Jos siitä soundista tykkää, niin sitten ysisatanen on huonompi, siitä ei oikein samanlaista saa. Komppaan. Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
Vemmy 31.10.2004 13:10:44 | |
---|
Sattuu olemaan meikäläisellä just sama nuppi. Liekö samaa vuosimallia, tää mun versio on peräisin 90-luvun alusta. Ei noita kai kovin pitkää aikaa tehtykään, valmistus taisi loppua kun Dual Reverbit tulivat, ja SL-X:t. Oma on vuosimallia 91-92. Asiasta en mitään tiedä, mutta kyllä se nyt on näin. |
JCM 31.10.2004 14:52:37 | |
---|
Ei noita kai kovin pitkää aikaa tehtykään, valmistus taisi loppua kun Dual Reverbit tulivat, ja SL-X:t. Oma on vuosimallia 91-92. Sama joo, kuin mulla. SLX korvasi tän MKIII:n vuoden 92 jälkeen. Hyvä nuppi, mutta mitä oot mieltä jos modauttais sen kaksikanavaiseksi? Itse tykkäisin kovasti ajatuksesta, olen harkinnut asiaa mutta en ole tohtinut esittää kellekään toteuttamista. Vielä. Onko sulla neljällä vai kolmella etuasteputkella tuo?? Mulla on kolme etusta paikallaan, neljännellekin paikka valmiina. Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
Vemmy 31.10.2004 15:32:54 | |
---|
Sama joo, kuin mulla. SLX korvasi tän MKIII:n vuoden 92 jälkeen. Hyvä nuppi, mutta mitä oot mieltä jos modauttais sen kaksikanavaiseksi? Itse tykkäisin kovasti ajatuksesta, olen harkinnut asiaa mutta en ole tohtinut esittää kellekään toteuttamista. Vielä. Onko sulla neljällä vai kolmella etuasteputkella tuo?? Mulla on kolme etusta paikallaan, neljännellekin paikka valmiina. Itsekin joskus pohdin tuota kaksikanavaisuutta, mutta ei ilmeisesti olisi kovin helppo operaatio, vaikka luulisi, ja kuulemma voisi olla ongelmia tuon kanavanvaihdon kanssa. Sinänsähän ajatus on yksinkertainen, kun on kaksi volumea ja pre amp volume ja gain erikseen, mutta... Piirilevy sen tekee kai. Ajatus elää silti yhä, mutta jäänee sille tasolle, etenkin kun ei enää ole juurikaan tarvetta monikanavaisuudelle, sitä varten on oma nuppi. Kolmella etuasteputkella tuo on, eikä siellä enempää reikiä ole. Onko sinun mallissasi ihan valmiina se reikä siellä, vai onko joku tehnyt sen sinne jälkikäteen, vai onko siellä ihan kantakin valmiina..? Ensimmäisessä tapauksessa on varmaan kyse SL-X:n koppaan tehdystä MkIII:sta, onhan noita ennenkin Marsuja tehty monennäköisistä osista ja lätkitty eri etu- ja takapaneeleja päälle, kukaan ei huomaa eroa. =) Master Volume JMP:ttenkin joukossa on malleja, joissa on neli-inputtisen chassis, ja MV:n etupaneeli vain liimattu päälle. Mitenkäs muuten sulla, onko sarjanumero muotoa Z9999, vai sitä uudempaa mallia, jossa on pirusti enempi numeroita? Asiasta en mitään tiedä, mutta kyllä se nyt on näin. |
Kassu 31.10.2004 15:54:06 | |
---|
Kuinkahan moni 900-haukkuja on oikeasti kokeillut nuppia hyvin.. Parhaat soundit lähtee IMO kun laittaa puhtaan kanavan eteen EQ:n, overdriven ja hitusen chorusta. Mun mielestä erinomainen nuppi. |
JCM 31.10.2004 18:27:06 | |
---|
Kolmella etuasteputkella tuo on, eikä siellä enempää reikiä ole. Onko sinun mallissasi ihan valmiina se reikä siellä, vai onko joku tehnyt sen sinne jälkikäteen, vai onko siellä ihan kantakin valmiina..? Ensimmäisessä tapauksessa on varmaan kyse SL-X:n koppaan tehdystä MkIII:sta, onhan noita ennenkin Marsuja tehty monennäköisistä osista ja lätkitty eri etu- ja takapaneeleja päälle, kukaan ei huomaa eroa. =) Master Volume JMP:ttenkin joukossa on malleja, joissa on neli-inputtisen chassis, ja MV:n etupaneeli vain liimattu päälle. Mitenkäs muuten sulla, onko sarjanumero muotoa Z9999, vai sitä uudempaa mallia, jossa on pirusti enempi numeroita? Reikä on valmiina, se on peitetty semmosella ohuella levyllä, olen ajatellut että jos ja kun modailen tuota niin lisäisin samalla 4. etusen siihen ihan kokeeksi. Pitää tsekata tuo sarjanumero, ei voi muistaa.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
kusve 01.11.2004 10:30:13 | |
---|
tässä taas yksin 900:n puolestapuhuja. jotain 4 vuotta nyt oon omistanu nuppini eikä ole tarvetta lähtä toista hakemaan. jos vaihvarista ei tarpeeksi säröä saa niin kaupasta saa semmosia hauskoja laatikoita joilla saa ihan varmasti vähä liikaaki. ;) Hauskaahan tässä on se että tuon nuppini ostin täällä olevalta ihmiseltä joka käyttää nikkiä JCM-900. :D Kiitos hänelle, ei oo tarvinnu sen jälkeen vahvistinasioita murehtia. :) selitetään nyt tässä vielä se että mun tarpeisiin tuosta lähtee kyllä säröä ihan tarpeeksi. rankempaanki menoon. enkä mä oo mitään surinaa huomannut. :p ...I think I have a headache, there are no more windows to break. I've done my party-life, now it is my time to die...! |
erkko 01.11.2004 10:55:12 | |
---|
Mitenkäs noi SL-X mallit on yleensä toimineet? Onko negatiivisia kokemuksia? Mulla oli ennen nykyistä omaa ysisatasta käytössä ensin kaverin yksikanavainen (onkse Hi-Gain?) 50W SL-X ja se oli varmaan paras nuppi mitä oon ikinä käyttänyt, harmittaa kun annoin kaverin myydä sen muualle enkä ostanut sitä itselleni. Sen jälkeen sain käyttöön toisen samanlaisen, mutta siinä oli jatkuvasti ongelmia etuasteputkien kanssa: ne muuttuivat mikrofonisiksi alta aikayksikön ja nuppi alkoi kiertämään kun gainia ruuvasi vähänkin enemmän. Saisin tuollaisen nupin nyt aika halvalla, mutta mietin että uskaltaakohan sitä ostaa?! Toi nuppi jossa oli ongelmia, oli joku esittelykone joka oli vissiin ihan ekoja SL-X:iä mitä yleensäkään valmistettiin. |
Vemmy 01.11.2004 11:08:42 | |
---|
Mitenkäs noi SL-X mallit on yleensä toimineet? Onko negatiivisia kokemuksia? Mulla oli ennen nykyistä omaa ysisatasta käytössä ensin kaverin yksikanavainen (onkse Hi-Gain?) 50W SL-X ja se oli varmaan paras nuppi mitä oon ikinä käyttänyt, harmittaa kun annoin kaverin myydä sen muualle enkä ostanut sitä itselleni. Sen jälkeen sain käyttöön toisen samanlaisen, mutta siinä oli jatkuvasti ongelmia etuasteputkien kanssa: ne muuttuivat mikrofonisiksi alta aikayksikön ja nuppi alkoi kiertämään kun gainia ruuvasi vähänkin enemmän. Saisin tuollaisen nupin nyt aika halvalla, mutta mietin että uskaltaakohan sitä ostaa?! Toi nuppi jossa oli ongelmia, oli joku esittelykone joka oli vissiin ihan ekoja SL-X:iä mitä yleensäkään valmistettiin. En kyllä muista kuulleeni tuollaisista ongelmista, omat kokemukset SL-X:stä jäävät muutamaan soittokertaan. Saattaapi olla, että kyseessä on ollut jonkinlainen ongelma etuasteputkien jännitteiden kanssa, ei olisi mikään ihme (aikaisempaan kirjoitukseeni viitaten) jos Marshallilta olisi päässyt enempi prototyypin omainen laite Suomeen asti, tuskin nyt sentään kyseessä on ollut vain helposti mikrofonisiksi menevät putket. Tosin kyllä omasta MkIII:stakin meni P.I.-putki suhteellisen nopeasti mikrofoniseksi, mutta sen siitä saa kun pistää EI:n putken siihen asemaan. =) Hyvä nuppi minun mielestäni, ja on saanut myös kehuja sen vuoksi, että kuulemma (en ole jaksanut enempää perehtyä laitteen kaavioihin asiaa tarkistaakseni) on ns. "oikeampi" putkivahvistin kuin muut ysisataset. Varsin mukavalta omaan korvaan kuulostaa, mutta minulla nyt onkin outo maku soundien suhteen, kun omasta ysisatasestanikin pidän. Niin, ja nimityksistä sen verran, että jossain päin tuosta SL-X:stä käytetään myös nimeä Master Volume Mk IV, johdannainen kun periaatteessa on. Asiasta en mitään tiedä, mutta kyllä se nyt on näin. |
erkko 01.11.2004 11:24:34 | |
---|
Vika ei ollut putkissa: siihen kokeiltiin montaa eri merkkiä putkia ja nuppi kävi myös huollossa, mutta vika ei vaan korjaantunut. |
Vemmy 01.11.2004 11:41:43 | |
---|
Vika ei ollut putkissa: siihen kokeiltiin montaa eri merkkiä putkia ja nuppi kävi myös huollossa, mutta vika ei vaan korjaantunut. Kyseessä tosiaan varmaankin ollut jonkinasteinen prototyyppi, tai muuten vaan ongelmia etuasteen sähköjen kanssa. En ainakaan ole mistään kuullut että olisi mikään tyyppivika. SL-X:n omistajat kertokoot lisää. Asiasta en mitään tiedä, mutta kyllä se nyt on näin. |
vjvesa 01.11.2004 12:52:05 | |
---|
Nyt löytyi oma 900:nen sävelaitasta käytettynä. Pitäs parin päivän sisällä tulla. Malli on 4100 hi gain dual reverb 100w. Kaappikin pitäs vielä hommata. |
erkko 01.11.2004 13:01:38 | |
---|
-->vjvesa Paljonko maksoit tosta nupista? |
vjvesa 01.11.2004 14:09:41 | |
---|
-->vjvesa Paljonko maksoit tosta nupista? 550e oli hintaa, ehkä ihan kohtalainen kauppa.. |