![]() 30.10.2004 18:23:40 | |
---|---|
En ole aiemmin harrastanut tätä mikkien vaihtoa, siitä oon lähtenyt että kitaran pitää olla hyvä kokonaisuus jo ostettaessa.. mutta ostin tossa nyt tommoisen vanhan japsi Tokai straton, ja ne mikit ei kyllä mua miellytä (eikä virittimet, eikä .. ;). Nää originaali mikit on liian heppoiset. Todellisuudessa kitara on hyvä, ja hyvät mikit varmasti parantaa tota aikalaila. Minkä ikäisen Tokain stratikan ostit? Oletko avannut kitaraa ja katsonut mikä merkintä mikkien pohjassa on? Kerroppa kun saat selville! Texas Speciaalit on munsta tosi hyvät tohon one piece vaahtera kaulaiseen japsistratikkaan joka soi kirkkaasti, mutta niin paljoa en omassa wanhassa tokaissani tykännyt, jossa rp-otelaudan takia tietty hieman tummempi soundi. Jos rahaa olisi kokeilisin Lindy Fralinin Vintage Hotteja. Lienevät parasta mitä rahalla saa. I Smell Urine | |
![]() 30.10.2004 20:39:09 | |
EMG:n DG-20 on erittäin monipuolinen ja hyväsoundinen mikkisetti, mikäli mikkien ei ole pakko olla passiiviset. Enemmän vintage-henkisistä suosittelisin Harry Häusselin mikkejä. Euroopassa on muitakin mielenkiintoisia pieniä valmistajia. | |
![]() 31.10.2004 12:52:34 | |
Edesmenneessä VSOPISSA oli Hausselin tekemät mikit, ei pahaa sanottavaa.... Kyllä se "hurina" kuuluu singlecoileihin, tietenkin mikkien laatu vaikuttaa asiaan. - when I see a 100 watt amp on the stage of a 150 seat venue, I know that I am in for trouble ... most of the time - | |
![]() 31.10.2004 12:57:15 | |
Texas Specialit, ei voi mennä harhaan. Oikein. Ja hurinaan vaikuttaa moni muukin asia kuin mikit. Itselläni ei reippaillakaan säröillä ollut mitään hurinaongelmaa Texasien kanssa. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. | |
![]() 31.10.2004 13:01:35 | |
Oikein. Ja hurinaan vaikuttaa moni muukin asia kuin mikit. Itselläni ei reippaillakaan säröillä ollut mitään hurinaongelmaa Texasien kanssa. Joo, se on ihan liioiteltu juttu näiden kanssa. Hyvin pelaavat kaikkeen mahdolliseen musiikkiin. "Leader of the orchestra! Let´s take Negro spirituals!!" Suomennettuna: Puutarhassa on liiteri, juokaamme neekerten viinat!! - Fox | |
![]() 31.10.2004 13:21:04 | |
Tokaihin nakkelin kaulamikiksi texas specialin ja tuon mutaisuuden tietyissä tilanteissa oon huomannut itekkin. Voishan sitä muutakin joskus kokeilla, mut hyvin tuon kanssa oon pärjäillyt. Mutta kun keskimikkikin täytyisi vaihtaa nii miksei kokeilis siinä samassa jotain muuta. Ehkäpä jotain heikkotehoisempaa lindy fralinia koko setin verran. Eikä se ykskelaisille ominainen hurina ainakaan mua oo mitenkään vaivannu, vaikka aluksi niin luulinkin, humpparikeppien kanssa kun kuitenkin aluksi enimmäkseen häsläsin. Mut tais viedä sinkut lopullisesti mennessään. :( | |
![]() 31.10.2004 13:27:32 | |
Jou. Nyt olis sitten mullakin mikinvaihtoaikeet, tosin vain tallamikiksi. Eli: homman nimi 60's Classic Strato. Räyhäkkäämpi, vähemmän trebleä ja ehkä enempi keskialuetta saisi olla. Silti originaali siglecoil soundi hakusessa, ei noiselesseja siis. Osaakos kukaan suositella jotain nuo täyttävää mikkiä? Ja semmonen Blackmore-Hendrix-RoadrunnerJärvinen- soundi olisi hakusessa. Mites, Jucciz, toi HS-3? Onko yhtään single coilin kuuloinen? Käsittääkesi se on hurinaton ja munakas mikki. Onkos ääniklippiä kuulosteltavaksi? Ja kyllä, olen kuunnellut sen DiMarzion sivun Yökkänäytteen. | |
![]() 31.10.2004 13:45:31 | |
Jou. Nyt olis sitten mullakin mikinvaihtoaikeet, tosin vain tallamikiksi. Eli: homman nimi 60's Classic Strato. Räyhäkkäämpi, vähemmän trebleä ja ehkä enempi keskialuetta saisi olla. Silti originaali siglecoil soundi hakusessa, ei noiselesseja siis. Osaakos kukaan suositella jotain nuo täyttävää mikkiä? Ja semmonen Blackmore-Hendrix-RoadrunnerJärvinen- soundi olisi hakusessa. Mites, Jucciz, toi HS-3? Onko yhtään single coilin kuuloinen? Käsittääkesi se on hurinaton ja munakas mikki. Onkos ääniklippiä kuulosteltavaksi? Ja kyllä, olen kuunnellut sen DiMarzion sivun Yökkänäytteen. Tolle Blackmore linjalle pääsis Duncanin Quarter Poundilla. En tiedä sitten onko liian kuuma mikki sun tarkotuksiin. Mulla Löytyy Telen tallasta & kaulasta ja ei voi muuta kuin suositella. | |
![]() 31.10.2004 14:17:46 (muokattu 31.10.2004 14:31:43) | |
Tolle Blackmore linjalle pääsis Duncanin Quarter Poundilla. En tiedä sitten onko liian kuuma mikki sun tarkotuksiin. Mulla Löytyy Telen tallasta & kaulasta ja ei voi muuta kuin suositella. Joo, eli tarkoitus ei ole löytää mitään järjettömän tehokasta tai mielettömän kuumaa mikkiä, lähinnä hieman ryhtiä tallamikki soundiin. Laitan tuo ehdotuksen listalle. ADD: Tai no, ehkä nimenomaan sitten tehokkaampi ja kuumempi, heh. Oisko Kent Armstrongin Texas Vintage tai Vintage Hot mistään kotoisin? ADD 2: Kentiltä siis STH-1R (Käänteinen kelaus ja polarisaatio, Hendrixiä?) ja STS1N Texas Vintage. Eivät olisi ainakaan liian kalliita. http://www.millbrook.fi/mikrofonit%20elektric.htm | |
![]() 31.10.2004 17:49:34 | |
Mites, Jucciz, toi HS-3? Onko yhtään single coilin kuuloinen? Käsittääkesi se on hurinaton ja munakas mikki. Onkos ääniklippiä kuulosteltavaksi? Ja kyllä, olen kuunnellut sen DiMarzion sivun Yökkänäytteen. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=74072&o=3 Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. | |
![]() 31.10.2004 18:07:38 | |
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=74072&o=3 Kiitän. Testaan kuitenkin alkuun noi Kentit. | |
![]() 01.11.2004 18:39:10 | |
Oikein. Ja hurinaan vaikuttaa moni muukin asia kuin mikit. Itselläni ei reippaillakaan säröillä ollut mitään hurinaongelmaa Texasien kanssa. Jep, mullakin oli pitkään texasit, ja muutenkin, ei tommoinen hurina häiritse. Tietty sitten jos on 4 Bossin Metalzonee päällä peräkkäin, niin onhan se hurina sietämätön... mutta niin on kyllä kokonais-soundikin :). Ja mulla se soundi politiikka on kliini/vähän ruvella, ei mitään high-gain hommaa olleskaan. Texasit on nyt näistä puhutuista mikeistä kyllä edullisimmat ... | |
![]() 01.11.2004 18:42:09 | |
Minkä ikäisen Tokain stratikan ostit? Oletko avannut kitaraa ja katsonut mikä merkintä mikkien pohjassa on? Kerroppa kun saat selville! Oon kyllä avannut, mutta enpä kyllä huomioinut katsoa. Onks noissakin jotain noita 'holy grail' -tyyppisiä vuosikerta juttuja tns.? :). Texas Speciaalit on munsta tosi hyvät tohon one piece vaahtera kaulaiseen japsistratikkaan joka soi kirkkaasti, mutta niin paljoa en omassa wanhassa tokaissani tykännyt, jossa rp-otelaudan takia tietty hieman tummempi soundi. Jep, näin mulla oli siinä entisessä stratossa, ja lämmöllä muistelen vielä :). Jos rahaa olisi kokeilisin Lindy Fralinin Vintage Hotteja. Lienevät parasta mitä rahalla saa. Teleen olen kokeillut niitä Blues Specialeja, mutta ei kyllä säväyttänyt ... takamikki meni jo niin kireeks, että en löydä sille kauheesti käyttöä. Monet kyllä kehuu noita, ei auta kun testata :). | |
![]() 01.11.2004 23:33:15 | |
Mitkäs humbuckerit stratoon? Jos kaks täysikokosta meinais laittaa siis. | |
![]() 02.11.2004 06:34:54 | |
Itse olen testaillut varmaankin yhdet ja tuhannet mikit ja -setit, myöskin nuo texasit mitkä mainitsit. Lämpimästi, ja itse tuhansia euroja testailuun tuhlanneena, suosittelen kokeilemaan Matti Nevalaisen "Sound of blues" -mikkisettiä. Henki näissä on pitkälle texas speciall tyylinen mutta näissä on sitä jotain.... Puollan ajatusta! Tai jos vielä hiukan kehittlisi: SOB tallaan, texspecial kaulaan ja vanha kunnon (hiukan pienitehoisempi) japanilainen keskelle. Kyllä sitten löytyisi monipuolinen soundivalikoima. - Minne hoppu, poju? | |
![]() 02.11.2004 08:22:26 (muokattu 02.11.2004 08:23:41) | |
Mulla on Nevalaisen Sound Of Bluesit omassa Stratossa. Niistä kyllä lähtee mukavasti potkua, mutta en tiedä... ehkä jotenkin liian tumma saundi mun makuuni. Tekisi mieli kokeilla vaikka niitä Nevalaisen normaali mikkejä tai Fralinin Vintage Hotteja, jos niistä lähtisi vähän kirkkaampi (perinteisempi) saundi. Edit: Onko kellään muuten kokemusta Fralinin baseplatesta? Siis siitä levystä, joka laitetaan tallamikin alle... There Is A Light That Never Goes Out | |
![]() 02.11.2004 09:26:35 (muokattu 02.11.2004 09:28:38) | |
Suosittelen Nevalaisen SOB:eja tai Jenkki Standard settiä, joka on erittäin varteenotettava myöskin. Käyttäähän Eric Johnsonkin... ;) Ei mulla ainakaan ollu ikiniä mitään tarvetta vaihtaa usastandardeja pois. U2 - "How to Dismantle an Atomic Bomb" come out 23.11.04 | |
![]() 02.11.2004 10:25:51 | |
Suosittelen Nevalaisen SOB:eja tai Jenkki Standard settiä, joka on erittäin varteenotettava myöskin. Käyttäähän Eric Johnsonkin... ;) Ei mulla ainakaan ollu ikiniä mitään tarvetta vaihtaa usastandardeja pois. Ainakin yhteen aikaan noissa American Stankku fenkuissa oli nimenomaan noi Texas Specialit.... eli puhutaanko me nyt samasta asiasta? :). Mulla se tarve tulee ihan senkin takia, että yleensä mulla on ykköskitarana tommoinen GbL:n ASAT classic, mutta toi ei niin kauheen hyvä oo semmoiseen tiettyyn blues-juttuun, siinä kun on ne aika voimakkaat MFD-mikit. Mulla on vielä vahvistimena toi TRRI, niin tommoinen vintage-strato homma on mun makuun liian ohut - jos asiaa nimenomaan tarkastelee jazz/blues-vinkkelistä. Mutta katsellaan, aika paljon ääniä saaneet noi Texasin veijarit... kakkosena Fralinit ja sitten Nevikset... | |
![]() 02.11.2004 10:31:00 | |
Mulla on Nevalaisen Sound Of Bluesit omassa Stratossa. Niistä kyllä lähtee mukavasti potkua, mutta en tiedä... ehkä jotenkin liian tumma saundi mun makuuni. Tekisi mieli kokeilla vaikka niitä Nevalaisen normaali mikkejä tai Fralinin Vintage Hotteja, jos niistä lähtisi vähän kirkkaampi (perinteisempi) saundi. Jos oot myymässä, laita pikatarjous! :-). Edit: Onko kellään muuten kokemusta Fralinin baseplatesta? Siis siitä levystä, joka laitetaan tallamikin alle... On, mun mielestä tosi fiksu idea, toi IMO yksinään antaa takamikille sitä monesti kaivattua ryhtiä. Hävyttömän yksinkertainen visio vielä. :) | |
![]() 02.11.2004 11:43:27 | |
Oon kyllä avannut, mutta enpä kyllä huomioinut katsoa. Onks noissakin jotain noita 'holy grail' -tyyppisiä vuosikerta juttuja tns.? :) Mallista riipuen noissa on erillaisia mikkejä. Jos mikin pohjassa on merkintä E niin mä voin ostaa ne ;) Mun tokaissa on harmaapohjaiset VI-mikit ja ihan hyvältä nekin soundaa. Toisaalta taas U-merkinnällä olevat eivät ole yleisesti kovin hyvinä pidettyjä. I Smell Urine | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)